Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Mercedes CLA przeszedł lifting, a w gamie pojawiły się zaktualizowane wersje napędowe AMG.
Już wkrótce w salonach będzie można zamawiać nowego Mercedesa CLA. Producent przeprowadził niewielki lifting poprawiający wygląd zewnętrzny i wewnętrzny oraz wyposażenie standardowe czterodrzwiowego coupe i shooting brake’a. Nowością jest także szersze wykorzystanie technologii mild hybrid w całej gamie silnikowej. Brzmi znajomo? Być może, bo już w październiku identyczne zmiany dotknęły klasę A. Polskie cenniki odświeżonego CLA jeszcze nie zostały opublikowane.
Układ hybrydowy EQ Boost (mild hybrid) Mercedesa po raz pierwszy zawitał pod maskę odmian AMG CLA35. Po liftingu samochód ten będzie wyposażony w 14-konny starter-generator napędzany paskiem. Przyczyni się on do poprawy wydajności poprzez zdolności do wspomagania silnika spalinowego i odzyskiwania energii z hamowania. Sam silnik spalinowy otrzymał większą chłodnicę płynu, ale nadal rozwija 306 KM i 400 Nm momentu obrotowego przenoszonego na cztery koła przez układ 4Matic+. Osiągi bez zmian - do 100 km/h CLA35 przyspiesza w 4,9 s (+0,2 s w stosunku do lżejszego A35), a prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h.
Topowy wariant CLA45 S nadal będzie pozbawiony elektrycznego wspomagania, a silnik M139 o pojemności 2 litrów zachował swoje dotychczasowe parametry. 421 KM i 500 Nm wystarczą do osiągnięcia “setki” w czasie 4,1 s, a przyspieszanie kończy się na 270 km/h niezależnie od wybranej wersji nadwoziowej.
Design zewnętrzny CLA nie zmienił się prawie wcale. Można zauważyć kosmetyczne poprawki zderzaków, grilla, dyfuzora i lamp, ale nic poza tym. Po liftingu wszystkie modele będą miały na wyposażeniu światła główne LED z systemem Highbeam Assist, a także kamerę cofania.
W środku każde CLA będzie miało w podstawie dwa ekrany o przekątnych 7 cali i 10,25 cala wraz z najnowszym oprogramowaniem MBUX, Apple CarPlay i Android Auto. Za dopłatą mniejszy ekran będzie można wymienić na większy o średnicy 10,25 cala. Mercedes postanowił także wyposażyć CLA w więcej portów USB, które ponadto są podświetlane.
Zarówno CLA35 jak i 45 S będą dostępne z dłuższą niż do tej pory listą opcji dodatkowych. Przykładowo fotele - zarówno standardowe jak i opcjonalne z pakietu AMG Performance - będzie można mieć w kolorach Bahia Brown, Sage Grey w połączeniu z czarnym lub Red Pepper w połączeniu z czarnym. Nowością będzie pakiet AMG Street Style dostępny dla CLA45 S, w którym klient otrzymuje ekskluzywny, szary lakier matowy, naklejki AMG, pomarańczowe akcenty stylistyczne i parę dodatków z wyposażenia komfortowego i technologii.
W gamie CLA pojawi się także zrewidowana wersja hybrydowa plug-in 250e z silnikiem o większej mocy 109 KM. Łączna moc systemowa napędu tej wersji wzrośnie do 218 KM, a moment obrotowy do 450 Nm bez ingerencji w 1.3-litrowy, turbodoładowany silnik spalinowy. Pozostałe wersje pozostaną bez zmian. Wśród benzynowych mamy więc CLA 180 o mocy 136 KM, CLA 200 o mocy 163 KM i CLA 250 o mocy 224 KM. Turbodiesle są trzy: 180d, 200d i 220d.
Niestety nie znamy jeszcze polskiego cennika odświeżonego CLA. Zamówienia na nowy model ruszą najpewniej za kilka miesięcy.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.
Nevera ma 1914 KM i mimo napędu elektrycznego zaliczamy go do czołówki "prawdziwych" samochodów.
Najbardziej ekstremalne Lamborghini Huracán okazuje się najbardziej użyteczne i sprawia dużo frajdy.
Otwieramy sezon razem z najwspanialszymi kąskami nieprzeciętnej motoryzacji.
Na stulecie wyścigu 24h Le Mans Alpine przygotowało limitowaną edycję specjalną modelu A110 R.
Caterham chce zacząć erę napędów EV od zgrabnego sportowego coupe o współczesnej sylwetce.
Tesla Plaid ponownie jest najszybszym samochodem seryjnym z napędem elektrycznym na Nürburgringu.
Wzmocnione torowe SF90 otrzyma najbardziej agresywną aerodynamikę w historii drogowych Ferrari.
Nowy hypercar Bugatti ma być znacznie bardziej ekstremalny niż pozostałe modele z silnikiem W16.
Z okazji okrągłej rocznicy założenia firmy słynna tarcza Porsche otrzymała nowy design.
Golf R stał się mocniejszy niż kiedykolwiek - nowa limitowana do 333 sztuk wersja ma równo 333 KM.
Włoski startup chce wypuścić dwa nowe modele EV. Jeden z nich będzie konkurował z Porsche Taycan.
Dział SVO stworzył szybszą i bardziej muskularną wersję Range Rovera Sport z motorem V8.
Porsche przygotowuje lekką, ekstremalną pochodną GT3 Touring inspirowaną dawnym modelem 911 ST.
Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.
Od dekad nie ma konkurencji i jest synonimem braku konieczności udowadniania czegokolwiek. Od teraz - z nienachalną personalizacją.