Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Jaguar wchodzi w okres zmian, a ich nowa limuzyna EV dostanie nowy napęd, design i logo.
Nadchodzi nowy początek Jaguara, a pierwszym modelem stworzonym w erze elektryczności będzie czterodrzwiowe super GT mające rywalizować z Porsche Taycan, Audi e-tron GT i Polestarem 5. Widzieliśmy już zdjęcia tego modelu w maskowaniu, a teraz Jaguar opublikował swoje nowe logo, którym będzie go firmować.
W skrócie: charakterystyczny skaczący kot zostaje, choć w innej formie, litery będą pisane kompletnie inną czcionką, za to zniknie rycząca głowa Jaguara wpisana w okrąg. Ten symbol zostanie zastąpiony również okrągłym znakiem przypominającym symbol yin-yang (na zdjęciu kapselki do kół). Zgodnie z maksymą założyciela firmy, Sir Williama Lyonsa, Jaguary przyszłości “nie będą nikogo kopiować”. Projekty będą odważne, myślenie „nieoczekiwane i oryginalne”, a charakter marki „szalenie kreatywny”. My też jeszcze nie wiemy co o tym wszystkim myśleć. Na razie czekamy do 2 grudnia, gdy Jaguar pokaże nowy koncept Design Vision, podczas gdy w sieci pojawiły się pierwsze fotografie prototypu limuzyny w stylu GT.
Co możemy już teraz wywnioskować na podstawie zamaskowanego prototypu? Cóż, sylwetka na pewno nie należy do typowych, a auto wydaje się nawiązywać do mniej krągłych modeli w bogatej historii marki. Mamy na myśli raczej generacje Mk7 i Mk10 niż opływowego ostatniego XJ czy pierwszego XF-a. Mimo wszystko da się zauważyć zwężającą się ku tyłowi linię kabiny, co na pewno pomoże w osiągnięciu wydajnej aerodynamiki.
Kabina jest tu zdecydowanie cofnięta, ale wydłużony przód wcale nie będzie gościł silników V8, V6 ani żadnych innych jednostek spalinowych. Zachowano wielki, znany już z Jaguara przedni grill, ale wystarczy przyjrzeć się bliżej aby dostrzec, że to atrapa mająca zmylić obserwatorów. Z profilu widać, że tylne drzwi nie są zbyt duże, co może sugerować ich odwrotne otwieranie, jak w samochodach Rolls-Royce.
Prototypy mają już za sobą tysiące mil wirtualnych i realnych testów, których celem było dopracowanie dedykowanej dla tej marki elektrycznej architektury nazwanej po prostu Jaguar Electric Architecture, w skrócie JEA. Nowe duże GT Jaguara zadebiutuje w 2026 jako pierwszy model odrodzonej brytyjskiej marki, która ma ambicje produkować bardziej luksusowe auta w mniejszych ilościach. Decyzja ta została poparta wycofaniem z produkcji dotychczasowych modeli, w tym F-Type’a, a jako ostatni z rynku zniknął SUV F-Pace.
Jesteśmy bardzo ciekawi tego samochodu, bo jest on kontynuacją projektu, który pierwotnie miał być początkiem ery elektryczności Jaguara, czyli anulowanego XJ EV. Więcej informacji uzyskamy już 2 grudnia, gdy podczas Miami Art Week Jaguar zaprezentuje koncept Design Vision. Samochód produkcyjny poznamy znacznie później, w 2026 roku, a jego sugerowana cena ma wynosić około 90 000 funtów (465 tys. zł).
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Jaguar wchodzi w okres zmian, a ich nowa limuzyna EV dostanie nowy napęd, design i logo.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Koncept Mazda Iconic SP z silnikiem Wankla przeobrazi się w niewielki sportowy samochód produkcyjny.
Pierwszy elektryczny Bentley pojawi się w 2026 roku, ale marka zamierza pozostać przy ICE do 2035.