Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Właściciel praw do marki DeLorean Motor Company zaprezentował rendery i założenia konceptu sportowego elektryka Alpha 5.
DeLorean Motor Company opublikował rendery swojego nowego konceptu o nazwie Alpha 5. Nie jest zaskoczeniem, że nowy model będzie miał napęd elektryczny, ale w oczy rzucają się interesujące odniesienia do stylistyki kultowego DeLoreana z drzwiami typu gullwing na czele. Koncept pojawi się po raz pierwszy publicznie podczas tegorocznego Konkursu Elegancji w Pebble Beach.
Wraz z renderami podano też zakładane osiągi i kluczowe parametry. Alpha 5 ma przyspieszać do 100 km/h w mniej niż 3 s, osiągać 250 km/h, mieć 500 km zasięgu i zestaw baterii o pojemności 100 kWh. Te dane są mocno zbliżone do Porsche Taycan Turbo S, ale nie wiadomo jeszcze ile mocy będą miały silniki DMC ani ile mniej więcej będzie ważył nowy model.
W stworzenie projektu nadwozia Alpha 5 zaangażowano słynne włoskie studio projektowe ItalDesign - twórców oryginalnego DMC-12 z lat 80. Koncept czerpie wiele wizualnych detali z kultowego pierwowzoru, ale przedstawia je w nowoczesnej formie. Głównym elementem skupiającym wzrok są tu drzwi typu gullwing - dużo większe niż w oryginale z powodu obecności drugiego rzędu siedzeń. Współpraca z szanowanym projektantem jest wymierną korzyścią dla nowo powstałego producenta samochodów elektrycznych, który chce się wyróżnić z zalewu innych startupów o podobnym profilu.
Sylwetka auta wykorzystuje nowoczesne, pełne krągłości formy, co może rozczarować miłośników kanciastego, lecz pełnego wdzięku “klina” oryginalnego DMC. Czarny dach od razu wskazuje na bardziej nowoczesne podejście, podobnie jak wznosząca się linia okien i smukły kształt oświetlenia LED. Nowy DeLorean będzie również wyposażony w aktywne tylne skrzydło, które samo w sobie tworzy zupełnie inną sylwetkę niż kultowy oryginał.
Podkreślamy, że Alpha 5 to nie jest jednostkowy projekt, a początek nowej ery DeLoreana. Producent auta zamierza wypuścić na rynek kolejne nowe modele, aby zostawić trudną przeszłość za sobą i stać się pełnoprawnym graczem na rynku samochodów EV. Słynna firma upadła po zaledwie paru latach działalności gdy jej właściciel, John DeLorean, został oskarżony o przemyt do USA narkotyków o wartości 24 mln dolarów. Fabryce nie pomogło nawet wsparcie brytyjskiego rządu, dla którego nowy zakład miał być rozwiązaniem ogromnych problemów z bezrobociem w Irlandii Północnej. Ostatecznie gdyby nie seria filmów Powrót do Przyszłości, gdzie DMC-12 był bazą dla wehikułu czasu, pewnie dziś samochód byłby tylko ciekawostką.
Dzisiejszy DeLorean ma niewiele wspólnego z tym pierwszym - marka została wskrzeszona przez Stephena Wynne'a, który nabył prawa do firmy w 1995 roku i założył nową siedzibę w San Antonio w Teksasie - daleko od przedmieść Belfastu, gdzie mieściła się oryginalna siedziba DMC. Więcej informacji na temat Alpha 5 pewnie pojawi się w miarę zbliżania się do sierpniowego debiutu w Pebble Beach.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.
Nevera ma 1914 KM i mimo napędu elektrycznego zaliczamy go do czołówki "prawdziwych" samochodów.
Najbardziej ekstremalne Lamborghini Huracán okazuje się najbardziej użyteczne i sprawia dużo frajdy.
Otwieramy sezon razem z najwspanialszymi kąskami nieprzeciętnej motoryzacji.
Na stulecie wyścigu 24h Le Mans Alpine przygotowało limitowaną edycję specjalną modelu A110 R.
Caterham chce zacząć erę napędów EV od zgrabnego sportowego coupe o współczesnej sylwetce.
Tesla Plaid ponownie jest najszybszym samochodem seryjnym z napędem elektrycznym na Nürburgringu.
Wzmocnione torowe SF90 otrzyma najbardziej agresywną aerodynamikę w historii drogowych Ferrari.
Nowy hypercar Bugatti ma być znacznie bardziej ekstremalny niż pozostałe modele z silnikiem W16.
Z okazji okrągłej rocznicy założenia firmy słynna tarcza Porsche otrzymała nowy design.
Golf R stał się mocniejszy niż kiedykolwiek - nowa limitowana do 333 sztuk wersja ma równo 333 KM.
Włoski startup chce wypuścić dwa nowe modele EV. Jeden z nich będzie konkurował z Porsche Taycan.
Dział SVO stworzył szybszą i bardziej muskularną wersję Range Rovera Sport z motorem V8.
Porsche przygotowuje lekką, ekstremalną pochodną GT3 Touring inspirowaną dawnym modelem 911 ST.
Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.
Od dekad nie ma konkurencji i jest synonimem braku konieczności udowadniania czegokolwiek. Od teraz - z nienachalną personalizacją.