Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Krzysztof Hołowczyc z Łukaszem Kurzeją po raz ósmy wygrali rajd Columna Medica Baja Poland.
Ten najbardziej wymagający w Polsce rajd cross country był eliminacją dwóch najważniejszych czempionatów na świecie – Pucharu Świata i Pucharu Europy FIA.
Olsztynianin był najszybszy na wszystkich odcinkach specjalnych i na mecie zameldował się z przytłaczającą, blisko 18-minutową przewagą nad kolejną z załóg. Na drugim miejscu na mecie rajdu uplasowali się Portugalczycy – Joao Ferreira i David Monteiro. Najniższy stopień wywalczyli Michał i Julita Małuszyńscy. Wszystkie trzy czołowe załogi na podium startowały w MINI John Cooper Works Rally przygotowywane przez zespół X-Raid.
Rajd składał się z pięciu odcinków specjalnych – piątkowego odcinka kwalifikacyjnego, dwóch sobotnich, najdłuższych prób rozgrywanych na Poligonie w Drawsku – każda o długości ponad 210 kilometrów i finałowych dwóch niedzielnych oesów rozgrywanych w Dobrej. Hołek z Kurzeją zdominowali rywalizację wygrywając wszystkie próby sukcesywnie powiększając przewagę. Na mecie osiągnęła ona przytłaczający dla rywali poziom, blisko 18 minut nad drugim zawodnikiem.
Kluczowe dla przebiegu rajdu były odcinki specjalne rozgrywane na Drawskim Poligonie. Na ponad 210-kilometrowej próbie w Drawsku Pomorskim Hołowczyc z Kurzeją wypracowali ponad dwie minuty przewagi nad Al-Rajhim i Orrem w Toyocie. Trzecie miejsce wywalczyli Michał i Julita Małuszyńscy, walczący o Puchar Europy z duetem Ferreira/Monteiro. Debiutujący w Baja Poland Portugalczycy zajęli czwarte miejsce, tracąc raptem dziewięć sekund do Polaków.
Drugi przejazd oesu na Poligonie Drawskim był pełen dramaturgii. Wiceliderzy zmagań - Al-Rajhi i Orr musieli wycofać się z rywalizacji po tym, jak spektakularnie spłonął ich samochód. Na szczęście załodze nic poważnego się nie stało. Z powodu tego zdarzenia OS 3 został skrócony, ale nadal stanowił poważne wyzwanie. Po pechu saudyjsko-brytyjskiej załogi na drugą pozycję wskoczyli Joao Ferreira i David Monteiro, pokonując Małuszyńskich. Próbę wygrali Hołowczyc i Kurzeja, umacniając się na prowadzeniu w rajdzie.
Niedzielne odcinki były już czystą formalnością dla znanego duetu – Hołek wygrał oba odcinki specjalne powiększając swoją przewagę nad konkurencją. W Pucharze Europy zacięta walka rozegrała się pomiędzy załogami Ferreira/Monteiro i Małuszyńskimi – niestety do sukcesu ucznia Hołka zabrakło bardzo mało – Portugalczycy wygrali zaledwie o 55 sekund.
Poziom Baja Poland był wysoki, byliśmy świadkami rywalizacji w dwóch ważnych seriach – Pucharze Świata i Pucharze Europy. Mieliśmy zaciętą walkę między Michałem Małuszyńskim a Joao Ferreirą właśnie o końcowy triumf w pucharze Europy. Ten rajd jak zawsze jest trudny, z kluczowymi odcinkami na Poligonie Drawskim - to kawał solidnego rajdowania. Po odpadnięciu naszych głównych rywali skupiliśmy się już na walce z czasem. Wygraliśmy i to nas oczywiście bardzo cieszy! – podsumował Krzysztof Hołowczyc.
Baja Poland ze względu na swoją długość, jest liczona podwójnie dla uczestników kolejnego interesującego pucharu - Dacia Duster Motrio Cup.
