Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Zespół designerów Porsche wkroczył do wirtualnego świata za sprawą nowego GT Concept.
Wirtualny świat gry na konsolę Gran Turismo wzbogaci się o pierwszy projekt specjalny od Porsche - koncept Vision Gran Turismo. Tak jak wszystkie inne koncepty z serii Vision GT samochód ten istnieje tylko fikcyjnie i nie jest zapowiedzią żadnego produkcyjnego modelu. Jedynie wybrane elementy designu mogą w przyszłości pojawić się w prawdziwych, realnych samochodach Porsche.
Pomysł Porsche przybrał formę niskiego, dwuosobowego samochodu sportowego, który wyraźnie różni się estetyką od konceptu Mission R, gdyż jest o wiele bardziej futurystyczną wizją samochodu elektrycznego przyszłości. Przede wszystkim Vision GT jest szersze i niższe niż Mission R, ma większe koła w proporcji do sylwetki i bardzo małą, ciasną kabinę.
Przód w dużej mierze tworzą reflektory w innym układzie niż tradycyjnie stosowane przez Porsche, bo cztery punktowe LED-y są zastąpione cienkimi światłami wkomponowanymi w aerodynamikę kierującą powietrze wokół przednich nadkoli. Brak głównych elementów świetlnych na szczycie przednich błotników Vision GT pozwolił projektantom Porsche na pełną swobodę w zakresie ich kształtu i profilu, który jest bardziej zwarty i mniej zaokrąglony niż typowe projekty Porsche.
Na wysokości świateł projektanci usunęli fragmenty napompowanych błotników zarówno z przodu, jak i z tyłu. Takie wyeksponowanie opon ma konkretny cel - często służy zmniejszeniu ciśnienia wewnątrz nadkoli bez potrzeby robienia nacięć na ich szczycie, jak np. w nowym Caymanie GT4 RS.
Na pierwszy rzut oka tylna część nadwozia konceptu wygląda typowo dla aktualnej gamy Porsche, ale tak nie jest. Po raz pierwszy widzimy stylistyczny pomysł, by pas świetlny w poprzek całego nadwozia miał też funkcję aktywnej aerodynamiki. Przy wysokiej prędkości wysuwa się, a po bokach ma jeszcze dwa małe, ruchome skrzydełka. To pierwszy taki eksperyment Porsche, by panel oświetlenia był jednocześnie spoilerem, a kierunkowskaz małą lotką z boku nadwozia. Tego typu rozwiązania mogą być nowym, fascynującym nurtem w rozwoju stylistyki, aerodynamiki i oświetlenia samochodowego.
Elementy z potencjałem na produkcję w realnych samochodach nie ograniczają się do detali szalonego konceptu. Mocno zaokrąglona przednia szyba i design przodu przypominający inny koncept, Mission R, mogą być w przyszłości wykorzystane w nowym samochodzie sportowym z napędem elektrycznym. To samo dotyczy dwukolorowego designu kół, ale ten już trafił do produkcji wraz z Taycanem.
Wnętrze to typowe dla konceptu, futurystyczne połączenie włókien węglowych i aluminium. Nowością jest przezroczysta tablica z zegarami - hybryda tradycyjnych zegarów cyfrowych z wyświetlaczem typu head-up. To może być technologiczna nowość, która z czasem pojawi się w normalnych samochodach.
W przeciwieństwie do większości konceptów, tym Porsche będzie mógł się przejechać każdy , choć tylko w świecie wirtualnym. Wystarczy mieć konsolę Play Station i grę Gran Turismo.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.
Nevera ma 1914 KM i mimo napędu elektrycznego zaliczamy go do czołówki "prawdziwych" samochodów.
Najbardziej ekstremalne Lamborghini Huracán okazuje się najbardziej użyteczne i sprawia dużo frajdy.
Otwieramy sezon razem z najwspanialszymi kąskami nieprzeciętnej motoryzacji.
Na stulecie wyścigu 24h Le Mans Alpine przygotowało limitowaną edycję specjalną modelu A110 R.
Caterham chce zacząć erę napędów EV od zgrabnego sportowego coupe o współczesnej sylwetce.
Tesla Plaid ponownie jest najszybszym samochodem seryjnym z napędem elektrycznym na Nürburgringu.
Wzmocnione torowe SF90 otrzyma najbardziej agresywną aerodynamikę w historii drogowych Ferrari.
Nowy hypercar Bugatti ma być znacznie bardziej ekstremalny niż pozostałe modele z silnikiem W16.
Z okazji okrągłej rocznicy założenia firmy słynna tarcza Porsche otrzymała nowy design.
Golf R stał się mocniejszy niż kiedykolwiek - nowa limitowana do 333 sztuk wersja ma równo 333 KM.
Włoski startup chce wypuścić dwa nowe modele EV. Jeden z nich będzie konkurował z Porsche Taycan.
Dział SVO stworzył szybszą i bardziej muskularną wersję Range Rovera Sport z motorem V8.
Porsche przygotowuje lekką, ekstremalną pochodną GT3 Touring inspirowaną dawnym modelem 911 ST.
Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.
Od dekad nie ma konkurencji i jest synonimem braku konieczności udowadniania czegokolwiek. Od teraz - z nienachalną personalizacją.