BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Brytyjski Morgan stworzył elektrycznego trójkołowca na bazie Super 3, aby eksplorować możliwości napędu EV.
Specjalistyczne firmy prowadzące częściowo ręczną produkcję w niewielkich seriach mają przed sobą nie lada wyzwanie. Przesiadka na EV diametralnie zmieni kluczowe wartości oferowanych przez nich pojazdów, a gang i zapach silnika spalinowego to coś, co trudno będzie zastąpić.
Morgan jest obecnie na etapie badania jak można zaoferować zaangażowanie i charakter, którego oczekują klienci, ale w całkowicie bezemisyjnym wydaniu, a owocem tej pracy jest prototyp XP-1. Model ten nie jest zapowiedzią żadnego konkretnego auta produkcyjnego, ale ma pokazać technologię, która w przyszłości trafi do wielu modeli tej marki.
Podstawą prototypu XP-1 jest aluminiowa struktura nośna Morgana Super 3, ale z nadwoziem zmodyfikowanym pod kątem wydajności. Bardziej opływowy pas przedni i aerodynamiczne nakładki na koła ograniczają opory powietrza o całe 33%.
Trzycylindrowy silnik Forda zamieniono na dedykowany silnik elektryczny zasilany z baterii. Parametrów nie podano, ale całe auto miało osiągnąć masę nie odbiegającą znacząco od ważącego 635 kg modelu spalinowego. Pewną wskazówką dotyczącą zasięgu jest zdjęcie ekranu, na którym widać, że przy 78% baterii zasięg wynosi 87 mil, czyli 140 km. Z matematyki wynika, że na pełnym ładowaniu XP-1 przejedzie maksymalnie 180 km.
Kluczowe jest jednak to, jak elektronika może wpłynąć na oferowane przez dany samochód wrażenia z jazdy. Morgan na razie unika odpowiedzi na najważniejsze pytania, ale zaznacza, że XP-1 daje inżynierom "pełną dowolność kalibracji ustawień przepustnicy i poziomu regeneracji przy różnych prędkościach, które prowadzą do stworzenia szeregu trybów jazdy o różnorodnej charakterystyce". W planach jest również szybkie ładowanie z dwukierunkowym przekazywaniem energii.
Kokpit wraz z kontrolkami i przyciskami przypomina standardowy model Super 3, choć z nowymi, wirtualnymi zegarami specyficznymi dla EV oraz elektrycznym hamulcem ręcznym zastosowanym w Morganie po raz pierwszy. Projekt XP-1 powstawał przez 12 miesięcy, a teraz zostanie poddany szeroko zakrojonemu programowi testowemu, który ma na celu określenie kierunku rozwoju pojazdów elektrycznych firmy Morgan.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.