Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Nowy hipersamochód z 6.6-litrowym V12 przywróci włoską markę Bizzarrini na motoryzacyjną mapę Włoch.
Nasi koledzy z brytyjskiej redakcji Evo mieli już okazję poprowadzić niesamowite Bizzarrini 5300 GT Corsa Revival - wóz z krótkiej serii kontynuacyjnej historycznego modelu, który przyniósł Bizzarriniemu zwycięstwo w klasie w Le Mans. Teraz odrodzona włoska manufaktura śmiało wkracza w XXI wiek tworząc zupełnie nowy hipersamochód. Karbonowy model o nazwie Giotto ma być czymś w rodzaju “hiper-GT”, a jego design posiada liczne odniesienia do samochodów tej marki z przeszłości.
Technicznie Giotto w żaden sposób nie przypomina oryginalnego 5300 GT, który miał konstrukcję przedniosilnikową i korzystał ze small blocka 5.3 l V8 od Chevroleta. Tym razem firma sięga po wolnossącą jednostkę V12 umieszczoną centralnie, idąc tym samym tropem co duńskie Zenvo Aurora. Budową silnika na potrzeby Bizzarrini zajął się Cosworth.
Moc i moment obrotowy silnika w tym momencie nie zostały podane do publicznej wiadomości, ale motor ten liczy 6.6 litra pojemności i ma spełniać wszelkie przepisy dotyczące emisji, aby można było sprzedawać Giotto na całym świecie. Dokładna pojemność motoru to 6626 cm3, co jest samo w sobie hołdem dla założyciela marki Giotto Bizzarriniego urodzonego dokładnie 6 czerwca 1226 roku.
Za projekt nadwozia Giotto odpowiada turyńskie studio GFG Style prowadzone przez Giorgetto i Fabrizio Giugiaro. W latach 60. młody Giorgetto miał swój udział w projektowaniu oryginalnego 5300 GT i pewne detale karbonowego nadwozia celowo przypominają o cenionym przodku. Dwa poprzeczne wloty na masce, trójkątne słupki B i kształt powierzchni szyb to najbardziej widoczne przejawy stylu retro w tym projekcie. Nie zabrakło jednak nowoczesnych rozwiązań służących przede wszystkim aerodynamice, w tym przedniego splittera i dyfuzora pod pasem tylnym.
Samochód będzie zbudowany wokół karbonowego monokoku, ale szczegóły jego struktury, a także bazowa konstrukcja zawieszenia, na razie pozostają tajemnicą firmy. Wiemy jedynie, że proces rozwojowy Giotto ma ruszyć pod koniec przyszłego roku, a osobą odpowiedzialną za doprowadzenie go do końca jest Chris Porritt, niegdyś pracujący chociażby dla Aston Martina i Rimaca. Bizzarrini Giotto ma trafić do klientów w 2026 roku, a jego cena na tym etapie nie jest znana.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pagani pozbawiło swój klejnot koronny dachu i dodało opcję manualnej skrzyni. Hipersamochód idealny?
Podkręcony silnik Hondy Type R wystarcza, aby nowy Atom 4RR miał więcej mocy niż potężny Atom V8.
Tylko pozornie model ten jest elektryczną wersją udanego HR-V.
Przywiązani do klasycznego furgonu z Niemiec mogą nie znaleźć wspólnego języka z T7. I nie chodzi tu o to, co oferuje.
DBX nie miał dobrych początków, ale zdaje się, że wkracza na odpowiednią ścieżkę.
Debiutuje poliftowe Porsche 911 992 w wersji AWD oraz z nadwoziem Targa.
Nowa nazwa, odświeżony design i wnętrze - Ferrari Amalfi ma być nowym bazowym GT w miejsce Romy.
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.