Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Na 100-lecie symbolu Quadrifoglio Alfa Romeo przygotowała zmodyfikowaną serię Giulii i Stelvio Q.
Z okazji stulecia istnienia marki Quadrifoglio Alfa Romeo wprowadza na rynek limitowane wersje Giulii i Stelvio Quadrifoglio 100th Anniversario. Oba modele otrzymały nieco wyższą moc silnika, poprawki w układzie napędowym oraz szereg zmian stylistycznych mających podkreślać ich wyjątkowy status. Oba limitowane modele powstaną w liczbie zaledwie 100 egzemplarzy.
Dokładnie sto lat temu charakterystyczny motyw czterolistnej koniczyny zadebiutował na Targa Florio w modelu Alfa Romeo RL Corsa. Współczesna Giulia i Stelvio w limitowanej serii otrzymały liczne detale przypominające tę datę. Jest to między innymi złoty emblemat o treści “1923-2023” na obu przednich błotnikach.
Alfa Romeo wykorzystała doświadczenie z modelu Giulia GTA, aby opracować nowy mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Standardowa elektronicznie sterowana jednostka w Giulii Quadrifoglio nie była najlepsza, ale zastosowanie nowoczesnego mechanicznego dyferencjału może rozwiązać ten problem.
Nowy dyfer będzie przenosić na koła moc równą 520 KM - to o 10 KM więcej niż w seryjnej Giulii/Stelvio Q, ale 20 KM mniej niż oferuje ekstremalna wersja GTA. Moment obrotowy silnika 2.9 V6 twin turbo ograniczono do 600 Nm, aby nie było potrzeby wymiany automatycznej skrzyni biegów ZF.
Oficjalne osiągi nie zostały podane, ale nie spodziewamy się żadnych zmian względem standardowych modeli. Większe Stelvio Q przyspiesza do 100 km/h w czasie 3,9 s, Giulia Q potrzebuje na to 0,1 s mniej. Prędkość maksymalna SUV-a wynosi 283 km/h, podczas gdy Giulia jest w stanie osiągnąć aż 307 km/h.
We wnętrzu, jak zwykle, króluje czarna alcantara i skóra. Edycję limitowaną wyróżniono przy pomocy złotych przeszyć i okolicznościowych emblematów. Jest też sporo włókna węglowego zdobiącego deskę rozdzielczą, boczki drzwi i konsolę. Na deser Alfa Romeo proponuje wyszywane logo “100” na desce rozdzielczej.
Poza tym każdy egzemplarz wersji 100th Anniversario będzie bogato wyposażony. Standardem są światła przednie w technologii Matrix LED, dobrze znane felgi o klasycznym wzorze Quadrifoglio (Giulia - 19 cali; Stelvio - 21 cali), złote zaciski hamulcowe, układ wydechowy Akrapovic i karbonowe wykończenie grilla i lusterek. Do wyboru producent daje trzy klasyczne barwy lakieru: czerwony Rosso Etna, zielony Verde Montreal i czarny Nero Vulcano.
Każdy z modeli na rocznicę marki Quadrifoglio powstanie w limitowanej liczbie 100 sztuk. Ceny jeszcze nie są znane.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
„WE RIDE AS ONE” – hasło łączące dziesiątki tysięcy Ducatisti, czyli miłośników marki z Borgo Panigale.
Mazury to wymarzony kierunek na wakacyjną przygodę. Bawiliśmy się fantastycznie.
Inspirowany modelami Carrera 2.7 RS i GT3 RS 4.0 nowy European RS jest ultra-analogowym Porsche 911.
Zmodernizowane wersje dotychczasowego Porsche Cayenne na benzynę pozostaną w ofercie obok nowego EV.
Wykorzystując sztuczki z 765LT McLaren stworzył jeden z najlepszych supersamochodów naszych czasów.
Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić do niego karbonowe dodatki z palety M Performance.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Następca LaFerrari będzie pomostem między zespołem wyścigowym, a działem drogowym marki Ferrari.
Nowy napęd i liczne poprawki podwozia sprawiły, że 992 Carrera GTS powróciła do optymalnej formy.
Zmiana W12 na V8 plug-in spowoduje, że nowy Flying Spur będzie miał tyle mocy co Panamera Turbo S.
Panamera GTS i Panamera Turbo S E-Hybrid dołączają do gamy nowej generacji limuzyny Porsche.
W gamie Porsche Macan pojawiły się dwa nowe warianty: bazowy model z jednym motorem oraz mocne 4S.
Zmiany w nazewnictwie marki Audi spowodowały, że A4 sedan i kombi będą teraz nosić oznaczenie A5.
Większa moc, lepsze chłodzenie i opony Cup 2R mają zrobić z Mercedesa-AMG GT zabawkę na tor.