Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

CEO McLarena Mike Flewitt ustępuje ze stanowiska

Były CEO Porsche i niedawno pozyskany nowy członek zarządu Michael Macht tymczasowo przejmuje obowiązki Prezesa Zarządu McLarena.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

27 października 2021
Mike Flewitt
1

Grupa McLaren podała informację, że dotychczasowy Prezes Zarządu Mike Flewitt ustępuje ze stanowiska z efektem natychmiastowym po 8 latach spędzonych w brytyjskiej spółce. Zasłużona marka przechodzi obecnie dogłębną restrukturyzację w wyniku przekształceń własnościowych. W związku z tym zmiana na czele całej Grupy nie jest szczególnie zaskakująca.

Były CEO Porsche Michael Macht, który niedawno dołączył do niewykonawczego zarządu McLarena, przejmie tymczasowo obowiązki na stanowisku Prezesa Zarządu do czasu wyłonienia nowej osoby na to stanowisko. Zmiana na samym szczycie zarządu ma przynieść na powrót zyskowność marce McLaren po perturbacjach covidowych i zerwaniu lukratywnej umowy z Formułą E.

Paul Walsh, prezes wykonawczy Grupy McLaren powiedział: Mike odegrał kluczową rolę w tym, że McLaren jest obecnie uznawany za jedną z wiodących światowych marek luksusowych supersamochodów, osiągając wyżyny sukcesu, których osiągnięcie zajęło naszym konkurentom wiele dziesięcioleci.

Cel finansowego sukcesu to jeszcze daleka perspektywa dla McLarena, ale ostatnie zmiany w zarządzie spółki powinny go przyspieszyć. Kluczem do niego w kwestii aut drogowych będzie model Artura, który w końcu przyniesie jakiś zwrot inwestycji poczynionych w ostatnich latach w rozwój kompletnie nowego napędu hybrydowego i podwozia z karbonu.

Reklama

Niestety w wyniku nieszczęśliwego przypadku McLaren zdążył już zapowiedzieć opóźnienie wprowadzenia modelu Artura do produkcji z powodu usterek elektroniki wykrytych na ostatnich etapach rozwoju. Stało się to ledwo 48 godzin po premierze auta w sieci.

Pomimo tych komplikacji patrząc szeroko na całą Grupę McLaren możemy być optymistami. Wszystkie części biznesowej układanki powoli wskakują na swoje miejsce i w końcu McLaren wydaje się zmierzać we właściwym kierunku.

Nowy numer EVO magazine

Zamów czwarte wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

Marki z V12
V12
Najmłodsze samochody z V12 pod maską - przegląd rynku

V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.

20 stycznia 2023
Już jest - Alfa Romeo Giulia SWB Zagato
Alfa Romeo / Giulia SWB Zagato
Alfa Romeo Giulia SWB Zagato - prezent na 100-lecie współpracy

Giulia SWB Zagato to unikalny projekt Alfy Romeo stworzony na 100-lecie współpracy obu marek.

21 grudnia 2022
Nowy Ford Mustang Dark Horse
Premiera Mustanga
Znamy podstawowe dane silnika nowego Mustanga GT i Dark Horse

Według najnowszych informacji od Forda nowy Mustang w najmocniejszej wersji przekroczy 500 KM.

20 grudnia 2022
Pagani Zonda F Horacio Paganiego
Pagani / Zonda
Pagani Zonda F - klejnot wśród analogowych supersamochodów

Czy Zonda po 23 latach wciąż ma “to coś”? Sprawdzamy jeżdżąc prywatną Zondą F Horacio Paganiego.

13 grudnia 2022
Maserati GranTurismo Trofeo PrimaSerie tył
Maserati / GranTurismo
Maserati zacznie produkcję GranTurismo od limitowanej serii PrimaSerie

Wersja specjalna GranTurismo PrimaSerie ma także uhonorować 75 lat produkcji dużych GT od Maserati.

27 stycznia 2023
Porsche Vision 357 koncept
Porsche
Porsche Vision 357 - koncept na 75-lecie Porsche 356

Podwozie Caymana GT4 RS posłużyło do stworzenia współczesnej interpretacji klasycznego Porsche 356.

26 stycznia 2023
Kia EV6 GT - zdjęcie główne
Kia / EV6
2023 Kia EV6 GT - koreański rywal Tesli Model Y

Najnowsza Kia EV6 to duży, elektryczny crossover, ale pod literami GT kryje się prawdziwa petarda.

25 stycznia 2023
BMW M3 CS xDrive
BMW / M3 CS
Nowe BMW M3 CS - moc CSL-a z nadwoziem sedan i napędem xDrive

BMW zaprezentowało nowe M3 CS - model który dołączy do znakomitych poprzedników: M2 CS i M5 CS.

25 stycznia 2023
2024 Polestar 2
EV
Odświeżony Polestar 2 ma większy zasięg i lepsze osiągi

Polestar 2 po modernizacji ma aż 476 KM i potrafi pokonać do 636 km na jednym ładowaniu.

24 stycznia 2023
2023 Porsche Cayenne test
Porsche / Cayenne
2023 Porsche Cayenne - świetny SUV, choć nie w każdej wersji

Trzecie Porsche Cayenne sprawdza się w roli dużego SUV-a, ale niektóre wersje nie są godne polecenia.

24 stycznia 2023
2023 Ferrari Portofino M - przód dynamiczne
GT
Ferrari Portofino M - włoski rywal Bentleya i Aston Martina

Najtańsze GT Ferrari to jednak dalej Ferrari - Portofino M posiada naprawdę mało słabych punktów.

24 stycznia 2023
Marki z V12
V12
Najmłodsze samochody z V12 pod maską - przegląd rynku

V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.

20 stycznia 2023
Alpine A110S - przód dynamiczne
Alpine / A110
2023 Alpine A110S - miniaturowy supersamochód za ułamek ceny

Alpine A110 nie przestaje nas zadziwiać, a w wersji S ten mały gokart jest jeszcze lepszy.

19 stycznia 2023
Alpine wyniki sprzedaży 2022
Rynek
W 2022 roku Alpine odnotowało 33-procentowy wzrost sprzedaży

Wzrasta zainteresowanie klientów marką Alpine, która w kolejnych latach planuje globalną ekspansję.

19 stycznia 2023
Mercedes-AMG CLA lifting
Lifting
Mercedes zaprezentował nowego CLA, także w wersjach AMG 35 i 45 S

Mercedes CLA przeszedł lifting, a w gamie pojawiły się zaktualizowane wersje napędowe AMG.

19 stycznia 2023
Fastline Racing Academy - Heels on the Track
Prezentacja Partnera
Piękne, szybkie i… bezpieczne. Relacja z Heels On The Track

Kobiety przejęły Tor Łódź! Za nami 6 edycja wydarzenia organizowanego przez Fastline Racing Academy. 

19 stycznia 2023