Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA

Nowe Audi RS e-tron GT Performance ma więcej mocy niż McLaren F1

Zmodernizowane Audi RS e-tron GT Performance o mocy 925 KM to najmocniejsze cywilne Audi w historii.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

25 czerwca 2024
Audi RS e-tron GT Performance news
11

Wyścig na moce w segmencie EV wydaje się nabierać tempa, a Audi właśnie dołączyło do zabawy za sprawą zaktualizowanego modelu e-tron GT. Modernizacja elektrycznego supersedana Audi była łatwa do przewidzenia od kiedy na rynek wszedł mocno odświeżony Porsche Taycan - te auta są ze sobą blisko spokrewnione technicznie. W swoim flagowym modelu na prąd Audi zajęło się poprawkami designu, technologii i wydajności napędu, aby e-tron GT był w stanie jeździć jeszcze dalej i szybciej. W przypadku odmiany RS dużo, dużo szybciej.

Maksymalna moc RS-a wynosząca do tej pory 646 KM została podniesiona do 856 KM, a jeśli zamówisz wariant Performance, aż do 925 KM. Tym samym Audi ma nowego lidera w kategorii najmocniejszych samochodów seryjnych w historii marki. Czas przyspieszenia do 100 km/h wynoszący 2,5 s stawia e-trona GT Performance o włos za Bugatti Chiron. Standardowy RS wykonuje ten sprint w czasie 2,8 s, a podstawowa obecnie odmiana S (679 KM) w przyzwoite 3,4 s. “Eska” legitymuje się prędkością maksymalną 245 km/h podczas gdy RS-y dobijają do 250 km/h.

Nowe silniki i poprawiona wydajność przyczyniły się do wzrostu mocy i zasięgu nowego Audi e-tron GT.

Reklama

Dodatkowa moc nowego e-trona GT wynika z zastosowania technologii wypracowanej przy konstruowaniu nowej dwusilnikowej platformy PPE, w której tylna oś jest obsługiwana przez znacznie mocniejszy silnik. Poza tym RS ma unikalną dla tej wersji elektronikę przedniej osi, dedykowany inwerter impulsowy oraz funkcją overboost dodającą 95 KM przez 10 sekund. Nowy model jest przez to znacznie szybszy, ale nowe komponenty pozytywnie wpłynęły także na jego zasięg i wydajność.

Nowy motor z tyłu waży 10 kg mniej, ogniwa też są lżejsze mimo większej pojemności 97 kWh netto. Zoptymalizowana pod kątem chemicznym bateria zapewnia według producenta do 592 km zasięgu. Poprawiona procedura przygotowawcza i oprogramowanie zarządzające energią cieplną sprawiają, że łatwiej też ją naładować, a maksymalna moc ładowania wzrosła z 270 do 320 kW. Uzupełnienie energii od 10 do 80% trwa teraz tylko 18 minut, a w zaledwie 10 minut da się naładować aż 280 km zasięgu.

2024 Audi RS e-tron GT Performance tył
11

O komfort i przyczepność w nowym Audi e-tron GT dba dwukomorowe zawieszenie pneumatyczne z dwuzaworowymi amortyzatorami zapewniającymi korzystniejszy kompromis pomiędzy tłumieniem nierówności a sztywnością. Opcjonalnie można zamówić w pełni aktywne zawieszenie podobne do tego stosowanego w nowym Taycanie. Układ ten utrzymuje nadwozie w określonej pozycji względem drogi, aby siły działające na auto rozkładały się równomiernie na wszystkie koła, przez co do minimum ograniczono przechyły nadwozia podczas dynamicznej jazdy. Poza tym aktywne zawieszenie pozytywnie wpływa także na komfort toczenia, bo każde koło może całkowicie niezależnie reagować na nierówności ograniczając wstrząsy do minimum.

Układ kierowniczy zmodernizowanego e-trona GT ma bardziej bezpośrednie przełożenie, co w połączeniu ze skrętną tylną osią daje temu ciężkiemu modelowi niespotykaną wcześniej zwinność. Dzięki nowo opracowanym hamulcom (z tarczami pokrytymi węglikiem wolframu w modelach RS) poprawiła się też skuteczność hamowania. Topowy wariant Perfromance ma w standardzie hamulce węglowo-ceramiczne z 10-tłoczkowymi przednimi zaciskami.

Reklama

Nowe Audi RS e-tron GT Performance z mocą 925 KM to najmocniejszy cywilny model w historii marki.

Jak widać nowe Audi e-tron GT wykonało ogromny krok w przód na polu technologii, ale design w większości pozostał niezmieniony (nie narzekamy). Niewielkie zmiany w przednim i tylnym pasie jedynie podkreśliły niecodzienną, nowoczesną stylistykę elektrycznego GT. Wersje RS dodatkowo mają bardziej agresywnie zarysowane zderzaki z niewielkim dyfuzorem z tyłu. Topowa odmiana wyróżnia się na tle pozostałych zestawem karbonowych elementów dekoracyjnych oraz 21-calowymi kutymi i frezowanymi felgami.

2024 Audi RS e-tron GT Performance wnętrze
11

W kabinie klienci mogą zdecydować się na wykończenie drewniane lub karbonowe. Nowe są fotele i kierownica ze spłaszczeniem nie tylko z dołu, ale też z góry (RS ma więcej przycisków na kierownicy i czerwony marker na godzinie 12). Oczywiście jest tu zainstalowany najnowszy interfejs MMi Audi, którego zaletą jest bardziej czytelne i dokładne wyświetlanie danych o kondycji baterii na ekranie wirtualnego kokpitu.

