Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Kultowy Nissan Skyline GT-R R32 może powrócić, ale już bez legendarnego silnika RB26 pod maską.
Przeszło trzy dekady po debiucie oryginalnego Nissana Skyline GT-R R32 japoński producent opublikował zdjęcie czegoś, co nazywa “R32 EV”. Na tym etapie nie ma żadnych znaczących szczegółów na temat tego projektu, ale logika nakazuje sądzić, że Nissan opracowuje koncept fabrycznego restomoda, oczywiście z napędem wyłącznie elektrycznym.
Model GT-R R32 powstał 34 lata temu według specyfikacji japońskiej wyścigowej grupy A. Na cztery lata zdominował tamtejsze wyścigi samochodów turystycznych odnosząc zwycięstwa w każdym z 29 startów, co przyniosło mu słynny przydomek “Godzilla”. W ten sposób Nissan zbudował wokół tego auta kult trwający do dziś.
Opublikowany przez firmę materiał wideo zawiera co prawda podkład dźwiękowy sześciocylindrowego silnika RB26DETT, ale nadchodzący koncept z całą pewnością nie dostanie motoru spalinowego. Będzie to samochód stricte elektryczny, ewentualnie z dźwiękiem podkładanym z głośników, jeśli wspomniane wideo ma cokolwiek wspólnego z rzeczywistością.
Tłumacząc opis filmu z języka japońskiego na polski, marka potwierdza, że projekt elektrycznego R32 został zainicjowany przez jednego z inżynierów Nissana szczególnie zainteresowanego tym modelem. Komunikat głosi: "Chcę zbudować coś ekscytującego dodając do mojego ulubionego samochodu najnowszą technologię elektryfikacji, z którą jestem związany.”
W 2021 roku Nissan zaprezentował inny ciekawy koncept z napędem EV - Ariya Single Seater - którego rozwiązania trafiły potem do produkcyjnego SUV-a Ariya. Obecnie najmocniejszy wariant napędu jaki Nissan ma w produkcji trafia właśnie do tego modelu. Dwa motory - po jednym na każdą oś - generują łącznie 394 KM i 600 Nm. Nie ma na razie pewności czy do R32 EV trafi ten napęd, czy coś zupełnie innego.
Oryginalny Nissan Skyline GT-R R32 ma supernowoczesny jak na tamte czasy układ napędu na wszystkie koła ATTESA E-TS i skrętną tylną oś. Najciekawszym aspektem nowego projektu jest jak producent zamierza przeprowadzić konwersję tych elementów z uwzględnieniem wymogów i charakterystyki silników elektrycznych.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.
Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Ferrari przedstawiło szczegóły nowej autorskiej platformy dedykowanej do samochodów elektrycznych.
Niemiecki Capricorn debiutuje na rynku hipersamochodów z 900-konnym 01 stworzonym wspólnie z Zagato.
Na szczyt oferty Aston Martina DB12 wskakuje nowy model S oferujący 700 KM i garść stylowych detali.
35 lat temu rynkiem supersamochodów wstrząsnęła Honda NSX. Po latach ponownie odkrywamy jej uroki.
W nowym elektrycznym Porsche Cayenne większą powierzchnię wnętrza pokrywają ekrany niż skóra.
Niezależnie czy to prototyp Toyoty czy Lexusa LFR, Japończycy nie zwalnia tempa rozwoju tego modelu.
Niemiecka inżynieria z włoskim designem i drzwiami “gullwing” - taki ma być hipersamochód od Zagato.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
Dekadę po premierze brytyjska marka Zenos podnosi moc E10 do 380 KM i cenę do ponad 140 tys. funtów.