Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

BMW zapowiada limitowany model na pięćdziesięciolecie dywizji M

Nowe M2, XM i M4 CSL to za mało. Będzie jeszcze jeden, wyjątkowy prezent na okrągłe urodziny BMW M.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

29 czerwca 2022
Limitowany model na pięćdziesięciolecie dywizji M
3

BMW ma ostatnio świetną passę - ich modele z linii M sprzedają się lepiej niż kiedykolwiek, więc jest czas i miejsce na odrobinę szaleństwa. Tym bardziej, że w tym roku dział M obchodzi 50. rocznicę istnienia. Z tej okazji od dawna mówiło się o jakimś limitowanym modelu specjalnym, który ukoronuje wianuszek nowości jakie wypuszczono na rynek w ostatnich miesiącach. Tym modelem ma być wóz luźno nawiązujący do legendarnego “Batmobile” 3.0 CSL z 1973 roku. Po pierwszych oficjalnych zdjęciach widać, że kamuflaż nie ukrywa proporcji wskazujących na pokrewieństwo z aktualnym M4, ale nowy samochód ma specjalną karoserię i kilka efektownych dodatków w środku.

Od przodu widać przede wszystkim grill w kształcie nerek - duży i zorientowany pionowo jak w kontrowersyjnym M3/M4, ale nie aż tak rozciągnięty w osi pionowej. Skrócono go na tyle, że tablica rejestracyjna została przeniesiona na dół zderzaka, gdzie zakrywa niemal cały środkowy wlot powietrza. Po jej obu stronach umieszczono małe wloty powietrza w podobny sposób jak w M4, ale po bokach dodano jeszcze dwa okrągłe otwory nawiązujące do klasycznego 3.0 CSL.

Limitowany model na pięćdziesięciolecie dywizji M widziany z tyłu
3

Przednia pokrywa ma inny kształt i otacza górną krawędź grilla oraz nachodzi na reflektory nadając im groźny, agresywny wygląd. Po dokładnym przyjrzeniu się widać też lekkie niedopasowanie linii maski i przednich błotników. Daje to sugestię, że płetwy błotników w stylu CSL również zostały wkomponowane w projekt.

Drugie zdjęcie ukazuje jeszcze więcej szczegółów, bo widać na nim kompletnie nowy tył auta z przemodelowanym zderzakiem, klapą i błotnikami. Szczególnie rzucają się w oczy te ostatnie, bo wyraźna linia oddziela je od głównej bryły auta. Taki sam zabieg stylistyczny widzieliśmy w koncepcie BMW 3.0 CSL Hommage z 2015 roku.

BMW 3.0 CSL hommage na pustyni
3
BMW 3.0 CSL hommage
materiały prasowe
Reklama

Błotniki w tylnej części płynnie łączą się z klapą bagażnika wyposażoną w pokaźne skrzydło. Tylne lampy mają kształt z M4, ale przypuszczalnie są to te same laserowe lampy, które zadebiutowały niedawno w modelu M4 CSL. Cały zderzak wygląda zupełnie inaczej niż w M4 i zawiera tablicę rejestracyjną, przez co górna część tylnego pasa nabrała nowej świeżości. Znajomo wyglądają tylko cztery potężne końcówki układu wydechowego umieszczone w tym samym miejscu, co w M3 i M4. Nad tylną szybą pojawiła się spora lotka - proste odwołanie do “Batmobila” - a koła wyglądają na stworzone specjalnie do tego modelu.

Bawarski producent nie podał żadnych danych technicznych nowego auta, ale wystarczy wpatrzyć się w grafikę pokrywającą karoserię, by wyłapać pewne wskazówki. Na zdjęciu tylnej części widać pole z napisem “6MT FTW” co sugeruje zastosowanie manualnej skrzyni 6-biegowej. Z przodu natomiast umieszczono napis “I like it rare”, więc najprawdopodobniej samochód powstanie w bardzo małej liczbie egzemplarzy. Nie wiadomo czy moc silnika wzrośnie względem normalnego M4 oferowanego ze skrzynią manualną na niektórych rynkach, ale ograniczenia momentu obrotowego koniecznie do zachowania skrzyni ręcznej mogą zadecydować o braku wyraźnego zastrzyku mocy.

Nie podano też żadnej wskazówki odnośnie wielkości planowanej produkcji ani ceny. W kuluarach rządzi przekonanie, że model ten będzie mocno limitowany, a jego cena przekroczy 0,5 mln euro. Prawdę mówiąc jest to możliwe patrząc na ogrom dedykowanych części jaki już teraz widać na zdjęciach. Nie wiemy także kiedy nastąpi premiera, ale produkcja ma się rozpocząć w listopadzie 2022, więc z pewnością poznamy nowe BMW bliżej jesieni.

