Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Nowy hipersamochód z 6.6-litrowym V12 przywróci włoską markę Bizzarrini na motoryzacyjną mapę Włoch.
Nasi koledzy z brytyjskiej redakcji Evo mieli już okazję poprowadzić niesamowite Bizzarrini 5300 GT Corsa Revival - wóz z krótkiej serii kontynuacyjnej historycznego modelu, który przyniósł Bizzarriniemu zwycięstwo w klasie w Le Mans. Teraz odrodzona włoska manufaktura śmiało wkracza w XXI wiek tworząc zupełnie nowy hipersamochód. Karbonowy model o nazwie Giotto ma być czymś w rodzaju “hiper-GT”, a jego design posiada liczne odniesienia do samochodów tej marki z przeszłości.
Technicznie Giotto w żaden sposób nie przypomina oryginalnego 5300 GT, który miał konstrukcję przedniosilnikową i korzystał ze small blocka 5.3 l V8 od Chevroleta. Tym razem firma sięga po wolnossącą jednostkę V12 umieszczoną centralnie, idąc tym samym tropem co duńskie Zenvo Aurora. Budową silnika na potrzeby Bizzarrini zajął się Cosworth.
Moc i moment obrotowy silnika w tym momencie nie zostały podane do publicznej wiadomości, ale motor ten liczy 6.6 litra pojemności i ma spełniać wszelkie przepisy dotyczące emisji, aby można było sprzedawać Giotto na całym świecie. Dokładna pojemność motoru to 6626 cm3, co jest samo w sobie hołdem dla założyciela marki Giotto Bizzarriniego urodzonego dokładnie 6 czerwca 1226 roku.
Za projekt nadwozia Giotto odpowiada turyńskie studio GFG Style prowadzone przez Giorgetto i Fabrizio Giugiaro. W latach 60. młody Giorgetto miał swój udział w projektowaniu oryginalnego 5300 GT i pewne detale karbonowego nadwozia celowo przypominają o cenionym przodku. Dwa poprzeczne wloty na masce, trójkątne słupki B i kształt powierzchni szyb to najbardziej widoczne przejawy stylu retro w tym projekcie. Nie zabrakło jednak nowoczesnych rozwiązań służących przede wszystkim aerodynamice, w tym przedniego splittera i dyfuzora pod pasem tylnym.
Samochód będzie zbudowany wokół karbonowego monokoku, ale szczegóły jego struktury, a także bazowa konstrukcja zawieszenia, na razie pozostają tajemnicą firmy. Wiemy jedynie, że proces rozwojowy Giotto ma ruszyć pod koniec przyszłego roku, a osobą odpowiedzialną za doprowadzenie go do końca jest Chris Porritt, niegdyś pracujący chociażby dla Aston Martina i Rimaca. Bizzarrini Giotto ma trafić do klientów w 2026 roku, a jego cena na tym etapie nie jest znana.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.
Poddana fabrycznej renowacji Carrera GT składa hołd zwycięzcom 1970 24h Le Mans w Porsche 917.
Tylko 10 lojalnych klientów Rimaca dostało przywilej nabycia dedykowanej Nevery R Founder’s Edition.
Silniki i skrzynie biegów BMW już od 25 lat stanowią podstawę napędów wszystkich modeli Morgana.
Nowoczesne powłoki ceramiczne, folie PPF i innowacyjne rozwiązania Ceramic Pro chronią lakier, zmieniają wygląd auta i podkreślają jego styl.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Testujemy GAC Hyptec HT – elektrycznego SUV-a z Chin, który stawia na komfort, jakość i dojrzały styl.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.
Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.