BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Pierwsze na rynku w pełni elektryczne otwarte GT niedługo dołączy do gamy Maserati GranTurismo.
Podobnie jak nowe Maserati GranTurismo, nadchodzące GranCabrio także będzie dostępne z napędem w pełni spalinowym i w pełni elektrycznym. W tym drugim przypadku nowy model dostanie przydomek Folgore i stanie się pierwszym na rynku seryjnie produkowanym otwartym GT z napędem EV. Właśnie taki samochód przyłapano na dalekiej północy podczas zimowych testów w niskich temperaturach. Niewiele brakowało, a GranCabrio zgarnęłoby też tytuł pierwszego seryjnego kabrioletu EV, ale niespodziewanie Mini zaprezentowało limitowanego Coopera SE Convertible.
Podobnie jak w coupe, podstawowa struktura wersji spalinowej i elektrycznej jest taka sama. W Maserati rozwiązano problem usytuowania akumulatorów poprzez wypełnienie nimi większości wolnych przestrzeni auta, w tym tunelu środkowego, oraz wykorzystano aż trzy motory elektryczne. Akumulatory rozciągają się wzdłuż kabiny, pod nogami kierowcy i pasażera, a także z tyłu, obok tylnej osi. W sumie mają łączną pojemność 92,5 kWh, czyli tylko 0,9 kWh mniej niż Porsche Taycan z większą baterią. Podobnie jak niemiecki rywal Maserati stworzyło ten system na instalacji 800V, która umożliwia ładowanie z maksymalną mocą 270 kW, jeśli tylko znajdzie się odpowiednia ładowarka. Producent podaje zasięg wynoszący 449 km, co mniej więcej odpowiada ofercie Porsche Taycan Turbo S (445-468 km według WLTP).
Samochód posiada aż 3 silniki - dwa z tyłu i jeden z przodu. Przednia i tylna oś są napędzane niezależnie, bo między poszczególnymi źródłami napędu nie ma fizycznego połączenia. Maserati samodzielnie opracowało technologię silników elektrycznych, z których każdy ma po 300 kW, więc teoretycznie samochód ma 1224 KM. Teoretycznie, bo akumulatory mają zdolność oddawania energii na poziomie 610 kW, więc stała moc na kołach wynosi 761 KM, a moment obrotowy 1350 Nm.
Najprawdopodobniej GranCabrio dostanie wszystkie napędy analogiczne do GranTurismo, w tym dwie wersje spalinowe (Modena i Trofeo) o różnych parametrach silnika V6 twin turbo. Najmocniejszy wariant Trofeo w coupe osiąga 550 KM, a słabszy Modena 490 KM przenoszone na wszystkie koła za pomocą automatycznej skrzyni 8-biegowej. W przeciwieństwie do elektrycznego Folgore spalinowe odmiany GranTurismo wyposażono w typowo mechaniczny napęd rozdzielający moment obrotowy między osiami w zależności od wybranego trybu jazdy. Istnieje też możliwość całkowitego odłączenia przodu, aby uzyskać rasowe, tylnonapędowe GT.
Jak już dowiedzieliśmy się przy okazji prezentacji wersji coupe, silnik w GranCabrio to kolejne wcielenie nowego V6 Nettuno wyposażonego w innowacyjne technologie np. system podwójnych komór spalania, który poprawia osiągi i obniża zapotrzebowanie na paliwo. Nowe GranCabrio ma o dwa cylindry mniej od poprzednika, za to może pochwalić się lepszymi parametrami, które mają swoje odbicie w danych na temat osiągów.
Jeszcze nie wiemy kiedy GranCabrio zostanie w pełni zaprezentowane ani kiedy pojawi się w salonach. Wersja zamknięta - GranTurismo - właśnie pojawia się w salonach, a elektryczny model Folgore dołączy za kilka miesięcy. Wkrótce potem możemy spodziewać się debiutu GranCabrio.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.