Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Brytyjski Morgan stworzył elektrycznego trójkołowca na bazie Super 3, aby eksplorować możliwości napędu EV.
Specjalistyczne firmy prowadzące częściowo ręczną produkcję w niewielkich seriach mają przed sobą nie lada wyzwanie. Przesiadka na EV diametralnie zmieni kluczowe wartości oferowanych przez nich pojazdów, a gang i zapach silnika spalinowego to coś, co trudno będzie zastąpić.
Morgan jest obecnie na etapie badania jak można zaoferować zaangażowanie i charakter, którego oczekują klienci, ale w całkowicie bezemisyjnym wydaniu, a owocem tej pracy jest prototyp XP-1. Model ten nie jest zapowiedzią żadnego konkretnego auta produkcyjnego, ale ma pokazać technologię, która w przyszłości trafi do wielu modeli tej marki.
Podstawą prototypu XP-1 jest aluminiowa struktura nośna Morgana Super 3, ale z nadwoziem zmodyfikowanym pod kątem wydajności. Bardziej opływowy pas przedni i aerodynamiczne nakładki na koła ograniczają opory powietrza o całe 33%.
Trzycylindrowy silnik Forda zamieniono na dedykowany silnik elektryczny zasilany z baterii. Parametrów nie podano, ale całe auto miało osiągnąć masę nie odbiegającą znacząco od ważącego 635 kg modelu spalinowego. Pewną wskazówką dotyczącą zasięgu jest zdjęcie ekranu, na którym widać, że przy 78% baterii zasięg wynosi 87 mil, czyli 140 km. Z matematyki wynika, że na pełnym ładowaniu XP-1 przejedzie maksymalnie 180 km.
Kluczowe jest jednak to, jak elektronika może wpłynąć na oferowane przez dany samochód wrażenia z jazdy. Morgan na razie unika odpowiedzi na najważniejsze pytania, ale zaznacza, że XP-1 daje inżynierom "pełną dowolność kalibracji ustawień przepustnicy i poziomu regeneracji przy różnych prędkościach, które prowadzą do stworzenia szeregu trybów jazdy o różnorodnej charakterystyce". W planach jest również szybkie ładowanie z dwukierunkowym przekazywaniem energii.
Kokpit wraz z kontrolkami i przyciskami przypomina standardowy model Super 3, choć z nowymi, wirtualnymi zegarami specyficznymi dla EV oraz elektrycznym hamulcem ręcznym zastosowanym w Morganie po raz pierwszy. Projekt XP-1 powstawał przez 12 miesięcy, a teraz zostanie poddany szeroko zakrojonemu programowi testowemu, który ma na celu określenie kierunku rozwoju pojazdów elektrycznych firmy Morgan.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
„WE RIDE AS ONE” – hasło łączące dziesiątki tysięcy Ducatisti, czyli miłośników marki z Borgo Panigale.
Mazury to wymarzony kierunek na wakacyjną przygodę. Bawiliśmy się fantastycznie.
Inspirowany modelami Carrera 2.7 RS i GT3 RS 4.0 nowy European RS jest ultra-analogowym Porsche 911.
Zmodernizowane wersje dotychczasowego Porsche Cayenne na benzynę pozostaną w ofercie obok nowego EV.
Wykorzystując sztuczki z 765LT McLaren stworzył jeden z najlepszych supersamochodów naszych czasów.
Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić do niego karbonowe dodatki z palety M Performance.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Następca LaFerrari będzie pomostem między zespołem wyścigowym, a działem drogowym marki Ferrari.
Nowy napęd i liczne poprawki podwozia sprawiły, że 992 Carrera GTS powróciła do optymalnej formy.
Zmiana W12 na V8 plug-in spowoduje, że nowy Flying Spur będzie miał tyle mocy co Panamera Turbo S.
Panamera GTS i Panamera Turbo S E-Hybrid dołączają do gamy nowej generacji limuzyny Porsche.
W gamie Porsche Macan pojawiły się dwa nowe warianty: bazowy model z jednym motorem oraz mocne 4S.
Zmiany w nazewnictwie marki Audi spowodowały, że A4 sedan i kombi będą teraz nosić oznaczenie A5.
Większa moc, lepsze chłodzenie i opony Cup 2R mają zrobić z Mercedesa-AMG GT zabawkę na tor.