Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Lamborghini Huracan Tecnica - stylistyka Siana, moc STO i napęd na tył

Huracan uderza ponownie - Tecnica ma V10 i napęd z STO, ale jego przeznaczeniem są drogi publiczne.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

13 kwietnia 2022
Lamborghini Huracan Tecnica
21

Czas supersamochodów z wolnossącymi silnikami jeszcze się nie kończy, czego dowodem jest kolejne Lamborghini bez turbodoładowania i bez elektrycznej asysty. Nowy Huracan Tecnica ma za to bardzo mocne V10napęd wyłącznie na tylne koła. Może się wydawać, że to jedynie kolejna wersja auta, które już zdążyliśmy dobrze poznać, ale w przypadku Huracana sprawy nie wyglądają tak prosto. Ten model jest jak wino - im starszy tym lepszy, dlatego debiut odmiany Tecnica wzbudza tak wiele emocji.

Lamborghini Huracan Technica - Linia auta
21

Nowy model ma za zadanie wypełnić lukę w gamie Huracana między modelem Evo RWD, a torowym STO. Z tym drugim dzieli silnik V10 5.2 o mocy 640 KM oraz dwusprzęgłową skrzynię biegów, ale modyfikacje mają na celu użytkowanie tego auta na drogach, więc sporo cech jest dzielonych także z bazowym Evo z napędem na jedną oś. Poza napędem Tecnica dzieli z STO jeszcze system skrętnej tylnej osi niedostępny w bazowym modelu oraz elektronicznie sterowane, ustawione specjalnie pod ten model zawieszenie wraz z systemem Lamborghini LDVI.

Moc i moment obrotowy są takie same jak w STO, ale Tecnica waży 1379 kg, czyli dokładnie 40 kg więcej niż najbardziej sportowy model w gamie. Ma to konsekwencje dla osiągów, bo czas przyspieszenia 0-100 km/h wynosi tutaj 3,2 s - o 0,2 s więcej niż w STO. Co ciekawe, mimo dodatkowego wyposażenia nowy model jest 10 kg lżejszy niż bazowe RWD, zapewne przez standardowe hamulce karbonowo-ceramiczne.

Lamborghini Huracan Technica - Hamulce
21

Lamborghini twierdzi, że pozostałe podzespoły także zostały poprawione, w tym chłodzenie hamulców i układ wydechowy, którego przebudowa była konieczna ze względu na emisję spalin.

Bardziej wyraziste zmiany widać już na pierwszy rzut oka w stylizacji nadwozia, bo Tecnica nawiązuje po części do modelu Sian, a także torowego SCV12 Essenza. Konstrukcyjnie Tecnica dużo czerpie od innych modeli, ale aluminiowe nadwozie pochodzi z bazowego RWD, nie jest to kompozytowe poszycie STO. Gdzie tylko się da styliści chcieli wyróżnić nowy model wśród pozostałych Huracanów. Największa różnica widoczna jest po bokach, gdzie Lamborghini zmieniło górne wloty powietrza z Coupe na te zapożyczone z Huracana Spyder. Dzięki temu projektanci mogli inaczej poprowadzić górną krawędź dachu i przemodelować małą szybkę boczną tuż za drzwiami. Sama szyba jest mniejsza, a pustą przestrzeń za nią wypełniono dodatkową kratką doprowadzającą powietrze do silnika.

Lamborghini Huracan Technica na ulicy - zbliżenie na tył auta
21

Ta niewielka zmiana sprawiła, że Huracan zyskał zupełnie inny wygląd, co znalazło odzwierciedlenie w kształcie tylnej części nadwozia - nowa, głęboko osadzona pokrywa silnika odsłania więcej szczegółów komory silnika oraz pionowo ustawioną tylną szybę, która zazwyczaj jest ukryta. Z tyłu pojawiło się również nowe tylne skrzydło i przeprojektowany tylny zderzak z sześciokątnymi końcówkami układu wydechowego.

Z przodu też nie brakuje zmian, bo reflektory wkomponowano w bardziej rozbudowany przedni zderzak przypominający większe Lamborghini Sian. Ogólnie projekt tego modelu można nazwać, nomen omen, bardziej technicznym. Na pewno wnosi więcej detali do dość powściągliwej stylizacji oryginalnego Huracana, ale to dobrze, w końcu to Lamborghini.

Reklama
Lamborghini Huracan Technica - front auta
21

Huracan Tecnica zachował tradycyjną maskę przednią, nie karbonowy panel otwierany razem z reflektorami jak w torowym STO. Są też nowe felgi, które po raz kolejny wykorzystują motyw tradycyjnej tarczy zabytkowych, włoskich telefonów. Lamborghini wraz z modelem Tecnica chce mocno promować program personalizacji Ad Personam, dzięki któremu do wyboru jest ponad 200 barw lakieru i dziesiątki, jeśli nie setki, kombinacji kolorystycznych wykończenia wnętrza.

Lamborghini Huracan Technica - wnętrze auta
21

Według producenta zmiany w nadwoziu mają wyłącznie pozytywny efekt na aerodynamikę auta. Zredukowano efekt podnoszenia przodu o 20% przy zwiększeniu ogólnego docisku o 35% w odniesieniu do normalnego Huracana RWD. Oczywiście te parametry nijak się mają do docisku generowanego przez hardkorowe STO, ale Tecnica odwdzięcza się prędkością maksymalną 324 km/h - 14 km/h wyższą niż w STO, równą prędkości maksymalnej modelu Evo z napędem na cztery koła.

