Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Do gamy Corvette C8 wkrótce dołączy hybryda. Mamy pierwsze oficjalne video.
Nowa Corvette z centralnym silnikiem już zdążyła zdenerwować producentów supersamochodów z Europy samą swoją obecnością, ale Chevrolet nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. W najbliższych latach należy spodziewać się wkroczenia również na rynek supersportowych hybryd oraz “elektryków”. Niemal dwa lata po rozpoczęciu testów wersji hybrydowej producent opublikował pierwsze oficjalne materiały na temat tej wersji. Debiut auta zaplanowano na początek przyszłego roku.
Na filmie nie ma informacji na temat silników, ale na pewno hybrydowa odmiana będzie miała napęd na wszystkie koła, co może sugerować zastosowanie silnika elektrycznego na przedniej osi. Przypomnijmy, że Corvette C8 w podstawowej odmianie Stingray ma 6.2-litrowe V8 o mocy 495 KM i momencie obrotowym 640 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h w tym przypadku wynosi 3,2 s. Z kolei mocniejsza odmiana Z06 napędzana jest pół-wyczynowym, wolnossącym silnikiem V8 5.5 generującym 670 KM i 623 Nm. W tym wypadku pierwsza “setka” pojawia się na liczniku po 2,5 s.
Po tych danych widać, że już tylnonapędowe wersje C8 mają całkiem dobre osiągi, a dodanie napędu na wszystkie koła i motoru elektrycznego może jeszcze je podkręcić. Tradycyjnie w przypadku hybrydy będzie to okupione dodatkową masą związaną z dołożonym silnikiem elektrycznym i zestawem akumulatorów.
Do sieci wyciekła tabela sugerująca, że hybrydowa wersja C8 będzie topową odmianą w gamie. Elektryczny moduł miałby pracować razem z 5.5-litrowym silnikiem wersji Z06 dając w sumie 845 KM i imponujące 1250 Nm. Takie osiągi mogłaby mieć wersja oznaczona jako ZR1 przeznaczona na tor, ale naszym zdaniem najpierw pojawi się hybryda bazująca na słabszej odmianie Stingray.
Chevrolet potwierdził również, że pracuje nad całkowicie elektryczną Corvette, która wejdzie na rynek po modelach hybrydowych. Będzie ona rywalizowała z takimi samochodami jak Maserati MC20 Folgore i nadchodzącym elektrycznym Lotusem.
W tej chwili najmniej wiemy o wyglądzie nowego wariantu Corvette C8. Być może hybrydowa odmiana będzie dzielić poszerzone nadwozie z Z06, ale jeszcze bardziej prawdopodobne jest wyróżnienie jej poprzez indywidualne zabiegi stylistyczne. Chevrolet zapowiada debiut nowej Corvette na początku 2023 roku, a później pojawi się wersja elektryczna i jeszcze jedna hybryda, być może pod marką ZR1. Elektryfikacja nie omija segmentu supersamochodów, a nawet zmienia na nim reguły gry i może się okazać sprzymierzeńcem Corvette. Amerykanie w końcu mają samochód z potencjałem na lidera całego segmentu zamiast jak zwykle być tańszą, mniej interesującą alternatywą dla europejskich rywali.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Jakie są korzyści wynikające z użycia AI w motoryzacji? Czy samochody zostaną wkrótce „smartfonami na kołach”?
Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.
Ferrari rozpoczyna program, w którym klienci mogą kupić zmodyfikowane wyścigówki 499P klasy LMH i poczuć się jak Robert Kubica
Ruszamy na Red Bull Ring by wraz z Atlas Ward Motorsport poznać sekret łączenia pracy zawodowej z profesjonalnym ściganiem się.
BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. A to nie koniec złych wieści.
Nowa ładowarka Lotusa ma oferować 450 kW i niesamowicie szybkie ładowanie. Przynajmniej w teorii.
Hondę ostatnio już niemal głównie kojarzymy z autami o wyższym prześwicie. Do gamy dołącza ZR-V, które powinno być bestsellerem japońskiego producenta.
Nowa Dacia Duster jest praktyczna, rozsądna i wygląda o wiele lepiej niż dwie poprzednie generacje.
SF90 XX Stradale z hybrydą na pokładzie jest najszybszym samochodem drogowym na torze Fiorano.
McLaren Automotive potwierdził, że przystępuje do rywalizacji w WEC z modelem 720S GT3.
Jakie są korzyści wynikające z użycia AI w motoryzacji? Czy samochody zostaną wkrótce „smartfonami na kołach”?
Dzięki hybrydzie z V6 następny flagowiec Ferrari połączy świat samochodów drogowych i wyścigowych.
W EVO czytamy o autach ze snów i wszyscy o nich marzymy niezależnie od tego, ile kosztują i jak są szybkie.
Po liftingu Panamera zyskała design i technologie upodabniające ten model do Porsche Taycana.
Imola to najbardziej radykalne drogowe Pagani w historii, a teraz debiutuje jej wersja Roadster.
Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.