Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Najpopularniejszy pikap w Europie - Ford Ranger - zyska niektóre terenowe atrybuty Raptora.
Poprzedni Ranger Raptor był maszyną imponującą, ale niekoniecznie szybką ze względu na swój czterocylindrowy silnik diesla. W najnowszym Raptorze ten błąd został naprawiony, a pod maską pracuje 3.0 V6 o mocy 292 KM. Jeśli jednak do ogarniania swojego ranczo potrzebujesz czegoś nieco bardziej oszczędnego, a równie dzielnego w terenie, Ford wprowadza do oferty dwie nowe edycje specjalne.
Nowy Ranger w wersjach Wildtrak X i Tremor będzie miał pod maską czterocylindrowego, dwulitrowego turbodiesla o mocy 205 KM i momencie obrotowym 500 Nm. Motor ten znamy już ze zwykłego Rangera i z poprzedniego Raptora. Standardem jest dziesięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów, która przekazuje moc na wszystkie cztery koła. Układ napędowy nie jest w stanie nas zaskoczyć, ale podwozie zostało gruntownie przebudowane z myślą o jeździe w terenie.
Główną zmianą jest zrewidowane zawieszenie z amortyzatorami Bilstein. Prześwit zwiększono o 26 mm, a rozstaw kół o 30 mm. Układ kierowniczy dostosowano do nowej geometrii, a pod silnikiem pojawiła się solidna stalowa osłona mająca chronić wrażliwe podzespoły podczas ostrej jazdy terenowej.
Kluczową rolę ma zaadaptowany z Raptora system wektorowania momentu obrotowego oparty na hamulcach, dzięki któremu auto chętniej będzie się obracać na luźnej nawierzchni. Nowością jest też system Trail Control (tempomat do jazdy w terenie), który tak steruje przepustnicą i hamulcami, aby nawet w terenie dało się jechać ze stałą prędkością poniżej 30 km/h.
Obie nowe wersje różnią się tylko modyfikacjami wizualnymi. Ranger Wildtrak X ma czarny panel pod przednim grillem, matowoczarny tylny zderzak i dokładki nadkoli. Ten ciemny motyw widać także w emblematach i dedykowanych 17-calowych felgach.
Wersja Tremor zyskała szare elementy wystroju zewnętrznego (zderzaki, nadkola), odlewane z aluminium boczne stopnie i srebrną płytę pod silnikiem.
Nowe Fordy Ranger można już zamawiać, a pierwsze egzemplarze edycji specjalnych pojawią się w salonach w sierpniu. Tymczasem polski oddział Forda opublikował cenniki nowego Rangera w podstawowej wersji na naszym rynku. Odmiana podstawowa Limited wyceniona jest na minimum 201 950 zł netto. Topowy Wildtrak kosztuje od 209 600 zł netto.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
„WE RIDE AS ONE” – hasło łączące dziesiątki tysięcy Ducatisti, czyli miłośników marki z Borgo Panigale.
Mazury to wymarzony kierunek na wakacyjną przygodę. Bawiliśmy się fantastycznie.
Inspirowany modelami Carrera 2.7 RS i GT3 RS 4.0 nowy European RS jest ultra-analogowym Porsche 911.
Zmodernizowane wersje dotychczasowego Porsche Cayenne na benzynę pozostaną w ofercie obok nowego EV.
Wykorzystując sztuczki z 765LT McLaren stworzył jeden z najlepszych supersamochodów naszych czasów.
Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić do niego karbonowe dodatki z palety M Performance.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Następca LaFerrari będzie pomostem między zespołem wyścigowym, a działem drogowym marki Ferrari.
Nowy napęd i liczne poprawki podwozia sprawiły, że 992 Carrera GTS powróciła do optymalnej formy.
Zmiana W12 na V8 plug-in spowoduje, że nowy Flying Spur będzie miał tyle mocy co Panamera Turbo S.
Panamera GTS i Panamera Turbo S E-Hybrid dołączają do gamy nowej generacji limuzyny Porsche.
W gamie Porsche Macan pojawiły się dwa nowe warianty: bazowy model z jednym motorem oraz mocne 4S.
Zmiany w nazewnictwie marki Audi spowodowały, że A4 sedan i kombi będą teraz nosić oznaczenie A5.
Większa moc, lepsze chłodzenie i opony Cup 2R mają zrobić z Mercedesa-AMG GT zabawkę na tor.