Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Ferrari 296 GT3 rozpoczyna testy w Fiorano

Ferrari 296 GTB jest tak nowe, że mało kto je widział na żywo, ale Włosi już planują wariant GT3.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

13 kwietnia 2022
Ferrari 296 GT3 na torze podczas testów
4

Ferrari opublikowało oficjalne, dynamiczne zdjęcia modelu 296 GT3 na torze Fiorano, dając świeże spojrzenie na całkowicie nowy model wyścigowy GT bazujący na 296 GTB, pierwszym samochodzie drogowym Ferrari z silnikiem V6. Samochód jeszcze jakiś czas będzie testowany wyłącznie w kamuflażu, ale postępujące testy dynamiczne sugerują, że wszystko idzie w dobrym kierunku i zaplanowany na 2023 rok wyścigowy debiut 296 GT3 jest niezagrożony.

Ponieważ marka zrezygnowała z torowego wariantu F8 Tributo, Ferrari 296 GT3 będzie następcą niezwykle udanego modelu 488 GT3, który ma na swoim koncie 107 tytułów mistrzowskich, zdobytych dzięki 429 zwycięstwom w 770 startach. W wersji nie-Evo, 488 GT3 generuje około 600 KM i 680 Nm momentu obrotowego ze swojego 4-litrowego, podwójnie doładowanego V8, ale w przypadku 296 sytuacja będzie wyglądać nieco inaczej…

Ferrari 296 GT3 futurystyczna linia auta
4

Ostateczne dane w przypadku 296 GT3 nie są jeszcze znane i nie będą póki auto nie zyska ostatecznego balansu wypracowanego w testach. Ferrari potwierdziło tylko fakt, że GT3 zachowa silnik V6 wersji produkcyjnej, choć zgodnie z przepisami nie może być on wspomagany układem hybrydowym.

Reklama

Pierwsze zdjęcie zapowiadanego 296 GT3 już ujawnia niektóre elementy rozbudowanej aerodynamiki auta. Widać agresywne progi boczne, lotki po bokach przedniego zderzaka, znaczące zmiany w kształcie tylnej części nadwozia i wiele innych, mniejszych detali. Mimo to Ferrari twierdzi, że chce zachować maksymalne możliwe podobieństwo do produkcyjnego wariantu 296 GTB.

Ferrari 296 GT3 zadebiutuje w wyścigach w 2023 roku, ale prace rozwojowe rozpoczną się w najbliższych miesiącach. Będziemy śledzić kolejne doniesienia dotyczące rozwoju 296 GT3.

Michał Sztorc z nową okładką EVO Magazine
PREMIERA EVO
Już jest nowe EVO Magazine. Rower na okładce?! Co im strzeliło do głowy?!

Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!

28 lutego 2025
Yokohama on Tour - Puszcza Białowieska - zimą
Prezentacja Partnera
Ruszamy na wschód do Puszczy Białowieskiej

Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!

28 lutego 2025
Ducati Panigale V4 na torze
Prezentacja Partnera
Co na nas czeka w salonach Ducati w 2025 roku?

Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji

25 lutego 2025
Test opon 2024
Test opon 2024
EVO TEST OPON 2024 - w corocznym teście wyłaniamy najlepsze opony

Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?

25 lutego 2025
Lamborghini Fenomeno i przyszłość marki
Lamborghini / Fenomeno
Lamborghini Fenomeno zadebiutuje podczas Monterey Car Week

Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.

27 czerwca 2025
Jaguar Type 00 spysyhot
Jaguar / Type 00
Nowy Jaguar GT rozpoczyna testy na torze Nürburgring

Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.

27 czerwca 2025
Hennessey Venom F5 Evolution jazda
Hennessey / Venom F5
Hennessey Venom F5 Evolution - pretendent do rekordu prędkości

Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.

26 czerwca 2025
Mercedes-AMG GT XX Concept premiera
Mercedes / GT XX
Mercedes Concept AMG GT XX wkrótce zmieni się w produkcyjny model AMG

Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.

26 czerwca 2025
Koenigsegg Sadair's Spear przód
Koenigsegg / Sadair's Spear
Nowy Koenigsegg ma dziwną nazwę, 1625 KM i bardzo agresywne aero

Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.

25 czerwca 2025
Zenvo Aurora kwiecień 2024
Zenvo / Aurora
Nowe Zenvo Aurora ma ponad dwa razy więcej mocy niż Ferrari 296

Z 1875-konnym V12 w modelu Aurora Zenvo ma ambicje wejść na poziom Koenigsegga. Produkcja w 2026.

24 czerwca 2025
BMW tworzywa karbon kompozyt
BMW
UE rozważa bana na włókna węglowe, tymczasem BMW ma już zastępstwo

BMW opracowało nowy, przyjazny środowisku kompozyt, który może być zastępstwem dla włókna węglowego.

23 czerwca 2025
Dacia Duster 1.2 tce test
Dacia / Duster
Dacia Duster 1.2 TCe 130 - czy obroni się przed chińskim natarciem?

Szlagier Dacii w ostatnich latach nie ma lekko. Czy niedawny lifting i nowe wersje silnikowe umocnią jego pozycję?

22 czerwca 2025
Volkswagen Golf GTI Edition 50 premiera
Volkswagen / Golf
Volkswagen Golf GTI Edition 50 - pierwszy taki hot hatch od dekady

VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.

21 czerwca 2025
Lanzante Project 95-59 teaser
Lanzante
Inspirowane McLarenem F1 Lanzante 95-59 zadebiutuje na Goodwood FoS

Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.

20 czerwca 2025
2025 Land Rover Defender Trophy Edition
Land Rover / Defender
Land Rover Defender 110 Trophy - z wielbłądami w tle

Wersja specjalna Defender Trophy odnosi się do wielkiej tradycji Land Rovera w rajdzie Camel Trophy.

20 czerwca 2025
2025 HWA Evo restomod
Restomod
HWA będzie ścigać się restomodem stylizowanym na Mercedesa 190E Evo II

Twórcy Mercedesa CLK GTR i silników Pagani V12 wystartują restomodem Mercedesa 190E Evo II w N24.

20 czerwca 2025