Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Na 100-lecie symbolu Quadrifoglio Alfa Romeo przygotowała zmodyfikowaną serię Giulii i Stelvio Q.
Z okazji stulecia istnienia marki Quadrifoglio Alfa Romeo wprowadza na rynek limitowane wersje Giulii i Stelvio Quadrifoglio 100th Anniversario. Oba modele otrzymały nieco wyższą moc silnika, poprawki w układzie napędowym oraz szereg zmian stylistycznych mających podkreślać ich wyjątkowy status. Oba limitowane modele powstaną w liczbie zaledwie 100 egzemplarzy.
Dokładnie sto lat temu charakterystyczny motyw czterolistnej koniczyny zadebiutował na Targa Florio w modelu Alfa Romeo RL Corsa. Współczesna Giulia i Stelvio w limitowanej serii otrzymały liczne detale przypominające tę datę. Jest to między innymi złoty emblemat o treści “1923-2023” na obu przednich błotnikach.
Alfa Romeo wykorzystała doświadczenie z modelu Giulia GTA, aby opracować nowy mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Standardowa elektronicznie sterowana jednostka w Giulii Quadrifoglio nie była najlepsza, ale zastosowanie nowoczesnego mechanicznego dyferencjału może rozwiązać ten problem.
Nowy dyfer będzie przenosić na koła moc równą 520 KM - to o 10 KM więcej niż w seryjnej Giulii/Stelvio Q, ale 20 KM mniej niż oferuje ekstremalna wersja GTA. Moment obrotowy silnika 2.9 V6 twin turbo ograniczono do 600 Nm, aby nie było potrzeby wymiany automatycznej skrzyni biegów ZF.
Oficjalne osiągi nie zostały podane, ale nie spodziewamy się żadnych zmian względem standardowych modeli. Większe Stelvio Q przyspiesza do 100 km/h w czasie 3,9 s, Giulia Q potrzebuje na to 0,1 s mniej. Prędkość maksymalna SUV-a wynosi 283 km/h, podczas gdy Giulia jest w stanie osiągnąć aż 307 km/h.
We wnętrzu, jak zwykle, króluje czarna alcantara i skóra. Edycję limitowaną wyróżniono przy pomocy złotych przeszyć i okolicznościowych emblematów. Jest też sporo włókna węglowego zdobiącego deskę rozdzielczą, boczki drzwi i konsolę. Na deser Alfa Romeo proponuje wyszywane logo “100” na desce rozdzielczej.
Poza tym każdy egzemplarz wersji 100th Anniversario będzie bogato wyposażony. Standardem są światła przednie w technologii Matrix LED, dobrze znane felgi o klasycznym wzorze Quadrifoglio (Giulia - 19 cali; Stelvio - 21 cali), złote zaciski hamulcowe, układ wydechowy Akrapovic i karbonowe wykończenie grilla i lusterek. Do wyboru producent daje trzy klasyczne barwy lakieru: czerwony Rosso Etna, zielony Verde Montreal i czarny Nero Vulcano.
Każdy z modeli na rocznicę marki Quadrifoglio powstanie w limitowanej liczbie 100 sztuk. Ceny jeszcze nie są znane.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
Lamborghini nie będzie kontynuować przygody z WEC w sezonie 2025. Zadecydowała zmiana regulaminu.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.