Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Chiński koncern Geely stał się trzecim największym udziałowcem marki z Gaydon.
Chiński gigant Geely kontynuuje swoją ekspansję w Europie. Koncern ma już pod swoją kontrolą marki takie jak Lotus, Volvo i Polestar - wszystkie były przejmowane podczas okresu stagnacji i niepewności, a teraz rozwijają się pełną parą. Do portfolio Geely właśnie dołączył Aston Martin - firma odkupiła za 234 miliony funtów 17% akcji brytyjskiej marki stając się jej trzecim największym udziałowcem.
Wiadomość ta została przekazana w kluczowym dla marki momencie, gdyż jeszcze w tym roku rusza ofensywa modelowa, w ramach której poznamy całą gamę nowych, bardziej luksusowych i zaawansowanych technologicznie samochodów. Będą to zarówno supersamochody, SUV-y jak i klasyczne dla tej marki auta GT, z których pierwszym będzie następca wysłużonego DB11 o oznaczeniu DB12.
Największym udziałowcem Aston Martina pozostaje holding Yew Tree Consortium kierowany przez Lawrence’a Strolla, który piastuje też stanowisko Dyrektora Wykonawczego Aston Martina. Jego udziały wynoszą w tym momencie 21%. Z 18 procentami akcji na drugim miejscu jest Publiczny Fundusz Inwestycyjny Arabii Saudyjskiej. Geely, aby uzyskać swoje 17%, musiało odkupić część akcji od Strolla, a także pozyskać nowy pakiet, dzięki któremu przedsiębiorstwo dostało zastrzyk gotówki w wysokości 95 milionów funtów.
W ramach umowy Geely ma zwiększyć swoje udziały do 22% jeszcze przed sierpniem 2024 roku. Ma też prawo do wyznaczenia swojego reprezentanta, który zasiądzie w zarządzie spółki Aston Martin na stanowisku niewykonawczym. W tych samych ramach czasowych Yaw Tree nie może przekroczyć poziomu 25% udziałów w Aston Martinie.
"To ogłoszenie jest kolejnym znaczącym krokiem w kierunku realizacji naszych ambicji związanych z Aston Martinem" - powiedział Stroll. "Geely Holding, który początkowo stał się udziałowcem w zeszłym roku, widzi ogromny potencjał dla długoterminowego wzrostu i sukcesu Astona Martina.”
"Oferują nam dogłębne zrozumienie kluczowego strategicznego rynku wzrostu, jakim są Chiny, a także możliwość dostępu do szeregu ich technologii i komponentów. Pozostajemy na dobrej drodze do realizacji naszych strategicznych celów i już w tym miesiącu wprowadzimy na rynek nasze nowe portfolio przełomowych samochodów sportowych".
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Najmniejszy czterodrzwiowy model Mercedesa debiutuje w swojej trzeciej generacji, na razie jako EV.
Przeznaczona na tor, ale z homologacją drogową, Dallara Stradale zyskała ważne poprawki na 2025 rok.
Porsche 911 zyska kolejne ekscytujące, pożądane wersje o dużym stopniu personalizacji.
Lexus wkracza na europejski rynek z nowym RZ wyposażonym w układ kierowniczy steer-by-wire.
Następna dekada Morgana zaczyna się tu i teraz, od premiery nowego flagowca o nazwie Supersport.
Za mniej więcej dwa lata poznamy elektryczne sportowe Alpine, rywala Porsche Caymana EV.
Oczekiwana elektryczna wersja Maserati MC20 najpewniej w ogóle nie trafi na rynek.
Prace nad elektrycznym sportowym SUV-em od Mercedesa-AMG idą pełną parą. Na celowniku Lotus Eletre.
Trzy lata po debiucie Lotus odświeża ofertę sportowego modelu Emira.
Rodzina modeli A6 ma być dla Audi nowym otwarciem w walce z BMW 5 i Mercedesem klasy E.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Nowe normy bezpieczeństwa EuroNCAP będą premiować modele z fizycznymi przyciskami zamiast ekranów.