Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Ferrari 296 GTB jest tak nowe, że mało kto je widział na żywo, ale Włosi już planują wariant GT3.
Ferrari opublikowało oficjalne, dynamiczne zdjęcia modelu 296 GT3 na torze Fiorano, dając świeże spojrzenie na całkowicie nowy model wyścigowy GT bazujący na 296 GTB, pierwszym samochodzie drogowym Ferrari z silnikiem V6. Samochód jeszcze jakiś czas będzie testowany wyłącznie w kamuflażu, ale postępujące testy dynamiczne sugerują, że wszystko idzie w dobrym kierunku i zaplanowany na 2023 rok wyścigowy debiut 296 GT3 jest niezagrożony.
Ponieważ marka zrezygnowała z torowego wariantu F8 Tributo, Ferrari 296 GT3 będzie następcą niezwykle udanego modelu 488 GT3, który ma na swoim koncie 107 tytułów mistrzowskich, zdobytych dzięki 429 zwycięstwom w 770 startach. W wersji nie-Evo, 488 GT3 generuje około 600 KM i 680 Nm momentu obrotowego ze swojego 4-litrowego, podwójnie doładowanego V8, ale w przypadku 296 sytuacja będzie wyglądać nieco inaczej…
Ostateczne dane w przypadku 296 GT3 nie są jeszcze znane i nie będą póki auto nie zyska ostatecznego balansu wypracowanego w testach. Ferrari potwierdziło tylko fakt, że GT3 zachowa silnik V6 wersji produkcyjnej, choć zgodnie z przepisami nie może być on wspomagany układem hybrydowym.
Pierwsze zdjęcie zapowiadanego 296 GT3 już ujawnia niektóre elementy rozbudowanej aerodynamiki auta. Widać agresywne progi boczne, lotki po bokach przedniego zderzaka, znaczące zmiany w kształcie tylnej części nadwozia i wiele innych, mniejszych detali. Mimo to Ferrari twierdzi, że chce zachować maksymalne możliwe podobieństwo do produkcyjnego wariantu 296 GTB.
Ferrari 296 GT3 zadebiutuje w wyścigach w 2023 roku, ale prace rozwojowe rozpoczną się w najbliższych miesiącach. Będziemy śledzić kolejne doniesienia dotyczące rozwoju 296 GT3.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.
Nevera ma 1914 KM i mimo napędu elektrycznego zaliczamy go do czołówki "prawdziwych" samochodów.
Najbardziej ekstremalne Lamborghini Huracán okazuje się najbardziej użyteczne i sprawia dużo frajdy.
Otwieramy sezon razem z najwspanialszymi kąskami nieprzeciętnej motoryzacji.
Z okazji okrągłej rocznicy założenia firmy słynna tarcza Porsche otrzymała nowy design.
Golf R stał się mocniejszy niż kiedykolwiek - nowa limitowana do 333 sztuk wersja ma równo 333 KM.
Włoski startup chce wypuścić dwa nowe modele EV. Jeden z nich będzie konkurował z Porsche Taycan.
Dział SVO stworzył szybszą i bardziej muskularną wersję Range Rovera Sport z motorem V8.
Porsche przygotowuje lekką, ekstremalną pochodną GT3 Touring inspirowaną dawnym modelem 911 ST.
Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.
Od dekad nie ma konkurencji i jest synonimem braku konieczności udowadniania czegokolwiek. Od teraz - z nienachalną personalizacją.
Od sezonu 2026 zielone bolidy Aston Martina będą wyposażone w kompletne układy napędowe Hondy.
Ledwo poznaliśmy nowe BMW M2, a już w fazie testów jest jego wersja rozwojowa CS.
Do walki z Bentleyem i Ferrari Aston Martin wystawia nowy model DB12 o mocy 680 KM.
Po 50 latach produkcji Caterham Seven wkracza w zupełnie nieznany sobie obszar bezemisyjnego napędu.
Nowa seria 5 ma bliźniaka w postaci elektrycznej limuzyny i5 M60, której moc przekracza 600 KM.