Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Modena MA-01 to włoska odpowiedź na restomody Porsche 911

Maserati Biturbo/Shamal od Modena Automobili pozwoli ci się wyróżnić wśród licznych restomodów 911.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

11 lutego 2025
Maserati Shamal MA-01 restomod
7

Modena MA-01 wprowadza nieco świeżości na scenę restomodów, może nie w kategorii ceny (+- 2,5 mln zł netto), ale jest czymś zdecydowanie różniącym się od wzorców bazujących na 50-letnim niemieckim samochodzie sportowym. Projekt ten ma wskrzesić szczytową odmianę rodziny Maserati Biturbo, rzadki i niedoceniany model Shamal, którego produkcja w latach 1990-1996 wyniosła zaledwie 369 sztuk.

Samochód ten narodził się w manufakturze Modena Automobili, a jego pełna nazwa to MA-01 Maserati Biturbo Shamal. Mamy tu do czynienia z “reinterpretacją celebrującą urok przeszłości zintegrowaną z nowoczesną technologią i współczesnym językiem designu”. Dawcą podwozia dla MA-01 jest oryginalne Maserati Biturbo, które najpierw jest rozbierane do gołej blachy, a następnie wzmacniane włóknem węglowym i panelami warstwowymi. Dopiero wtedy wóz jest gotowy na przeszczep nowoczesnej technologii.

Modena Automobili planuje 33 egzemplarze MA-01 Shamal, każdy w cenie minimum 585 000 euro.

Autentyczności dodaje fakt, że jako napędu użyto silnika Maserati Ghibli S. Trzylitrowe V6 twin turbo otrzymuje po drodze stosowne modyfikacje, a według Modena Automobili moc po kuracji wzmacniającej to 450 KM, a moment obrotowy wynosi 550 Nm. Producent nie ujawnia szczegółów w jaki sposób udało się wzmocnić włoski motor do takich parametrów. Dalej mamy automatyczną przekładnię ZF (także z Ghibli S) przekazującą moc na tylną oś. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi około 5 sekund, a prędkość maksymalna to około 290 km/h.

Według producenta samochód świetnie się prowadzi. Jego przednie zawieszenie ma sporo wspólnego z kolumnami MacPhersona w oryginalnym Biturbo, ale zastosowano nowe sprężyny, amortyzatory i stabilizator. Z tyłu odnajdziemy oryginalne wahacze półwleczone, ale zamontowane do nowej ramy pomocniczej. Hamulce z tarczami w rozmiarach 345 mm z przodu i 330 mm z tyłu z zaciskami czterotłoczkowymi dostarcza Brembo. 18-calowe koła standardowo mają założone opony Pirelli P Zero.

Reklama
Maserati Shamal MA-01 restomod tył
7

Nadwozie to autorska wizja Modena Automobili wykonana ze stali i włókien węglowych. Celem była jak najniższa masa, ale nie podano ile dokładnie waży MA-01. Obniżony przedni grill dostał po bokach oświetlenie LED i karbonowe wstawki. Dodano przedni splitter i wyższą maskę przykrywającą nowoczesny silnik i osprzęt.

Szeroki tylny słupek to cytat z oryginalnego Shamala, za to dokładki progów mają nadawać całości nowoczesny ton. W tylnej części Modena Automobili proponuje bardziej wyrazisty i gładki design, którego częścią jest oplatający nadwozie spoiler. Wnętrze zachowało kształty i faktury oryginalnych Maserati z lat 90., ale pojawiły się fotele Recaro Classic LX i nowoczesne audio. Producent pobiera dodatkowe opłaty za wnętrze spersonalizowane pod klienta.

A skoro mowa o opłatach, ile kosztuje MA-01 Maserati Biturbo Shamal? W planach jest budowa 33 egzemplarzy w cenie co najmniej 585 000 euro za sztukę (2,44 mln zł). Cena nie zawiera podatków, ale nie musisz się martwić o załatwienie dobrego Biturbo na dawcę. Na scenie restomodów da się znaleźć propozycje droższe, jak Singer Classic Turbo (ok. 4,2 mln zł) lub Kimera EVO37, ale są też tańsze np. Alfaholics GTA-R.

