Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Morgan Midsummer to sześciocylindrowa barchetta projektu Pininfariny

Brytyjski Morgan połączył siły z włoskim studio Pininfarina, aby wypuścić wyjątkowy model samochodu.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

16 maja 2024
Morgan Midsummer by Pininfarina premiera
20

Morgan, brytyjski producent niszowych samochodów sportowych, nawiązał współpracę z Pininfariną, aby stworzyć model Midsummer. Ta krótkoseryjna barchetta jest posadowiona na platformie CX dedykowanej do najnowszych modeli Morgana. Z tego coachbuildingowego miksu narodził się najbardziej unikatowy Morgan ostatnich dekad, z dedykowanymi panelami nadwozia i stworzonym od nowa wnętrzem. Cena tego auta nie jest znana, ale powstanie ich tylko 50 sztuk, więc na pewno nie będą oferowane w przecenie.

Midsummer korzysta z tej samej struktury przestrzennej z giętego aluminium co najnowszy model Plus Six. Napęd również przeniesiono bez zmian - to dalej ta sama sześciocylindrowa jednostka BMW połączona z 8-biegowym automatem ZF. Osiągi i liczby limitowanego Midsummera nie zostały podane, ale pewnie są co najmniej tak samo dobre jak w Plus Six: 340 KM, 500 Nm i przyspieszenie do 100 km/h w 4,2 s.

Midsummer to przede wszystkim pokaz kunsztu rzemieślników ręcznie tworzących nadwozie i wnętrze.

Nie chodzi jednak o osiągi, ale o niezwykle efektowne, ręcznie budowane nadwozie i wykończenie. Design pozostał w stylu Morgana, ale z dramatycznie zmienionymi proporcjami, usuniętą przednią szybą i naciskiem na aerodynamiczne obłości jest w nim element stylu lat 30. i 40. Pininfariny. Panele nadwozia są ręcznie kształtowane z arkuszy aluminium, a każdy samochód wymaga 250 godzin pracy blacharzy.

Wzdłuż całego nadwozia biegnie próg ze stali nierdzewnej wypolerowany na wysoki połysk, aby odbijał światło otoczenia. Reflektory są identyczne jak w najnowszych Morganach, ale ze srebrnymi wstawkami, a światła tylne z fazowanymi obudowami są wkomponowane w wydłużony tył auta. Najbardziej godnym uwagi elementem stylistycznym jest jednak zastosowanie odsłoniętego drewna tekowego na zewnątrz, płynnie łączącego ponad 400 pojedynczych warstw twardego drewna (każda o grubości zaledwie 0,6 mm), tworząc efektowną strukturę, która otacza kabinę i wyznacza jej główną linię stylistyczną.

Reklama
Morgan Midsummer wnętrze
20

Poza tym Midsummer został wyposażony w regulowane amortyzatory Nitron skalibrowane specjalnie do tego modelu. Unikalne są też koła z lekkiego kutego aluminium, dzięki którym zaoszczędzono 3 kg na masie każdego z nich. Pomogło to osiągnąć cel jakim było zachowanie masy gotowego auta poniżej progu 1000 kg. Ciekawym zabiegiem jest też celowe zwiększenie profilu opon - Midsummer ma Micheliny Pilot Sport 5 zaprojektowane tak, aby wyglądem nawiązywały do wyglądu opon sprzed wielu lat. To rzecz, która z czasem zostanie zaadaptowana do wszystkich modeli Morgana.

Więcej drewna tekowego znajdziemy we wnętrzu, gdyż sama deska rozdzielcza składa się ze 126 warstw drewna. Ogólny układ wnętrza jest typowy dla Morgana, ale Brytyjczycy postarali się, aby odróżnić ten wyjątkowy samochód od innych. Zastosowano m.in. środek kierownicy z kutego aluminium oraz ręcznie wykonane, białe tarcze zegarów, których integracja wymagała rewizji instalacji elektrycznej całego samochodu.

Morgan Midsummer pojawi się przed szeroką publicznością na lipcowym Goodwood Festival of Speed. Jeśli masz ochotę kupić sobie coś takiego, niestety jest już za późno - wszystkie 50 egzemplarzy zaliczkowano jeszcze przed oficjalną prezentacją. Produkcja ruszy w trzecim kwartale 2024 roku.

