Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Wyścigowy Huracan GT3 mający wiele wspólnego z cywilnym STO zyskał niezbędne aktualizacje na sezon 2022.
W reakcji na zmiany regulaminu technicznego klasy GT3 na sezon 2022 Lamborghini pokazało zaktualizowaną wersję wyścigowego Huracana od Squadra Corse. Nowy model nazwany Huracan GT3 EVO2 zawiera wybrane rozwiązania stylistyczne wspólne z cywilnym modelem STO. Poza tym silnik wyposażono w całkowicie nowy dolot, a samochód spełnia najnowsze wymagania FIA w dziedzinie bezpieczeństwa.
Największa nowinka techniczna wersji EVO2 to opracowany na innej zasadzie system dolotowy silnika V10. Powietrze jest teraz pobierane przez wlot dachowy kierujący je bezpośrednio do kolektora dolotowego. Pozwoliło to dostosować boczne wloty powietrza do funkcji pasywnego chłodzenia jednostki napędowej. Poza tym według przedstawicieli Squadra Corse dzięki tej zmianie silnik lepiej reaguje na gaz.
Lamborghini SC zamontowało również nowe, elektronicznie sterowane przepustnice na każdym cylindrze, ale 5.2-litrowy, wolnossący silnik V10 pozostał niezmieniony. Wymogiem klasy GT3 jest napęd przekazywany tylko na tylną oś, choć dla Lamborghini jest to też element zbliżający nowe EVO2 do cywilnego odpowiednika - STO. Warto wspomnieć, że w zależności od dokładnej przynależności klasowej silnik nowego bolidu ma około 100 KM mniej niż w STO, bo jest to tylko nieco ponad 500 KM.
Zmiany nie ominęły wybranych elementów nadwozia. Nowy jest splitter przedni, progi boczne i podłoga, co przekłada się na większą efektywność aerodynamiczną i ogólny balans samochodu. Zwiększył się także docisk, głównie na tylnej osi, gdzie pracuje zmodyfikowany dyfuzor i nowe tylne skrzydło.
Pod karbonowym poszyciem nadal kryje się konstrukcja z aluminium wzmacnianego włóknem węglowym. Zastosowano tu klatkę bezpieczeństwa zgodną z najnowszymi wytycznymi FIA, z dwoma dodatkowymi wspornikami tylnymi i wstawkami z karbonowo-kevlarowych paneli. Na nowo skalibrowano układ ABS, zaciski hamulcowe i klocki. Dzięki tym zmianom samochód będzie bardziej stabilny w warunkach słabej przyczepności.
Prywatne zespoły wyścigowe już mogą składać zamówienia na nowy model Huracana. Dostawy zaczną się w trzecim kwartale tego roku, a wyścigowy debiut auta powinien mieć miejsce podczas 2023 Daytona 24h. Posiadacze wersji EVO1 mogą zaktualizować swoje auta do specyfikacji EVO2 przy pomocy pakietu nowych części zakupionych w fabryce.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Długo wyczekiwany system Apple CarPlay Ultra debiutuje na pokładzie wszystkich modeli Aston Martina.
BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.
Tajemniczy prototyp Porsche 911 wyróżnia się znacznie poszerzonym tyłem i agresywną aerodynamiką.
Zaprezentowany pierwszy raz w 2019 roku butikowy hipersamochód De Tomaso P72 doczeka się produkcji.
Na drogach pojawiły się nowe, mniej zamaskowane i bardziej agresywne, prototypy Genesis GV60 Magma.
Elektryczna Skoda Enyaq RS w ramach liftingu otrzymała odświeżający design i wzrost wydajności.
Jak zapewnia Chevrolet, wnętrze nowej Corvette C8 zyskało głównie na ergonomii i technologii.
Nowa odsłona popularnej gry wyścigowej z 2014 roku właśnie zyskała pierwszą aktualizację.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Mija prawie połowa roku, a nadal niewiele wiemy o testowanym elektrycznym Porsche Cayman/Boxster.
Nowe AMG GT wygląda dobrze, ale jego długoterminowa wartość będzie zależała od sukcesu filmu “F1”.
Nowy Singer oprócz wyjątkowej jakości zawiera odrobinę wyścigowego know-how Red Bulla i Coswortha.