Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Chiński koncern Geely stał się trzecim największym udziałowcem marki z Gaydon.
Chiński gigant Geely kontynuuje swoją ekspansję w Europie. Koncern ma już pod swoją kontrolą marki takie jak Lotus, Volvo i Polestar - wszystkie były przejmowane podczas okresu stagnacji i niepewności, a teraz rozwijają się pełną parą. Do portfolio Geely właśnie dołączył Aston Martin - firma odkupiła za 234 miliony funtów 17% akcji brytyjskiej marki stając się jej trzecim największym udziałowcem.
Wiadomość ta została przekazana w kluczowym dla marki momencie, gdyż jeszcze w tym roku rusza ofensywa modelowa, w ramach której poznamy całą gamę nowych, bardziej luksusowych i zaawansowanych technologicznie samochodów. Będą to zarówno supersamochody, SUV-y jak i klasyczne dla tej marki auta GT, z których pierwszym będzie następca wysłużonego DB11 o oznaczeniu DB12.
Największym udziałowcem Aston Martina pozostaje holding Yew Tree Consortium kierowany przez Lawrence’a Strolla, który piastuje też stanowisko Dyrektora Wykonawczego Aston Martina. Jego udziały wynoszą w tym momencie 21%. Z 18 procentami akcji na drugim miejscu jest Publiczny Fundusz Inwestycyjny Arabii Saudyjskiej. Geely, aby uzyskać swoje 17%, musiało odkupić część akcji od Strolla, a także pozyskać nowy pakiet, dzięki któremu przedsiębiorstwo dostało zastrzyk gotówki w wysokości 95 milionów funtów.
W ramach umowy Geely ma zwiększyć swoje udziały do 22% jeszcze przed sierpniem 2024 roku. Ma też prawo do wyznaczenia swojego reprezentanta, który zasiądzie w zarządzie spółki Aston Martin na stanowisku niewykonawczym. W tych samych ramach czasowych Yaw Tree nie może przekroczyć poziomu 25% udziałów w Aston Martinie.
"To ogłoszenie jest kolejnym znaczącym krokiem w kierunku realizacji naszych ambicji związanych z Aston Martinem" - powiedział Stroll. "Geely Holding, który początkowo stał się udziałowcem w zeszłym roku, widzi ogromny potencjał dla długoterminowego wzrostu i sukcesu Astona Martina.”
"Oferują nam dogłębne zrozumienie kluczowego strategicznego rynku wzrostu, jakim są Chiny, a także możliwość dostępu do szeregu ich technologii i komponentów. Pozostajemy na dobrej drodze do realizacji naszych strategicznych celów i już w tym miesiącu wprowadzimy na rynek nasze nowe portfolio przełomowych samochodów sportowych".
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Włoski hot hatch na bazie Fiata 500 miał długie i owocne życie, ale nadszedł czas pożegnania.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
Elektryczne Renault R17 to jeden z tych konceptów, które bardzo byśmy chcieli zobaczyć w produkcji.
Nowy wóz Alonso brzmi lepiej niż bolid i jest prawie tak samo szybki. Ale ma tablice rejestracyjne…
Cupra Terramar to sportowy kuzyn VW Tiguana z silnikiem od Golfa GTI lub hybrydą plug-in.
Aston Martin Vanquish w 2024 roku powraca z nowym designem i podwójnie uturbionym V12 o mocy 835 KM.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Audi wprowadza zmodernizowanego SUV-a Q5 oraz sportowe SQ5 z 3-litrowym V6 TFSI o mocy 367 KM.
Hyundai na poważnie przymierza się do produkcji modelu N Vision 74. Padła nawet data: 2030 r.
Speedster PureSpeed będzie pierwszym z serii ultra-ekskluzywnych modeli specjalnych AMG.
Audi S3 po liftingu zyskało na dynamice jazdy i znacząco zbliżyło się do Mercedesa-AMG A35.
Brytyjski Kingsley wprowadza serię personalizowanych Defenderów V8 w wersjach 90 i 110.
Nomad z napędem elektrycznym to najnowszy pomysł Ariela na uniwersalne buggy do zabawy w terenie.
Aquaracer Professional 300 w wersjach Date i GMT, oddaje hołd tym, którzy odpowiadają na wezwanie natury.