Zamów czwarte wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Zespół designerów Porsche wkroczył do wirtualnego świata za sprawą nowego GT Concept.
Wirtualny świat gry na konsolę Gran Turismo wzbogaci się o pierwszy projekt specjalny od Porsche - koncept Vision Gran Turismo. Tak jak wszystkie inne koncepty z serii Vision GT samochód ten istnieje tylko fikcyjnie i nie jest zapowiedzią żadnego produkcyjnego modelu. Jedynie wybrane elementy designu mogą w przyszłości pojawić się w prawdziwych, realnych samochodach Porsche.
Pomysł Porsche przybrał formę niskiego, dwuosobowego samochodu sportowego, który wyraźnie różni się estetyką od konceptu Mission R, gdyż jest o wiele bardziej futurystyczną wizją samochodu elektrycznego przyszłości. Przede wszystkim Vision GT jest szersze i niższe niż Mission R, ma większe koła w proporcji do sylwetki i bardzo małą, ciasną kabinę.
Przód w dużej mierze tworzą reflektory w innym układzie niż tradycyjnie stosowane przez Porsche, bo cztery punktowe LED-y są zastąpione cienkimi światłami wkomponowanymi w aerodynamikę kierującą powietrze wokół przednich nadkoli. Brak głównych elementów świetlnych na szczycie przednich błotników Vision GT pozwolił projektantom Porsche na pełną swobodę w zakresie ich kształtu i profilu, który jest bardziej zwarty i mniej zaokrąglony niż typowe projekty Porsche.
Na wysokości świateł projektanci usunęli fragmenty napompowanych błotników zarówno z przodu, jak i z tyłu. Takie wyeksponowanie opon ma konkretny cel - często służy zmniejszeniu ciśnienia wewnątrz nadkoli bez potrzeby robienia nacięć na ich szczycie, jak np. w nowym Caymanie GT4 RS.
Na pierwszy rzut oka tylna część nadwozia konceptu wygląda typowo dla aktualnej gamy Porsche, ale tak nie jest. Po raz pierwszy widzimy stylistyczny pomysł, by pas świetlny w poprzek całego nadwozia miał też funkcję aktywnej aerodynamiki. Przy wysokiej prędkości wysuwa się, a po bokach ma jeszcze dwa małe, ruchome skrzydełka. To pierwszy taki eksperyment Porsche, by panel oświetlenia był jednocześnie spoilerem, a kierunkowskaz małą lotką z boku nadwozia. Tego typu rozwiązania mogą być nowym, fascynującym nurtem w rozwoju stylistyki, aerodynamiki i oświetlenia samochodowego.
Elementy z potencjałem na produkcję w realnych samochodach nie ograniczają się do detali szalonego konceptu. Mocno zaokrąglona przednia szyba i design przodu przypominający inny koncept, Mission R, mogą być w przyszłości wykorzystane w nowym samochodzie sportowym z napędem elektrycznym. To samo dotyczy dwukolorowego designu kół, ale ten już trafił do produkcji wraz z Taycanem.
Wnętrze to typowe dla konceptu, futurystyczne połączenie włókien węglowych i aluminium. Nowością jest przezroczysta tablica z zegarami - hybryda tradycyjnych zegarów cyfrowych z wyświetlaczem typu head-up. To może być technologiczna nowość, która z czasem pojawi się w normalnych samochodach.
W przeciwieństwie do większości konceptów, tym Porsche będzie mógł się przejechać każdy , choć tylko w świecie wirtualnym. Wystarczy mieć konsolę Play Station i grę Gran Turismo.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Jedyne w swoim rodzaju Bugatti Chiron Profilée stało się najdroższym nowym samochodem w historii.
V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.
Giulia SWB Zagato to unikalny projekt Alfy Romeo stworzony na 100-lecie współpracy obu marek.
Według najnowszych informacji od Forda nowy Mustang w najmocniejszej wersji przekroczy 500 KM.
Okazuje się, że wciąż są na rynku samochody z dużymi motorami, które nie kosztują walizki pieniędzy.
Fani czekali na prawdziwe M3 Touring kilka dekad, ale czy warto go kupić? Odpowiedź brzmi: TAK!
Jedyne w swoim rodzaju Bugatti Chiron Profilée stało się najdroższym nowym samochodem w historii.
Średni model w gamie Range Rovera zyskał niezbędne aktualizacje technologii i kosmetykę zewnętrzną.
Wyścigowy Glickenhaus 007 właśnie zyskał wersję drogową przeznaczoną dla klientów indywidualnych.
Fastline kolejny raz dołącza do licytacji WOŚP, i jak zawsze na najwyższych obrotach.
Wersja specjalna GranTurismo PrimaSerie ma także uhonorować 75 lat produkcji dużych GT od Maserati.
Podwozie Caymana GT4 RS posłużyło do stworzenia współczesnej interpretacji klasycznego Porsche 356.
Najnowsza Kia EV6 to duży, elektryczny crossover, ale pod literami GT kryje się prawdziwa petarda.
BMW zaprezentowało nowe M3 CS - model który dołączy do znakomitych poprzedników: M2 CS i M5 CS.
Polestar 2 po modernizacji ma aż 476 KM i potrafi pokonać do 636 km na jednym ładowaniu.
Trzecie Porsche Cayenne sprawdza się w roli dużego SUV-a, ale niektóre wersje nie są godne polecenia.