Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Mercedes CLA przeszedł lifting, a w gamie pojawiły się zaktualizowane wersje napędowe AMG.
Już wkrótce w salonach będzie można zamawiać nowego Mercedesa CLA. Producent przeprowadził niewielki lifting poprawiający wygląd zewnętrzny i wewnętrzny oraz wyposażenie standardowe czterodrzwiowego coupe i shooting brake’a. Nowością jest także szersze wykorzystanie technologii mild hybrid w całej gamie silnikowej. Brzmi znajomo? Być może, bo już w październiku identyczne zmiany dotknęły klasę A. Polskie cenniki odświeżonego CLA jeszcze nie zostały opublikowane.
Układ hybrydowy EQ Boost (mild hybrid) Mercedesa po raz pierwszy zawitał pod maskę odmian AMG CLA35. Po liftingu samochód ten będzie wyposażony w 14-konny starter-generator napędzany paskiem. Przyczyni się on do poprawy wydajności poprzez zdolności do wspomagania silnika spalinowego i odzyskiwania energii z hamowania. Sam silnik spalinowy otrzymał większą chłodnicę płynu, ale nadal rozwija 306 KM i 400 Nm momentu obrotowego przenoszonego na cztery koła przez układ 4Matic+. Osiągi bez zmian - do 100 km/h CLA35 przyspiesza w 4,9 s (+0,2 s w stosunku do lżejszego A35), a prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h.
Topowy wariant CLA45 S nadal będzie pozbawiony elektrycznego wspomagania, a silnik M139 o pojemności 2 litrów zachował swoje dotychczasowe parametry. 421 KM i 500 Nm wystarczą do osiągnięcia “setki” w czasie 4,1 s, a przyspieszanie kończy się na 270 km/h niezależnie od wybranej wersji nadwoziowej.
Design zewnętrzny CLA nie zmienił się prawie wcale. Można zauważyć kosmetyczne poprawki zderzaków, grilla, dyfuzora i lamp, ale nic poza tym. Po liftingu wszystkie modele będą miały na wyposażeniu światła główne LED z systemem Highbeam Assist, a także kamerę cofania.
W środku każde CLA będzie miało w podstawie dwa ekrany o przekątnych 7 cali i 10,25 cala wraz z najnowszym oprogramowaniem MBUX, Apple CarPlay i Android Auto. Za dopłatą mniejszy ekran będzie można wymienić na większy o średnicy 10,25 cala. Mercedes postanowił także wyposażyć CLA w więcej portów USB, które ponadto są podświetlane.
Zarówno CLA35 jak i 45 S będą dostępne z dłuższą niż do tej pory listą opcji dodatkowych. Przykładowo fotele - zarówno standardowe jak i opcjonalne z pakietu AMG Performance - będzie można mieć w kolorach Bahia Brown, Sage Grey w połączeniu z czarnym lub Red Pepper w połączeniu z czarnym. Nowością będzie pakiet AMG Street Style dostępny dla CLA45 S, w którym klient otrzymuje ekskluzywny, szary lakier matowy, naklejki AMG, pomarańczowe akcenty stylistyczne i parę dodatków z wyposażenia komfortowego i technologii.
W gamie CLA pojawi się także zrewidowana wersja hybrydowa plug-in 250e z silnikiem o większej mocy 109 KM. Łączna moc systemowa napędu tej wersji wzrośnie do 218 KM, a moment obrotowy do 450 Nm bez ingerencji w 1.3-litrowy, turbodoładowany silnik spalinowy. Pozostałe wersje pozostaną bez zmian. Wśród benzynowych mamy więc CLA 180 o mocy 136 KM, CLA 200 o mocy 163 KM i CLA 250 o mocy 224 KM. Turbodiesle są trzy: 180d, 200d i 220d.
Niestety nie znamy jeszcze polskiego cennika odświeżonego CLA. Zamówienia na nowy model ruszą najpewniej za kilka miesięcy.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Jaguar wchodzi w okres zmian, a ich nowa limuzyna EV dostanie nowy napęd, design i logo.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Koncept Mazda Iconic SP z silnikiem Wankla przeobrazi się w niewielki sportowy samochód produkcyjny.
Pierwszy elektryczny Bentley pojawi się w 2026 roku, ale marka zamierza pozostać przy ICE do 2035.