Jeśli nowości w odświeżonym Audi RS e-tron GT wydają ci się znajome, to przez bliskie pokrewieństwo tego modelu z nowym Porsche Taycan posadowionym na tej samej platformie J1. Niedługo przekonamy się też o różnicach w cenach pomiędzy Audi, a Porsche na polskim rynku. Na razie znamy tylko niemieckie ceny nowego GT: wersja S startuje od 126 000 euro (Taycan 4S o mocy 544 KM - 120 900 euro), RS 147 500 euro (Taycan Turbo o mocy 884 KM - 175 600 euro), a topowy RS Performance 160 500 euro (Taycan Turbo S o mocy 952 KM - 209 900 euro).

Porsche Carrera GT, Mercedes SLR McLaren, zielone RWB Porsche oraz TVR Tuscan ustawione w centralnej części PGE Narodowego podczas sesji Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji
Ikony Motoryzacji
Castrol Ikony Motoryzacji – wystawa prawdziwych legend

Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.

9 grudnia 2025
Fiat 126P Bis przed scenografią Hot Wheels podczas finału Legends Tour 2025.
Hot Wheels
Fiat 126P Bis wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025

Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.

17 listopada 2025
Bartek Kołaczkowski – życie w rytmie podróży i obiektywu
Życie przez obiektyw
Bartek Kołaczkowski – życie w rytmie podróży i obiektywu

Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.

8 listopada 2025
Kobieta przy klasycznym Porsche 944 Dakarista w rajdowej stylistyce vintage
Prezentacja Partnera
Yokohama on Tour: Porsche 944 „Dakarista” i marzenia o wyprawach

Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.

3 listopada 2025
McLaren 750S Spider nat bowen
McLaren / 750S
McLaren 750S "Chromology" - kolor to emocje i sztuka wyrazu

MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru. 

11 grudnia 2025
Genesis G90 Wingback concept
Genesis / G90
Genesis G90 Wingback Concept - potencjalny rywal BMW M5 Touring

Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.

10 grudnia 2025
Porsche Carrera GT, Mercedes SLR McLaren, zielone RWB Porsche oraz TVR Tuscan ustawione w centralnej części PGE Narodowego podczas sesji Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji
Ikony Motoryzacji
Castrol Ikony Motoryzacji – wystawa prawdziwych legend

Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.

9 grudnia 2025
Bentley Continental GT dutch masters seria
Bentley / Continental GT
Bentley prezentuje trzy unikatowe kreacje inspirowane mistrzami pędzla

Luksusowe samochody i malarstwo? Bentley i Mulliner udowadniają, że to bardzo dobre połączenie.

9 grudnia 2025
Lamborghini Temerario Ad Personam przód
Lamborghini / Temerario
Lamborghini Temerario Ad Personam - sztuka i rzemiosło w jednym

Lamborghini rozwija swój program zamówień specjalnych, stąd pomysł na nowe Temerario Ad Personam.

8 grudnia 2025
Lexus LFA Concept premiera
Lexus / LFA
Nowy Lexus LFA nie dostanie silnika V10, ani żadnego silnika tłokowego

Następca LFA będzie samochodem elektrycznym. Jego oficjalną zapowiedzią jest nowy LFA Concept.

7 grudnia 2025
Toyota GR GT i GT3 premiera
Toyota / GR GT
Toyota GR GT ma silnik V8, napęd na tył i będzie ścigać się w GT3

Stworzona od podstaw, flagowa Toyota GR GT ma być perłą w koronie oddziału Gazoo Racing.

5 grudnia 2025
JAS motorsport Honda NSX restomod
Restomod
JAS Motorsport i Pininfarina stworzą restomoda na bazie Hondy NSX

NSX od JAS Motorsport ma być autem, w którym spotyka się piękno, osiągi i sztuka inżynieryjna.

4 grudnia 2025
Volvo wyposażone w opony Bridgestone Blizzak 6 podczas zimowych testów na śniegu.
Prezentacja Partnera
Bridgestone: Rok zwycięstw i dominacji w testach 2025

Bridgestone umacnia pozycję lidera: w 2025 r. zdobywa topowe wyniki w testach opon zimowych, całorocznych i letnich.

3 grudnia 2025
Alfa Romeo Giulia i Stelvio Collezione premiera
Alfa Romeo / Giulia
Alfa Romeo Giulia i Stelvio Collezione - w hołdzie dla Quadrifoglio

Edycja Collezione Giulii i Stelvio nawiązuje do koniczyny obecnej w drogowych Alfach od 1963 roku.

2 grudnia 2025
Mercedes G Cabriolet teaser
Mercedes / klasa G
Mercedes rozpoczął proces testowy klasy G w wersji Cabriolet

Luksusowa terenówka Mercedesa powróci do korzeni i zyska nowy, lifestyle’owy rodzaj nadwozia.

2 grudnia 2025
Bugatti Bolide ostatni egzemplarz
Bugatti / Bolide
Bugatti zakończyło produkcję torowego modelu specjalnego Bolide

Bolide to projekt, który jak żaden inny poszerzył wiedzę Bugatti w zakresie osiągów na torze.

29 listopada 2025