Zamów czwarte wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Segment super-SUV mocno się napełnił, ale Lamborghini chce pokazać, kto tu rozdaje karty.
Lamborghini pracuje nad zmodernizowaną wersją swojego SUV-a Urus, którą mamy nadzieję zobaczyć w pełnej krasie jeszcze w tym roku. Najnowsze zdjęcia pokazują odświeżone nadwozie kontrowersyjnego SUV-a pokryte warstwą kamuflażu. Po liftingu wygląd auta ma bardziej przypominać najnowsze modele Lamborghini.
Zaczynając od przodu możemy wyraźnie dostrzec przeprojektowany grill i wloty boczne, które straciły kontrowersyjne poziome widełki obecnego Urusa na rzecz prostych listew. W zewnętrznej części przedniego zderzaka można dostrzec wloty powietrza o podobnym kształcie do tych w nowym Huracanie Tecnica, choć w tym wypadku pokryte są czarną folią. Nowa jest także maska silnika ze zmodyfikowanymi otworami wentylacyjnymi na optycznym przedłużeniu słupka A.
Prototyp jeździ na nowych, 22-calowych felgach o wzorze litery “Y” podobnym do felg w Tecnica, ale o mniejszej liczbie ramion. Co ciekawe, nowy wzór felg ma 22 cale, a nie 23 jak inne dostępne dla obecnego Urusa koła. To potwierdza teorię, że Urus został opracowany domyślnie na mniejszych o cal kołach, co po części tłumaczy jego wyraźnie bardziej przyjemną charakterystykę jazdy na tym rozmiarze kół i oponach o nieco większym profilu.
Kolejną wyraźną zmianą są otwory boczne w tylnym zderzaku, które prawie na pewno są tylko dla ozdoby, ale z pewnością nadają tylnej części auta świeży wygląd. Dół zderzaka z dyfuzorem także jest nowy, ale nie odbiega aż tak bardzo od dotychczasowego modelu.
Trudniej powiedzieć czy Urus doczeka się zmian pod maską, a to nas interesuje dużo bardziej niż nowe zderzaki. Strategia rozwoju marki Lamborghini skręciła mocno w stronę elektryfikacji, ale czy już w tym wydaniu Urusa zobaczymy hybrydę pod maską? Trudno powiedzieć. Teoretycznie wszystkie potrzebne do tego celu części leżą na półkach magazynu centralnego Volkswagena i ich implementacja nie powinna stanowić żadnego problemu.
Warto wspomnieć, że samochód bazuje na tej samej architekturze, z której korzystają SUV-y Audi, Bentleya i Porsche. Wszystkie te marki już w tym momencie dysponują rozmaitymi rodzajami napędów hybrydowych w swoich topowych SUV-ach. Niezależnie od obranej drogi nadal sercem Lamborghini Urus pozostanie 4-litrowe V8 twin turbo generujące 650 KM. To najmocniejsze wydanie tego motoru we wszystkich autach grupy VAG, na równi z Porsche Panamera Turbo S. Lamborghini nie podało jeszcze daty premiery Urusa po faceliftingu, ale należy się spodziewać debiutu jeszcze przed końcem roku.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.
Giulia SWB Zagato to unikalny projekt Alfy Romeo stworzony na 100-lecie współpracy obu marek.
Według najnowszych informacji od Forda nowy Mustang w najmocniejszej wersji przekroczy 500 KM.
Czy Zonda po 23 latach wciąż ma “to coś”? Sprawdzamy jeżdżąc prywatną Zondą F Horacio Paganiego.
Wersja specjalna GranTurismo PrimaSerie ma także uhonorować 75 lat produkcji dużych GT od Maserati.
Podwozie Caymana GT4 RS posłużyło do stworzenia współczesnej interpretacji klasycznego Porsche 356.
Najnowsza Kia EV6 to duży, elektryczny crossover, ale pod literami GT kryje się prawdziwa petarda.
BMW zaprezentowało nowe M3 CS - model który dołączy do znakomitych poprzedników: M2 CS i M5 CS.
Polestar 2 po modernizacji ma aż 476 KM i potrafi pokonać do 636 km na jednym ładowaniu.
Trzecie Porsche Cayenne sprawdza się w roli dużego SUV-a, ale niektóre wersje nie są godne polecenia.
Najtańsze GT Ferrari to jednak dalej Ferrari - Portofino M posiada naprawdę mało słabych punktów.
V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.
Alpine A110 nie przestaje nas zadziwiać, a w wersji S ten mały gokart jest jeszcze lepszy.
Wzrasta zainteresowanie klientów marką Alpine, która w kolejnych latach planuje globalną ekspansję.
Mercedes CLA przeszedł lifting, a w gamie pojawiły się zaktualizowane wersje napędowe AMG.
Kobiety przejęły Tor Łódź! Za nami 6 edycja wydarzenia organizowanego przez Fastline Racing Academy.