Zamów czwarte wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Czy superzaawansowana japońska technologia zdoła podbić serca klientów na całym świecie?
Luksusowa marka Hondy oficjalnie ujawniła nowy model, potwierdzając, że zaktualizowany hybrydowy wóz będzie zwieńczeniem produkcji NSX-a. Większa moc, mniejsza waga, udoskonalone podwozie. Produkcję ograniczono do 350 egzemplarzy w skali świata. Aż 300 z nich trafi do USA, pozostałe będą podzielone między Amerykę Środkową i Japonię - w Europie bazowy NSX przyjął się słabo.
Kluczowe zmiany objęły przede wszystkim jednostkę napędową. Zastosowano nowe turbosprężarki zapożyczone z wyścigowego NSX GT3 osiągając sześcioprocentowy wzrost szczytowego ciśnienia doładowania do 16,1 psi. Na wyposażeniu znalazły się również większe intercoolery i nowe wtryskiwacze paliwa o wyższym o 25% natężeniu przepływu. Pozwoliło to na zwiększenie parametrów o 26 KM i 22 Nm w 3,5-litrowym V6. W połączeniu z trzema silnikami elektrycznymi daje to łączną moc 593 KM i 667 Nm momentu obrotowego. Silniki elektryczne na przedniej osi zostały zmodernizowane. Ich pojemność zwiększono o 20%, a moc akumulatora - o 10%. Dziewięciobiegowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów została zmodyfikowana i zmienia teraz biegi nawet o 50% szybciej. Otrzymała też funkcję redukowania o kilka biegów podczas trzymania lewej łopatki. Oficjalne dane nie są znane, ale z pewnością dokonano subtelnych poprawek w przyspieszeniu. Może ono obecnie wynosić około 3,2 s do setki. Prędkość maksymalna sięgnie najpewniej 310 km/h.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.
Giulia SWB Zagato to unikalny projekt Alfy Romeo stworzony na 100-lecie współpracy obu marek.
Według najnowszych informacji od Forda nowy Mustang w najmocniejszej wersji przekroczy 500 KM.
Czy Zonda po 23 latach wciąż ma “to coś”? Sprawdzamy jeżdżąc prywatną Zondą F Horacio Paganiego.
Wersja specjalna GranTurismo PrimaSerie ma także uhonorować 75 lat produkcji dużych GT od Maserati.
Podwozie Caymana GT4 RS posłużyło do stworzenia współczesnej interpretacji klasycznego Porsche 356.
Najnowsza Kia EV6 to duży, elektryczny crossover, ale pod literami GT kryje się prawdziwa petarda.
BMW zaprezentowało nowe M3 CS - model który dołączy do znakomitych poprzedników: M2 CS i M5 CS.
Polestar 2 po modernizacji ma aż 476 KM i potrafi pokonać do 636 km na jednym ładowaniu.
Trzecie Porsche Cayenne sprawdza się w roli dużego SUV-a, ale niektóre wersje nie są godne polecenia.
Najtańsze GT Ferrari to jednak dalej Ferrari - Portofino M posiada naprawdę mało słabych punktów.
V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.
Alpine A110 nie przestaje nas zadziwiać, a w wersji S ten mały gokart jest jeszcze lepszy.
Wzrasta zainteresowanie klientów marką Alpine, która w kolejnych latach planuje globalną ekspansję.
Mercedes CLA przeszedł lifting, a w gamie pojawiły się zaktualizowane wersje napędowe AMG.
Kobiety przejęły Tor Łódź! Za nami 6 edycja wydarzenia organizowanego przez Fastline Racing Academy.