Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Po latach spekulacji nadchodzi nowy początek Jaguara, a pierwszym modelem stworzonym w erze elektryczności będzie czterodrzwiowe super GT mające rywalizować z Porsche Taycan, Audi e-tron GT i Polestarem 5. Widzieliśmy już zdjęcia dużej limuzyny GT w maskowaniu i zapowiedź kontrowersyjnego rebrandingu całej marki. Teraz możemy po raz pierwszy spojrzeć na nowy koncept Design Vision, bezpośrednią zapowiedź wyglądu całej generacji przyszłych modeli Jaguara.
Koncept zadebiutuje 2 grudnia podczas Miami Art Week. Jego myślą przewodnią są “odważne formy i jaskrawe proporcje”, które następnie zostaną zaadaptowane do modeli produkcyjnych, począwszy od Jaguara GT pokazanego wcześniej w mocnym kamuflażu. Producent ma nadzieję, że wygląd konceptu zachwyci publikę, co nie udało się z nowym logo i pomysłem na rebranding marki.
W skrócie: charakterystyczny skaczący kot zostaje, choć w innej formie, litery będą pisane kompletnie inną czcionką, za to zniknie rycząca głowa Jaguara wpisana w okrąg. Ten symbol zostanie zastąpiony również okrągłym znakiem przypominającym symbol yin-yang (na zdjęciu kapselki do kół). Zgodnie z maksymą założyciela firmy, Sir Williama Lyonsa, Jaguary przyszłości “nie będą nikogo kopiować”. Projekty będą odważne, myślenie „nieoczekiwane i oryginalne”, a charakter marki „szalenie kreatywny”. My też jeszcze nie wiemy co o tym wszystkim myśleć. Na razie czekamy do 2 grudnia, gdy Jaguar pokaże nowy koncept Design Vision, podczas gdy w sieci pojawiły się pierwsze fotografie prototypu limuzyny w stylu GT.
Co możemy już teraz wywnioskować na podstawie zamaskowanego prototypu? Cóż, sylwetka na pewno nie należy do typowych, a auto wydaje się nawiązywać do mniej krągłych modeli w bogatej historii marki. Mamy na myśli raczej generacje Mk7 i Mk10 niż opływowego ostatniego XJ czy pierwszego XF-a. Mimo wszystko da się zauważyć zwężającą się ku tyłowi linię kabiny, co na pewno pomoże w osiągnięciu wydajnej aerodynamiki.
Kabina jest tu zdecydowanie cofnięta, ale wydłużony przód wcale nie będzie gościł silników V8, V6 ani żadnych innych jednostek spalinowych. Zachowano wielki, znany już z Jaguara przedni grill, ale wystarczy przyjrzeć się bliżej aby dostrzec, że to atrapa mająca zmylić obserwatorów. Z profilu widać, że tylne drzwi nie są zbyt duże, co może sugerować ich odwrotne otwieranie, jak w samochodach Rolls-Royce.
Prototypy mają już za sobą tysiące mil wirtualnych i realnych testów, których celem było dopracowanie dedykowanej dla tej marki elektrycznej architektury nazwanej po prostu Jaguar Electric Architecture, w skrócie JEA. Nowe duże GT Jaguara zadebiutuje w 2026 jako pierwszy model odrodzonej brytyjskiej marki, która ma ambicje produkować bardziej luksusowe auta w mniejszych ilościach. Decyzja ta została poparta wycofaniem z produkcji dotychczasowych modeli, w tym F-Type’a, a jako ostatni z rynku zniknął SUV F-Pace.
Jesteśmy bardzo ciekawi tego samochodu, bo jest on kontynuacją projektu, który pierwotnie miał być początkiem ery elektryczności Jaguara, czyli anulowanego XJ EV. Więcej informacji uzyskamy już 2 grudnia, gdy podczas Miami Art Week Jaguar zaprezentuje koncept Design Vision. Samochód produkcyjny poznamy znacznie później, w 2026 roku, a jego sugerowana cena ma wynosić około 90 000 funtów (465 tys. zł).
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Z 1875-konnym V12 w modelu Aurora Zenvo ma ambicje wejść na poziom Koenigsegga. Produkcja w 2026.
BMW opracowało nowy, przyjazny środowisku kompozyt, który może być zastępstwem dla włókna węglowego.
Szlagier Dacii w ostatnich latach nie ma lekko. Czy niedawny lifting i nowe wersje silnikowe umocnią jego pozycję?
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Wersja specjalna Defender Trophy odnosi się do wielkiej tradycji Land Rovera w rajdzie Camel Trophy.
Twórcy Mercedesa CLK GTR i silników Pagani V12 wystartują restomodem Mercedesa 190E Evo II w N24.