Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Morgan podzielił się informacjami na temat nowego modelu flagowego z sześciocylindrowym silnikiem.
Plus Six był szczytowym dziełem Morgana od momentu debiutu w 2019 roku. Teraz model ten już wyszedł z produkcji, ale jak się okazuje, brytyjska manufaktura już pracuje nad jego następcą. Nowy flagowiec nie ma jeszcze nazwy, ale ma już właściwy kształt i zbliża się do końca procesu rozwojowego. Premiera powinna nastąpić wiosną tego roku.
Na zdjęcia tego auta w pełnej krasie jeszcze trochę poczekamy, ale producent opublikował kilka fotografii z testów, na których już widać niektóre detale nowego Morgana. Zmiana nazwy i przejście na całkowicie nowe podwozie nie przeszkodziła w stworzeniu klasycznego dla tej marki nadwozia w stylu retro. Fakt, będzie ono bardziej współcześnie wykończone, ale jak już widzieliśmy na przykładzie Morgana Super 3 i limitowanego Midsummer, da się to zrobić ze smakiem i wyczuciem. Koła zamaskowanego prototypu pochodzą w prostej linii od drugiego z wymienionych modeli, będąc podobnymi “dyskami” o pełnym, aerodynamicznym przekroju.
Podstawą opracowania przyszłego flagowca Morgana jest platforma CXV, wersja rozwojowa poprzedniej aluminiowej architektury CX użytej po raz pierwszy w Plus Six, ale z mniejszą masą i większą sztywnością niż dotychczas. A skoro Plus Six na gotowo ważył tylko 1114 kg, dalsza schodzenie z masy naturalnie budzi naszą ciekawość.
Źródłem mocy nowego Morgana tradycyjnie będą rzędowe silniki sześciocylindrowe pozyskiwane od BMW. Najpewniej będzie to podwójnie doładowana 3-litrowa jednostka B58. Morgan chwali się, że w tym modelu dokonano pewnych modyfikacji wokół silnika, dlatego spodziewamy się mocy wyższej niż 340 KM w Plus Six. Większa moc i potencjalnie mniejsza masa powinny poprawić przyspieszenie do 100 km/h, które w dotychczasowym flagowcu wynosiło 4,2 s. Prędkość maksymalna może przekroczyć 270 km/h.
Morgan ostatnio daje do zrozumienia, że zauważył potencjał w rosnącym popycie na samochody budowane na zamówienie. Z tego powodu nie zdziwimy się, jeśli nowy topowy model tej marki będzie oferował szersze niż kiedykolwiek możliwości personalizacji.
Nowy sześciocylindrowy Morgan powinien pojawić się na rynku wiosną tego roku. Do tego czasu jego ceny będą tajemnicą, ale punkt wyjściowy dla tego auta będzie w okolicach 100 tys. funtów (0,5 mln zł). Dotychczasowy topowy model Plus Six można było nabyć za około 92 tys. funtów (460 tys. zł).
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Morgan podzielił się informacjami na temat nowego modelu flagowego z sześciocylindrowym silnikiem.
Jedno z najlepszych szybkich kombi - BMW M3 Touring - właśnie dostało ostrzejszą wersję CS.
RS5 następnej generacji zastąpi jednocześnie modele RS4 Avant i RS5 Sportback.
Na rok 2025 BMW przygotowało trzy warianty odświeżonego SUV-a iX z większą mocą i lepszym zasięgiem.
Rekord najdłuższego ciągłego poślizgu na lodzie od niedawna należy do Porsche Taycan GTS.
W wyniku ostatnich głośnych incydentów, w ofercie jednej z firm pojawił się specjalny pakiet do F40.
Pierwszy model sportowej submarki Genesis Magma będzie miał około 600 KM i pojawi się w 2025 r.
Następca serii 718 coraz bliżej debiutu. Na drogach pojawiły się prototypy elektrycznego Porsche.
Nowa stylizacja zewnętrzna i poprawa jakości - to główne cele dużego liftingu Tesli Model Y.
Poprzednie GT350 było produktem licencyjnym. Nowy model to prawdziwe Shelby i ma V8 o mocy 821 KM.
Piąta generacja Quattroporte wniosła włoską limuzynę na poziom pozwalający rywalizować z najlepszymi.
Niedoceniany w swoim czasie, dziś Lexus LFA urósł do rangi ikony współczesnej motoryzacji.