Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Fisker powraca na rynek z nowym GT Ronin o mocy 1000 KM i zasięgu 1000 km.
Elektryczna rewolucja jest okazją na sukces dla zupełnie nowych producentów, ale akurat Fisker nie należy do całkowitych nowicjuszy. Kierowana przez Henrika Fiskera, byłego designera Aston Martina, firma ma już na koncie próbę z elektrycznym GT premium o nazwie Karma (2012). Teraz marka chce powrócić do tego segmentu z konceptem Ronin.
Jest to część planu Fiskera, aby do 2026 roku wprowadzić na rynek aż 5 nowych modeli z napędem elektrycznym. Ronin to 4-drzwiowe coupe o charakterze gran tourera z pięcioma miejscami dla pasażerów i technologią najnowszej generacji. Jego trzy elektryczne motory potrafią wygenerować ponad 1000 KM.
Dokładne osiągi nie zostały jeszcze podane. Z karbonowym poszyciem nadwozia i taką mocą samochód prawdopodobnie będzie przyspieszał do 100 km/h w nieco ponad 2 sekundy. Jeszcze bardziej imponujący jest zapowiadany zasięg wynoszący ponad 600 mil (960 km), przez co auto będzie prawdziwym GT. Jest to możliwe dzięki nowej technologii, w której same ogniwa baterii są ściśle zintegrowane ze strukturą nośną nadwozia.
Design Ronina jest tak samo kosmiczny jak jego parametry. Gładka, muskularna sylwetka, aerodynamiczne kształty i oczywiście dach - elektrycznie składany hardtop - wyróżniają Fiskera w tym segmencie. Jego czworo drzwi otwiera się do góry na zawiasach motylkowych dając dostęp do kabiny, której wygląd pozostaje na razie tajemnicą. Producent zapowiada jedynie “zaawansowany technologicznie i luksusowy” klimat wnętrza.
Biorąc pod uwagę, że Ronin jest budowany w celu zaprezentowania pełni możliwości projektowych i inżynieryjnych Fiskera, nie będzie on tani; marka twierdzi, że będzie produkowany w ograniczonych ilościach z "ultra-luksusową" ceną. Ronin będzie sprzedawany jako jeden z kilku modeli obok SUV-a Ocean, który jest obecnie produkowany przez austriacką firmę Magna Steyr, a także nadchodzącego SUV-a Pear i elektrycznego pick-upa Alaska.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Ducati Multistrada Pikes Peak V4 ocieka sportem, dzięki wprowadzonym innowacjom i nowemu zawieszeniu Öhlins.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Włoski hot hatch na bazie Fiata 500 miał długie i owocne życie, ale nadszedł czas pożegnania.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Nowoczesne coupe Caterhama z elektryczną technologią Yamahy zakończy proces rozwojowy w 2025 r.
Mulliner to wersja specjalna dla klientów, którym zwykły Continental GT wydaje się zbyt pospolity.
RS5 następnej generacji zastąpi jednocześnie modele RS4 Avant i RS5 Sportback.
McLaren zapowiada premierę nowego hipersamochodu W1 - duchowego następcy F1 i P1.
Nasilają się plotki o powrocie na rynek Nissana Silvia opartego o elektryczną architekturę Alpine.
Toyota testuje Corollę GR na Nürburgringu, co wywołało lawinę spekulacji o przyszłości tego modelu.
Firma CNC Motorsport podjęła się stworzenia nowych Fordów Sierra RS500 Cosworth wyścigowej grupy A.
Szybki coupe-crossover A390 będzie drugim modelem w elektrycznym portfolio marki Alpine.
Technologia sześciosuwowa Porsche to szansa na zwiększenie mocy silnika przy zmniejszeniu emisji.
Ducati Multistrada Pikes Peak V4 ocieka sportem, dzięki wprowadzonym innowacjom i nowemu zawieszeniu Öhlins.
Na potrzeby serii Australian Supercars Toyota zamontuje w Suprze jednostkę 5.0 V8 2UR-GSE Lexusa.