Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Modena MA-01 to włoska odpowiedź na restomody Porsche 911

Maserati Biturbo/Shamal od Modena Automobili pozwoli ci się wyróżnić wśród licznych restomodów 911.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

11 lutego 2025
Maserati Shamal MA-01 restomod
7

Modena MA-01 wprowadza nieco świeżości na scenę restomodów, może nie w kategorii ceny (+- 2,5 mln zł netto), ale jest czymś zdecydowanie różniącym się od wzorców bazujących na 50-letnim niemieckim samochodzie sportowym. Projekt ten ma wskrzesić szczytową odmianę rodziny Maserati Biturbo, rzadki i niedoceniany model Shamal, którego produkcja w latach 1990-1996 wyniosła zaledwie 369 sztuk.

Samochód ten narodził się w manufakturze Modena Automobili, a jego pełna nazwa to MA-01 Maserati Biturbo Shamal. Mamy tu do czynienia z “reinterpretacją celebrującą urok przeszłości zintegrowaną z nowoczesną technologią i współczesnym językiem designu”. Dawcą podwozia dla MA-01 jest oryginalne Maserati Biturbo, które najpierw jest rozbierane do gołej blachy, a następnie wzmacniane włóknem węglowym i panelami warstwowymi. Dopiero wtedy wóz jest gotowy na przeszczep nowoczesnej technologii.

Modena Automobili planuje 33 egzemplarze MA-01 Shamal, każdy w cenie minimum 585 000 euro.

Autentyczności dodaje fakt, że jako napędu użyto silnika Maserati Ghibli S. Trzylitrowe V6 twin turbo otrzymuje po drodze stosowne modyfikacje, a według Modena Automobili moc po kuracji wzmacniającej to 450 KM, a moment obrotowy wynosi 550 Nm. Producent nie ujawnia szczegółów w jaki sposób udało się wzmocnić włoski motor do takich parametrów. Dalej mamy automatyczną przekładnię ZF (także z Ghibli S) przekazującą moc na tylną oś. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi około 5 sekund, a prędkość maksymalna to około 290 km/h.

Według producenta samochód świetnie się prowadzi. Jego przednie zawieszenie ma sporo wspólnego z kolumnami MacPhersona w oryginalnym Biturbo, ale zastosowano nowe sprężyny, amortyzatory i stabilizator. Z tyłu odnajdziemy oryginalne wahacze półwleczone, ale zamontowane do nowej ramy pomocniczej. Hamulce z tarczami w rozmiarach 345 mm z przodu i 330 mm z tyłu z zaciskami czterotłoczkowymi dostarcza Brembo. 18-calowe koła standardowo mają założone opony Pirelli P Zero.

Reklama
Maserati Shamal MA-01 restomod tył
7

Nadwozie to autorska wizja Modena Automobili wykonana ze stali i włókien węglowych. Celem była jak najniższa masa, ale nie podano ile dokładnie waży MA-01. Obniżony przedni grill dostał po bokach oświetlenie LED i karbonowe wstawki. Dodano przedni splitter i wyższą maskę przykrywającą nowoczesny silnik i osprzęt.

Szeroki tylny słupek to cytat z oryginalnego Shamala, za to dokładki progów mają nadawać całości nowoczesny ton. W tylnej części Modena Automobili proponuje bardziej wyrazisty i gładki design, którego częścią jest oplatający nadwozie spoiler. Wnętrze zachowało kształty i faktury oryginalnych Maserati z lat 90., ale pojawiły się fotele Recaro Classic LX i nowoczesne audio. Producent pobiera dodatkowe opłaty za wnętrze spersonalizowane pod klienta.

A skoro mowa o opłatach, ile kosztuje MA-01 Maserati Biturbo Shamal? W planach jest budowa 33 egzemplarzy w cenie co najmniej 585 000 euro za sztukę (2,44 mln zł). Cena nie zawiera podatków, ale nie musisz się martwić o załatwienie dobrego Biturbo na dawcę. Na scenie restomodów da się znaleźć propozycje droższe, jak Singer Classic Turbo (ok. 4,2 mln zł) lub Kimera EVO37, ale są też tańsze np. Alfaholics GTA-R.

