Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA

Lamborghini Huracan Tecnica - stylistyka Siana, moc STO i napęd na tył

Huracan uderza ponownie - Tecnica ma V10 i napęd z STO, ale jego przeznaczeniem są drogi publiczne.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

13 kwietnia 2022
Lamborghini Huracan Tecnica
21

Czas supersamochodów z wolnossącymi silnikami jeszcze się nie kończy, czego dowodem jest kolejne Lamborghini bez turbodoładowania i bez elektrycznej asysty. Nowy Huracan Tecnica ma za to bardzo mocne V10napęd wyłącznie na tylne koła. Może się wydawać, że to jedynie kolejna wersja auta, które już zdążyliśmy dobrze poznać, ale w przypadku Huracana sprawy nie wyglądają tak prosto. Ten model jest jak wino - im starszy tym lepszy, dlatego debiut odmiany Tecnica wzbudza tak wiele emocji.

Lamborghini Huracan Technica - Linia auta
21

Nowy model ma za zadanie wypełnić lukę w gamie Huracana między modelem Evo RWD, a torowym STO. Z tym drugim dzieli silnik V10 5.2 o mocy 640 KM oraz dwusprzęgłową skrzynię biegów, ale modyfikacje mają na celu użytkowanie tego auta na drogach, więc sporo cech jest dzielonych także z bazowym Evo z napędem na jedną oś. Poza napędem Tecnica dzieli z STO jeszcze system skrętnej tylnej osi niedostępny w bazowym modelu oraz elektronicznie sterowane, ustawione specjalnie pod ten model zawieszenie wraz z systemem Lamborghini LDVI.

Moc i moment obrotowy są takie same jak w STO, ale Tecnica waży 1379 kg, czyli dokładnie 40 kg więcej niż najbardziej sportowy model w gamie. Ma to konsekwencje dla osiągów, bo czas przyspieszenia 0-100 km/h wynosi tutaj 3,2 s - o 0,2 s więcej niż w STO. Co ciekawe, mimo dodatkowego wyposażenia nowy model jest 10 kg lżejszy niż bazowe RWD, zapewne przez standardowe hamulce karbonowo-ceramiczne.

Reklama
Lamborghini Huracan Technica - Hamulce
21

Lamborghini twierdzi, że pozostałe podzespoły także zostały poprawione, w tym chłodzenie hamulców i układ wydechowy, którego przebudowa była konieczna ze względu na emisję spalin.

Bardziej wyraziste zmiany widać już na pierwszy rzut oka w stylizacji nadwozia, bo Tecnica nawiązuje po części do modelu Sian, a także torowego SCV12 Essenza. Konstrukcyjnie Tecnica dużo czerpie od innych modeli, ale aluminiowe nadwozie pochodzi z bazowego RWD, nie jest to kompozytowe poszycie STO. Gdzie tylko się da styliści chcieli wyróżnić nowy model wśród pozostałych Huracanów. Największa różnica widoczna jest po bokach, gdzie Lamborghini zmieniło górne wloty powietrza z Coupe na te zapożyczone z Huracana Spyder. Dzięki temu projektanci mogli inaczej poprowadzić górną krawędź dachu i przemodelować małą szybkę boczną tuż za drzwiami. Sama szyba jest mniejsza, a pustą przestrzeń za nią wypełniono dodatkową kratką doprowadzającą powietrze do silnika.

Lamborghini Huracan Technica na ulicy - zbliżenie na tył auta
21

Ta niewielka zmiana sprawiła, że Huracan zyskał zupełnie inny wygląd, co znalazło odzwierciedlenie w kształcie tylnej części nadwozia - nowa, głęboko osadzona pokrywa silnika odsłania więcej szczegółów komory silnika oraz pionowo ustawioną tylną szybę, która zazwyczaj jest ukryta. Z tyłu pojawiło się również nowe tylne skrzydło i przeprojektowany tylny zderzak z sześciokątnymi końcówkami układu wydechowego.

Z przodu też nie brakuje zmian, bo reflektory wkomponowano w bardziej rozbudowany przedni zderzak przypominający większe Lamborghini Sian. Ogólnie projekt tego modelu można nazwać, nomen omen, bardziej technicznym. Na pewno wnosi więcej detali do dość powściągliwej stylizacji oryginalnego Huracana, ale to dobrze, w końcu to Lamborghini.

