Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Elektryczna limuzyna o wysokiej wydajności pojawi się na targach CES w Las Vegas.
Mercedes-Benz wyjawił część informacji na temat swojej nowej limuzyny EQXX Concept, która zadebiutuje podczas targów elektroniki użytkowej w Las Vegas w styczniu. Mamy też nowe zdjęcie pokazujące linię nadwozia sugerującą elegancki charakter, ale też niskie opory powietrza. W zamyśle EQXX to “coś więcej niż koncept” jeśli iwerzyć w słowa szefa ds. technologii w Mercedesie, pana Markusa Shäfera. EQXX będzie pełnił rolę punktu odniesienia dla rozwoju następnej generacji pojazdów elektrycznych, przy czym ogromny zasięg nie będzie osiągany poprzez zwiększenie pojemności akumulatorów, lecz poprzez zwiększenie wydajności układu napędowego.
Mercedes chce osiągnąć 1000 km zasięgu, ale przy zużyciu energii na poziomie zaledwie 10 kWh. To mniej więcej 60% zużycia jakie ma najnowszy EQS (16.2-18.9 kWh/100 km). Plan na osiągnięcie tego wyniku skupia się wokół odchudzania konstrukcji, miniaturyzacji komponentów napędu oraz zmniejszenia oporu aerodynamicznego.
EQXX powstaje jako najważniejszy filar inwestycji ponad 40 miliardów euro w rozwój technologii samochodów elektrycznych. Do tej pory efektem były nowe modele z rodziny EQ oraz gama E Performance w AMG. EQXX ma mieć formę tradycyjnego sedana, który pokaże nie tylko nowe możliwości technologiczne, ale też kierunek stylistyczny dla Mercedesa na następne lata. Pierwsze spojrzenie już mamy w postaci opublikowanych zdjęć.
Pierwsza rzecz, która rzuca się w oczy, że półkolista sylwetka w stylu EQS/EQE zniknęła, za to jest stosunkowo pionowa przednia szyba i trójbryłowa sylwetka z niezwykle długim tyłem. Ten tył jest jeszcze efektownie zakończony podcięciem Kamma, które redukuje zawirowania powietrza w końcowej fazie opływania karoserii auta.
To podejście do stylizacji i walki o jak najmniejszy opór powietrza może wydawać się dziwne i stoi w wyraźnej opozycji do bulwiastego wyglądu najnowszych modeli EQ. Kolejna dziwna sprawa jak na koncept to dzielenie podzespołów z produkcyjnymi Mercedesami, chociażby wysuwane klamki czy tradycyjne lusterka. To sugeruje, że EQXX jest bliższy produkcji niż nam się wydaje, ale producent jeszcze nie może tego potwierdzić.
Ola Källenius, prezes zarządu Daimler AG i Mercedes-Benz AG, powiedział: "Przesiadka na EV nabiera tempa - zwłaszcza w segmencie luksusowym, do którego należy Mercedes-Benz. Punkt zwrotny jest coraz bliżej i będziemy gotowi, gdy rynki przestawią się na napęd elektryczny do końca tego dziesięciolecia".
Już od 2025 roku każda nowa platforma używana w MB ma być tylko pod elektrykę. W ciągu tego roku na rynek trafią trzy z nich - MB.EA dla średnich i dużych samochodów osobowych, AMG.EA dla samochodów sportowych oraz VAN.EA dla elektrycznych samochodów dostawczych i lekkich pojazdów użytkowych.
W zeszłym roku wystartowała produkcja platformy EVA, na której zbudowano modele EQS i EQE. Już wkrótce zobaczymy oparte na niej SUV-y pasujące wymiarami i cenami do odpowiedników typu sedan. Po platformie EVA przyjdzie jeszcze czas na MMA - to nazwa platformy dla małych i średnich samochodów każdego typu jakie będą debiutować w 2025 r. i później. W planach nie pominięto submarek Mercedesa takich jak Maybach, AMG i G. Wszystkie te marki także będą wprowadzać modele zelektryfikowane i w pełni elektryczne, a Maybach rozszerzy swoją ofertę o wariant modelu EQS i EQS SUV.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
„WE RIDE AS ONE” – hasło łączące dziesiątki tysięcy Ducatisti, czyli miłośników marki z Borgo Panigale.
Mazury to wymarzony kierunek na wakacyjną przygodę. Bawiliśmy się fantastycznie.
Inspirowany modelami Carrera 2.7 RS i GT3 RS 4.0 nowy European RS jest ultra-analogowym Porsche 911.
Zmodernizowane wersje dotychczasowego Porsche Cayenne na benzynę pozostaną w ofercie obok nowego EV.
Wykorzystując sztuczki z 765LT McLaren stworzył jeden z najlepszych supersamochodów naszych czasów.
Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić do niego karbonowe dodatki z palety M Performance.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Następca LaFerrari będzie pomostem między zespołem wyścigowym, a działem drogowym marki Ferrari.
Nowy napęd i liczne poprawki podwozia sprawiły, że 992 Carrera GTS powróciła do optymalnej formy.
Zmiana W12 na V8 plug-in spowoduje, że nowy Flying Spur będzie miał tyle mocy co Panamera Turbo S.
Panamera GTS i Panamera Turbo S E-Hybrid dołączają do gamy nowej generacji limuzyny Porsche.
W gamie Porsche Macan pojawiły się dwa nowe warianty: bazowy model z jednym motorem oraz mocne 4S.
Zmiany w nazewnictwie marki Audi spowodowały, że A4 sedan i kombi będą teraz nosić oznaczenie A5.
Większa moc, lepsze chłodzenie i opony Cup 2R mają zrobić z Mercedesa-AMG GT zabawkę na tor.