Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Lamborghini Huracan Tecnica - stylistyka Siana, moc STO i napęd na tył

Huracan uderza ponownie - Tecnica ma V10 i napęd z STO, ale jego przeznaczeniem są drogi publiczne.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

13 kwietnia 2022
Lamborghini Huracan Tecnica
21

Czas supersamochodów z wolnossącymi silnikami jeszcze się nie kończy, czego dowodem jest kolejne Lamborghini bez turbodoładowania i bez elektrycznej asysty. Nowy Huracan Tecnica ma za to bardzo mocne V10napęd wyłącznie na tylne koła. Może się wydawać, że to jedynie kolejna wersja auta, które już zdążyliśmy dobrze poznać, ale w przypadku Huracana sprawy nie wyglądają tak prosto. Ten model jest jak wino - im starszy tym lepszy, dlatego debiut odmiany Tecnica wzbudza tak wiele emocji.

Lamborghini Huracan Technica - Linia auta
21

Nowy model ma za zadanie wypełnić lukę w gamie Huracana między modelem Evo RWD, a torowym STO. Z tym drugim dzieli silnik V10 5.2 o mocy 640 KM oraz dwusprzęgłową skrzynię biegów, ale modyfikacje mają na celu użytkowanie tego auta na drogach, więc sporo cech jest dzielonych także z bazowym Evo z napędem na jedną oś. Poza napędem Tecnica dzieli z STO jeszcze system skrętnej tylnej osi niedostępny w bazowym modelu oraz elektronicznie sterowane, ustawione specjalnie pod ten model zawieszenie wraz z systemem Lamborghini LDVI.

Moc i moment obrotowy są takie same jak w STO, ale Tecnica waży 1379 kg, czyli dokładnie 40 kg więcej niż najbardziej sportowy model w gamie. Ma to konsekwencje dla osiągów, bo czas przyspieszenia 0-100 km/h wynosi tutaj 3,2 s - o 0,2 s więcej niż w STO. Co ciekawe, mimo dodatkowego wyposażenia nowy model jest 10 kg lżejszy niż bazowe RWD, zapewne przez standardowe hamulce karbonowo-ceramiczne.

Lamborghini Huracan Technica - Hamulce
21

Lamborghini twierdzi, że pozostałe podzespoły także zostały poprawione, w tym chłodzenie hamulców i układ wydechowy, którego przebudowa była konieczna ze względu na emisję spalin.

Bardziej wyraziste zmiany widać już na pierwszy rzut oka w stylizacji nadwozia, bo Tecnica nawiązuje po części do modelu Sian, a także torowego SCV12 Essenza. Konstrukcyjnie Tecnica dużo czerpie od innych modeli, ale aluminiowe nadwozie pochodzi z bazowego RWD, nie jest to kompozytowe poszycie STO. Gdzie tylko się da styliści chcieli wyróżnić nowy model wśród pozostałych Huracanów. Największa różnica widoczna jest po bokach, gdzie Lamborghini zmieniło górne wloty powietrza z Coupe na te zapożyczone z Huracana Spyder. Dzięki temu projektanci mogli inaczej poprowadzić górną krawędź dachu i przemodelować małą szybkę boczną tuż za drzwiami. Sama szyba jest mniejsza, a pustą przestrzeń za nią wypełniono dodatkową kratką doprowadzającą powietrze do silnika.

Lamborghini Huracan Technica na ulicy - zbliżenie na tył auta
21

Ta niewielka zmiana sprawiła, że Huracan zyskał zupełnie inny wygląd, co znalazło odzwierciedlenie w kształcie tylnej części nadwozia - nowa, głęboko osadzona pokrywa silnika odsłania więcej szczegółów komory silnika oraz pionowo ustawioną tylną szybę, która zazwyczaj jest ukryta. Z tyłu pojawiło się również nowe tylne skrzydło i przeprojektowany tylny zderzak z sześciokątnymi końcówkami układu wydechowego.

Z przodu też nie brakuje zmian, bo reflektory wkomponowano w bardziej rozbudowany przedni zderzak przypominający większe Lamborghini Sian. Ogólnie projekt tego modelu można nazwać, nomen omen, bardziej technicznym. Na pewno wnosi więcej detali do dość powściągliwej stylizacji oryginalnego Huracana, ale to dobrze, w końcu to Lamborghini.

Reklama
Lamborghini Huracan Technica - front auta
21

Huracan Tecnica zachował tradycyjną maskę przednią, nie karbonowy panel otwierany razem z reflektorami jak w torowym STO. Są też nowe felgi, które po raz kolejny wykorzystują motyw tradycyjnej tarczy zabytkowych, włoskich telefonów. Lamborghini wraz z modelem Tecnica chce mocno promować program personalizacji Ad Personam, dzięki któremu do wyboru jest ponad 200 barw lakieru i dziesiątki, jeśli nie setki, kombinacji kolorystycznych wykończenia wnętrza.

