Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
28 maja poznamy wszystkie szczegóły pierwszego w historii zelektryfikowanego Porsche 911.
Aktualnie produkowane Porsche 911 przejdzie w tym roku najbardziej znaczącą modernizację w ostatnich latach. Na zdjęciach widzicie nowe Porsche 992.2, które będzie pierwszym 911 z modułem hybrydowym w historii modelu. Arcyrywal Mercedesa-AMG GT nowej generacji pokonał już prawie 3 miliony kilometrów tras testowych i jest gotowy do rozpoczęcia produkcji seryjnej.
Generacja 992 od początku była projektowana z myślą o przyszłej implementacji modułu hybrydowego, więc zostanie on tylko wkomponowany w istniejący napęd 911. Porsche nie potwierdziło który wariant dostanie jednostkę elektryczną, za to wiemy dokładnie jaki czas na Nürburgringu wykręcił nowy model.
Z Jörgiem Bergmeisterem za kierownicą hybrydowe 992.2 pokonało Nordschleife w czasie 7:16.934, czyli o 8,7 s szybciej niż jego poprzednik (choć nie wiemy dokładnie, o który model Porsche chodzi). „Nowe 911 stało się znacznie szybsze na torze”, powiedział Bergmeister. „Mamy większą przyczepność, znacznie więcej mocy, a spontaniczna reakcja hybrydy o wysokich osiągach jest wielką zaletą”. Samochód testowy był wyposażony w opcjonalny zestaw aerodynamiczny i standardowe opony drogowe.
Najczęściej powtarzaną wersją jest ta, że moduł hybrydowy zostanie zamontowany w istniejącej obudowie skrzyni biegów PDK. Jego zadaniem będzie dodawanie nieco mocy w chwilach, gdy tradycyjny napęd ma dołek momentu obrotowego, oraz poprawa ogólnej wydajności sześciocylindrowego boksera. Czy możliwa będzie chwilowa jazda tylko na elektryce nie jest w tym momencie jasne.
Zmiany wizualne będą niewielkie. Opublikowaliśmy już wcześniej zdjęcia prototypów 992.2 coupe i Targa z nowymi reflektorami LED, zmienionym przednim zderzakiem i przeprojektowanym tylnym pasem. Wspomniany wcześniej pakiet aerodynamiczny będzie oferowany w celu zapewnienia dodatkowej siły docisku przy dużej prędkości. Spodziewamy się nowych wzorów felg i powiększonej gamy lakierów - te ostatnie potencjalnie zostaną zaczerpnięte z palety Porsche Paint To Sample.
Wnętrze odświeżonego 911 będzie wzorować się na niedawno zaprezentowanym Porsche Taycan, więc można spodziewać się m.in. opcjonalnego trzeciego ekranu dotykowego po stronie pasażera. Jest on wyposażony w filtr kierunkowy umożliwiający oglądanie mediów podczas jazdy tak, aby nie rozpraszać kierowcy.
Poza tym powinien pojawić się najnowszy system multimedialny Porsche PCM z bezprzewodowym streamingiem Apple CarPlay+. Nowe 911 może powielić schemat z Cayenne i Panamery, gdzie dźwignia zmiany biegów powędrowała na deskę obok kierownicy, a tablica przyrządów jest w pełni cyfrowa. Wszystko stanie się jasne już 28 maja gdy dojdzie do oficjalnej prezentacji nowego 911.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Z 1875-konnym V12 w modelu Aurora Zenvo ma ambicje wejść na poziom Koenigsegga. Produkcja w 2026.
BMW opracowało nowy, przyjazny środowisku kompozyt, który może być zastępstwem dla włókna węglowego.
Szlagier Dacii w ostatnich latach nie ma lekko. Czy niedawny lifting i nowe wersje silnikowe umocnią jego pozycję?
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Wersja specjalna Defender Trophy odnosi się do wielkiej tradycji Land Rovera w rajdzie Camel Trophy.
Twórcy Mercedesa CLK GTR i silników Pagani V12 wystartują restomodem Mercedesa 190E Evo II w N24.