Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
Czy superzaawansowana japońska technologia zdoła podbić serca klientów na całym świecie?
Luksusowa marka Hondy oficjalnie ujawniła nowy model, potwierdzając, że zaktualizowany hybrydowy wóz będzie zwieńczeniem produkcji NSX-a. Większa moc, mniejsza waga, udoskonalone podwozie. Produkcję ograniczono do 350 egzemplarzy w skali świata. Aż 300 z nich trafi do USA, pozostałe będą podzielone między Amerykę Środkową i Japonię - w Europie bazowy NSX przyjął się słabo.
Kluczowe zmiany objęły przede wszystkim jednostkę napędową. Zastosowano nowe turbosprężarki zapożyczone z wyścigowego NSX GT3 osiągając sześcioprocentowy wzrost szczytowego ciśnienia doładowania do 16,1 psi. Na wyposażeniu znalazły się również większe intercoolery i nowe wtryskiwacze paliwa o wyższym o 25% natężeniu przepływu. Pozwoliło to na zwiększenie parametrów o 26 KM i 22 Nm w 3,5-litrowym V6. W połączeniu z trzema silnikami elektrycznymi daje to łączną moc 593 KM i 667 Nm momentu obrotowego. Silniki elektryczne na przedniej osi zostały zmodernizowane. Ich pojemność zwiększono o 20%, a moc akumulatora - o 10%. Dziewięciobiegowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów została zmodyfikowana i zmienia teraz biegi nawet o 50% szybciej. Otrzymała też funkcję redukowania o kilka biegów podczas trzymania lewej łopatki. Oficjalne dane nie są znane, ale z pewnością dokonano subtelnych poprawek w przyspieszeniu. Może ono obecnie wynosić około 3,2 s do setki. Prędkość maksymalna sięgnie najpewniej 310 km/h.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.
Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Koncept Mazda Iconic SP z silnikiem Wankla przeobrazi się w niewielki sportowy samochód produkcyjny.
Pierwszy elektryczny Bentley pojawi się w 2026 roku, ale marka zamierza pozostać przy ICE do 2035.
Morgan wprowadza istotny lifting całej gamy Plus Four. Model ten po raz pierwszy trafi do USA.
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
Pirelli i Bosch dążą do wykorzystania technologii MEMS Boscha w aplikacjach wewnątrzoponowych.
Napęd na cztery koła z Corolli GR zrobił z GR86 unikalną współczesną wersję Celiki GT-Four.
Circuito do Sol to zestaw zakrętów inspirowanych słynnymi torami świata. Można tu nawet wynająć dom.
Kodiaq RS rocznik 2025 ma pod maską 2-litrową benzynową jednostkę o mocy 265 KM z Golfa GTI.
Zbudowany przez Calluma drogowy Jaguar C-X75 jest ilustracją niewykorzystanego potencjału tego auta.
Fundusz CYVN Holdings z Abu Zabi chce przejąć dział samochodów drogowych McLarena.