Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Tak mógłby wyglądać Defender Octa gdyby powstał 25 lat temu - oto najnowszy “klasyk” od Land Rovera.
Land Rover Classic pochwalił się kolejnym nieprzyzwoicie kosztownym projektem Defendera-restomoda robionego na zamówienie. Oto Defender V8 Soft Top, ostentacyjnie staromodna “dziewięćdziesiątka” potraktowana przez Land Rovera nożycami do stali.
Ponieważ jest to praca wykonana przez Land Rover Classic, tak naprawdę zaszły tu daleko posunięte zmiany, poczynając od kompletnej renowacji popularnego “Defa” z lat 2012-2016 i dostosowania go do wymogów danego klienta. Z tego powodu wyjściowa cena auta to 234 000 funtów (1,17 mln zł).
W tej cenie klient może wybrać jeden z czterech kolorów materiałowego dachu - czarny, piaskowy, ciemne khaki i niebieski navy. Połać dachu zaprojektowano całkowicie od nowa, aby “idealnie pasowała”. Dostępna jest też mniejsza wersja zwana “bikini”, pokazana na zdjęciach, która tylko częściowo osłania kierowcę i pasażera przed wiatrem. Wygląda to jak Porsche Boxster Spyder według standardów Solihull… albo jak zapomniany projekt Defendera Octa sprzed 25 lat, nawet jeśli dziś Brytyjczycy nie oferują wersji OCTA w najkrótszym nadwoziu Defendera.
“Pełna” wersja dachu, wzorowana na fabrycznym Defenderze kabrio produkowanym do 2016 roku, posiada dodatkowe mocowania, aby zachować pełne bezpieczeństwo przy większej prędkości. Boczne i tylną sekcję można zdjąć bez zdejmowania głównej połaci nad głowami, co jest dobrą opcją jeśli nie mamy pewności czy dzień będzie idealnie słoneczny i suchy. Jak widać na zdjęciach, za fotelami znajduje się solidny pałąk bezpieczeństwa chroniący ludzi gdy sprawy przybiorą niekorzystny obrót.
Wszystkie Defendery Soft Top otrzymują napęd o mocy 416 KM i momencie obrotowym 514 Nm opartym na prawie całkowicie wycofanym z rynku silniku 5.0 V8 w wersji wolnossącej. Nie ma kompresora, ponieważ nie zmieściłby się on pod maską i auto wymagałoby dodatkowego chłodzenia. Poza tym przyspieszenie do 100 km/h w 5,9 s to i tak bardzo dobra wartość w starym Defenderze.
Reszta auta dostała modyfikacje adekwatne do wspomnianej mocy. Hamulce z czterotłoczkowymi zaciskami dostarcza Alcon (tarcze 335 mm z przodu i 300 mm z tyłu); zawieszenie obejmuje sprężyny i stabilizatory Eibach wraz z amortyzatorami Bilstein, a w układzie kierowniczym dodano wspomaganie pochodzące z Range Rovera P38 dla poprawy komfortu i sterowności.
Nie potrafimy sobie wyobrazić tego Defa w starciu z innymi kabrioletami na rynku, ale jak dowodzi nasz test 90-tki z hardtopem, te wszystkie zmiany są na tyle istotne, że w efekcie samochód daje masę frajdy z jazdy zamiast wzbudzać strach i obawy.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Tak mógłby wyglądać Defender Octa gdyby powstał 25 lat temu - oto najnowszy “klasyk” od Land Rovera.
Z mocą ponad 850 KM nowe Ferrari 296 VS będzie jedną z najgorętszych premier 2025 roku.
Brabus opracował własną wersję flagowej klasy E od AMG, ale pod maską nadal spoczywa R6, nie V8.
Nowe 911 od Porsche Heritage, na swoje szczęście lub nieszczęście, inspirowane jest latami 70. i 80.
Ferrari zaprezentuje swoje pierwsze EV jeszcze w tym roku, a jego nazwa to po prostu Elettrica.
Nowe elektryczne Renault 5 Turbo 3E kosztuje tyle co używane supersamochody Ferrari czy McLarena.
Odświeżony model zastępuje kilka pozycji w ofercie Audi. Czy będzie to sukces?
Nowe Porsche 911 GT3 992.2 ustanowiło rekord okrążenia Nürburgringu wśród aut ze skrzynią ręczną.
W drodze do przebicia bariery 500 km/h teksański Hennessey prezentuje kolejne wcielenie Venoma F5.
W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.
Niedługo poznamy nowe Lamborghini Urus Performante - rywala Astona DBX707 i Ferrari Purosangue.
Unijni urzędnicy wzięli na celownik włókna węglowe, których rozpad jest szkodliwy dla zdrowia.