Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Kolejny krok w elektrycznej ofensywie Mercedesa - sedan o nazwie EQXX i zasięgu ponad 1000 km - zadebiutuje w pierwszych dniach stycznia.
Mercedes-Benz podał informację, że całkowicie nowy, elektryczny sedan Vision EQXX zadebiutuje 3 stycznia 2022 r. i tym samym otworzy nowy rozdział w elektrycznej historii marki. Model ten będzie zbudowany na jednej z trzech nowych platform stworzonych pod auta elektryczne i jest sporym krokiem w kierunku całkowitej elektryfikacji Mercedesa do 2030 r.
EQXX ma wzmocnić pozycję Mercedesa w segmencie elektrycznych sedanów przy pomocy kilku kluczowych parametrów. Na szczegóły musimy poczekać do 2022 r., ale celem numer jeden było osiągnięcie realnego zasięgu powyżej 1000 km i niespotykana dotąd wydajność. Zużycie energii miałoby wynosić poniżej 10 kWh na 100 km, a to wartość pozwalająca zostawić wszystkie obecnie dostępne elektryki daleko w tyle.
Dzięki ponad 40 miliardom euro przeznaczonym na inwestycje w segmencie EV Mercedes-Benz planuje w ciągu najbliższych ośmiu lat przejść od marki "electric-first" do "electric-only". Jeśli warunki rynkowe na to pozwolą, Stuttgart zamierza przejść wyłącznie na napęd elektryczny do 2030 roku. Duże zmiany pojawią się jednak wcześniej, bo od 2022 roku marka chce mieć elektryczny model w każdym segmencie jaki obecnie zajmuje, a od 2025 roku każdy model z gwiazdą na masce ma mieć swoją wersję na prąd.
Ola Källenius, prezes zarządu Daimler AG i Mercedes-Benz AG, powiedział: "Przesiadka na EV nabiera tempa - zwłaszcza w segmencie luksusowym, do którego należy Mercedes-Benz. Punkt zwrotny jest coraz bliżej i będziemy gotowi, gdy rynki przestawią się na napęd elektryczny do końca tej dekady."
Pierwszy elektryczny model Mercedesa nie mający odpowiednika spalinowego pojawił się w kwietniu tego roku - EQS. W kolejce czekają kolejne, a już od 2025 roku każda nowa platforma używana w MB ma być tylko pod elektrykę. W ciągu następnego roku na rynek trafią trzy z nich - MB.EA dla średnich i dużych samochodów osobowych, AMG.EA dla samochodów sportowych oraz VAN.EA dla elektrycznych samochodów dostawczych i lekkich pojazdów użytkowych.
W ostatnim roku zadebiutowała platforma EVA, a pierwszym modelem bazującym na niej jest “biznesowy” EQE, sedan naśladujący większego EQS, ale mniejszy i tańszy. EQE będzie też miało odpowiednik w segmencie SUV, który zastąpi na rynku obecnego EQC bazującego na podzespołach spalinowego modelu GLC. Po platformie EVA przyjdzie jeszcze czas na MMA - to nazwa platformy dla małych i średnich samochodów każdego typu jakie będą debiutować w 2025 r. i później.
Elektryczna ofensywa Mercedesa nie ominie submarek takich jak Maybach, AMG i G. Wszystkie te auta zyskają zelektryfikowane wersje oraz w pełni elektryczne odmiany. Poza tym powstanie Maybach bazujący na EQS i EQS SUV wzorem klasy S i GLS.
Co z AMG? Pierwszy hybrydowy model już wkrótce się pojawi w postaci AMG-GT 4-door 73e plug-in hybrid. Wersja ta stanie na szczycie gamy AMG-GT 4-door z mocą mocno ponad 700 KM. Ten sam napęd potem trafi do innych dużych Mercedesów, w tym do nowej klasy S. Jednak pogłoski o odejściu byłego szefa AMG Tobiasa Moersa z powodu sporu o rzekomą śmierć linii silników spalinowych AMG stawiają pod znakiem zapytania najbardziej sportowe modele marki w dłuższej perspektywie...
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Na zakończenie długiej i barwnej ery niezależności Alpina wypuszcza topowe B8 GT o mocy 634 KM.
Jakość jazdy na równi z coupe i szybko składany dach - tym ma się wyróżniać nowy Vantage Roadster.
Po wielu latach TAG Heuer powraca jako oficjalny partner cyklu Formuły 1.
Impreza 22B udowadnia swą wartość w cywilu nawet jeśli nie jest prawdziwym modelem homologacyjnym.
Wersja Spirit Racing 12R to roadster Mazdy doprowadzony do skrajności. Spoiler: tylko na Japonię.
Subaru WRX STI w wersji S210 próbuje podtrzymać ducha dawnej Imprezy, ale jest w nim jeden haczyk.
Specjalna wersja DK Edition jeszcze podkręca emocje jakie za kierownicą daje Hyundai Ioniq 5 N.
GR Yaris M z silnikiem pośrodku posłuży Toyocie do testów nowego silnika… a może to coś więcej?
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Jest już dostępne poliftowe Porsche 992.2 Carrera S, czyli model pośredni w dolnej części gamy 911.
Generacja elektrycznych modeli 0 Series Hondy wystartuje w 2026 roku.
Mercedes E55 AMG W211 to mocny sedan z niezawodnym silnikiem, który nie kosztuje walizki pieniędzy.