Lamborghini Huracan Technica - wnętrze auta
21

Według producenta zmiany w nadwoziu mają wyłącznie pozytywny efekt na aerodynamikę auta. Zredukowano efekt podnoszenia przodu o 20% przy zwiększeniu ogólnego docisku o 35% w odniesieniu do normalnego Huracana RWD. Oczywiście te parametry nijak się mają do docisku generowanego przez hardkorowe STO, ale Tecnica odwdzięcza się prędkością maksymalną 324 km/h - 14 km/h wyższą niż w STO, równą prędkości maksymalnej modelu Evo z napędem na cztery koła.

Reszta rozwiązań konstrukcyjnych Huracana Tecnica pozostała niezmieniona. Auto nadal korzysta z aluminiowej struktury wzmacnianej karbonem, ma podwójne wahacze przy wszystkich kołach, sprężyny śrubowe i genialne, elektromagnetyczne amortyzatory.

Próżno szukać w komunikacie prasowym marki informacji o cenach detalicznych nowego auta. Zapewne wkrótce do coupe dołączy Huracan Tecnica Spyder - czy to będzie ostatni wolnossący supersamochód z silnikiem V10 od Lamborghini? Możemy jedynie spekulować.

Michał Sztorc z nową okładką EVO Magazine
PREMIERA EVO
Już jest nowe EVO Magazine. Rower na okładce?! Co im strzeliło do głowy?!

Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!

28 lutego 2025
Yokohama on Tour - Puszcza Białowieska - zimą
Prezentacja Partnera
Ruszamy na wschód do Puszczy Białowieskiej

Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!

28 lutego 2025
Ducati Panigale V4 na torze
Prezentacja Partnera
Co na nas czeka w salonach Ducati w 2025 roku?

Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji

25 lutego 2025
Test opon 2024
Test opon 2024
EVO TEST OPON 2024 - w corocznym teście wyłaniamy najlepsze opony

Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?

25 lutego 2025
Defender w błocie
Land Rover / Defender
Defender w Szkocji: Najlepsze trasy Europy i przygoda na miarę EVO

W EVO lubimy przygody, a czym, jeśli nie bajeczną podróżą, mogłaby być przygoda na miarę naszego magazynu? Przed Wami test na zawartość genu DEF.

20 maja 2025
Marcin Mroziewicz w Mclarenie
Hybrydy PHEV
Koniec mitu PHEV: Dlaczego plug-in hybrydy przestają mieć sens?

Hybrydy plug-in (PHEV) miały być złotym środkiem między elektrykiem a spalinówką. W praktyce stały się narzędziem do omijania norm emisji CO2

20 maja 2025
Aston Martin Apple CarPlay Ultra
Aston Martin
Aston Martin jako pierwszy wdraża Apple CarPlay Ultra

Długo wyczekiwany system Apple CarPlay Ultra debiutuje na pokładzie wszystkich modeli Aston Martina.

17 maja 2025
BMW Skytop Concept
BMW / Skytop
BMW Skytop złapane na drodze - efektowny roadster wchodzi do produkcji

BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.

15 maja 2025
2027 Porsche 911 GT2 RS spyshot
Porsche / 911 GT2 RS
Po Nürburgringu krąży prototyp ekstremalnego 911 - będzie nowe GT2 RS?

Tajemniczy prototyp Porsche 911 wyróżnia się znacznie poszerzonym tyłem i agresywną aerodynamiką.

15 maja 2025
De Tomaso P72 wersja produkcyjna
De Tomaso / P72
Po 6 latach przygotowań De Tomaso P72 jest gotowe do produkcji

Zaprezentowany pierwszy raz w 2019 roku butikowy hipersamochód De Tomaso P72 doczeka się produkcji.

14 maja 2025
Genesis GV60 Magma spyshot
Genesis / GV60
Rywal Porsche Macan, Genesis GV60 Magma, powoli zrzuca kamuflaż

Na drogach pojawiły się nowe, mniej zamaskowane i bardziej agresywne, prototypy Genesis GV60 Magma.

14 maja 2025
2025 Skoda Enyaq RS lifting
Skoda / Enyaq
Skoda Enyaq RS po liftingu ma nową “twarz” i 340 KM mocy

Elektryczna Skoda Enyaq RS w ramach liftingu otrzymała odświeżający design i wzrost wydajności.

11 maja 2025
2026 Chevrolet Corvette C8 wnętrze
Chevrolet / Corvette C8
W odświeżonej Corvette poprawiono jedną z kluczowych wad generacji C8

Jak zapewnia Chevrolet, wnętrze nowej Corvette C8 zyskało głównie na ergonomii i technologii.

10 maja 2025
2025 Assetto Corsa Evo trailer
GRY
Assetto Corsa EVO: pierwsze wrażenia, lista aut i ścieżka rozwoju

Nowa odsłona popularnej gry wyścigowej z 2014 roku właśnie zyskała pierwszą aktualizację.

9 maja 2025
Land Rover Defender D7X-R Dakar 2026
Land Rover / Defender
Defender D7X-R ma być najlepszą terenówką Dakaru w klasie stock

Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.

9 maja 2025
2025 Porsche 718 Cayman spyshot
Porsche / 718 Boxster/Cayman
Elektryczne Porsche Cayman o mocy 600 KM - kiedy premiera?

Mija prawie połowa roku, a nadal niewiele wiemy o testowanym elektrycznym Porsche Cayman/Boxster.

7 maja 2025