Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Brytyjski Morgan stworzył elektrycznego trójkołowca na bazie Super 3, aby eksplorować możliwości napędu EV.
Specjalistyczne firmy prowadzące częściowo ręczną produkcję w niewielkich seriach mają przed sobą nie lada wyzwanie. Przesiadka na EV diametralnie zmieni kluczowe wartości oferowanych przez nich pojazdów, a gang i zapach silnika spalinowego to coś, co trudno będzie zastąpić.
Morgan jest obecnie na etapie badania jak można zaoferować zaangażowanie i charakter, którego oczekują klienci, ale w całkowicie bezemisyjnym wydaniu, a owocem tej pracy jest prototyp XP-1. Model ten nie jest zapowiedzią żadnego konkretnego auta produkcyjnego, ale ma pokazać technologię, która w przyszłości trafi do wielu modeli tej marki.
Podstawą prototypu XP-1 jest aluminiowa struktura nośna Morgana Super 3, ale z nadwoziem zmodyfikowanym pod kątem wydajności. Bardziej opływowy pas przedni i aerodynamiczne nakładki na koła ograniczają opory powietrza o całe 33%.
Trzycylindrowy silnik Forda zamieniono na dedykowany silnik elektryczny zasilany z baterii. Parametrów nie podano, ale całe auto miało osiągnąć masę nie odbiegającą znacząco od ważącego 635 kg modelu spalinowego. Pewną wskazówką dotyczącą zasięgu jest zdjęcie ekranu, na którym widać, że przy 78% baterii zasięg wynosi 87 mil, czyli 140 km. Z matematyki wynika, że na pełnym ładowaniu XP-1 przejedzie maksymalnie 180 km.

Kluczowe jest jednak to, jak elektronika może wpłynąć na oferowane przez dany samochód wrażenia z jazdy. Morgan na razie unika odpowiedzi na najważniejsze pytania, ale zaznacza, że XP-1 daje inżynierom "pełną dowolność kalibracji ustawień przepustnicy i poziomu regeneracji przy różnych prędkościach, które prowadzą do stworzenia szeregu trybów jazdy o różnorodnej charakterystyce". W planach jest również szybkie ładowanie z dwukierunkowym przekazywaniem energii.
Kokpit wraz z kontrolkami i przyciskami przypomina standardowy model Super 3, choć z nowymi, wirtualnymi zegarami specyficznymi dla EV oraz elektrycznym hamulcem ręcznym zastosowanym w Morganie po raz pierwszy. Projekt XP-1 powstawał przez 12 miesięcy, a teraz zostanie poddany szeroko zakrojonemu programowi testowemu, który ma na celu określenie kierunku rozwoju pojazdów elektrycznych firmy Morgan.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
BMW żegna roadstera Z4 limitowaną edycją dla miłośników marki i modelu.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Nowy Mercedes CLA Shooting Brake łączy sportowy styl z praktycznością kombi i wydajnym napędem.
Pustynia w Emiratach i bulwary w Monako - Brabus XL 800 Cabrio świetnie pasuje do obu tych miejsc.
Nowe Porsche 911 GT3 z Manthey Kit urywa kolejne kilka sekund z wyniku na torze Nürburgring.
Genesis GV60 Magma bazuje na rozwiązaniach Hyundaia Ioniq 5 N, ale aspiruje do segmentu premium.
443 kW - tyle mocy Lotus wycisnął ze swojej elektrycznej architektury 800V w modelu Emeya.
Z mocą 1156 KM nowe Cayenne w wersji Turbo jest najmocniejszym seryjnym Porsche w historii.
Podczas Grand Prix Las Vegas McLaren zaprezentuje wyjątkowy model 750S Spider od MSO.
Limitowany model Leon VZ TCR to najbardziej torowo nastawiona Cupra w historii.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.