Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Maserati Biturbo/Shamal od Modena Automobili pozwoli ci się wyróżnić wśród licznych restomodów 911.
Modena MA-01 wprowadza nieco świeżości na scenę restomodów, może nie w kategorii ceny (+- 2,5 mln zł netto), ale jest czymś zdecydowanie różniącym się od wzorców bazujących na 50-letnim niemieckim samochodzie sportowym. Projekt ten ma wskrzesić szczytową odmianę rodziny Maserati Biturbo, rzadki i niedoceniany model Shamal, którego produkcja w latach 1990-1996 wyniosła zaledwie 369 sztuk.
Samochód ten narodził się w manufakturze Modena Automobili, a jego pełna nazwa to MA-01 Maserati Biturbo Shamal. Mamy tu do czynienia z “reinterpretacją celebrującą urok przeszłości zintegrowaną z nowoczesną technologią i współczesnym językiem designu”. Dawcą podwozia dla MA-01 jest oryginalne Maserati Biturbo, które najpierw jest rozbierane do gołej blachy, a następnie wzmacniane włóknem węglowym i panelami warstwowymi. Dopiero wtedy wóz jest gotowy na przeszczep nowoczesnej technologii.
Autentyczności dodaje fakt, że jako napędu użyto silnika Maserati Ghibli S. Trzylitrowe V6 twin turbo otrzymuje po drodze stosowne modyfikacje, a według Modena Automobili moc po kuracji wzmacniającej to 450 KM, a moment obrotowy wynosi 550 Nm. Producent nie ujawnia szczegółów w jaki sposób udało się wzmocnić włoski motor do takich parametrów. Dalej mamy automatyczną przekładnię ZF (także z Ghibli S) przekazującą moc na tylną oś. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi około 5 sekund, a prędkość maksymalna to około 290 km/h.
Według producenta samochód świetnie się prowadzi. Jego przednie zawieszenie ma sporo wspólnego z kolumnami MacPhersona w oryginalnym Biturbo, ale zastosowano nowe sprężyny, amortyzatory i stabilizator. Z tyłu odnajdziemy oryginalne wahacze półwleczone, ale zamontowane do nowej ramy pomocniczej. Hamulce z tarczami w rozmiarach 345 mm z przodu i 330 mm z tyłu z zaciskami czterotłoczkowymi dostarcza Brembo. 18-calowe koła standardowo mają założone opony Pirelli P Zero.
Nadwozie to autorska wizja Modena Automobili wykonana ze stali i włókien węglowych. Celem była jak najniższa masa, ale nie podano ile dokładnie waży MA-01. Obniżony przedni grill dostał po bokach oświetlenie LED i karbonowe wstawki. Dodano przedni splitter i wyższą maskę przykrywającą nowoczesny silnik i osprzęt.
Szeroki tylny słupek to cytat z oryginalnego Shamala, za to dokładki progów mają nadawać całości nowoczesny ton. W tylnej części Modena Automobili proponuje bardziej wyrazisty i gładki design, którego częścią jest oplatający nadwozie spoiler. Wnętrze zachowało kształty i faktury oryginalnych Maserati z lat 90., ale pojawiły się fotele Recaro Classic LX i nowoczesne audio. Producent pobiera dodatkowe opłaty za wnętrze spersonalizowane pod klienta.
A skoro mowa o opłatach, ile kosztuje MA-01 Maserati Biturbo Shamal? W planach jest budowa 33 egzemplarzy w cenie co najmniej 585 000 euro za sztukę (2,44 mln zł). Cena nie zawiera podatków, ale nie musisz się martwić o załatwienie dobrego Biturbo na dawcę. Na scenie restomodów da się znaleźć propozycje droższe, jak Singer Classic Turbo (ok. 4,2 mln zł) lub Kimera EVO37, ale są też tańsze np. Alfaholics GTA-R.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Między Macana 4S i Turbo Porsche wprowadza nowy wariant GTS o typowo sportowym charakterze.
Dział projektów specjalnych Ferrari przedstawia SC40 - one-off jawnie inspirowany kultowym F40.
Stylowy SUV Alfy Romeo przeszedł lifting obejmujący wygląd, wyposażenie i technologie pokładowe.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.
Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Ferrari przedstawiło szczegóły nowej autorskiej platformy dedykowanej do samochodów elektrycznych.
Niemiecki Capricorn debiutuje na rynku hipersamochodów z 900-konnym 01 stworzonym wspólnie z Zagato.
Na szczyt oferty Aston Martina DB12 wskakuje nowy model S oferujący 700 KM i garść stylowych detali.
35 lat temu rynkiem supersamochodów wstrząsnęła Honda NSX. Po latach ponownie odkrywamy jej uroki.