Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Z okazji 60 lat Alfy Giulii firma ErreErre podjęła próbę stworzenia jej współczesnej interpretacji.
Na myśl o latach 60. w motoryzacji w głowach wielu fanów pojawia się obraz Alfy Romeo Giulii Sprint GTA serii 105 pokonującej tor Spa z jednym kołem w powietrzu. Ale dla masowych odbiorców istniał wtedy o wiele ważniejszy model, który dziś pozostaje w cieniu bardziej efektownych braci: Giulia Super, czyli klasyczna limuzyna.
Giulia Super była dawcą mechaniki i podwozia dla wszystkich swoich motosportowych odpowiedników. Jej rewelacyjne jak na tamte czasy osiągi i prowadzenie łączyły się z praktycznością limuzyny mieszczącej cztery osoby wraz z bagażami. W tym roku Giulia Super kończy 60 lat i z tej okazji firma ErreErre Fuoriserie stworzyła jej współczesną interpretację opartą o aktualnie produkowaną Alfę Romeo Giulia Quadrifoglio. Powstaną tylko 33 takie auta.
Styl retro został Giulii zaimplementowany bez wstrzymywania ręki - płynne linie współczesnego auta zastąpiono wyraźnie trójbryłową, kanciastą sylwetką jak w oryginale, lecz bez naruszania obowiązkowej struktury bezpieczeństwa. Z przodu pojawiły się dwie pary okrągłych reflektorów, a boczna linia maski przechodzi w główną linię boczną poprowadzoną przez całą długość nadwozia nieco poniżej linii szyb, jak w Giulii sprzed 60 lat.
Zastosowano też płaskie drzwi oraz nowy kształt powierzchni dachu wraz z innowacyjnym podejściem do klasycznej linii tyłu typu Kamma. Kanciaste linie w stylu retro mocno gryzą się tu z naturalną obłością nowoczesnego dawcy, przez co nie mamy wątpliwości jaki samochód tak naprawdę kryje się pod spodem.
Zbudowana na platformie Giorgio Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio od ErreErre posiada dodatkowo zawieszenie Bilstein B16 przy wszystkich czterech kołach oraz karbonowo-ceramiczne hamulce. Przydadzą się, gdyż moc 2.9-litrowego V6 twin turbo podniesiono z 520 do 560 KM. Moment obrotowy równy 680 Nm trafia na tylną oś poprzez 8-stopniowy automat ZF.
Ekstremalnie ograniczona produkcja oraz rozległe modyfikacje Giulii sprawiają, że cena nie jest niska. Każdy z 33 nabywców zapłaci kwotę rzędu 400 tysięcy euro (1,78 mln zł), lecz jest już w to wliczona cena nowej Giulii Quadrifoglio wynosząca około 120 tysięcy euro. Oznacza to, że koszt samej konwersji przekracza znacząco 1 mln zł. Tymczasem oryginalną Giulię z lat 60. pozyskacie za mały ułamek tej kwoty…
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
W mediach rządzą najdroższe warianty 911, tymczasem zwykła Carrera także ma mnóstwo do zaoferowania.
Na zakończenie długiej i barwnej ery niezależności Alpina wypuszcza topowe B8 GT o mocy 634 KM.
Jakość jazdy na równi z coupe i szybko składany dach - tym ma się wyróżniać nowy Vantage Roadster.
Po wielu latach TAG Heuer powraca jako oficjalny partner cyklu Formuły 1.
Impreza 22B udowadnia swą wartość w cywilu nawet jeśli nie jest prawdziwym modelem homologacyjnym.
Wersja Spirit Racing 12R to roadster Mazdy doprowadzony do skrajności. Spoiler: tylko na Japonię.
Subaru WRX STI w wersji S210 próbuje podtrzymać ducha dawnej Imprezy, ale jest w nim jeden haczyk.
Specjalna wersja DK Edition jeszcze podkręca emocje jakie za kierownicą daje Hyundai Ioniq 5 N.
GR Yaris M z silnikiem pośrodku posłuży Toyocie do testów nowego silnika… a może to coś więcej?
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Jest już dostępne poliftowe Porsche 992.2 Carrera S, czyli model pośredni w dolnej części gamy 911.
Generacja elektrycznych modeli 0 Series Hondy wystartuje w 2026 roku.