Michał Sztorc z nową okładką EVO Magazine
PREMIERA EVO
Już jest nowe EVO Magazine. Rower na okładce?! Co im strzeliło do głowy?!

Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!

28 lutego 2025
Yokohama on Tour - Puszcza Białowieska - zimą
Prezentacja Partnera
Ruszamy na wschód do Puszczy Białowieskiej

Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!

28 lutego 2025
Ducati Panigale V4 na torze
Prezentacja Partnera
Co na nas czeka w salonach Ducati w 2025 roku?

Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji

25 lutego 2025
Test opon 2024
Test opon 2024
EVO TEST OPON 2024 - w corocznym teście wyłaniamy najlepsze opony

Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?

25 lutego 2025
2025 24h Le Mans zapowiedź
24h Le Mans
Le Mans 24h 2025 - zwycięski marsz Ferrari. Trzeci triumf z rzędu

Już po raz 93. najlepsi kierowcy zmierzyli się na torze pod Le Mans, ale to znów Ferrari było górą.

16 czerwca 2025
Hyundai Ioniq 5 test 2025
Hyundai / Ioniq 5
2025 Hyundai Ioniq 5 - koreański rywal VW ID.4 to czysty biznes

Czas płynie, a w 2025 roku praktyczny Hyundai Ioniq 5 nadal jest jednym z liderów swojego segmentu.

15 czerwca 2025
2026 Peugeot 208 GTi premiera
Peugeot / 208 GTi
Peugeot 208 GTi powrócił, aby podjąć walkę z elektrycznym Alpine A290

Rynek elektrycznych hot hatchy rośnie. Podczas 24h Le Mans Peugeot przedstawił nowego 208 GTi.

14 czerwca 2025
Genesis GMR-001 WEC 2026
WEC
Genesis GMR-001 z silnikiem V8 zmierzy się z Ferrari w Le Mans

W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.

14 czerwca 2025
Alpine A390 produkcyjne
Alpine / A390
Debiutuje Alpine A390 - francuska odpowiedź na Porsche Macan

Ofensywa modelowa Alpine nabiera rozpędu. Podczas 24h Le Mans debiutuje sportowy SUV A390 na prąd.

14 czerwca 2025
2025 Volkswagen Golf GTI Edition 50
Volkswagen / Golf
Volkswagen Golf GTI Edition 50 bliski rekordu Nürburgringu w klasie FWD

VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.

14 czerwca 2025
Volkswagen T-Cross test PL 2025
Volkswagen / T-Cross
Volkswagen T-Cross 1.0 DSG - lubimy to co znamy

Lifting małego crossovera z Niemiec to żadna rewolucja. I chyba nikt nie ma mu tego za złe.

11 czerwca 2025
Caterham Seven 310 Encore prezentacja
Caterham / Seven
Caterham 310 Encore to model pożegnalny dla fordowskiego silnika 1.6

Serią 25 egzemplarzy o nazwie Encore marka Caterham kończy produkcję modelu Seven 310.

11 czerwca 2025
Aston Martin Valkyrie LM prezentacja
Aston Martin / Valkyrie
Aston Martin Valkyrie LM pozwoli 10 osobom poczuć się jak w Le Mans

Valkyrie LM będzie dla garstki osób okazją, aby przejechać się bolidem wyścigowym rodem z Le Mans.

9 czerwca 2025
Porsche 963 RSP na drodze
Porsche / 963 RSP
Porsche 963 RSP: drogowy samochód klasy Le Mans Hypercar (tak jakby)

Niemcy przerobili hipersamochód Porsche 963 z serii WEC na auto drogowe. Są tylko dwa haczyki.

9 czerwca 2025
2025 Aston Martin Vantage Roadster test
Aston Martin / Vantage
2025 Aston Martin Vantage Roadster - największy rywal Ferrari Roma

Opracowany równolegle z coupe Vantage Roadster pokazuje sportową spójność w jeździe bez dachu.

6 czerwca 2025
2025 Lotus Emira V6 SE
Lotus / Emira
Lotus wprowadza nowego flagowca do gamy Emiry

Debiutuje Emira V6 SE z poprawioną kalibracją podwozia i mocą 400 KM. Cel: Porsche 911 Carrera.

5 czerwca 2025