Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Właściciel praw do marki DeLorean Motor Company zaprezentował rendery i założenia konceptu sportowego elektryka Alpha 5.
DeLorean Motor Company opublikował rendery swojego nowego konceptu o nazwie Alpha 5. Nie jest zaskoczeniem, że nowy model będzie miał napęd elektryczny, ale w oczy rzucają się interesujące odniesienia do stylistyki kultowego DeLoreana z drzwiami typu gullwing na czele. Koncept pojawi się po raz pierwszy publicznie podczas tegorocznego Konkursu Elegancji w Pebble Beach.
Wraz z renderami podano też zakładane osiągi i kluczowe parametry. Alpha 5 ma przyspieszać do 100 km/h w mniej niż 3 s, osiągać 250 km/h, mieć 500 km zasięgu i zestaw baterii o pojemności 100 kWh. Te dane są mocno zbliżone do Porsche Taycan Turbo S, ale nie wiadomo jeszcze ile mocy będą miały silniki DMC ani ile mniej więcej będzie ważył nowy model.
W stworzenie projektu nadwozia Alpha 5 zaangażowano słynne włoskie studio projektowe ItalDesign - twórców oryginalnego DMC-12 z lat 80. Koncept czerpie wiele wizualnych detali z kultowego pierwowzoru, ale przedstawia je w nowoczesnej formie. Głównym elementem skupiającym wzrok są tu drzwi typu gullwing - dużo większe niż w oryginale z powodu obecności drugiego rzędu siedzeń. Współpraca z szanowanym projektantem jest wymierną korzyścią dla nowo powstałego producenta samochodów elektrycznych, który chce się wyróżnić z zalewu innych startupów o podobnym profilu.
Sylwetka auta wykorzystuje nowoczesne, pełne krągłości formy, co może rozczarować miłośników kanciastego, lecz pełnego wdzięku “klina” oryginalnego DMC. Czarny dach od razu wskazuje na bardziej nowoczesne podejście, podobnie jak wznosząca się linia okien i smukły kształt oświetlenia LED. Nowy DeLorean będzie również wyposażony w aktywne tylne skrzydło, które samo w sobie tworzy zupełnie inną sylwetkę niż kultowy oryginał.
Podkreślamy, że Alpha 5 to nie jest jednostkowy projekt, a początek nowej ery DeLoreana. Producent auta zamierza wypuścić na rynek kolejne nowe modele, aby zostawić trudną przeszłość za sobą i stać się pełnoprawnym graczem na rynku samochodów EV. Słynna firma upadła po zaledwie paru latach działalności gdy jej właściciel, John DeLorean, został oskarżony o przemyt do USA narkotyków o wartości 24 mln dolarów. Fabryce nie pomogło nawet wsparcie brytyjskiego rządu, dla którego nowy zakład miał być rozwiązaniem ogromnych problemów z bezrobociem w Irlandii Północnej. Ostatecznie gdyby nie seria filmów Powrót do Przyszłości, gdzie DMC-12 był bazą dla wehikułu czasu, pewnie dziś samochód byłby tylko ciekawostką.
Dzisiejszy DeLorean ma niewiele wspólnego z tym pierwszym - marka została wskrzeszona przez Stephena Wynne'a, który nabył prawa do firmy w 1995 roku i założył nową siedzibę w San Antonio w Teksasie - daleko od przedmieść Belfastu, gdzie mieściła się oryginalna siedziba DMC. Więcej informacji na temat Alpha 5 pewnie pojawi się w miarę zbliżania się do sierpniowego debiutu w Pebble Beach.
Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Ducati Multistrada Pikes Peak V4 ocieka sportem, dzięki wprowadzonym innowacjom i nowemu zawieszeniu Öhlins.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Władze Alpine sugerują, że ich nowy flagowy supersamochód może być zasilany wodorem.
Dostępność opon do Ferrari 288 GTO to problem, który Pirelli chce rozwiązać modelem P7 Cinturato.
Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Wkrótce Ioniq 6 N dołączy do elektrycznej gamy sportowych Hyundaiów obok znakomitego Ioniq’a 5 N.
Wraz z premierą Mercedesa-AMG CLE63 zakończymy spekulacje na temat źródła jego napędu.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Nowoczesne coupe Caterhama z elektryczną technologią Yamahy zakończy proces rozwojowy w 2025 r.
Mulliner to wersja specjalna dla klientów, którym zwykły Continental GT wydaje się zbyt pospolity.
RS5 następnej generacji zastąpi jednocześnie modele RS4 Avant i RS5 Sportback.
McLaren zapowiada premierę nowego hipersamochodu W1 - duchowego następcy F1 i P1.
Nasilają się plotki o powrocie na rynek Nissana Silvia opartego o elektryczną architekturę Alpine.
Toyota testuje Corollę GR na Nürburgringu, co wywołało lawinę spekulacji o przyszłości tego modelu.