Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Mercedes EQE tuningowany przez AMG to mniejsza kopia EQS, ale nie oczekujcie rywala dla Porsche Taycan Turbo S.
Spotterzy przyłapali nowy model Mercedesa-AMG podczas wyczerpujących testów drogowych i wydaje się, że jest to wersja 53 tego sedana klasy średniej. Ogólnie EQE po raz pierwszy pokazano podczas IAA w Monachium we wrześniu 2021. To nic innego jak nieco mniejsza limuzyna bazująca na tej samej platformie co flagowy EQS i z tą samą bulwiastą stylistyką.
EQE w gamie Mercedesa zajmie miejsce w klasie średniej-wyższej, gdyż jest mniejsze i mniej ekskluzywne niż np. Audi e-tron GT czy Porsche Taycan. Producent oczekuje, że EQE nie będzie na samym dole listy zamówień w salonach i sprzeda się tak dobrze jak E-klasa. Na szczycie cennika zobaczymy wersję AMG, czyli taką, jak na zdjęciach.
Nie wiemy ile mocy AMG wykrzesa z EQE53, ale wiemy, że samochód korzysta z platformy większego brata - EQS53, który również zadebiutował w Monachium. W domyśle oznacza to aż 760 KM w trybie overboost, czyli mniej więcej tyle samo co w Porsche Taycan Turbo S. Moment obrotowy tego zestawu od AMG to imponujące 1020 Nm, także po włączeniu overboost.
Tak duży wzrost mocy powinien korespondować ze zmodyfikowanym podwoziem. W tym celu domyślamy się, że trzeba będzie przerobić adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, dodać skrętną tylną oś i specjalny tylny wózek od AMG. W tym prototypie można zauważyć złote zaciski hamulcowe, co oznacza hamulce ceramiczne. Pewnie nie będzie to najtańsza pozycja na liście opcji.
Stylizacja EQE53 w dużej mierze powinna zostać bez zmian względem modelu podstawowego, a głównie chodzi o detale. Przykładowo przód auta ma coś w rodzaju atrapy grilla z pionowymi poprzeczkami na wzór spalinowych AMG. Przestylizowane są zderzaki oraz dodana mała lotka na końcu tylnej klapy, i to w zasadzie wszystko. Koła będą mieć od 20 do 22 cali, a dziwnym zbiegiem okoliczności prototyp ze zdjęć ma założone felgi 22” z innej niemieckiej marki samochodów. Punkty bonusowe dla każdego, kto potrafi powiedzieć jakiej.
Dlaczego ten topowy wariant będzie się nazywał ‘53’, a nie ‘63’? Mercedes-AMG zapowiedział już, że wariant 63 będzie oznaczał modele z napędami hybrydowymi o topowych mocach, a nie podszykowane elektryki z głównej gamy Mercedesa.
Między premierą EQS, a jego wersją EQS53 minęło niewiele czasu, więc wkrótce spodziewamy się pełnej informacji i oficjalnego debiutu EQE53. No chyba że AMG jeszcze potrzebuje na 100% dopieścić ten model, by pokazać pełnię możliwości w elektrycznych modelach zorientowanych na osiągi, wtedy to może jeszcze trochę potrwać.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Włoski hot hatch na bazie Fiata 500 miał długie i owocne życie, ale nadszedł czas pożegnania.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
Najbardziej analogowy model z rodziny Venoma F5 nadal ma 1842 KM, ale obsługiwane trzema pedałami.
Silniki elektryczne w połączeniu z V8 twin turbo skutkują najmocniejszym sedanem w historii Bentleya.
Najważniejszym zadaniem Adriana Neweya będzie przygotowanie bolidu Aston Martin na sezon 2026.
Pięć lat po prezentacji konceptu, drogowa Ginetta z wolnossącym silnikiem V8 wchodzi do produkcji.
Elektryczne Renault R17 to jeden z tych konceptów, które bardzo byśmy chcieli zobaczyć w produkcji.
Nowy wóz Alonso brzmi lepiej niż bolid i jest prawie tak samo szybki. Ale ma tablice rejestracyjne…
Cupra Terramar to sportowy kuzyn VW Tiguana z silnikiem od Golfa GTI lub hybrydą plug-in.
Aston Martin Vanquish w 2024 roku powraca z nowym designem i podwójnie uturbionym V12 o mocy 835 KM.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Audi wprowadza zmodernizowanego SUV-a Q5 oraz sportowe SQ5 z 3-litrowym V6 TFSI o mocy 367 KM.
Hyundai na poważnie przymierza się do produkcji modelu N Vision 74. Padła nawet data: 2030 r.
Speedster PureSpeed będzie pierwszym z serii ultra-ekskluzywnych modeli specjalnych AMG.