Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Nowe M2, XM i M4 CSL to za mało. Będzie jeszcze jeden, wyjątkowy prezent na okrągłe urodziny BMW M.
BMW ma ostatnio świetną passę - ich modele z linii M sprzedają się lepiej niż kiedykolwiek, więc jest czas i miejsce na odrobinę szaleństwa. Tym bardziej, że w tym roku dział M obchodzi 50. rocznicę istnienia. Z tej okazji od dawna mówiło się o jakimś limitowanym modelu specjalnym, który ukoronuje wianuszek nowości jakie wypuszczono na rynek w ostatnich miesiącach. Tym modelem ma być wóz luźno nawiązujący do legendarnego “Batmobile” 3.0 CSL z 1973 roku. Po pierwszych oficjalnych zdjęciach widać, że kamuflaż nie ukrywa proporcji wskazujących na pokrewieństwo z aktualnym M4, ale nowy samochód ma specjalną karoserię i kilka efektownych dodatków w środku.
Od przodu widać przede wszystkim grill w kształcie nerek - duży i zorientowany pionowo jak w kontrowersyjnym M3/M4, ale nie aż tak rozciągnięty w osi pionowej. Skrócono go na tyle, że tablica rejestracyjna została przeniesiona na dół zderzaka, gdzie zakrywa niemal cały środkowy wlot powietrza. Po jej obu stronach umieszczono małe wloty powietrza w podobny sposób jak w M4, ale po bokach dodano jeszcze dwa okrągłe otwory nawiązujące do klasycznego 3.0 CSL.
Przednia pokrywa ma inny kształt i otacza górną krawędź grilla oraz nachodzi na reflektory nadając im groźny, agresywny wygląd. Po dokładnym przyjrzeniu się widać też lekkie niedopasowanie linii maski i przednich błotników. Daje to sugestię, że płetwy błotników w stylu CSL również zostały wkomponowane w projekt.
Drugie zdjęcie ukazuje jeszcze więcej szczegółów, bo widać na nim kompletnie nowy tył auta z przemodelowanym zderzakiem, klapą i błotnikami. Szczególnie rzucają się w oczy te ostatnie, bo wyraźna linia oddziela je od głównej bryły auta. Taki sam zabieg stylistyczny widzieliśmy w koncepcie BMW 3.0 CSL Hommage z 2015 roku.
Błotniki w tylnej części płynnie łączą się z klapą bagażnika wyposażoną w pokaźne skrzydło. Tylne lampy mają kształt z M4, ale przypuszczalnie są to te same laserowe lampy, które zadebiutowały niedawno w modelu M4 CSL. Cały zderzak wygląda zupełnie inaczej niż w M4 i zawiera tablicę rejestracyjną, przez co górna część tylnego pasa nabrała nowej świeżości. Znajomo wyglądają tylko cztery potężne końcówki układu wydechowego umieszczone w tym samym miejscu, co w M3 i M4. Nad tylną szybą pojawiła się spora lotka - proste odwołanie do “Batmobila” - a koła wyglądają na stworzone specjalnie do tego modelu.
Bawarski producent nie podał żadnych danych technicznych nowego auta, ale wystarczy wpatrzyć się w grafikę pokrywającą karoserię, by wyłapać pewne wskazówki. Na zdjęciu tylnej części widać pole z napisem “6MT FTW” co sugeruje zastosowanie manualnej skrzyni 6-biegowej. Z przodu natomiast umieszczono napis “I like it rare”, więc najprawdopodobniej samochód powstanie w bardzo małej liczbie egzemplarzy. Nie wiadomo czy moc silnika wzrośnie względem normalnego M4 oferowanego ze skrzynią manualną na niektórych rynkach, ale ograniczenia momentu obrotowego koniecznie do zachowania skrzyni ręcznej mogą zadecydować o braku wyraźnego zastrzyku mocy.
Nie podano też żadnej wskazówki odnośnie wielkości planowanej produkcji ani ceny. W kuluarach rządzi przekonanie, że model ten będzie mocno limitowany, a jego cena przekroczy 0,5 mln euro. Prawdę mówiąc jest to możliwe patrząc na ogrom dedykowanych części jaki już teraz widać na zdjęciach. Nie wiemy także kiedy nastąpi premiera, ale produkcja ma się rozpocząć w listopadzie 2022, więc z pewnością poznamy nowe BMW bliżej jesieni.
Pokazany dziś samochód nie jest pierwszym BMW, które nawiązuje kształtem i klimatem do ikony lat 70. - 3.0 CSL o przydomku “Batmobile”. Wcześniej stworzono aż dwa koncepty wizualizujące potencjalny wygląd następcy, a porównując najnowsze zdjęcia z drugim konceptem łatwo dojść do wniosku o podobieństwie obu aut. Cóż, zajęło to kilka ładnych lat, ale w końcu “Batmobile” doczeka się następcy nie tylko na pokazach, ale także na drogach i torach wyścigowych całego świata.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
„WE RIDE AS ONE” – hasło łączące dziesiątki tysięcy Ducatisti, czyli miłośników marki z Borgo Panigale.
Mazury to wymarzony kierunek na wakacyjną przygodę. Bawiliśmy się fantastycznie.
Inspirowany modelami Carrera 2.7 RS i GT3 RS 4.0 nowy European RS jest ultra-analogowym Porsche 911.
Zmodernizowane wersje dotychczasowego Porsche Cayenne na benzynę pozostaną w ofercie obok nowego EV.
Wykorzystując sztuczki z 765LT McLaren stworzył jeden z najlepszych supersamochodów naszych czasów.
Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić do niego karbonowe dodatki z palety M Performance.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Następca LaFerrari będzie pomostem między zespołem wyścigowym, a działem drogowym marki Ferrari.
Nowy napęd i liczne poprawki podwozia sprawiły, że 992 Carrera GTS powróciła do optymalnej formy.
Zmiana W12 na V8 plug-in spowoduje, że nowy Flying Spur będzie miał tyle mocy co Panamera Turbo S.
Panamera GTS i Panamera Turbo S E-Hybrid dołączają do gamy nowej generacji limuzyny Porsche.
W gamie Porsche Macan pojawiły się dwa nowe warianty: bazowy model z jednym motorem oraz mocne 4S.
Zmiany w nazewnictwie marki Audi spowodowały, że A4 sedan i kombi będą teraz nosić oznaczenie A5.
Większa moc, lepsze chłodzenie i opony Cup 2R mają zrobić z Mercedesa-AMG GT zabawkę na tor.