Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Zespół designerów Porsche wkroczył do wirtualnego świata za sprawą nowego GT Concept.
Wirtualny świat gry na konsolę Gran Turismo wzbogaci się o pierwszy projekt specjalny od Porsche - koncept Vision Gran Turismo. Tak jak wszystkie inne koncepty z serii Vision GT samochód ten istnieje tylko fikcyjnie i nie jest zapowiedzią żadnego produkcyjnego modelu. Jedynie wybrane elementy designu mogą w przyszłości pojawić się w prawdziwych, realnych samochodach Porsche.
Pomysł Porsche przybrał formę niskiego, dwuosobowego samochodu sportowego, który wyraźnie różni się estetyką od konceptu Mission R, gdyż jest o wiele bardziej futurystyczną wizją samochodu elektrycznego przyszłości. Przede wszystkim Vision GT jest szersze i niższe niż Mission R, ma większe koła w proporcji do sylwetki i bardzo małą, ciasną kabinę.
Przód w dużej mierze tworzą reflektory w innym układzie niż tradycyjnie stosowane przez Porsche, bo cztery punktowe LED-y są zastąpione cienkimi światłami wkomponowanymi w aerodynamikę kierującą powietrze wokół przednich nadkoli. Brak głównych elementów świetlnych na szczycie przednich błotników Vision GT pozwolił projektantom Porsche na pełną swobodę w zakresie ich kształtu i profilu, który jest bardziej zwarty i mniej zaokrąglony niż typowe projekty Porsche.
Na wysokości świateł projektanci usunęli fragmenty napompowanych błotników zarówno z przodu, jak i z tyłu. Takie wyeksponowanie opon ma konkretny cel - często służy zmniejszeniu ciśnienia wewnątrz nadkoli bez potrzeby robienia nacięć na ich szczycie, jak np. w nowym Caymanie GT4 RS.
Na pierwszy rzut oka tylna część nadwozia konceptu wygląda typowo dla aktualnej gamy Porsche, ale tak nie jest. Po raz pierwszy widzimy stylistyczny pomysł, by pas świetlny w poprzek całego nadwozia miał też funkcję aktywnej aerodynamiki. Przy wysokiej prędkości wysuwa się, a po bokach ma jeszcze dwa małe, ruchome skrzydełka. To pierwszy taki eksperyment Porsche, by panel oświetlenia był jednocześnie spoilerem, a kierunkowskaz małą lotką z boku nadwozia. Tego typu rozwiązania mogą być nowym, fascynującym nurtem w rozwoju stylistyki, aerodynamiki i oświetlenia samochodowego.
Elementy z potencjałem na produkcję w realnych samochodach nie ograniczają się do detali szalonego konceptu. Mocno zaokrąglona przednia szyba i design przodu przypominający inny koncept, Mission R, mogą być w przyszłości wykorzystane w nowym samochodzie sportowym z napędem elektrycznym. To samo dotyczy dwukolorowego designu kół, ale ten już trafił do produkcji wraz z Taycanem.
Wnętrze to typowe dla konceptu, futurystyczne połączenie włókien węglowych i aluminium. Nowością jest przezroczysta tablica z zegarami - hybryda tradycyjnych zegarów cyfrowych z wyświetlaczem typu head-up. To może być technologiczna nowość, która z czasem pojawi się w normalnych samochodach.
W przeciwieństwie do większości konceptów, tym Porsche będzie mógł się przejechać każdy , choć tylko w świecie wirtualnym. Wystarczy mieć konsolę Play Station i grę Gran Turismo.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Tak mógłby wyglądać Defender Octa gdyby powstał 25 lat temu - oto najnowszy “klasyk” od Land Rovera.
Z mocą ponad 850 KM nowe Ferrari 296 VS będzie jedną z najgorętszych premier 2025 roku.
Brabus opracował własną wersję flagowej klasy E od AMG, ale pod maską nadal spoczywa R6, nie V8.
Nowe 911 od Porsche Heritage, na swoje szczęście lub nieszczęście, inspirowane jest latami 70. i 80.
Ferrari zaprezentuje swoje pierwsze EV jeszcze w tym roku, a jego nazwa to po prostu Elettrica.
Nowe elektryczne Renault 5 Turbo 3E kosztuje tyle co używane supersamochody Ferrari czy McLarena.
Odświeżony model zastępuje kilka pozycji w ofercie Audi. Czy będzie to sukces?
Nowe Porsche 911 GT3 992.2 ustanowiło rekord okrążenia Nürburgringu wśród aut ze skrzynią ręczną.
W drodze do przebicia bariery 500 km/h teksański Hennessey prezentuje kolejne wcielenie Venoma F5.
W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.
Niedługo poznamy nowe Lamborghini Urus Performante - rywala Astona DBX707 i Ferrari Purosangue.
Unijni urzędnicy wzięli na celownik włókna węglowe, których rozpad jest szkodliwy dla zdrowia.