BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Wyścigowy Huracan GT3 mający wiele wspólnego z cywilnym STO zyskał niezbędne aktualizacje na sezon 2022.
W reakcji na zmiany regulaminu technicznego klasy GT3 na sezon 2022 Lamborghini pokazało zaktualizowaną wersję wyścigowego Huracana od Squadra Corse. Nowy model nazwany Huracan GT3 EVO2 zawiera wybrane rozwiązania stylistyczne wspólne z cywilnym modelem STO. Poza tym silnik wyposażono w całkowicie nowy dolot, a samochód spełnia najnowsze wymagania FIA w dziedzinie bezpieczeństwa.
Największa nowinka techniczna wersji EVO2 to opracowany na innej zasadzie system dolotowy silnika V10. Powietrze jest teraz pobierane przez wlot dachowy kierujący je bezpośrednio do kolektora dolotowego. Pozwoliło to dostosować boczne wloty powietrza do funkcji pasywnego chłodzenia jednostki napędowej. Poza tym według przedstawicieli Squadra Corse dzięki tej zmianie silnik lepiej reaguje na gaz.
Lamborghini SC zamontowało również nowe, elektronicznie sterowane przepustnice na każdym cylindrze, ale 5.2-litrowy, wolnossący silnik V10 pozostał niezmieniony. Wymogiem klasy GT3 jest napęd przekazywany tylko na tylną oś, choć dla Lamborghini jest to też element zbliżający nowe EVO2 do cywilnego odpowiednika - STO. Warto wspomnieć, że w zależności od dokładnej przynależności klasowej silnik nowego bolidu ma około 100 KM mniej niż w STO, bo jest to tylko nieco ponad 500 KM.
Zmiany nie ominęły wybranych elementów nadwozia. Nowy jest splitter przedni, progi boczne i podłoga, co przekłada się na większą efektywność aerodynamiczną i ogólny balans samochodu. Zwiększył się także docisk, głównie na tylnej osi, gdzie pracuje zmodyfikowany dyfuzor i nowe tylne skrzydło.
Pod karbonowym poszyciem nadal kryje się konstrukcja z aluminium wzmacnianego włóknem węglowym. Zastosowano tu klatkę bezpieczeństwa zgodną z najnowszymi wytycznymi FIA, z dwoma dodatkowymi wspornikami tylnymi i wstawkami z karbonowo-kevlarowych paneli. Na nowo skalibrowano układ ABS, zaciski hamulcowe i klocki. Dzięki tym zmianom samochód będzie bardziej stabilny w warunkach słabej przyczepności.
Prywatne zespoły wyścigowe już mogą składać zamówienia na nowy model Huracana. Dostawy zaczną się w trzecim kwartale tego roku, a wyścigowy debiut auta powinien mieć miejsce podczas 2023 Daytona 24h. Posiadacze wersji EVO1 mogą zaktualizować swoje auta do specyfikacji EVO2 przy pomocy pakietu nowych części zakupionych w fabryce.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.