Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Na 100-lecie symbolu Quadrifoglio Alfa Romeo przygotowała zmodyfikowaną serię Giulii i Stelvio Q.
Z okazji stulecia istnienia marki Quadrifoglio Alfa Romeo wprowadza na rynek limitowane wersje Giulii i Stelvio Quadrifoglio 100th Anniversario. Oba modele otrzymały nieco wyższą moc silnika, poprawki w układzie napędowym oraz szereg zmian stylistycznych mających podkreślać ich wyjątkowy status. Oba limitowane modele powstaną w liczbie zaledwie 100 egzemplarzy.
Dokładnie sto lat temu charakterystyczny motyw czterolistnej koniczyny zadebiutował na Targa Florio w modelu Alfa Romeo RL Corsa. Współczesna Giulia i Stelvio w limitowanej serii otrzymały liczne detale przypominające tę datę. Jest to między innymi złoty emblemat o treści “1923-2023” na obu przednich błotnikach.
Alfa Romeo wykorzystała doświadczenie z modelu Giulia GTA, aby opracować nowy mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Standardowa elektronicznie sterowana jednostka w Giulii Quadrifoglio nie była najlepsza, ale zastosowanie nowoczesnego mechanicznego dyferencjału może rozwiązać ten problem.
Nowy dyfer będzie przenosić na koła moc równą 520 KM - to o 10 KM więcej niż w seryjnej Giulii/Stelvio Q, ale 20 KM mniej niż oferuje ekstremalna wersja GTA. Moment obrotowy silnika 2.9 V6 twin turbo ograniczono do 600 Nm, aby nie było potrzeby wymiany automatycznej skrzyni biegów ZF.
Oficjalne osiągi nie zostały podane, ale nie spodziewamy się żadnych zmian względem standardowych modeli. Większe Stelvio Q przyspiesza do 100 km/h w czasie 3,9 s, Giulia Q potrzebuje na to 0,1 s mniej. Prędkość maksymalna SUV-a wynosi 283 km/h, podczas gdy Giulia jest w stanie osiągnąć aż 307 km/h.
We wnętrzu, jak zwykle, króluje czarna alcantara i skóra. Edycję limitowaną wyróżniono przy pomocy złotych przeszyć i okolicznościowych emblematów. Jest też sporo włókna węglowego zdobiącego deskę rozdzielczą, boczki drzwi i konsolę. Na deser Alfa Romeo proponuje wyszywane logo “100” na desce rozdzielczej.
Poza tym każdy egzemplarz wersji 100th Anniversario będzie bogato wyposażony. Standardem są światła przednie w technologii Matrix LED, dobrze znane felgi o klasycznym wzorze Quadrifoglio (Giulia - 19 cali; Stelvio - 21 cali), złote zaciski hamulcowe, układ wydechowy Akrapovic i karbonowe wykończenie grilla i lusterek. Do wyboru producent daje trzy klasyczne barwy lakieru: czerwony Rosso Etna, zielony Verde Montreal i czarny Nero Vulcano.
Każdy z modeli na rocznicę marki Quadrifoglio powstanie w limitowanej liczbie 100 sztuk. Ceny jeszcze nie są znane.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.
Już za tydzień Porsche pokaże flagową wersję Taycana, jakiej jeszcze nie było.
Mate Rimac wyraził swoje zastrzeżenia do zapowiadanych przez Elona Muska osiągów Tesli Roadster.
Jeździmy najnowszym DB12 Volante, którego misją jest przywrócić Aston Martina na właściwe tory.
Elektryczne GranCabrio Folgore to pierwszy na rynku kabriolet segmentu GT z napędem bezemisyjnym.
Kariera Alfy Romeo Milano trwała kilka dni. Włoski rząd zmusił producenta do zmiany nazwy na Junior.
Torowy GMA T.50 oznaczony literą ‘s’ jest lżejszy, mocniejszy i ma lepsze aero niż model drogowy.
Zbliża się debiut najmocniejszej Corvette w historii - nowego ZR1 generacji C8.
Pagani wraz z Instituto Europeo di Design stworzyło wizję Zondy w roli hipersamochodu przyszłości.
Toyota GT86 zmieniła rynek sportowych coupe, a późniejsze GR86 doprowadziło tę formułę do perfekcji.
W nowym Plus Four Morgan poprawił podwozie i wnętrze, ale pozostawił legendarny design z lat 30.
Jeśli żegnać kultowe V10 Lamborghini to w takim stylu - limitowanym, torowym modelem opartym na STO.
Następna generacja modeli EV Neue Klasse od BMW będzie korzystać z baterii opracowanych w Chorwacji.
Stylowy i luksusowy Mercedes S63 Coupe to niedoceniane, choć świetne GT za dobre pieniądze.
Na rok modelowy 2024 Audi wprowadza do S3 poprawki układu napędowego i odświeżony design.