Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
W nadchodzących wyścigach serii WEC Ferrari będzie rywalizować m.in. z Toyotą, Peugeotem i Alpine.
Scuderia Ferrari przystąpiła do testów torowych nowego bolidu przeznaczonego do wyścigów długodystansowych. Samochód ma spełniać wymogi klasy LMH (Le Mans Hypercar) i przejdzie wstępne testy na torze Fiorano zanim ruszy na podbój europejskiej serii WEC. Zmiana regulaminu technicznego tej serii sprawiła, że wzrosło zainteresowanie wyścigami długodystansowymi wśród dużych producentów, więc zapowiada się naprawdę ciekawa rywalizacja.
W swojej klasie Ferrari będzie konkurować przede wszystkim z zespołem Toyota Gazoo Racing, Scuderia Cameron Glickenhaus oraz Peugeot. Francuski producent wystawia swój nowy samochód już w ten weekend podczas 6-godzinnego wyścigu na torze Monza. Przepisy serii WEC dopuszczają do rywalizacji także bolidy innej kategorii - LMDh (Le Mans Daytona Hybrid) dlatego od 2023 roku stawka powiększy się o zespoły fabryczne Porsche, BMW, Lamborghini i Alpine.
Zgodnie z przepisami Ferrari będzie korzystać z konstrukcji podobnej jak rywale - jest to stworzone od podstaw podwozie i hybrydowy układ napędowy. Uzyskiwana przez bolid moc nie jest wartością oczywistą i z góry znaną - producentów obowiązuje tzw. Balance of Performance, czyli zasada wyrównywania osiągów, aby samochody były konkurencyjne.
Jeśli chodzi o wygląd samego bolidu widać, że Ferrari ma kształt typowy dla współczesnych samochodów WEC, ale w przeciwieństwie do Peugeota zachowano monstrualne tylne skrzydło. Jest ono wyposażone w dodatkowy statecznik centralny wyrastający z płetwy łączącej dach kabiny z tyłem auta. Poniżej głównej powierzchni skrzydła widać kolejny poziomy element wystający do tyłu ponad dyfuzorem auta.
Jak widać na razie tylko Peugeot wyłamał się ze stawki projektując 9X8h pozbawione tradycyjnego tylnego spoilera. Być może w przypadku Ferrari konstrukcja tyłu jest inspirowana doświadczeniami zespołu wyścigowego F1 - to przewaga Włochów nad innymi zespołami fabrycznymi w klasie (poza Alpine).
Na razie brakuje informacji jaki napęd Ferrari zamierza wykorzystać w swoim bolidzie LMH. Wszyscy inni zdecydowali się na jednostki turbodoładowane, więc na pewno Włosi pójdą tym samym tropem. Peugeot i Toyota korzystają z silnika V6 twin turbo, Porsche postawiło na podwójnie doładowane V8 z płaskim wałem, a BMW na V8 twin turbo z bardziej typowym wałem krzyżowym.
Wyścigi WEC po małej rewolucji wreszcie będą gratką dla kibiców i poligonem doświadczalnym dla kilku bardzo poważnych graczy na samochodowej mapie świata. Znając ich budżety i stawkę, o którą toczy się gra, mamy nadzieję na kilka sezonów ostrej rywalizacji, w której nie będzie jednego oczywistego faworyta.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Zagato i La Squadra wspólnie stworzyli współczesną interpretację wyścigowego Alpine A220 z lat 60.
Ofensywa modelowa Alpine nabiera rozpędu. Jako drugi w gamie debiutuje sportowy SUV A390 na prąd.
Po sprzedaży Alpiny rodzina Bovensiepen zakłada nową markę i zaprzęga do współpracy studio Zagato.
BMW ponownie przedstawia pomysł na ekskluzywnego shooting brake’a w postaci konceptu Speedtop.
Fernando Alonso zasiadł za sterami Valhalli podczas pokazowego przejazdu przed GP Monako.
Tesla Plaid dysponuje ogromną mocą, ale niekoniecznie świetnie jeździ. Czy nowy Model S będzie inny?
Inspirowany Z3 M shooting brake od BMW zadebiutuje podczas tegorocznego konkursu w Villa d’Este.
W czerwcu AMG odsłoni rywala dla Taycana, tymczasem możemy przyjrzeć się temu modelowi w kamuflażu.
W EVO lubimy przygody, a czym, jeśli nie bajeczną podróżą, mogłaby być przygoda na miarę naszego magazynu? Przed Wami test na zawartość genu DEF.
Hybrydy plug-in (PHEV) miały być złotym środkiem między elektrykiem a spalinówką. W praktyce stały się narzędziem do omijania norm emisji CO2
Długo wyczekiwany system Apple CarPlay Ultra debiutuje na pokładzie wszystkich modeli Aston Martina.
BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.