Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Limitowana odmiana BMW M4 CS powstała z okazji urodzin motocyklowego mistrza Valentino Rossiego.
Ikona motosportu, Valentino Rossi, już w ciągu dwóch lat jazdy w zespole BMW odcisnął na nim swoje piętno, więc z okazji jego urodzin, BMW M stworzyło specjalną wersję modelu M4 CS. Limitowany do 46 egzemplarzy na cały świat model VR46 wyróżnia się wieloma zmianami stylistycznymi nawiązującymi do kultowych barw w jakich jeździł w ciągu swojej kariery legendarny Włoch. Cena tej wersji nie została ujawniona, ale na pewno będzie przekraczać 765 tys. zł jakie trzeba było zapłacić za normalne M4 CS.
Limitowane M4 ma pod maską ten sam trzylitrowy silnik S58 co normalny model CS. Dzięki dwóm turbosprężarkom rzędowa “szóstka” generuje 550 KM, o 20 KM więcej niż normalne M4 Competition. Przyspieszenie do 100 km/h trwa tylko 3,4 s, a prędkość maksymalna jest ograniczona do 305 km/h dzięki pakietowi M Driver montowanemu bez dodatkowej opłaty. Tak jak inne CS-y, VR46 dostał zmodyfikowane mocowania silnika, poprawki magistrali olejowej i chłodzącej oraz bardziej rasowy wydech. Do kompletu BMW stworzyło dla tego auta dedykowane ustawienia zawieszenia, układu kierowniczego i hamulców.
Z kolei wersja VR46 wyróżnia się dodatkowo odważnym malowaniem stworzonym poprzez usługę BMW Individual z udziałem samego Rossiego. Dostępne są dwa schematy: Sport i Style. Pierwszy łączy lakier Marina Bay Blue z jaskrawą liczbą 46 umieszczoną na drzwiach w ciemniejszym odcieniu Tanzanite Blue. Drugi jest nieco bardziej stonowany, bo jako bazy użyto lakieru matowego Tanzanite Blue i cyfr w kolorze Marina Bay Blue.
Podobnie jak każde inne M4 CS, limitowane auto ma w standardzie nielakierowany karbonowy splitter, dyfuzor, obudowy lusterek i dach, ten ostatni również z liczbą ‘46’ i podpisem mistrza. Oba warianty są niebieskie, bo właśnie takie barwy przybiera wyścigowe auto “służbowe” Rossiego, ale dodano im żółte akcenty na pokrywie bagażnika, słupkach A, zaciskach hamulcowych i obramowaniu grilla. Są nawet zaznaczone na żółto fragmenty felg przy wentylach jak w wyścigowym M4 GT3, którym na co dzień jeździ Valentino.
Ciąg dalszy w środku - dodano m.in. żółte podświetlane nakładki progów VR46, marker na szczycie kierownicy pokrytej alcantarą (oczywiście żółty), granatowo-żółte przeszycia tapicerki ze skóry Merino oraz tłoczone logo wersji specjalnej na konsoli środkowej. Nawet podświetlane logotypy CS w zagłówkach foteli zmieniono na VR46.
Wszyscy nabywcy limitowanego modelu BMW mają zapewniony udział w specjalnym evencie na VR46 Motor Ranch we Włoszech. Będą tam mogli osobiście poznać Valentino Rossiego, po czym wezmą udział w sesji BMW M Driving Experience na torze Misano.
Valentino Rossi powiedział: „Nie ma innej marki, która ma sporty motorowe tak głęboko zakorzenione w swoim DNA jak BMW M. Jestem dumny, że jestem kierowcą BMW M i mogę dzielić tę pasję. Fakt, że istnieje teraz specjalna edycja VR46, w którą byłem zaangażowany od samego początku procesu projektowania, napawa mnie dumą. Kiedy zobaczę BMW M4 CS Edition VR46 na drodze lub na torze wyścigowym, będę się czuł wyjątkowo”.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Mija prawie połowa roku, a nadal niewiele wiemy o testowanym elektrycznym Porsche Cayman/Boxster.
Nowe AMG GT wygląda dobrze, ale jego długoterminowa wartość będzie zależała od sukcesu filmu “F1”.
Nowy Singer oprócz wyjątkowej jakości zawiera odrobinę wyścigowego know-how Red Bulla i Coswortha.
Rysunki patentowe Mazdy zdradzają założenia wieloczęściowej baterii elektrycznego następcy MX-5.
Ford Mustang GTD pobił o 5,5 s swój poprzedni czas wokół Nürburgringu notując wynik 6:52,072.
DBX S to nowa wersja w gamie Aston Martina DBX. Gamie, która wkrótce ma przypominać ofertę Porsche.
Ferrari 296 Speciale o mocy 880 KM wypełnia lukę po 488 Pista, a na torze jest szybsze od LaFerrari.
Sprawdź, jak w jeden dzień odwiedzić ikony Europy, nie wyjeżdżając z kraju! Niezwykła podróż po Pałukach.
To nie tylko ewolucja flagowego modelu, ale też odpowiedź na dynamiczne zmiany w świecie motoryzacji
Tak mógłby wyglądać Defender Octa gdyby powstał 25 lat temu - oto najnowszy “klasyk” od Land Rovera.
Z mocą ponad 850 KM nowe Ferrari 296 VS będzie jedną z najgorętszych premier 2025 roku.
Brabus opracował własną wersję flagowej klasy E od AMG, ale pod maską nadal spoczywa R6, nie V8.