Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

2024 Porsche Cayenne GTS - nowy konkurent dla X5M i X6M

Najlepsze rzeczy z Cayenne Turbo GT poprzedniej generacji znalazły drugie życie w nowym Cayenne GTS.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

22 kwietnia 2024
2024 Porsche Cayenne GTS prezentacja
11

Jeśli nie zdołałeś kupić Cayenne poprzedniej generacji w wersji Turbo GT, super-SUV-a od działu GT firmy Porsche, poliftowy GTS może być rozsądnym pocieszeniem. Najnowszy w rodzinie Cayenne model GTS jest oferowany zarówno jako klasyczny pięciodrzwiowy SUV jak i efektowne Coupe. Pod spodem obie wersje oferują to samo - obniżone o 10 mm zawieszenie pneumatyczne, adaptacyjne amortyzatory PASM i system Torque Vectoring Plus. W obu na liście opcji znajduje się system Dynamic Chassis Control. Cennik nowego SUV-a Porsche startuje od 677 000 zł.

Wspomniane zawieszenie różni się od standardowego Cayenne dwuzaworowymi amortyzatorami współpracującymi z dwukomorowymi sprężynami pneumatycznymi o innej charakterystyce. Poza tym zastosowano łożyskowanie przedniej osi wprost z modelu Turbo GT, co pozwoliło zwiększyć kąt pochylenia przednich kół o 0.58 stopnia i przyczyniło się do ogólnej poprawy zwinności GTS-a w zakrętach.

Z założenia Cayenne GTS ma prowadzić się lepiej niż jakikolwiek inny model w gamie flagowego SUV-a Porsche.

Źródłem napędu dla nowych odmian Cayenne GTS jest szeroko wykorzystywany w grupie Volkswagena, ale zaprojektowany i wyprodukowany przez Porsche, silnik 4.0 V8 twin turbo. Jego parametry wzrosły o 40 KM i 40 Nm w stosunku do przedliftowego GTS-a, więc teraz model ten ma 500 KM i 660 Nm. Z Turbo GT zaadaptowano także niezależne chłodzenie cieczą dla systemu napędu na cztery koła, co powinno pomóc w zarządzaniu temperaturą i zagwarantować powtarzalność osiągów. A gdy o nich mowa, pierwsze 100 km/h pojawia się po 4,4 s od startu, a prędkość maksymalna wynosi 275 km/h.

Z zewnątrz nowy Cayenne GTS wyróżnia się między innymi 21-calowymi felgami RS Spyder, a w palecie lakierów pojawiły się nowe barwy specjalne: Carmine RedNardo Grey. Poza tym na liście opcji znajduje się cała gama dodatków dedykowanych dla GTS, w tym przedni zderzak z większymi wlotami powietrza. Standardowy dla tego wariantu pakiet Sport Design ma wszystkie elementy dekoracyjne pomalowane na czarny połysk.

Reklama
Porsche Cayenne GTS SUV i Coupe
11

W środku niemal wszystko, włącznie ze sportowymi fotelami, pokryto stworzoną przez Porsche tkaniną Race-Tex. Poza tym wszystkie Cayenne GTS z nadwoziem Coupe mają na wyposażeniu szklany dach i ruchome tylne skrzydło. Opcje obejmują końcówki wydechu poprowadzone na środek zderzaka, karbonowe wykończenie dachu, karbonowy dyfuzor i częściowe usunięcie wygłuszenia. Wszystkie “lekkie” opcje obniżają masę gotowego auta o… 25 kg. W samochodzie, który waży sporo ponad dwie tony.

Konfigurator Porsche już teraz umożliwia stworzenie własnego Cayenne GTS w wersjach SUV oraz Coupe. Pierwszy z nich kosztuje od 677 000 zł, a drugi od 693 000 zł.

Michał Sztorc z nową okładką EVO Magazine
PREMIERA EVO
Już jest nowe EVO Magazine. Rower na okładce?! Co im strzeliło do głowy?!

Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!