Michał Sztorc z nową okładką EVO Magazine
PREMIERA EVO
Już jest nowe EVO Magazine. Rower na okładce?! Co im strzeliło do głowy?!

Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!

28 lutego 2025
Yokohama on Tour - Puszcza Białowieska - zimą
Prezentacja Partnera
Ruszamy na wschód do Puszczy Białowieskiej

Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!

28 lutego 2025
Ducati Panigale V4 na torze
Prezentacja Partnera
Co na nas czeka w salonach Ducati w 2025 roku?

Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji

25 lutego 2025
Test opon 2024
Test opon 2024
EVO TEST OPON 2024 - w corocznym teście wyłaniamy najlepsze opony

Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?

25 lutego 2025
MGA Factory Edition Frontline restomod
Restomod
To klasyczne MG ma stosunek mocy do masy niczym Porsche 911 GT3

MGA Factory Edition od brytyjskiej firmy Frontline to klasyk o osiągach godnych supersamochodów.

10 kwietnia 2025
JCR Porsche 911 S/T tuning
Porsche / 911 S/T
Tuner JCR poprawił nasz Samochód Roku - Porsche 911 S/T

JCR to specjaliści od tuningu Porsche, a ich najnowsza kreacja bazuje na wspaniałym 911 S/T.

10 kwietnia 2025
2026 Aston Martin DB12 spyshot
Aston Martin / DB12
Po Nurburgringu jeździ zmodyfikowany Aston Martin DB12. Nowy AMR?

Super-GT Aston Martina wkrótce doczeka się wzmocnionej i nastawionej na tor wersji specjalnej.

10 kwietnia 2025
2025 Bentley Continental GT premiera
Bentley / Continental GT
Bazowy hybrydowy Bentley Continental GT ma aż 680 KM i silnik V8

Gama Bentleya powiększa się o bazowe warianty Continentala GT i Flying Spura z napędem hybrydowym.

8 kwietnia 2025
zmiany legislacyjne w UK 2035
Rynek
Wielka Brytania luzuje ban na samochody spalinowe niszowych producentów

Mali producenci będą mogli sprzedawać w UK samochody spalinowe do 2030 roku, a hybrydy do 2035.

7 kwietnia 2025
2025 Abt RS3-R tuning
ABT
Audi RS3-R od Abt mocą zbliża się do Porsche 911 GTS

Karbonowe dodatki, bodykit i ponad 500 KM to pakiet jaki Abt proponuje do limitowanego Audi RS3 R.

7 kwietnia 2025
Zenvo Aurora kwiecień 2024
Zenvo / Aurora
Silnik quad-turbo w Zenvo Aurora będzie najmocniejszym V12 na świecie

Zenvo Aurora będzie pierwszym z wielu hipersamochodów korzystających z modułowego silnika V12.

4 kwietnia 2025
McLaren i Forseven fuzja
McLaren
McLaren łączy się z Forseven. W planach SUV-y i elektryki

McLaren i Forseven razem stworzą McLaren Group Holdings, a strategia firmy obierze nowy tor.

4 kwietnia 2025
Hyundai Ioniq 6 N lifting
Hyundai / Ioniq 6
Hyundai Ioniq 6 N ma być koreańskim odpowiednikiem elektrycznego M3

Wkrótce Ioniq 6 N dołączy do elektrycznej gamy sportowych Hyundaiów obok znakomitego Ioniq’a 5 N.

3 kwietnia 2025
Skoda Elroq RS premiera
Skoda / Elroq
Skoda wypuszcza najszybciej przyspieszający model w historii: Elroq RS

Skoda Elroq RS o mocy 340 KM to pierwszy elektryczny SUV o sportowym charakterze w swoim segmencie.

3 kwietnia 2025
Lotus Emeya Eletre gama modeli
Lotus
Lotus porządkuje gamę Emeyi i Eletre. Ceny w dół

Lotus upraszcza nazewnictwo wewnątrz gamy Emeyi i Eletre oraz wprowadza nowe wersje wyposażenia.

2 kwietnia 2025
Hyundai Insteroid koncept
Hyundai / Inster
Hyundai Insteroid - i20 N na miarę nowej ery

Hyundai podzielił się zdjęciami małego, zwariowanego hot hatcha EV. Czy to duchowy następca i20 N?

1 kwietnia 2025