Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Totem GT Super - Alfa GT Junior z nowoczesnym, doładowanym V6

Restomod Totem GT na bazie Alfy serii 105 jest dostępny jako EV lub ze spalinowym V6 o mocy 750 KM.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

8 sierpnia 2023
Totem GT Alfa Romeo Junior restomod
7

Piękne, klasyczne linie i solidnie zaprojektowana mechanika Alfy Romeo serii 105 sprawia, że jest to idealna baza na klasycznego, włoskiego restomoda. Udowodnili to ludzie z Alfaholics tworząc swoją interpretację tego wozu o nazwie GTA-R. Problem w tym, że jeśli chcesz kupić ich projekt, to poczekasz na niego co najmniej 9 lat, bo właśnie takie są pierwsze wolne terminy produkcyjne. W tej sytuacji możesz się zainteresować podobnym projektem od firmy Totem. To włoski warsztat, który zaprezentował właśnie swoją interpretację Alfy GT serii 105 o nazwie Totem GT, która zadebiutuje podczas imprezy Salon Privé jeszcze w tym miesiącu.

Pierwsze plany tego auta zakładały wyłącznie napęd elektryczny, ale później Totem wpadł na pomysł wsadzenia do Alfy również spalinowej jednostki V6 przy zachowaniu tego samego designu i podwozia. Poszerzone na potrzeby GT karbonowe nadwozie powstaje w całości na zamówienie, dlatego w gotowym aucie nie ma zbyt wiele z klasycznej Alfy. Włosi biorą z dawcy tylko przegrodę i łączą ją z karbonowym podwoziem wyposażonym w ramy pomocnicze ze stali. Zastosowano tu podwójne wahacze poprzeczne wyrabiane z litego aluminium, a cały układ zawieszenia jest o wiele bardziej współczesny niż podwozie “unibody” i sztywna tylna oś w klasycznej Alfie GT Junior.

Totem GT jest niemal w całości zbudowany ręcznie, głównie ze stali i karbonu. Do wyboru jest wersja EV lub V6.

Wersja z silnikiem V6 otrzymała nazwę Totem GT Super, czyli zgodną z ówczesną nomenklaturą Alfy Romeo. Silnik to tworzona na zamówienie jednostka z suchą miską olejową o pojemności 2.8 i mocy 600 KM (700 Nm) uzyskiwanej przy pomocy dwóch turbosprężarek. Silnik wkręca się na 7500 obrotów i przekazuje moc do 6-biegowej skrzyni ręcznej zamontowanej z tyłu. Dla chętnych istnieje możliwość wykupienia modyfikacji Stage 2 - wtedy sprężarka mechaniczna i obroty podniesione do 8500 pozwalają wycisnąć aż 750 KM i 850 Nm. Osiągi nie są znane, ale ważący 1180 kg Totem GT Super na pewno gra w lidze klasowych supersamochodów.

Do hamowania służą 4-tłoczkowe zaciski hamulcowe przy wszystkich kołach. Same koła mają 18 cali, ale stylistyką nawiązują do oryginalnych felg 13-calowych Alfy GTAm z lat 60. W standardzie Totem montuje opony Pirelli P Zero Trofeo, opcjonalnie model Trofeo R. Samochód otrzymał elektryczne wspomaganie kierownicy, aby manewry na szerokich, współczesnych oponach nie były problemem.

Reklama
Totem Super GT restomod kokpit
7

Wersja elektryczna nazywa się po prostu GT Electric. Zastosowano w niej jeden silnik elektryczny umieszczony z tyłu, ale ze zintegrowanym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Moc wynosi ponad 500 KM, a moment obrotowy imponujące 1100 Nm, dlatego Totem GT Electric przyspiesza do 100 km/h w 2,9 s. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 255 km/h. Poza czystą mocą Totem chciał nadać Alfie specyficzną osobowość za pomocą regulacji wybranych parametrów. Kierowca jest w stanie włączyć symulację jednego z kilku silników spalinowych, a samochód dopasuje dostępne obroty i przełożenia skrzyni, a także wygeneruje odpowiedni dźwięk z 13-głośnikowego systemu audio. Jest też tryb drift inicjujący slajdy za pomocą systemu odzyskiwania energii.

Bateria o pojemności 81 kWh sprawia, że wersja Electric jest w stanie przejechać na jednym ładowaniu 500 km i to mimo masy o 120 kg większej niż w spalinowym GT. Wszystkie auta Totem mają wnętrza inspirowane oryginalną Alfą Romeo GT Junior z dwoma okrągłymi zegarami dominującymi deskę rozdzielczą. Wykończenie ze skóry, metalu i karbonu powstaje na zamówienie i może być personalizowane. Z listy opcji można wybrać m.in. fotele inspirowane modelem 1750 GTV lub nowoczesne, karbonowe “kubełki”. Multimedia mają formę stylizowanego na retro radia z 3.5-calowym ekranem cyfrowym.

