BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Właściciel praw do marki DeLorean Motor Company zaprezentował rendery i założenia konceptu sportowego elektryka Alpha 5.
DeLorean Motor Company opublikował rendery swojego nowego konceptu o nazwie Alpha 5. Nie jest zaskoczeniem, że nowy model będzie miał napęd elektryczny, ale w oczy rzucają się interesujące odniesienia do stylistyki kultowego DeLoreana z drzwiami typu gullwing na czele. Koncept pojawi się po raz pierwszy publicznie podczas tegorocznego Konkursu Elegancji w Pebble Beach.
Wraz z renderami podano też zakładane osiągi i kluczowe parametry. Alpha 5 ma przyspieszać do 100 km/h w mniej niż 3 s, osiągać 250 km/h, mieć 500 km zasięgu i zestaw baterii o pojemności 100 kWh. Te dane są mocno zbliżone do Porsche Taycan Turbo S, ale nie wiadomo jeszcze ile mocy będą miały silniki DMC ani ile mniej więcej będzie ważył nowy model.
W stworzenie projektu nadwozia Alpha 5 zaangażowano słynne włoskie studio projektowe ItalDesign - twórców oryginalnego DMC-12 z lat 80. Koncept czerpie wiele wizualnych detali z kultowego pierwowzoru, ale przedstawia je w nowoczesnej formie. Głównym elementem skupiającym wzrok są tu drzwi typu gullwing - dużo większe niż w oryginale z powodu obecności drugiego rzędu siedzeń. Współpraca z szanowanym projektantem jest wymierną korzyścią dla nowo powstałego producenta samochodów elektrycznych, który chce się wyróżnić z zalewu innych startupów o podobnym profilu.
Sylwetka auta wykorzystuje nowoczesne, pełne krągłości formy, co może rozczarować miłośników kanciastego, lecz pełnego wdzięku “klina” oryginalnego DMC. Czarny dach od razu wskazuje na bardziej nowoczesne podejście, podobnie jak wznosząca się linia okien i smukły kształt oświetlenia LED. Nowy DeLorean będzie również wyposażony w aktywne tylne skrzydło, które samo w sobie tworzy zupełnie inną sylwetkę niż kultowy oryginał.
Podkreślamy, że Alpha 5 to nie jest jednostkowy projekt, a początek nowej ery DeLoreana. Producent auta zamierza wypuścić na rynek kolejne nowe modele, aby zostawić trudną przeszłość za sobą i stać się pełnoprawnym graczem na rynku samochodów EV. Słynna firma upadła po zaledwie paru latach działalności gdy jej właściciel, John DeLorean, został oskarżony o przemyt do USA narkotyków o wartości 24 mln dolarów. Fabryce nie pomogło nawet wsparcie brytyjskiego rządu, dla którego nowy zakład miał być rozwiązaniem ogromnych problemów z bezrobociem w Irlandii Północnej. Ostatecznie gdyby nie seria filmów Powrót do Przyszłości, gdzie DMC-12 był bazą dla wehikułu czasu, pewnie dziś samochód byłby tylko ciekawostką.
Dzisiejszy DeLorean ma niewiele wspólnego z tym pierwszym - marka została wskrzeszona przez Stephena Wynne'a, który nabył prawa do firmy w 1995 roku i założył nową siedzibę w San Antonio w Teksasie - daleko od przedmieść Belfastu, gdzie mieściła się oryginalna siedziba DMC. Więcej informacji na temat Alpha 5 pewnie pojawi się w miarę zbliżania się do sierpniowego debiutu w Pebble Beach.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.