Zamów czwarte wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Mercedes EQE tuningowany przez AMG to mniejsza kopia EQS, ale nie oczekujcie rywala dla Porsche Taycan Turbo S.
Spotterzy przyłapali nowy model Mercedesa-AMG podczas wyczerpujących testów drogowych i wydaje się, że jest to wersja 53 tego sedana klasy średniej. Ogólnie EQE po raz pierwszy pokazano podczas IAA w Monachium we wrześniu 2021. To nic innego jak nieco mniejsza limuzyna bazująca na tej samej platformie co flagowy EQS i z tą samą bulwiastą stylistyką.
EQE w gamie Mercedesa zajmie miejsce w klasie średniej-wyższej, gdyż jest mniejsze i mniej ekskluzywne niż np. Audi e-tron GT czy Porsche Taycan. Producent oczekuje, że EQE nie będzie na samym dole listy zamówień w salonach i sprzeda się tak dobrze jak E-klasa. Na szczycie cennika zobaczymy wersję AMG, czyli taką, jak na zdjęciach.
Nie wiemy ile mocy AMG wykrzesa z EQE53, ale wiemy, że samochód korzysta z platformy większego brata - EQS53, który również zadebiutował w Monachium. W domyśle oznacza to aż 760 KM w trybie overboost, czyli mniej więcej tyle samo co w Porsche Taycan Turbo S. Moment obrotowy tego zestawu od AMG to imponujące 1020 Nm, także po włączeniu overboost.
Tak duży wzrost mocy powinien korespondować ze zmodyfikowanym podwoziem. W tym celu domyślamy się, że trzeba będzie przerobić adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, dodać skrętną tylną oś i specjalny tylny wózek od AMG. W tym prototypie można zauważyć złote zaciski hamulcowe, co oznacza hamulce ceramiczne. Pewnie nie będzie to najtańsza pozycja na liście opcji.
Stylizacja EQE53 w dużej mierze powinna zostać bez zmian względem modelu podstawowego, a głównie chodzi o detale. Przykładowo przód auta ma coś w rodzaju atrapy grilla z pionowymi poprzeczkami na wzór spalinowych AMG. Przestylizowane są zderzaki oraz dodana mała lotka na końcu tylnej klapy, i to w zasadzie wszystko. Koła będą mieć od 20 do 22 cali, a dziwnym zbiegiem okoliczności prototyp ze zdjęć ma założone felgi 22” z innej niemieckiej marki samochodów. Punkty bonusowe dla każdego, kto potrafi powiedzieć jakiej.
Dlaczego ten topowy wariant będzie się nazywał ‘53’, a nie ‘63’? Mercedes-AMG zapowiedział już, że wariant 63 będzie oznaczał modele z napędami hybrydowymi o topowych mocach, a nie podszykowane elektryki z głównej gamy Mercedesa.
Między premierą EQS, a jego wersją EQS53 minęło niewiele czasu, więc wkrótce spodziewamy się pełnej informacji i oficjalnego debiutu EQE53. No chyba że AMG jeszcze potrzebuje na 100% dopieścić ten model, by pokazać pełnię możliwości w elektrycznych modelach zorientowanych na osiągi, wtedy to może jeszcze trochę potrwać.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Jedyne w swoim rodzaju Bugatti Chiron Profilée stało się najdroższym nowym samochodem w historii.
V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.
Giulia SWB Zagato to unikalny projekt Alfy Romeo stworzony na 100-lecie współpracy obu marek.
Według najnowszych informacji od Forda nowy Mustang w najmocniejszej wersji przekroczy 500 KM.
Okazuje się, że wciąż są na rynku samochody z dużymi motorami, które nie kosztują walizki pieniędzy.
Fani czekali na prawdziwe M3 Touring kilka dekad, ale czy warto go kupić? Odpowiedź brzmi: TAK!
Jedyne w swoim rodzaju Bugatti Chiron Profilée stało się najdroższym nowym samochodem w historii.
Średni model w gamie Range Rovera zyskał niezbędne aktualizacje technologii i kosmetykę zewnętrzną.
Wyścigowy Glickenhaus 007 właśnie zyskał wersję drogową przeznaczoną dla klientów indywidualnych.
Fastline kolejny raz dołącza do licytacji WOŚP, i jak zawsze na najwyższych obrotach.
Wersja specjalna GranTurismo PrimaSerie ma także uhonorować 75 lat produkcji dużych GT od Maserati.
Podwozie Caymana GT4 RS posłużyło do stworzenia współczesnej interpretacji klasycznego Porsche 356.
Najnowsza Kia EV6 to duży, elektryczny crossover, ale pod literami GT kryje się prawdziwa petarda.
BMW zaprezentowało nowe M3 CS - model który dołączy do znakomitych poprzedników: M2 CS i M5 CS.
Polestar 2 po modernizacji ma aż 476 KM i potrafi pokonać do 636 km na jednym ładowaniu.
Trzecie Porsche Cayenne sprawdza się w roli dużego SUV-a, ale niektóre wersje nie są godne polecenia.