Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Kolejny krok w elektrycznej ofensywie Mercedesa - sedan o nazwie EQXX i zasięgu ponad 1000 km - zadebiutuje w pierwszych dniach stycznia.
Mercedes-Benz podał informację, że całkowicie nowy, elektryczny sedan Vision EQXX zadebiutuje 3 stycznia 2022 r. i tym samym otworzy nowy rozdział w elektrycznej historii marki. Model ten będzie zbudowany na jednej z trzech nowych platform stworzonych pod auta elektryczne i jest sporym krokiem w kierunku całkowitej elektryfikacji Mercedesa do 2030 r.
EQXX ma wzmocnić pozycję Mercedesa w segmencie elektrycznych sedanów przy pomocy kilku kluczowych parametrów. Na szczegóły musimy poczekać do 2022 r., ale celem numer jeden było osiągnięcie realnego zasięgu powyżej 1000 km i niespotykana dotąd wydajność. Zużycie energii miałoby wynosić poniżej 10 kWh na 100 km, a to wartość pozwalająca zostawić wszystkie obecnie dostępne elektryki daleko w tyle.
Dzięki ponad 40 miliardom euro przeznaczonym na inwestycje w segmencie EV Mercedes-Benz planuje w ciągu najbliższych ośmiu lat przejść od marki "electric-first" do "electric-only". Jeśli warunki rynkowe na to pozwolą, Stuttgart zamierza przejść wyłącznie na napęd elektryczny do 2030 roku. Duże zmiany pojawią się jednak wcześniej, bo od 2022 roku marka chce mieć elektryczny model w każdym segmencie jaki obecnie zajmuje, a od 2025 roku każdy model z gwiazdą na masce ma mieć swoją wersję na prąd.
Ola Källenius, prezes zarządu Daimler AG i Mercedes-Benz AG, powiedział: "Przesiadka na EV nabiera tempa - zwłaszcza w segmencie luksusowym, do którego należy Mercedes-Benz. Punkt zwrotny jest coraz bliżej i będziemy gotowi, gdy rynki przestawią się na napęd elektryczny do końca tej dekady."
Pierwszy elektryczny model Mercedesa nie mający odpowiednika spalinowego pojawił się w kwietniu tego roku - EQS. W kolejce czekają kolejne, a już od 2025 roku każda nowa platforma używana w MB ma być tylko pod elektrykę. W ciągu następnego roku na rynek trafią trzy z nich - MB.EA dla średnich i dużych samochodów osobowych, AMG.EA dla samochodów sportowych oraz VAN.EA dla elektrycznych samochodów dostawczych i lekkich pojazdów użytkowych.
W ostatnim roku zadebiutowała platforma EVA, a pierwszym modelem bazującym na niej jest “biznesowy” EQE, sedan naśladujący większego EQS, ale mniejszy i tańszy. EQE będzie też miało odpowiednik w segmencie SUV, który zastąpi na rynku obecnego EQC bazującego na podzespołach spalinowego modelu GLC. Po platformie EVA przyjdzie jeszcze czas na MMA - to nazwa platformy dla małych i średnich samochodów każdego typu jakie będą debiutować w 2025 r. i później.
Elektryczna ofensywa Mercedesa nie ominie submarek takich jak Maybach, AMG i G. Wszystkie te auta zyskają zelektryfikowane wersje oraz w pełni elektryczne odmiany. Poza tym powstanie Maybach bazujący na EQS i EQS SUV wzorem klasy S i GLS.
Co z AMG? Pierwszy hybrydowy model już wkrótce się pojawi w postaci AMG-GT 4-door 73e plug-in hybrid. Wersja ta stanie na szczycie gamy AMG-GT 4-door z mocą mocno ponad 700 KM. Ten sam napęd potem trafi do innych dużych Mercedesów, w tym do nowej klasy S. Jednak pogłoski o odejściu byłego szefa AMG Tobiasa Moersa z powodu sporu o rzekomą śmierć linii silników spalinowych AMG stawiają pod znakiem zapytania najbardziej sportowe modele marki w dłuższej perspektywie...
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?