Zamów czwarte wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Właściciel praw do marki DeLorean Motor Company zaprezentował rendery i założenia konceptu sportowego elektryka Alpha 5.
DeLorean Motor Company opublikował rendery swojego nowego konceptu o nazwie Alpha 5. Nie jest zaskoczeniem, że nowy model będzie miał napęd elektryczny, ale w oczy rzucają się interesujące odniesienia do stylistyki kultowego DeLoreana z drzwiami typu gullwing na czele. Koncept pojawi się po raz pierwszy publicznie podczas tegorocznego Konkursu Elegancji w Pebble Beach.
Wraz z renderami podano też zakładane osiągi i kluczowe parametry. Alpha 5 ma przyspieszać do 100 km/h w mniej niż 3 s, osiągać 250 km/h, mieć 500 km zasięgu i zestaw baterii o pojemności 100 kWh. Te dane są mocno zbliżone do Porsche Taycan Turbo S, ale nie wiadomo jeszcze ile mocy będą miały silniki DMC ani ile mniej więcej będzie ważył nowy model.
W stworzenie projektu nadwozia Alpha 5 zaangażowano słynne włoskie studio projektowe ItalDesign - twórców oryginalnego DMC-12 z lat 80. Koncept czerpie wiele wizualnych detali z kultowego pierwowzoru, ale przedstawia je w nowoczesnej formie. Głównym elementem skupiającym wzrok są tu drzwi typu gullwing - dużo większe niż w oryginale z powodu obecności drugiego rzędu siedzeń. Współpraca z szanowanym projektantem jest wymierną korzyścią dla nowo powstałego producenta samochodów elektrycznych, który chce się wyróżnić z zalewu innych startupów o podobnym profilu.
Sylwetka auta wykorzystuje nowoczesne, pełne krągłości formy, co może rozczarować miłośników kanciastego, lecz pełnego wdzięku “klina” oryginalnego DMC. Czarny dach od razu wskazuje na bardziej nowoczesne podejście, podobnie jak wznosząca się linia okien i smukły kształt oświetlenia LED. Nowy DeLorean będzie również wyposażony w aktywne tylne skrzydło, które samo w sobie tworzy zupełnie inną sylwetkę niż kultowy oryginał.
Podkreślamy, że Alpha 5 to nie jest jednostkowy projekt, a początek nowej ery DeLoreana. Producent auta zamierza wypuścić na rynek kolejne nowe modele, aby zostawić trudną przeszłość za sobą i stać się pełnoprawnym graczem na rynku samochodów EV. Słynna firma upadła po zaledwie paru latach działalności gdy jej właściciel, John DeLorean, został oskarżony o przemyt do USA narkotyków o wartości 24 mln dolarów. Fabryce nie pomogło nawet wsparcie brytyjskiego rządu, dla którego nowy zakład miał być rozwiązaniem ogromnych problemów z bezrobociem w Irlandii Północnej. Ostatecznie gdyby nie seria filmów Powrót do Przyszłości, gdzie DMC-12 był bazą dla wehikułu czasu, pewnie dziś samochód byłby tylko ciekawostką.
Dzisiejszy DeLorean ma niewiele wspólnego z tym pierwszym - marka została wskrzeszona przez Stephena Wynne'a, który nabył prawa do firmy w 1995 roku i założył nową siedzibę w San Antonio w Teksasie - daleko od przedmieść Belfastu, gdzie mieściła się oryginalna siedziba DMC. Więcej informacji na temat Alpha 5 pewnie pojawi się w miarę zbliżania się do sierpniowego debiutu w Pebble Beach.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.
Giulia SWB Zagato to unikalny projekt Alfy Romeo stworzony na 100-lecie współpracy obu marek.
Według najnowszych informacji od Forda nowy Mustang w najmocniejszej wersji przekroczy 500 KM.
Czy Zonda po 23 latach wciąż ma “to coś”? Sprawdzamy jeżdżąc prywatną Zondą F Horacio Paganiego.
Średni model w gamie Range Rovera zyskał niezbędne aktualizacje technologii i kosmetykę zewnętrzną.
Wyścigowy Glickenhaus 007 właśnie zyskał wersję drogową przeznaczoną dla klientów indywidualnych.
Wersja specjalna GranTurismo PrimaSerie ma także uhonorować 75 lat produkcji dużych GT od Maserati.
Podwozie Caymana GT4 RS posłużyło do stworzenia współczesnej interpretacji klasycznego Porsche 356.
Najnowsza Kia EV6 to duży, elektryczny crossover, ale pod literami GT kryje się prawdziwa petarda.
BMW zaprezentowało nowe M3 CS - model który dołączy do znakomitych poprzedników: M2 CS i M5 CS.
Polestar 2 po modernizacji ma aż 476 KM i potrafi pokonać do 636 km na jednym ładowaniu.
Trzecie Porsche Cayenne sprawdza się w roli dużego SUV-a, ale niektóre wersje nie są godne polecenia.
Najtańsze GT Ferrari to jednak dalej Ferrari - Portofino M posiada naprawdę mało słabych punktów.
V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.
Alpine A110 nie przestaje nas zadziwiać, a w wersji S ten mały gokart jest jeszcze lepszy.
Wzrasta zainteresowanie klientów marką Alpine, która w kolejnych latach planuje globalną ekspansję.