Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Fisker powraca na rynek z nowym GT Ronin o mocy 1000 KM i zasięgu 1000 km.
Elektryczna rewolucja jest okazją na sukces dla zupełnie nowych producentów, ale akurat Fisker nie należy do całkowitych nowicjuszy. Kierowana przez Henrika Fiskera, byłego designera Aston Martina, firma ma już na koncie próbę z elektrycznym GT premium o nazwie Karma (2012). Teraz marka chce powrócić do tego segmentu z konceptem Ronin.
Jest to część planu Fiskera, aby do 2026 roku wprowadzić na rynek aż 5 nowych modeli z napędem elektrycznym. Ronin to 4-drzwiowe coupe o charakterze gran tourera z pięcioma miejscami dla pasażerów i technologią najnowszej generacji. Jego trzy elektryczne motory potrafią wygenerować ponad 1000 KM.
Dokładne osiągi nie zostały jeszcze podane. Z karbonowym poszyciem nadwozia i taką mocą samochód prawdopodobnie będzie przyspieszał do 100 km/h w nieco ponad 2 sekundy. Jeszcze bardziej imponujący jest zapowiadany zasięg wynoszący ponad 600 mil (960 km), przez co auto będzie prawdziwym GT. Jest to możliwe dzięki nowej technologii, w której same ogniwa baterii są ściśle zintegrowane ze strukturą nośną nadwozia.
Design Ronina jest tak samo kosmiczny jak jego parametry. Gładka, muskularna sylwetka, aerodynamiczne kształty i oczywiście dach - elektrycznie składany hardtop - wyróżniają Fiskera w tym segmencie. Jego czworo drzwi otwiera się do góry na zawiasach motylkowych dając dostęp do kabiny, której wygląd pozostaje na razie tajemnicą. Producent zapowiada jedynie “zaawansowany technologicznie i luksusowy” klimat wnętrza.
Biorąc pod uwagę, że Ronin jest budowany w celu zaprezentowania pełni możliwości projektowych i inżynieryjnych Fiskera, nie będzie on tani; marka twierdzi, że będzie produkowany w ograniczonych ilościach z "ultra-luksusową" ceną. Ronin będzie sprzedawany jako jeden z kilku modeli obok SUV-a Ocean, który jest obecnie produkowany przez austriacką firmę Magna Steyr, a także nadchodzącego SUV-a Pear i elektrycznego pick-upa Alaska.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
Na 14 listopada wyznaczono datę premiery lekkiego tylnonapędowego Bentleya serii Supersports.
MINI prezentuje specjalną edycję stworzoną z Paulem Smithem – elegancja, detale i limitowany styl.
Forch Racing by Atlas Ward bezkonkurencyjne w Porsche Sports Cup Deutschland 2025
Lamborghini świetnie radzi sobie na zmiennym rynku i notuje zysk operacyjny ponad 592 mln euro.
Na rok modelowy 2026 elektryczny wariant Maserati Grecale zyska istotne aktualizacje.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
OCHNIK w sezonie jesień–zima 2025 stawia na ponadczasową elegancję i miejski styl. Skórzane kurtki, płaszcze, torby i dodatki dla mężczyzn, którzy cenią klasę i komfort.
Nie GT R i nie Black Series - nowy torowy Mercedes-AMG nazywa się Track Sport i już rozpoczął testy.
Dwurotorowy silnik Wankla jest elementem nowego typu napędu PHEV do przyszłych modeli Mazdy.
Novitec prezentuje pakiet modyfikacji do Ferrari 12Cilindri obejmujący stronę wizualną i techniczną.
Wyjątkowy Mercedes 190E 2.3-16 trafi pod młotek. Pierwszym właścicielem był sam Ayrton Senna.