Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Z okazji 60 lat Alfy Giulii firma ErreErre podjęła próbę stworzenia jej współczesnej interpretacji.
Na myśl o latach 60. w motoryzacji w głowach wielu fanów pojawia się obraz Alfy Romeo Giulii Sprint GTA serii 105 pokonującej tor Spa z jednym kołem w powietrzu. Ale dla masowych odbiorców istniał wtedy o wiele ważniejszy model, który dziś pozostaje w cieniu bardziej efektownych braci: Giulia Super, czyli klasyczna limuzyna.
Giulia Super była dawcą mechaniki i podwozia dla wszystkich swoich motosportowych odpowiedników. Jej rewelacyjne jak na tamte czasy osiągi i prowadzenie łączyły się z praktycznością limuzyny mieszczącej cztery osoby wraz z bagażami. W tym roku Giulia Super kończy 60 lat i z tej okazji firma ErreErre Fuoriserie stworzyła jej współczesną interpretację opartą o aktualnie produkowaną Alfę Romeo Giulia Quadrifoglio. Powstaną tylko 33 takie auta.
Styl retro został Giulii zaimplementowany bez wstrzymywania ręki - płynne linie współczesnego auta zastąpiono wyraźnie trójbryłową, kanciastą sylwetką jak w oryginale, lecz bez naruszania obowiązkowej struktury bezpieczeństwa. Z przodu pojawiły się dwie pary okrągłych reflektorów, a boczna linia maski przechodzi w główną linię boczną poprowadzoną przez całą długość nadwozia nieco poniżej linii szyb, jak w Giulii sprzed 60 lat.
Zastosowano też płaskie drzwi oraz nowy kształt powierzchni dachu wraz z innowacyjnym podejściem do klasycznej linii tyłu typu Kamma. Kanciaste linie w stylu retro mocno gryzą się tu z naturalną obłością nowoczesnego dawcy, przez co nie mamy wątpliwości jaki samochód tak naprawdę kryje się pod spodem.

Zbudowana na platformie Giorgio Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio od ErreErre posiada dodatkowo zawieszenie Bilstein B16 przy wszystkich czterech kołach oraz karbonowo-ceramiczne hamulce. Przydadzą się, gdyż moc 2.9-litrowego V6 twin turbo podniesiono z 520 do 560 KM. Moment obrotowy równy 680 Nm trafia na tylną oś poprzez 8-stopniowy automat ZF.
Ekstremalnie ograniczona produkcja oraz rozległe modyfikacje Giulii sprawiają, że cena nie jest niska. Każdy z 33 nabywców zapłaci kwotę rzędu 400 tysięcy euro (1,78 mln zł), lecz jest już w to wliczona cena nowej Giulii Quadrifoglio wynosząca około 120 tysięcy euro. Oznacza to, że koszt samej konwersji przekracza znacząco 1 mln zł. Tymczasem oryginalną Giulię z lat 60. pozyskacie za mały ułamek tej kwoty…
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Luksusowe samochody i malarstwo? Bentley i Mulliner udowadniają, że to bardzo dobre połączenie.
Lamborghini rozwija swój program zamówień specjalnych, stąd pomysł na nowe Temerario Ad Personam.
Następca LFA będzie samochodem elektrycznym. Jego oficjalną zapowiedzią jest nowy LFA Concept.
Stworzona od podstaw, flagowa Toyota GR GT ma być perłą w koronie oddziału Gazoo Racing.
NSX od JAS Motorsport ma być autem, w którym spotyka się piękno, osiągi i sztuka inżynieryjna.
Bridgestone umacnia pozycję lidera: w 2025 r. zdobywa topowe wyniki w testach opon zimowych, całorocznych i letnich.
Edycja Collezione Giulii i Stelvio nawiązuje do koniczyny obecnej w drogowych Alfach od 1963 roku.
Luksusowa terenówka Mercedesa powróci do korzeni i zyska nowy, lifestyle’owy rodzaj nadwozia.
Bolide to projekt, który jak żaden inny poszerzył wiedzę Bugatti w zakresie osiągów na torze.
Audi udowadnia, że da się jeszcze stworzy mocny i oszczędny silnik diesla o większej pojemności.
W światłach Las Vegas Mercedes-AMG pokazał najnowszy prototyp elektrycznego następcy AMG GT 4-door.
BMW żegna roadstera Z4 limitowaną edycją dla miłośników marki i modelu.