Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
Do gamy Corvette C8 wkrótce dołączy hybryda. Mamy pierwsze oficjalne video.
Nowa Corvette z centralnym silnikiem już zdążyła zdenerwować producentów supersamochodów z Europy samą swoją obecnością, ale Chevrolet nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. W najbliższych latach należy spodziewać się wkroczenia również na rynek supersportowych hybryd oraz “elektryków”. Niemal dwa lata po rozpoczęciu testów wersji hybrydowej producent opublikował pierwsze oficjalne materiały na temat tej wersji. Debiut auta zaplanowano na początek przyszłego roku.
Na filmie nie ma informacji na temat silników, ale na pewno hybrydowa odmiana będzie miała napęd na wszystkie koła, co może sugerować zastosowanie silnika elektrycznego na przedniej osi. Przypomnijmy, że Corvette C8 w podstawowej odmianie Stingray ma 6.2-litrowe V8 o mocy 495 KM i momencie obrotowym 640 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h w tym przypadku wynosi 3,2 s. Z kolei mocniejsza odmiana Z06 napędzana jest pół-wyczynowym, wolnossącym silnikiem V8 5.5 generującym 670 KM i 623 Nm. W tym wypadku pierwsza “setka” pojawia się na liczniku po 2,5 s.
Po tych danych widać, że już tylnonapędowe wersje C8 mają całkiem dobre osiągi, a dodanie napędu na wszystkie koła i motoru elektrycznego może jeszcze je podkręcić. Tradycyjnie w przypadku hybrydy będzie to okupione dodatkową masą związaną z dołożonym silnikiem elektrycznym i zestawem akumulatorów.
Do sieci wyciekła tabela sugerująca, że hybrydowa wersja C8 będzie topową odmianą w gamie. Elektryczny moduł miałby pracować razem z 5.5-litrowym silnikiem wersji Z06 dając w sumie 845 KM i imponujące 1250 Nm. Takie osiągi mogłaby mieć wersja oznaczona jako ZR1 przeznaczona na tor, ale naszym zdaniem najpierw pojawi się hybryda bazująca na słabszej odmianie Stingray.
Chevrolet potwierdził również, że pracuje nad całkowicie elektryczną Corvette, która wejdzie na rynek po modelach hybrydowych. Będzie ona rywalizowała z takimi samochodami jak Maserati MC20 Folgore i nadchodzącym elektrycznym Lotusem.
W tej chwili najmniej wiemy o wyglądzie nowego wariantu Corvette C8. Być może hybrydowa odmiana będzie dzielić poszerzone nadwozie z Z06, ale jeszcze bardziej prawdopodobne jest wyróżnienie jej poprzez indywidualne zabiegi stylistyczne. Chevrolet zapowiada debiut nowej Corvette na początku 2023 roku, a później pojawi się wersja elektryczna i jeszcze jedna hybryda, być może pod marką ZR1. Elektryfikacja nie omija segmentu supersamochodów, a nawet zmienia na nim reguły gry i może się okazać sprzymierzeńcem Corvette. Amerykanie w końcu mają samochód z potencjałem na lidera całego segmentu zamiast jak zwykle być tańszą, mniej interesującą alternatywą dla europejskich rywali.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.
Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Koncept Mazda Iconic SP z silnikiem Wankla przeobrazi się w niewielki sportowy samochód produkcyjny.
Pierwszy elektryczny Bentley pojawi się w 2026 roku, ale marka zamierza pozostać przy ICE do 2035.
Morgan wprowadza istotny lifting całej gamy Plus Four. Model ten po raz pierwszy trafi do USA.
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
Pirelli i Bosch dążą do wykorzystania technologii MEMS Boscha w aplikacjach wewnątrzoponowych.
Napęd na cztery koła z Corolli GR zrobił z GR86 unikalną współczesną wersję Celiki GT-Four.
Circuito do Sol to zestaw zakrętów inspirowanych słynnymi torami świata. Można tu nawet wynająć dom.
Kodiaq RS rocznik 2025 ma pod maską 2-litrową benzynową jednostkę o mocy 265 KM z Golfa GTI.
Zbudowany przez Calluma drogowy Jaguar C-X75 jest ilustracją niewykorzystanego potencjału tego auta.
Fundusz CYVN Holdings z Abu Zabi chce przejąć dział samochodów drogowych McLarena.