Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Mini JCW 1to6 dowodzi, że manualna skrzynia biegów w małym, lekkim i mocnym Mini to idealny wybór.
Marka Mini zawsze daje duże pole do popisu w kwestii personalizacji swoich samochodów, a niektóre z najbardziej odważnych projektów powstały jako fabryczne edycje limitowane. Kolejnym z tej serii jest John Cooper Works 1to6. Za bazę posłużył standardowy model JCW o mocy 231 KM. Produkcja wersji specjalnej będzie ograniczona do 150 sztuk.
1to6 Edition zadebiutuje podczas 24-godzinnego wyścigu na torze Nürburgring, ale jego powiązania ze sportami motorowymi sięgają głębiej. W limitowanej serii nie wprowadzono żadnych zmian mechanicznych, chociaż Mini celowo pominęło opcję ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów na rzecz sześciobiegowej manualnej, aby uczcić radość z jazdy z trzema pedałami i tradycyjnym lewarkiem.
Znany z innych modeli silnik B48 konstrukcji BMW rozwija w tym przypadku 231 KM i 320 Nm, które następnie trafiają na przednie koła. W wersji specjalnej przyspieszenie do 100 km/h jest identyczne jak w innych wersjach John Cooper Works z manualem - dokładnie trwa to 6,3 s. Wersja z automatyczną przekładnią jest o 0,2 s szybsza.
Specyfikacja zewnętrzna i wewnętrzna wersji 1to6 to coś, czego jeszcze nie było. Wszystkie auta będą pokryte lakierem Midnight Black z szarym pasem na masce. W sam pas wkomponowano motyw składający się z dziesiątek miniaturowych piktogramów układu "H". Do tego czarne wykończenia zewnętrzne, przyciemnione szyby i czarne 18-calowe felgi dopełniają mrocznego wizerunku Mini. W środku także dominują ciemne motywy - tapicerka składa się z czarnej skóry nappa i ciemnego zamszu. Jedynym jasnym akcentem są czerwone przeszycia i kilka logotypów stworzonych specjalnie dla tej odmiany auta.
Podwozie limitowanego modelu w stu procentach odpowiada seryjnemu JCW. Są tu te same czterotłoczkowe hamulce przednie i zawieszenie jeszcze bardziej sztywne niż w tańszym Cooperze S. Architektura UKL obecnego Mini jest powiązana z platformą przednionapędowych kompaktów BMW, dlatego z przodu pracują kolumny MacPhersona, a z tyłu układ wielowahaczowy.
Jako limitowany model specjalny Mini JCW 1to6 ma w standardzie bardzo bogate wyposażenie, w tym podgrzewane fotele, kamerę cofania, head-up display i audio Harman Kardon. Większość funkcji auta obsługuje się dotykowym ekranem o przekątnej 8,8 cala, a kierowca ma do dyspozycji zestaw cyfrowych wskaźników. Cena auta wynosi 39 600 funtów i celowo podaję ją w obcej walucie - model ten przeznaczony jest wyłącznie na rynek brytyjski.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.
Już za tydzień Porsche pokaże flagową wersję Taycana, jakiej jeszcze nie było.
Mate Rimac wyraził swoje zastrzeżenia do zapowiadanych przez Elona Muska osiągów Tesli Roadster.
Jeździmy najnowszym DB12 Volante, którego misją jest przywrócić Aston Martina na właściwe tory.
Elektryczne GranCabrio Folgore to pierwszy na rynku kabriolet segmentu GT z napędem bezemisyjnym.
Kariera Alfy Romeo Milano trwała kilka dni. Włoski rząd zmusił producenta do zmiany nazwy na Junior.
Torowy GMA T.50 oznaczony literą ‘s’ jest lżejszy, mocniejszy i ma lepsze aero niż model drogowy.
Zbliża się debiut najmocniejszej Corvette w historii - nowego ZR1 generacji C8.
Pagani wraz z Instituto Europeo di Design stworzyło wizję Zondy w roli hipersamochodu przyszłości.
Toyota GT86 zmieniła rynek sportowych coupe, a późniejsze GR86 doprowadziło tę formułę do perfekcji.
W nowym Plus Four Morgan poprawił podwozie i wnętrze, ale pozostawił legendarny design z lat 30.
Jeśli żegnać kultowe V10 Lamborghini to w takim stylu - limitowanym, torowym modelem opartym na STO.
Następna generacja modeli EV Neue Klasse od BMW będzie korzystać z baterii opracowanych w Chorwacji.
Stylowy i luksusowy Mercedes S63 Coupe to niedoceniane, choć świetne GT za dobre pieniądze.
Na rok modelowy 2024 Audi wprowadza do S3 poprawki układu napędowego i odświeżony design.