Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Alfa Romeo wyznaczyła termin debiutu swojego nowego supersamochodu. Zobaczymy go jeszcze w sierpniu.
Podobnie jak inni europejscy producenci Alfa Romeo już planuje swoją elektryczną przyszłość. Nie przeszkadza to jednak Włochom jeszcze raz pójść w stronę klasycznego supersamochodu z silnikiem spalinowym umieszczonym pośrodku. Za techniczną bazę dla tego projektu posłuży Maserati MC20. Datę debiutu wyznaczono na 30 sierpnia - tuż przed Grand Prix Włoch na torze Monza.
Włosi mają bogate doświadczenie w tworzeniu sportowych, limitowanych modeli przy wykorzystaniu podzespołów pozyskiwanych od siostrzanych producentów. Jednym z najciekawszych aut tego typu była Alfa Romeo 8C Competizione, której silnik i podwozie pochodziło z Maserati GranTurismo. Jedyne co wiemy o nowej Alfie to fakt, że ma wyglądem nawiązywać do legendarnego modelu Tipo 33 Stradale z 1967 roku. Za napęd będzie odpowiadać nieco rozwinięta wersja silnika V6 Nettuno z obecnego Samochodu Roku Magazynu Evo - Maserati MC20.
Już rok temu szef Alfy Romeo, Jean-Philippe Imparato, potwierdził skąd będzie pochodziła technika zastosowana w supersamochodzie Alfy. Projekt ten będzie zbudowany wokół silnika spalinowego Maserati na podwoziu skonstruowanym z włókna węglowego przez specjalistów z Dallary. Karbonowy monokok wykonano w taki sposób, aby był przystosowany zarówno do napędu spalinowego, jak i elektrycznego, lecz Imparato potwierdził, że w przypadku Alfy Romeo wersja elektryczna nie figuruje w planach.
Jeśli chodzi o design, styliści Alfy mają zamiar pokazać swoje bogate wyścigowe dziedzictwo. Samochód będzie miał organiczne krągłości rodem z lat 60. i 70. połączone z detalami typowymi dla Alfy np. scudetto. Od tej strony jesteśmy spokojni, bo włoskie Centro Stile zawsze trzyma niebywały poziom. Nowoczesną interpretacją dawnych klasyków była chociażby niedawna Alfa 4C.
Prawdopodobnie szykuje się ostatni akord Alfy Romeo jeśli chodzi o sportowe wozy z tradycyjnym napędem. Auto będzie mieć ściśle limitowaną produkcję, a biorąc pod uwagę zapożyczenia z Maserati, cena może przekroczyć wszelkie spekulacje.
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
W mediach rządzą najdroższe warianty 911, tymczasem zwykła Carrera także ma mnóstwo do zaoferowania.
Na zakończenie długiej i barwnej ery niezależności Alpina wypuszcza topowe B8 GT o mocy 634 KM.
Jakość jazdy na równi z coupe i szybko składany dach - tym ma się wyróżniać nowy Vantage Roadster.
Po wielu latach TAG Heuer powraca jako oficjalny partner cyklu Formuły 1.
Impreza 22B udowadnia swą wartość w cywilu nawet jeśli nie jest prawdziwym modelem homologacyjnym.
Wersja Spirit Racing 12R to roadster Mazdy doprowadzony do skrajności. Spoiler: tylko na Japonię.
Subaru WRX STI w wersji S210 próbuje podtrzymać ducha dawnej Imprezy, ale jest w nim jeden haczyk.
Specjalna wersja DK Edition jeszcze podkręca emocje jakie za kierownicą daje Hyundai Ioniq 5 N.
GR Yaris M z silnikiem pośrodku posłuży Toyocie do testów nowego silnika… a może to coś więcej?
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Jest już dostępne poliftowe Porsche 992.2 Carrera S, czyli model pośredni w dolnej części gamy 911.
Generacja elektrycznych modeli 0 Series Hondy wystartuje w 2026 roku.