28 lutego 2025
Yokohama on Tour - Puszcza Białowieska - zimą
Prezentacja Partnera
Ruszamy na wschód do Puszczy Białowieskiej

Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!

28 lutego 2025
Ducati Panigale V4 na torze
Prezentacja Partnera
Co na nas czeka w salonach Ducati w 2025 roku?

Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji

25 lutego 2025
Test opon 2024
Test opon 2024
EVO TEST OPON 2024 - w corocznym teście wyłaniamy najlepsze opony

Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?

25 lutego 2025
2025 24h Le Mans zapowiedź
24h Le Mans
Le Mans 24h 2025 - zwycięski marsz Ferrari. Trzeci triumf z rzędu

Już po raz 93. najlepsi kierowcy zmierzyli się na torze pod Le Mans, ale to znów Ferrari było górą.

16 czerwca 2025
Hyundai Ioniq 5 test 2025
Hyundai / Ioniq 5
2025 Hyundai Ioniq 5 - koreański rywal VW ID.4 to czysty biznes

Czas płynie, a w 2025 roku praktyczny Hyundai Ioniq 5 nadal jest jednym z liderów swojego segmentu.

15 czerwca 2025
2026 Peugeot 208 GTi premiera
Peugeot / 208 GTi
Peugeot 208 GTi powrócił, aby podjąć walkę z elektrycznym Alpine A290

Rynek elektrycznych hot hatchy rośnie. Podczas 24h Le Mans Peugeot przedstawił nowego 208 GTi.

14 czerwca 2025
Genesis GMR-001 WEC 2026
WEC
Genesis GMR-001 z silnikiem V8 zmierzy się z Ferrari w Le Mans

W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.

14 czerwca 2025
Alpine A390 produkcyjne
Alpine / A390
Debiutuje Alpine A390 - francuska odpowiedź na Porsche Macan

Ofensywa modelowa Alpine nabiera rozpędu. Podczas 24h Le Mans debiutuje sportowy SUV A390 na prąd.

14 czerwca 2025
2025 Volkswagen Golf GTI Edition 50
Volkswagen / Golf
Volkswagen Golf GTI Edition 50 bliski rekordu Nürburgringu w klasie FWD

VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.

14 czerwca 2025
Volkswagen T-Cross test PL 2025
Volkswagen / T-Cross
Volkswagen T-Cross 1.0 DSG - lubimy to co znamy

Lifting małego crossovera z Niemiec to żadna rewolucja. I chyba nikt nie ma mu tego za złe.

11 czerwca 2025
Caterham Seven 310 Encore prezentacja
Caterham / Seven
Caterham 310 Encore to model pożegnalny dla fordowskiego silnika 1.6

Serią 25 egzemplarzy o nazwie Encore marka Caterham kończy produkcję modelu Seven 310.

11 czerwca 2025
Aston Martin Valkyrie LM prezentacja
Aston Martin / Valkyrie
Aston Martin Valkyrie LM pozwoli 10 osobom poczuć się jak w Le Mans

Valkyrie LM będzie dla garstki osób okazją, aby przejechać się bolidem wyścigowym rodem z Le Mans.

9 czerwca 2025
Porsche 963 RSP na drodze
Porsche / 963 RSP
Porsche 963 RSP: drogowy samochód klasy Le Mans Hypercar (tak jakby)

Niemcy przerobili hipersamochód Porsche 963 z serii WEC na auto drogowe. Są tylko dwa haczyki.

9 czerwca 2025
2025 Aston Martin Vantage Roadster test
Aston Martin / Vantage
2025 Aston Martin Vantage Roadster - największy rywal Ferrari Roma

Opracowany równolegle z coupe Vantage Roadster pokazuje sportową spójność w jeździe bez dachu.

6 czerwca 2025
2025 Lotus Emira V6 SE
Lotus / Emira
Lotus wprowadza nowego flagowca do gamy Emiry

Debiutuje Emira V6 SE z poprawioną kalibracją podwozia i mocą 400 KM. Cel: Porsche 911 Carrera.

5 czerwca 2025