Reklama
Lamborghini Huracan Technica - front auta
21

Huracan Tecnica zachował tradycyjną maskę przednią, nie karbonowy panel otwierany razem z reflektorami jak w torowym STO. Są też nowe felgi, które po raz kolejny wykorzystują motyw tradycyjnej tarczy zabytkowych, włoskich telefonów. Lamborghini wraz z modelem Tecnica chce mocno promować program personalizacji Ad Personam, dzięki któremu do wyboru jest ponad 200 barw lakieru i dziesiątki, jeśli nie setki, kombinacji kolorystycznych wykończenia wnętrza.

Lamborghini Huracan Technica - wnętrze auta
21

Według producenta zmiany w nadwoziu mają wyłącznie pozytywny efekt na aerodynamikę auta. Zredukowano efekt podnoszenia przodu o 20% przy zwiększeniu ogólnego docisku o 35% w odniesieniu do normalnego Huracana RWD. Oczywiście te parametry nijak się mają do docisku generowanego przez hardkorowe STO, ale Tecnica odwdzięcza się prędkością maksymalną 324 km/h - 14 km/h wyższą niż w STO, równą prędkości maksymalnej modelu Evo z napędem na cztery koła.

Reszta rozwiązań konstrukcyjnych Huracana Tecnica pozostała niezmieniona. Auto nadal korzysta z aluminiowej struktury wzmacnianej karbonem, ma podwójne wahacze przy wszystkich kołach, sprężyny śrubowe i genialne, elektromagnetyczne amortyzatory.

Próżno szukać w komunikacie prasowym marki informacji o cenach detalicznych nowego auta. Zapewne wkrótce do coupe dołączy Huracan Tecnica Spyder - czy to będzie ostatni wolnossący supersamochód z silnikiem V10 od Lamborghini? Możemy jedynie spekulować.

BLEU DE CHANEL L’Exclusif
Perfumy
BLEU DE CHANEL L’Exclusif – zapach wolności i stylu

BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.

12 września 2025
Defender z przyczepą na haku
Prezentacja Partnera
Podróż Defenderem w Dolomity – test opon Yokohama Geolandar A/T G015

Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.

13 sierpnia 2025
Garagisti GP1 koncept
Garagisti / GP1
Garagisti GP1 to kolejne po GMA T.50 superauto z V12 i manualem

Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.

11 sierpnia 2025
Lamborghini Temerario test torowy
Lamborghini / Temerario
Lamborghini Temerario - pełen ogień hybrydowym następcą Huracána

Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?

3 sierpnia 2025
Ariel Atom 4 test
Ariel / Atom
Ariel Atom 4 - brytyjska zabawka staje się lepsza i lepsza…

Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.

15 września 2025
Ducati Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS – nowe sportowe motocykle w limitowanej serii, widok studyjny
Ducati
Ducati Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS: styl, osiągi i lekkość

Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.

14 września 2025
Lotus Elise VHPK Analogue Automotive
Lotus / Elise
Lotus Elise z centralnym fotelem za ułamek ceny GMA T.50? Poprosimy!

Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.

13 września 2025
Toyota GR Yaris Aero Performance
Toyota / Yaris GR
Toyota GR Yaris zyska pakiet Aero Performance. Niestety, nie u nas…

W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.

12 września 2025
BLEU DE CHANEL L’Exclusif
Perfumy
BLEU DE CHANEL L’Exclusif – zapach wolności i stylu

BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.

12 września 2025
Lamborghini Fenomeno premiera
Lamborghini / Fenomeno
Fenomeno uczy jak sprzedawać hipersamochody - mają być rzadkie i z V12

Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.

12 września 2025
McLaren 750S JC96 – limitowana edycja w malowaniu LARK
McLaren / 750S
McLaren 750S JC96 – limitowana edycja upamiętniająca sukcesy McLarena F1 w Japonii

McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.

11 września 2025
Toyota Gazoo Racing AE86
Toyota
Toyota wznowiła produkcję bloków silnika do kultowej Corolli AE86

Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.

11 września 2025
Ferrari 849 Testarossa premiera
Ferrari / 849 Testarossa
Ferrari Testarossa powraca jako hybryda V8 o mocy 1050 KM

Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.

10 września 2025
2026 Porsche 911 Turbo S 992.2
Porsche / 911 Turbo
Poznajcie nowe, zelektryfikowane Porsche 911 Turbo S o mocy 711 KM

Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.

8 września 2025
2026 BMW iX3 premiera
BMW / iX3
2026 BMW iX3 - era Neue Klasse rozpoczyna się od SUV-a

Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.

5 września 2025
Mercedes klasy G Cabriolet
Mercedes / klasa G
Będzie nowy Mercedes klasy G Cabriolet, chociaż nikt go nie potrzebuje

Obecna klasa G w końcu zrzuca dach. Mercedes zapowiada nową odmianę Cabriolet.

5 września 2025