Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Mercedes EQE tuningowany przez AMG to mniejsza kopia EQS, ale nie oczekujcie rywala dla Porsche Taycan Turbo S.
Spotterzy przyłapali nowy model Mercedesa-AMG podczas wyczerpujących testów drogowych i wydaje się, że jest to wersja 53 tego sedana klasy średniej. Ogólnie EQE po raz pierwszy pokazano podczas IAA w Monachium we wrześniu 2021. To nic innego jak nieco mniejsza limuzyna bazująca na tej samej platformie co flagowy EQS i z tą samą bulwiastą stylistyką.
EQE w gamie Mercedesa zajmie miejsce w klasie średniej-wyższej, gdyż jest mniejsze i mniej ekskluzywne niż np. Audi e-tron GT czy Porsche Taycan. Producent oczekuje, że EQE nie będzie na samym dole listy zamówień w salonach i sprzeda się tak dobrze jak E-klasa. Na szczycie cennika zobaczymy wersję AMG, czyli taką, jak na zdjęciach.
Nie wiemy ile mocy AMG wykrzesa z EQE53, ale wiemy, że samochód korzysta z platformy większego brata - EQS53, który również zadebiutował w Monachium. W domyśle oznacza to aż 760 KM w trybie overboost, czyli mniej więcej tyle samo co w Porsche Taycan Turbo S. Moment obrotowy tego zestawu od AMG to imponujące 1020 Nm, także po włączeniu overboost.
Tak duży wzrost mocy powinien korespondować ze zmodyfikowanym podwoziem. W tym celu domyślamy się, że trzeba będzie przerobić adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, dodać skrętną tylną oś i specjalny tylny wózek od AMG. W tym prototypie można zauważyć złote zaciski hamulcowe, co oznacza hamulce ceramiczne. Pewnie nie będzie to najtańsza pozycja na liście opcji.
Stylizacja EQE53 w dużej mierze powinna zostać bez zmian względem modelu podstawowego, a głównie chodzi o detale. Przykładowo przód auta ma coś w rodzaju atrapy grilla z pionowymi poprzeczkami na wzór spalinowych AMG. Przestylizowane są zderzaki oraz dodana mała lotka na końcu tylnej klapy, i to w zasadzie wszystko. Koła będą mieć od 20 do 22 cali, a dziwnym zbiegiem okoliczności prototyp ze zdjęć ma założone felgi 22” z innej niemieckiej marki samochodów. Punkty bonusowe dla każdego, kto potrafi powiedzieć jakiej.
Dlaczego ten topowy wariant będzie się nazywał ‘53’, a nie ‘63’? Mercedes-AMG zapowiedział już, że wariant 63 będzie oznaczał modele z napędami hybrydowymi o topowych mocach, a nie podszykowane elektryki z głównej gamy Mercedesa.
Między premierą EQS, a jego wersją EQS53 minęło niewiele czasu, więc wkrótce spodziewamy się pełnej informacji i oficjalnego debiutu EQE53. No chyba że AMG jeszcze potrzebuje na 100% dopieścić ten model, by pokazać pełnię możliwości w elektrycznych modelach zorientowanych na osiągi, wtedy to może jeszcze trochę potrwać.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
„WE RIDE AS ONE” – hasło łączące dziesiątki tysięcy Ducatisti, czyli miłośników marki z Borgo Panigale.
Mazury to wymarzony kierunek na wakacyjną przygodę. Bawiliśmy się fantastycznie.
Inspirowany modelami Carrera 2.7 RS i GT3 RS 4.0 nowy European RS jest ultra-analogowym Porsche 911.
Zmodernizowane wersje dotychczasowego Porsche Cayenne na benzynę pozostaną w ofercie obok nowego EV.
Wykorzystując sztuczki z 765LT McLaren stworzył jeden z najlepszych supersamochodów naszych czasów.
Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić do niego karbonowe dodatki z palety M Performance.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Następca LaFerrari będzie pomostem między zespołem wyścigowym, a działem drogowym marki Ferrari.
Nowy napęd i liczne poprawki podwozia sprawiły, że 992 Carrera GTS powróciła do optymalnej formy.
Zmiana W12 na V8 plug-in spowoduje, że nowy Flying Spur będzie miał tyle mocy co Panamera Turbo S.
Panamera GTS i Panamera Turbo S E-Hybrid dołączają do gamy nowej generacji limuzyny Porsche.
W gamie Porsche Macan pojawiły się dwa nowe warianty: bazowy model z jednym motorem oraz mocne 4S.
Zmiany w nazewnictwie marki Audi spowodowały, że A4 sedan i kombi będą teraz nosić oznaczenie A5.
Większa moc, lepsze chłodzenie i opony Cup 2R mają zrobić z Mercedesa-AMG GT zabawkę na tor.