Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Pierwsze na rynku w pełni elektryczne otwarte GT niedługo dołączy do gamy Maserati GranTurismo.
Podobnie jak nowe Maserati GranTurismo, nadchodzące GranCabrio także będzie dostępne z napędem w pełni spalinowym i w pełni elektrycznym. W tym drugim przypadku nowy model dostanie przydomek Folgore i stanie się pierwszym na rynku seryjnie produkowanym otwartym GT z napędem EV. Właśnie taki samochód przyłapano na dalekiej północy podczas zimowych testów w niskich temperaturach. Niewiele brakowało, a GranCabrio zgarnęłoby też tytuł pierwszego seryjnego kabrioletu EV, ale niespodziewanie Mini zaprezentowało limitowanego Coopera SE Convertible.
Podobnie jak w coupe, podstawowa struktura wersji spalinowej i elektrycznej jest taka sama. W Maserati rozwiązano problem usytuowania akumulatorów poprzez wypełnienie nimi większości wolnych przestrzeni auta, w tym tunelu środkowego, oraz wykorzystano aż trzy motory elektryczne. Akumulatory rozciągają się wzdłuż kabiny, pod nogami kierowcy i pasażera, a także z tyłu, obok tylnej osi. W sumie mają łączną pojemność 92,5 kWh, czyli tylko 0,9 kWh mniej niż Porsche Taycan z większą baterią. Podobnie jak niemiecki rywal Maserati stworzyło ten system na instalacji 800V, która umożliwia ładowanie z maksymalną mocą 270 kW, jeśli tylko znajdzie się odpowiednia ładowarka. Producent podaje zasięg wynoszący 449 km, co mniej więcej odpowiada ofercie Porsche Taycan Turbo S (445-468 km według WLTP).
Samochód posiada aż 3 silniki - dwa z tyłu i jeden z przodu. Przednia i tylna oś są napędzane niezależnie, bo między poszczególnymi źródłami napędu nie ma fizycznego połączenia. Maserati samodzielnie opracowało technologię silników elektrycznych, z których każdy ma po 300 kW, więc teoretycznie samochód ma 1224 KM. Teoretycznie, bo akumulatory mają zdolność oddawania energii na poziomie 610 kW, więc stała moc na kołach wynosi 761 KM, a moment obrotowy 1350 Nm.
Najprawdopodobniej GranCabrio dostanie wszystkie napędy analogiczne do GranTurismo, w tym dwie wersje spalinowe (Modena i Trofeo) o różnych parametrach silnika V6 twin turbo. Najmocniejszy wariant Trofeo w coupe osiąga 550 KM, a słabszy Modena 490 KM przenoszone na wszystkie koła za pomocą automatycznej skrzyni 8-biegowej. W przeciwieństwie do elektrycznego Folgore spalinowe odmiany GranTurismo wyposażono w typowo mechaniczny napęd rozdzielający moment obrotowy między osiami w zależności od wybranego trybu jazdy. Istnieje też możliwość całkowitego odłączenia przodu, aby uzyskać rasowe, tylnonapędowe GT.
Jak już dowiedzieliśmy się przy okazji prezentacji wersji coupe, silnik w GranCabrio to kolejne wcielenie nowego V6 Nettuno wyposażonego w innowacyjne technologie np. system podwójnych komór spalania, który poprawia osiągi i obniża zapotrzebowanie na paliwo. Nowe GranCabrio ma o dwa cylindry mniej od poprzednika, za to może pochwalić się lepszymi parametrami, które mają swoje odbicie w danych na temat osiągów.
Jeszcze nie wiemy kiedy GranCabrio zostanie w pełni zaprezentowane ani kiedy pojawi się w salonach. Wersja zamknięta - GranTurismo - właśnie pojawia się w salonach, a elektryczny model Folgore dołączy za kilka miesięcy. Wkrótce potem możemy spodziewać się debiutu GranCabrio.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
…dokładnie tak jak powinna zważając na ponad 450 KM różnicy mocy.
Jeszcze kilkanaście lat temu męska półka w łazience często ograniczała się do żelu pod prysznic 3w1 - jak jest dziś?
To jeden z najmniej emocjonujących segmentów, ale nieustannie mogący sporo zaoferować.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Kamm Manufaktur właśnie pokazało samochód będący idealnym antidotum na współczesny wyścig mocy.
Kto powiedział że W16 zniknęło? Jeśli masz kasę i wyobraźnię, Bugatti jest gotowe współpracować.
Już bez W12, ale z V8 i plejadą zmyślnej elektroniki - Bentley Bentayga Speed może zagrozić liderom.
Range Rover Sport SV w wersji Carbon nie posiada w standardzie dwóch najlepszych karbonowych opcji…
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
…dokładnie tak jak powinna zważając na ponad 450 KM różnicy mocy.
Zasiedliśmy za kierownicą prototypu Range Rovera Electric - potencjalnie najlepszego RR w historii.
Wiele wskazuje na to, że pod nadwoziem przypominającym GT3 kabrio kryje się nowy Porsche Speedster.