Pokazany dziś samochód nie jest pierwszym BMW, które nawiązuje kształtem i klimatem do ikony lat 70. - 3.0 CSL o przydomku “Batmobile”. Wcześniej stworzono aż dwa koncepty wizualizujące potencjalny wygląd następcy, a porównując najnowsze zdjęcia z drugim konceptem łatwo dojść do wniosku o podobieństwie obu aut. Cóż, zajęło to kilka ładnych lat, ale w końcu “Batmobile” doczeka się następcy nie tylko na pokazach, ale także na drogach i torach wyścigowych całego świata.

Nowy numer EVO magazine

Zamów czwarte wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

Marki z V12
V12
Najmłodsze samochody z V12 pod maską - przegląd rynku

V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.

20 stycznia 2023
Już jest - Alfa Romeo Giulia SWB Zagato
Alfa Romeo / Giulia SWB Zagato
Alfa Romeo Giulia SWB Zagato - prezent na 100-lecie współpracy

Giulia SWB Zagato to unikalny projekt Alfy Romeo stworzony na 100-lecie współpracy obu marek.

21 grudnia 2022
Nowy Ford Mustang Dark Horse
Premiera Mustanga
Znamy podstawowe dane silnika nowego Mustanga GT i Dark Horse

Według najnowszych informacji od Forda nowy Mustang w najmocniejszej wersji przekroczy 500 KM.

20 grudnia 2022
Pagani Zonda F Horacio Paganiego
Pagani / Zonda
Pagani Zonda F - klejnot wśród analogowych supersamochodów

Czy Zonda po 23 latach wciąż ma “to coś”? Sprawdzamy jeżdżąc prywatną Zondą F Horacio Paganiego.

13 grudnia 2022
2024 Range Rover Velar lifting
Land Rover / Range Rover Velar
Debiutuje Range Rover Velar po liftingu

Średni model w gamie Range Rovera zyskał niezbędne aktualizacje technologii i kosmetykę zewnętrzną.

1 lutego 2023
Scuderia Cameron Glickenhaus 007S prezentacja
Scuderia Cameron Glickenhaus / 007S
Glickenhaus 007S - bolid Le Mans Hypercar, który możesz kupić

Wyścigowy Glickenhaus 007 właśnie zyskał wersję drogową przeznaczoną dla klientów indywidualnych.

1 lutego 2023
Maserati GranTurismo Trofeo PrimaSerie tył
Maserati / GranTurismo
Maserati zacznie produkcję GranTurismo od limitowanej serii PrimaSerie

Wersja specjalna GranTurismo PrimaSerie ma także uhonorować 75 lat produkcji dużych GT od Maserati.

27 stycznia 2023
Porsche Vision 357 koncept
Porsche
Porsche Vision 357 - koncept na 75-lecie Porsche 356

Podwozie Caymana GT4 RS posłużyło do stworzenia współczesnej interpretacji klasycznego Porsche 356.

26 stycznia 2023
Kia EV6 GT - zdjęcie główne
Kia / EV6
2023 Kia EV6 GT - koreański rywal Tesli Model Y

Najnowsza Kia EV6 to duży, elektryczny crossover, ale pod literami GT kryje się prawdziwa petarda.

25 stycznia 2023
BMW M3 CS xDrive
BMW / M3 CS
Nowe BMW M3 CS - moc CSL-a z nadwoziem sedan i napędem xDrive

BMW zaprezentowało nowe M3 CS - model który dołączy do znakomitych poprzedników: M2 CS i M5 CS.

25 stycznia 2023
2024 Polestar 2
EV
Odświeżony Polestar 2 ma większy zasięg i lepsze osiągi

Polestar 2 po modernizacji ma aż 476 KM i potrafi pokonać do 636 km na jednym ładowaniu.

24 stycznia 2023
2023 Porsche Cayenne test
Porsche / Cayenne
2023 Porsche Cayenne - świetny SUV, choć nie w każdej wersji

Trzecie Porsche Cayenne sprawdza się w roli dużego SUV-a, ale niektóre wersje nie są godne polecenia.

24 stycznia 2023
2023 Ferrari Portofino M - przód dynamiczne
GT
Ferrari Portofino M - włoski rywal Bentleya i Aston Martina

Najtańsze GT Ferrari to jednak dalej Ferrari - Portofino M posiada naprawdę mało słabych punktów.

24 stycznia 2023
Marki z V12
V12
Najmłodsze samochody z V12 pod maską - przegląd rynku

V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.

20 stycznia 2023
Alpine A110S - przód dynamiczne
Alpine / A110
2023 Alpine A110S - miniaturowy supersamochód za ułamek ceny

Alpine A110 nie przestaje nas zadziwiać, a w wersji S ten mały gokart jest jeszcze lepszy.

19 stycznia 2023
Alpine wyniki sprzedaży 2022
Rynek
W 2022 roku Alpine odnotowało 33-procentowy wzrost sprzedaży

Wzrasta zainteresowanie klientów marką Alpine, która w kolejnych latach planuje globalną ekspansję.

19 stycznia 2023