Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Wyścigowy Huracan GT3 mający wiele wspólnego z cywilnym STO zyskał niezbędne aktualizacje na sezon 2022.
W reakcji na zmiany regulaminu technicznego klasy GT3 na sezon 2022 Lamborghini pokazało zaktualizowaną wersję wyścigowego Huracana od Squadra Corse. Nowy model nazwany Huracan GT3 EVO2 zawiera wybrane rozwiązania stylistyczne wspólne z cywilnym modelem STO. Poza tym silnik wyposażono w całkowicie nowy dolot, a samochód spełnia najnowsze wymagania FIA w dziedzinie bezpieczeństwa.
Największa nowinka techniczna wersji EVO2 to opracowany na innej zasadzie system dolotowy silnika V10. Powietrze jest teraz pobierane przez wlot dachowy kierujący je bezpośrednio do kolektora dolotowego. Pozwoliło to dostosować boczne wloty powietrza do funkcji pasywnego chłodzenia jednostki napędowej. Poza tym według przedstawicieli Squadra Corse dzięki tej zmianie silnik lepiej reaguje na gaz.
Lamborghini SC zamontowało również nowe, elektronicznie sterowane przepustnice na każdym cylindrze, ale 5.2-litrowy, wolnossący silnik V10 pozostał niezmieniony. Wymogiem klasy GT3 jest napęd przekazywany tylko na tylną oś, choć dla Lamborghini jest to też element zbliżający nowe EVO2 do cywilnego odpowiednika - STO. Warto wspomnieć, że w zależności od dokładnej przynależności klasowej silnik nowego bolidu ma około 100 KM mniej niż w STO, bo jest to tylko nieco ponad 500 KM.
Zmiany nie ominęły wybranych elementów nadwozia. Nowy jest splitter przedni, progi boczne i podłoga, co przekłada się na większą efektywność aerodynamiczną i ogólny balans samochodu. Zwiększył się także docisk, głównie na tylnej osi, gdzie pracuje zmodyfikowany dyfuzor i nowe tylne skrzydło.
Pod karbonowym poszyciem nadal kryje się konstrukcja z aluminium wzmacnianego włóknem węglowym. Zastosowano tu klatkę bezpieczeństwa zgodną z najnowszymi wytycznymi FIA, z dwoma dodatkowymi wspornikami tylnymi i wstawkami z karbonowo-kevlarowych paneli. Na nowo skalibrowano układ ABS, zaciski hamulcowe i klocki. Dzięki tym zmianom samochód będzie bardziej stabilny w warunkach słabej przyczepności.
Prywatne zespoły wyścigowe już mogą składać zamówienia na nowy model Huracana. Dostawy zaczną się w trzecim kwartale tego roku, a wyścigowy debiut auta powinien mieć miejsce podczas 2023 Daytona 24h. Posiadacze wersji EVO1 mogą zaktualizować swoje auta do specyfikacji EVO2 przy pomocy pakietu nowych części zakupionych w fabryce.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.
Już za tydzień Porsche pokaże flagową wersję Taycana, jakiej jeszcze nie było.
Mate Rimac wyraził swoje zastrzeżenia do zapowiadanych przez Elona Muska osiągów Tesli Roadster.
Od roku modelowego 2024 Aston Martin DBX dostanie nowe wnętrze inspirowane nowym Vantage.
Najlepsze rzeczy z Cayenne Turbo GT poprzedniej generacji znalazły drugie życie w nowym Cayenne GTS.
Mercedes-AMG dodał flagowe coupe GT do gamy modeli z napędem hybrydowym E-Performance.
Jeździmy najnowszym DB12 Volante, którego misją jest przywrócić Aston Martina na właściwe tory.
Elektryczne GranCabrio Folgore to pierwszy na rynku kabriolet segmentu GT z napędem bezemisyjnym.
Kariera Alfy Romeo Milano trwała kilka dni. Włoski rząd zmusił producenta do zmiany nazwy na Junior.
Torowy GMA T.50 oznaczony literą ‘s’ jest lżejszy, mocniejszy i ma lepsze aero niż model drogowy.
Zbliża się debiut najmocniejszej Corvette w historii - nowego ZR1 generacji C8.
Pagani wraz z Instituto Europeo di Design stworzyło wizję Zondy w roli hipersamochodu przyszłości.
Toyota GT86 zmieniła rynek sportowych coupe, a późniejsze GR86 doprowadziło tę formułę do perfekcji.
W nowym Plus Four Morgan poprawił podwozie i wnętrze, ale pozostawił legendarny design z lat 30.
Jeśli żegnać kultowe V10 Lamborghini to w takim stylu - limitowanym, torowym modelem opartym na STO.