Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Chiński koncern Geely stał się trzecim największym udziałowcem marki z Gaydon.
Chiński gigant Geely kontynuuje swoją ekspansję w Europie. Koncern ma już pod swoją kontrolą marki takie jak Lotus, Volvo i Polestar - wszystkie były przejmowane podczas okresu stagnacji i niepewności, a teraz rozwijają się pełną parą. Do portfolio Geely właśnie dołączył Aston Martin - firma odkupiła za 234 miliony funtów 17% akcji brytyjskiej marki stając się jej trzecim największym udziałowcem.
Wiadomość ta została przekazana w kluczowym dla marki momencie, gdyż jeszcze w tym roku rusza ofensywa modelowa, w ramach której poznamy całą gamę nowych, bardziej luksusowych i zaawansowanych technologicznie samochodów. Będą to zarówno supersamochody, SUV-y jak i klasyczne dla tej marki auta GT, z których pierwszym będzie następca wysłużonego DB11 o oznaczeniu DB12.
Największym udziałowcem Aston Martina pozostaje holding Yew Tree Consortium kierowany przez Lawrence’a Strolla, który piastuje też stanowisko Dyrektora Wykonawczego Aston Martina. Jego udziały wynoszą w tym momencie 21%. Z 18 procentami akcji na drugim miejscu jest Publiczny Fundusz Inwestycyjny Arabii Saudyjskiej. Geely, aby uzyskać swoje 17%, musiało odkupić część akcji od Strolla, a także pozyskać nowy pakiet, dzięki któremu przedsiębiorstwo dostało zastrzyk gotówki w wysokości 95 milionów funtów.
W ramach umowy Geely ma zwiększyć swoje udziały do 22% jeszcze przed sierpniem 2024 roku. Ma też prawo do wyznaczenia swojego reprezentanta, który zasiądzie w zarządzie spółki Aston Martin na stanowisku niewykonawczym. W tych samych ramach czasowych Yaw Tree nie może przekroczyć poziomu 25% udziałów w Aston Martinie.
"To ogłoszenie jest kolejnym znaczącym krokiem w kierunku realizacji naszych ambicji związanych z Aston Martinem" - powiedział Stroll. "Geely Holding, który początkowo stał się udziałowcem w zeszłym roku, widzi ogromny potencjał dla długoterminowego wzrostu i sukcesu Astona Martina.”
"Oferują nam dogłębne zrozumienie kluczowego strategicznego rynku wzrostu, jakim są Chiny, a także możliwość dostępu do szeregu ich technologii i komponentów. Pozostajemy na dobrej drodze do realizacji naszych strategicznych celów i już w tym miesiącu wprowadzimy na rynek nasze nowe portfolio przełomowych samochodów sportowych".
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
443 kW - tyle mocy Lotus wycisnął ze swojej elektrycznej architektury 800V w modelu Emeya.
Z mocą 1156 KM nowe Cayenne w wersji Turbo jest najmocniejszym seryjnym Porsche w historii.
Podczas Grand Prix Las Vegas McLaren zaprezentuje wyjątkowy model 750S Spider od MSO.
Limitowany model Leon VZ TCR to najbardziej torowo nastawiona Cupra w historii.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.
Limitowana wersja 911 GT3 Ocelot łączy sportową duszę Porsche z kulturą Ameryki Łacińskiej.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.
Po rundzie w Bahrajnie znamy ostateczne rozstrzygnięcia tego sezonu WEC. Ferrari może świętować.