Reszta rozwiązań konstrukcyjnych Huracana Tecnica pozostała niezmieniona. Auto nadal korzysta z aluminiowej struktury wzmacnianej karbonem, ma podwójne wahacze przy wszystkich kołach, sprężyny śrubowe i genialne, elektromagnetyczne amortyzatory.

Próżno szukać w komunikacie prasowym marki informacji o cenach detalicznych nowego auta. Zapewne wkrótce do coupe dołączy Huracan Tecnica Spyder - czy to będzie ostatni wolnossący supersamochód z silnikiem V10 od Lamborghini? Możemy jedynie spekulować.

Nowy numer EVO Magazine

Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

Mariusz Miękoś z pucharami
Wyścigi WSMP
Niesamowity weekend dla Fastline Racing Academy!

Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.

30 maja 2023
Rimac Nevera w trybie drift
Rimac / Nevera
Rimac Nevera - niszczyciel supersamochodów

Nevera ma 1914 KM i mimo napędu elektrycznego zaliczamy go do czołówki "prawdziwych" samochodów.

20 maja 2023
Lamborghini Huracán Sterrato - na drodze
Lamborghini / Huracan Sterrato
Lamborghini Huracán Sterrato - w tym szaleństwie jest metoda

Najbardziej ekstremalne Lamborghini Huracán okazuje się najbardziej użyteczne i sprawia dużo frajdy.

15 maja 2023
Szóste wydanie EVO Magazine
EVO magazine
Co przedstawiamy w szóstym wydaniu EVO Magazine?

Otwieramy sezon razem z najwspanialszymi kąskami nieprzeciętnej motoryzacji.

5 maja 2023
Porsche logotyp nowy
Porsche
Porsche ma nowe logo stworzone z okazji 75-lecia firmy

Z okazji okrągłej rocznicy założenia firmy słynna tarcza Porsche otrzymała nowy design.

1 czerwca 2023
Volkswagen Golf R 333 Limited Edition zdjęcie główne
Volkswagen / Golf
Volkswagen Golf R 333 Limited Edition - wyjątkowość przede wszystkim

Golf R stał się mocniejszy niż kiedykolwiek - nowa limitowana do 333 sztuk wersja ma równo 333 KM.

31 maja 2023
Aehra Sedan koncept teaser
Aehra / Sedan
Nowy gracz w segmencie mocnych EV - włoska Aehra Sedan

Włoski startup chce wypuścić dwa nowe modele EV. Jeden z nich będzie konkurował z Porsche Taycan.

31 maja 2023
Range Rover Sport SV V8 Edition One
Land Rover / Range Rover Sport
Oto nowy Range Rover Sport SV o mocy 630 KM - następca SVR-a

Dział SVO stworzył szybszą i bardziej muskularną wersję Range Rovera Sport z motorem V8.

31 maja 2023
Porsche 911 ST spyshot główne
Porsche / 911 ST
Porsche 911 ST - kolejna limitowana wariacja na bazie GT3

Porsche przygotowuje lekką, ekstremalną pochodną GT3 Touring inspirowaną dawnym modelem 911 ST.

31 maja 2023
Mariusz Miękoś z pucharami
Wyścigi WSMP
Niesamowity weekend dla Fastline Racing Academy!

Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.

30 maja 2023
Range Rover SV test
Land Rover / Range Rover
Range Rover SV - personalizowana “przeciętność”

Od dekad nie ma konkurencji i jest synonimem braku konieczności udowadniania czegokolwiek. Od teraz - z nienachalną personalizacją.

27 maja 2023
Aston Martin Honda F1
Formuła 1
Zespół Aston Martin F1 Team nawiąże współpracę silnikową z Hondą

Od sezonu 2026 zielone bolidy Aston Martina będą wyposażone w kompletne układy napędowe Hondy.

26 maja 2023
2024 BMW M2 CS spyshot
BMW / M2 CS
BMW przygotowuje jeszcze mocniejsze i ostrzejsze M2 CS

Ledwo poznaliśmy nowe BMW M2, a już w fazie testów jest jego wersja rozwojowa CS.

26 maja 2023
Aston Martin DB12 zdjęcie główne
Aston Martin / DB12
Debiutuje pierwszy Aston Martin ery Strolla - nowy DB12 z silnikiem V8

Do walki z Bentleyem i Ferrari Aston Martin wystawia nowy model DB12 o mocy 680 KM.

25 maja 2023
Caterham EV Seven concept profil
Caterham / EV Seven
Caterham EV Seven - pierwsze podejście Caterhama do elektryki

Po 50 latach produkcji Caterham Seven wkracza w zupełnie nieznany sobie obszar bezemisyjnego napędu.

25 maja 2023
BMW i5 2023 front
BMW / i5
Nowe BMW i5 - elektryczny odpowiednik serii 5 o mocy 601 KM

Nowa seria 5 ma bliźniaka w postaci elektrycznej limuzyny i5 M60, której moc przekracza 600 KM.

24 maja 2023