Zawodnicy rozpoczęli rywalizację od piątkowego, krótkiego odcinka, który na swoim koncie zapisał Bartek Wajzer z Patrykiem Sudołem. Drugi zameldował się lider pucharu Bartek Grabowski z doświadczonym Adamem Biniędą a trzecie miejsce przypadło Wojtkowi Musiałowi z Danielem Siatkowskim. Różnice czasowe były bardzo małe i wszyscy mieli świadomość, że decydujące próby to ponad dwustukilometrowe odcinki rozgrywane na Poligonie w Drawsku.
Sobota okazała się bardzo wymagająca dla zawodników i samochodów. Bardzo sucha nawierzchnia powodowała, że po każdym przejeździe w powietrze unosiły się ogromne ilości kurzu i pyłu co powodowało totalny brak widoczności. Pierwsza sobotnia próba padła łupem duetu Grabowski-Binięda, drugie miejsce ze stratą zaledwie 1,35 minuty zajmował Grabowski, na trzecią lokatę awansował Arek Białobrzeski z Romkiem Kicińskim.
Drugi przejazd został skrócony z powodu groźnie wyglądającego pożaru Toyoty Yazzeda Al Rajhi. Spowodowało to spore zamieszanie w wynikach. Sprawa została rozwiązana dopiero w niedzielę i czasy zostały poprawnie skorygowane. Trzeci odcinek po korekcie czasów także wygrał Wajzer, drugi był Grabowski a trzeci czas zanotowała Anna Gańczarek z Damianem Sytym.
Klasyfikacja po odcinku jednak się nie zmieniła, każdy z pierwszej trójki miał bezpieczną pozycję przed dwoma niedzielnymi odcinkami specjalnymi. Oba niedzielne odcinki wygrał Wajzer pomimo pogoni Grabowskiego. Trzecie miejsce obronił Arek Białobrzeski, dla którego był to drugi start w pucharze Dacii! Czwarte miejsce po małych problemach technicznych zajął Wojciech Musiał z Danielem Siatkowskim, a stawkę zamknęła Anna Gańczarek z Damianem Sytym.
Baja Poland była najtrudniejszym rajdem tego sezonu, bardzo długie odcinki i ich charakterystyka były prawdziwym testem wytrzymałości samochodów i kierowców. Osiągnięcie mety jest już sukcesem. Teraz zawodnicy mają kilka tygodni przerwy aby wrócić na finałową rozgrywkę. Ostatnia runda Dacia Duster Motrio Cup odbędzie się już w połowie października i to dopiero na niej poznamy zwycięzcę całego cyklu.
Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Ducati Multistrada Pikes Peak V4 ocieka sportem, dzięki wprowadzonym innowacjom i nowemu zawieszeniu Öhlins.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Zrodzone z marzeń – to określenie doskonale opisuje najwyższej klasy inwestycje tworzone przez Archicom Collection.
992.2 GT3 może mieć tylne fotele z Isofixem, ale kluczowy w nim jest wolnossący bokser z manualem.
Wygląda na to, że Toyota testuje nowego halo-cara przeznaczonego na drogi i do wyścigów.
Zaprezentowana jako koncept w 2023 roku Honda Prelude weszła w fazę testów drogowych.
Nadjeżdża najmocniejsze drogowe Ferrari w historii. Czy flagowe F80 będzie lepsze niż McLaren W1?
Według producenta RML P39 z dużą przewagą pokona obecne 911 GT3 RS na torze Nürburgring.
Szef GM Mark Reuss osobiście rozpędził nową 1079-konną Corvette ZR1 do jej prędkości maksymalnej.
Alpine zaprezentowało kolejny prototyp Alpenglow, tym razem z wodorowym V6 twin turbo o mocy 750 KM.
Najnowszy elektryczny crossover Renault wprost nawiązuje do “czwórki” z 1961 roku.
Większa moc, większy docisk, większa cena; na salonie w Paryżu debiutuje nowe Alpine A110 R Ultime.
Limitowany DB12 Goldfinger powstał z okazji sześciu dekad współpracy Aston Martina z Jamesem Bondem.
Na salonie w Paryżu debiutują dwa nowe modele Mini John Cooper Works - Hatch i crossover Aceman.