Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
28 maja poznamy wszystkie szczegóły pierwszego w historii zelektryfikowanego Porsche 911.
Aktualnie produkowane Porsche 911 przejdzie w tym roku najbardziej znaczącą modernizację w ostatnich latach. Na zdjęciach widzicie nowe Porsche 992.2, które będzie pierwszym 911 z modułem hybrydowym w historii modelu. Arcyrywal Mercedesa-AMG GT nowej generacji pokonał już prawie 3 miliony kilometrów tras testowych i jest gotowy do rozpoczęcia produkcji seryjnej.
Generacja 992 od początku była projektowana z myślą o przyszłej implementacji modułu hybrydowego, więc zostanie on tylko wkomponowany w istniejący napęd 911. Porsche nie potwierdziło który wariant dostanie jednostkę elektryczną, za to wiemy dokładnie jaki czas na Nürburgringu wykręcił nowy model.
Z Jörgiem Bergmeisterem za kierownicą hybrydowe 992.2 pokonało Nordschleife w czasie 7:16.934, czyli o 8,7 s szybciej niż jego poprzednik (choć nie wiemy dokładnie, o który model Porsche chodzi). „Nowe 911 stało się znacznie szybsze na torze”, powiedział Bergmeister. „Mamy większą przyczepność, znacznie więcej mocy, a spontaniczna reakcja hybrydy o wysokich osiągach jest wielką zaletą”. Samochód testowy był wyposażony w opcjonalny zestaw aerodynamiczny i standardowe opony drogowe.
Najczęściej powtarzaną wersją jest ta, że moduł hybrydowy zostanie zamontowany w istniejącej obudowie skrzyni biegów PDK. Jego zadaniem będzie dodawanie nieco mocy w chwilach, gdy tradycyjny napęd ma dołek momentu obrotowego, oraz poprawa ogólnej wydajności sześciocylindrowego boksera. Czy możliwa będzie chwilowa jazda tylko na elektryce nie jest w tym momencie jasne.

Zmiany wizualne będą niewielkie. Opublikowaliśmy już wcześniej zdjęcia prototypów 992.2 coupe i Targa z nowymi reflektorami LED, zmienionym przednim zderzakiem i przeprojektowanym tylnym pasem. Wspomniany wcześniej pakiet aerodynamiczny będzie oferowany w celu zapewnienia dodatkowej siły docisku przy dużej prędkości. Spodziewamy się nowych wzorów felg i powiększonej gamy lakierów - te ostatnie potencjalnie zostaną zaczerpnięte z palety Porsche Paint To Sample.
Wnętrze odświeżonego 911 będzie wzorować się na niedawno zaprezentowanym Porsche Taycan, więc można spodziewać się m.in. opcjonalnego trzeciego ekranu dotykowego po stronie pasażera. Jest on wyposażony w filtr kierunkowy umożliwiający oglądanie mediów podczas jazdy tak, aby nie rozpraszać kierowcy.
Poza tym powinien pojawić się najnowszy system multimedialny Porsche PCM z bezprzewodowym streamingiem Apple CarPlay+. Nowe 911 może powielić schemat z Cayenne i Panamery, gdzie dźwignia zmiany biegów powędrowała na deskę obok kierownicy, a tablica przyrządów jest w pełni cyfrowa. Wszystko stanie się jasne już 28 maja gdy dojdzie do oficjalnej prezentacji nowego 911.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Chery świętuje w Polsce dostarczenie 5-milionowego auta i prezentuje dwa nowe modele – Tiggo 4 HEV oraz Tiggo 9 PHEV.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Rolls-Royce świętuje 100 lat Phantoma limitowaną, wyjątkową edycją Centenary Private Collection.
Między Macana 4S i Turbo Porsche wprowadza nowy wariant GTS o typowo sportowym charakterze.
Dział projektów specjalnych Ferrari przedstawia SC40 - one-off jawnie inspirowany kultowym F40.
Stylowy SUV Alfy Romeo przeszedł lifting obejmujący wygląd, wyposażenie i technologie pokładowe.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.
Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Ferrari przedstawiło szczegóły nowej autorskiej platformy dedykowanej do samochodów elektrycznych.