Nowy numer EVO Magazine

Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

Porsche 718 Boxster Spyder RS w trakcie jazdy
Porsche / 718 Spyder RS
Porsche 718 Boxster Spyder RS - intensywność wrażeń za kierownicą

Spyder RS to pożegnanie ze spalinowym Boxsterem w kompletnie bezkompromisowym stylu.

15 sierpnia 2023
Renault Megane R.S. - front auta
Renault / Megane RS
Renault Megane R.S. - czy to samochód dla każdego!

Przy dużych prędkościach łatwiej się obrócić za kierownicą Renault Megane R.S. niż w wielu tylnonapędowych autach.

12 sierpnia 2023
Alkomat AlcoSense podczas pomiaru
Prezentacja Partnera
Jechać czy nie jechać? Oto jest pytanie!

Z którym z alkomatów dostępnych w Polsce warto „jechać”? Sprawdzamy w grupowym teście!

10 lipca 2023
Mariusz Miękoś z pucharami
Wyścigi WSMP
Niesamowity weekend dla Fastline Racing Academy!

Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.

30 maja 2023
2024 Audi Q8 lift główne
Audi / Q8
Audi wprowadza odświeżone Q8 na rok modelowy 2024

Nowe Audi Q8 na rok 2024 wyróżnia się poprawionym designem i wydłużoną listą wyposażenia.

22 września 2023
Zakaz rejestracji samochodów spalinowych 2035 zdjęcie główne
ICE/EV
Zakaz rejestracji samochodów spalinowych w UK przesunięty do 2035 roku

Premier Wielkiej Brytanii Rishi Sunak zdecydował o przełożeniu zakazu rejestracji nowych aut ICE o 5 lat.

21 września 2023
Frontline LE60 MG B restomod
Restomod
Frontline LE60 - nowy restomod MG B z V8 o mocy 375 KM

Specjaliści z firmy Frontline stworzyli efektownego restomoda z mocnym V8 na bazie klasycznego MG B.

21 września 2023
Audi S6 Avant e-tron spyshot
Audi / A6
Audi pracuje nad nową generacją S6 Avant e-tron z napędem elektrycznym

Nadchodzące Audi A6/S6 z napędem elektrycznym będzie oferowane także jako praktyczny Avant.

20 września 2023
Album „Kronika Porsche. Polskie historie”
Książka
„Kronika Porsche. Polskie historie” to gratka dla miłośników motoryzacji.

Z okazji 75-lecia marki Porsche, odbyła się premiera wyjątkowego albumu pt. „Kronika Porsche. Polskie historie”

19 września 2023
Porsche Taycan Turbo GT spyshot główne
Porsche / Taycan
Nadchodzi najbardziej sportowe EV na rynku - Porsche Taycan Turbo GT

Na Nürburgringu trwają testy najbardziej ekstremalnej wersji Taycana - otrzyma on nazwę Turbo GT.

13 września 2023
2024 BMW M4 CS
BMW / M4
Nowe BMW M4 CS pojawi się w 2024 roku

W przyszłym roku zadebiutuje nowe BMW M4 CS z zawieszeniem i napędem przejętym od M3 CS.

13 września 2023
Mini fabryka Oksford
MINI
BMW zainwestuje 600 milionów funtów w fabrykę MINI w Oksfordzie

Od 2030 roku zakład MINI w Oksfordzie będą opuszczać wyłącznie pojazdy elektryczne.

11 września 2023
ELegend EL1 Quattro Sport glówne
Quattro
ELegend EL1 to elektryczne Audi Quattro naszych czasów

Za rok rynek wejdzie ELegend EL1 - współczesna interpretacja Audi Sport Quattro z napędem EV.

9 września 2023
2024 Lotus Emeya zdjęcie główne
Lotus / Emeya
Nowy Lotus Emeya - 900-konne EV celuje w pozycję Porsche Taycana

Elektryczny sedan Lotusa - Emeya - zawiera najnowszą technologię napędu w nadwoziu zgrabnego GT.

8 września 2023
Lamborghini Urus S podczas testów
Lamborghini / Urus
Lamborghini Urus S - brutal w każdym calu

Po pięciu latach SUV Lamborghini zyskał cenne aktualizacje. Od niedawna bazową wersją jest Urus S.

7 września 2023
Ford Mustang Mach-E Rally główne
Ford / Mustang Mach-E
Ford Mustang Mach-E Rally - elektryczna rajdówka wchodzi do produkcji

Ford przerobił elektrycznego Mustanga Mach-E na styl rajdowy i jest to samochód w pełni produkcyjny.

7 września 2023