Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Morgan podzielił się informacjami na temat nowego modelu flagowego z sześciocylindrowym silnikiem.
Plus Six był szczytowym dziełem Morgana od momentu debiutu w 2019 roku. Teraz model ten już wyszedł z produkcji, ale jak się okazuje, brytyjska manufaktura już pracuje nad jego następcą. Nowy flagowiec właśnie zakończył żmudny proces rozwojowy. Jego oficjalna nazwa to Supersport, a premierę zaplanowano na 11 marca.
Na zdjęcia tego auta w pełnej krasie jeszcze trochę poczekamy, ale producent opublikował kilka fotografii z testów, na których już widać niektóre detale nowego Morgana. Zmiana nazwy i przejście na całkowicie nowe podwozie nie przeszkodziła w stworzeniu klasycznego dla tej marki nadwozia w stylu retro. Fakt, będzie ono bardziej współcześnie wykończone, ale jak już widzieliśmy na przykładzie Morgana Super 3 i limitowanego Midsummer, da się to zrobić ze smakiem i wyczuciem. Koła zamaskowanego prototypu pochodzą w prostej linii od drugiego z wymienionych modeli, będąc podobnymi “dyskami” o pełnym, aerodynamicznym przekroju.
Podstawą opracowania Morgana Supersport jest platforma CXV, wersja rozwojowa poprzedniej aluminiowej architektury CX użytej po raz pierwszy w Plus Six, ale z mniejszą masą i większą sztywnością niż dotychczas. A skoro Plus Six na gotowo ważył tylko 1114 kg, dalsza schodzenie z masy naturalnie budzi naszą ciekawość.
Źródłem mocy nowego Morgana tradycyjnie będą rzędowe silniki sześciocylindrowe pozyskiwane od BMW. Najpewniej będzie to podwójnie doładowana 3-litrowa jednostka B58. Morgan chwali się, że w tym modelu dokonano pewnych modyfikacji wokół silnika, dlatego spodziewamy się mocy wyższej niż 340 KM w Plus Six. Większa moc i potencjalnie mniejsza masa powinny poprawić przyspieszenie do 100 km/h, które w dotychczasowym flagowcu wynosiło 4,2 s. Prędkość maksymalna Morgana Supersport może przekroczyć 270 km/h.
Morgan ostatnio daje do zrozumienia, że zauważył potencjał w rosnącym popycie na samochody budowane na zamówienie. Z tego powodu nie zdziwimy się, jeśli Supersport będzie oferował szersze niż kiedykolwiek możliwości personalizacji.
Nowy sześciocylindrowy Morgan powinien pojawić się na rynku wiosną tego roku. Do tego czasu jego ceny będą tajemnicą, ale punkt wyjściowy dla tego auta będzie w okolicach 100 tys. funtów (0,5 mln zł). Dotychczasowy topowy model Plus Six można było nabyć za około 92 tys. funtów (460 tys. zł).
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
DBX S to nowa wersja w gamie Aston Martina DBX. Gamie, która wkrótce ma przypominać ofertę Porsche.
Ferrari 296 Speciale o mocy 880 KM wypełnia lukę po 488 Pista, a na torze jest szybsze od LaFerrari.
Sprawdź, jak w jeden dzień odwiedzić ikony Europy, nie wyjeżdżając z kraju! Niezwykła podróż po Pałukach.
To nie tylko ewolucja flagowego modelu, ale też odpowiedź na dynamiczne zmiany w świecie motoryzacji
Tak mógłby wyglądać Defender Octa gdyby powstał 25 lat temu - oto najnowszy “klasyk” od Land Rovera.
Z mocą ponad 850 KM nowe Ferrari 296 VS będzie jedną z najgorętszych premier 2025 roku.
Brabus opracował własną wersję flagowej klasy E od AMG, ale pod maską nadal spoczywa R6, nie V8.
Nowe 911 od Porsche Heritage, na swoje szczęście lub nieszczęście, inspirowane jest latami 70. i 80.
Ferrari zaprezentuje swoje pierwsze EV jeszcze w tym roku, a jego nazwa to po prostu Elettrica.
Nowe elektryczne Renault 5 Turbo 3E kosztuje tyle co używane supersamochody Ferrari czy McLarena.
Odświeżony model zastępuje kilka pozycji w ofercie Audi. Czy będzie to sukces?
Nowe Porsche 911 GT3 992.2 ustanowiło rekord okrążenia Nürburgringu wśród aut ze skrzynią ręczną.