Michał Sztorc z nową okładką EVO Magazine
PREMIERA EVO
Już jest nowe EVO Magazine. Rower na okładce?! Co im strzeliło do głowy?!

Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!

28 lutego 2025
Yokohama on Tour - Puszcza Białowieska - zimą
Prezentacja Partnera
Ruszamy na wschód do Puszczy Białowieskiej

Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!

28 lutego 2025
Ducati Panigale V4 na torze
Prezentacja Partnera
Co na nas czeka w salonach Ducati w 2025 roku?

Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji

25 lutego 2025
Test opon 2024
Test opon 2024
EVO TEST OPON 2024 - w corocznym teście wyłaniamy najlepsze opony

Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?

25 lutego 2025
Pagani Huayra Codalunga Speedster debiut
Pagani / Huayra
Pagani Huayra Codalunga Speedster ma 864 KM i opcjonalny manual

Pagani pozbawiło swój klejnot koronny dachu i dodało opcję manualnej skrzyni. Hipersamochód idealny?

13 lipca 2025
Ariel Atom 4RR
Ariel / Atom
Ariel Atom 4RR ma lepszy stosunek mocy do masy niż Bugatti Chiron

Podkręcony silnik Hondy Type R wystarcza, aby nowy Atom 4RR miał więcej mocy niż potężny Atom V8.

13 lipca 2025
Honda e:Ny1 test PL
Honda / e:Ny1
Honda e:Ny1 - trudna nazwa trudnego samochodu

Tylko pozornie model ten jest elektryczną wersją udanego HR-V.

12 lipca 2025
VW Transporter T7 test
Volkswagen / Transporter
Volkswagen Transporter T7 - nie dla ortodoksów

Przywiązani do klasycznego furgonu z Niemiec mogą nie znaleźć wspólnego języka z T7. I nie chodzi tu o to, co oferuje.

11 lipca 2025
Aston Martin DBX S debiut w Polsce
Aston Martin / DBX
Aston Martin DBX S w Polsce

DBX nie miał dobrych początków, ale zdaje się, że wkracza na odpowiednią ścieżkę.

11 lipca 2025
992.2 Porsche 911 Carrera 4S debiut
Porsche / 911 Carrera S
2025 Porsche Carrera 4S - czteronapędowe 911 bez wsparcia elektryki

Debiutuje poliftowe Porsche 911 992 w wersji AWD oraz z nadwoziem Targa.

2 lipca 2025
2026 Ferrari Amalfi debiut
Ferrari / Amalfi
Nowe Ferrari Amalfi - następca Romy odzyskuje fizyczne przyciski

Nowa nazwa, odświeżony design i wnętrze - Ferrari Amalfi ma być nowym bazowym GT w miejsce Romy.

1 lipca 2025
Lamborghini Fenomeno i przyszłość marki
Lamborghini / Fenomeno
Lamborghini Fenomeno zadebiutuje podczas Monterey Car Week

Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.

27 czerwca 2025
Jaguar Type 00 spysyhot
Jaguar / Type 00
Nowy Jaguar GT rozpoczyna testy na torze Nürburgring

Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.

27 czerwca 2025
Hennessey Venom F5 Evolution jazda
Hennessey / Venom F5
Hennessey Venom F5 Evolution - pretendent do rekordu prędkości

Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.

26 czerwca 2025
Mercedes-AMG GT XX Concept premiera
Mercedes / GT XX
Mercedes Concept AMG GT XX wkrótce zmieni się w produkcyjny model AMG

Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.

26 czerwca 2025
Koenigsegg Sadair's Spear przód
Koenigsegg / Sadair's Spear
Nowy Koenigsegg ma dziwną nazwę, 1625 KM i bardzo agresywne aero

Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.

25 czerwca 2025