Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Mercedes CLA przeszedł lifting, a w gamie pojawiły się zaktualizowane wersje napędowe AMG.
Już wkrótce w salonach będzie można zamawiać nowego Mercedesa CLA. Producent przeprowadził niewielki lifting poprawiający wygląd zewnętrzny i wewnętrzny oraz wyposażenie standardowe czterodrzwiowego coupe i shooting brake’a. Nowością jest także szersze wykorzystanie technologii mild hybrid w całej gamie silnikowej. Brzmi znajomo? Być może, bo już w październiku identyczne zmiany dotknęły klasę A. Polskie cenniki odświeżonego CLA jeszcze nie zostały opublikowane.
Układ hybrydowy EQ Boost (mild hybrid) Mercedesa po raz pierwszy zawitał pod maskę odmian AMG CLA35. Po liftingu samochód ten będzie wyposażony w 14-konny starter-generator napędzany paskiem. Przyczyni się on do poprawy wydajności poprzez zdolności do wspomagania silnika spalinowego i odzyskiwania energii z hamowania. Sam silnik spalinowy otrzymał większą chłodnicę płynu, ale nadal rozwija 306 KM i 400 Nm momentu obrotowego przenoszonego na cztery koła przez układ 4Matic+. Osiągi bez zmian - do 100 km/h CLA35 przyspiesza w 4,9 s (+0,2 s w stosunku do lżejszego A35), a prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h.
Topowy wariant CLA45 S nadal będzie pozbawiony elektrycznego wspomagania, a silnik M139 o pojemności 2 litrów zachował swoje dotychczasowe parametry. 421 KM i 500 Nm wystarczą do osiągnięcia “setki” w czasie 4,1 s, a przyspieszanie kończy się na 270 km/h niezależnie od wybranej wersji nadwoziowej.
Design zewnętrzny CLA nie zmienił się prawie wcale. Można zauważyć kosmetyczne poprawki zderzaków, grilla, dyfuzora i lamp, ale nic poza tym. Po liftingu wszystkie modele będą miały na wyposażeniu światła główne LED z systemem Highbeam Assist, a także kamerę cofania.
W środku każde CLA będzie miało w podstawie dwa ekrany o przekątnych 7 cali i 10,25 cala wraz z najnowszym oprogramowaniem MBUX, Apple CarPlay i Android Auto. Za dopłatą mniejszy ekran będzie można wymienić na większy o średnicy 10,25 cala. Mercedes postanowił także wyposażyć CLA w więcej portów USB, które ponadto są podświetlane.
Zarówno CLA35 jak i 45 S będą dostępne z dłuższą niż do tej pory listą opcji dodatkowych. Przykładowo fotele - zarówno standardowe jak i opcjonalne z pakietu AMG Performance - będzie można mieć w kolorach Bahia Brown, Sage Grey w połączeniu z czarnym lub Red Pepper w połączeniu z czarnym. Nowością będzie pakiet AMG Street Style dostępny dla CLA45 S, w którym klient otrzymuje ekskluzywny, szary lakier matowy, naklejki AMG, pomarańczowe akcenty stylistyczne i parę dodatków z wyposażenia komfortowego i technologii.
W gamie CLA pojawi się także zrewidowana wersja hybrydowa plug-in 250e z silnikiem o większej mocy 109 KM. Łączna moc systemowa napędu tej wersji wzrośnie do 218 KM, a moment obrotowy do 450 Nm bez ingerencji w 1.3-litrowy, turbodoładowany silnik spalinowy. Pozostałe wersje pozostaną bez zmian. Wśród benzynowych mamy więc CLA 180 o mocy 136 KM, CLA 200 o mocy 163 KM i CLA 250 o mocy 224 KM. Turbodiesle są trzy: 180d, 200d i 220d.
Niestety nie znamy jeszcze polskiego cennika odświeżonego CLA. Zamówienia na nowy model ruszą najpewniej za kilka miesięcy.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Z 1875-konnym V12 w modelu Aurora Zenvo ma ambicje wejść na poziom Koenigsegga. Produkcja w 2026.
BMW opracowało nowy, przyjazny środowisku kompozyt, który może być zastępstwem dla włókna węglowego.
Szlagier Dacii w ostatnich latach nie ma lekko. Czy niedawny lifting i nowe wersje silnikowe umocnią jego pozycję?
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Wersja specjalna Defender Trophy odnosi się do wielkiej tradycji Land Rovera w rajdzie Camel Trophy.
Twórcy Mercedesa CLK GTR i silników Pagani V12 wystartują restomodem Mercedesa 190E Evo II w N24.