Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Kultowy Nissan Skyline GT-R R32 może powrócić, ale już bez legendarnego silnika RB26 pod maską.
Przeszło trzy dekady po debiucie oryginalnego Nissana Skyline GT-R R32 japoński producent opublikował zdjęcie czegoś, co nazywa “R32 EV”. Na tym etapie nie ma żadnych znaczących szczegółów na temat tego projektu, ale logika nakazuje sądzić, że Nissan opracowuje koncept fabrycznego restomoda, oczywiście z napędem wyłącznie elektrycznym.
Model GT-R R32 powstał 34 lata temu według specyfikacji japońskiej wyścigowej grupy A. Na cztery lata zdominował tamtejsze wyścigi samochodów turystycznych odnosząc zwycięstwa w każdym z 29 startów, co przyniosło mu słynny przydomek “Godzilla”. W ten sposób Nissan zbudował wokół tego auta kult trwający do dziś.
Opublikowany przez firmę materiał wideo zawiera co prawda podkład dźwiękowy sześciocylindrowego silnika RB26DETT, ale nadchodzący koncept z całą pewnością nie dostanie motoru spalinowego. Będzie to samochód stricte elektryczny, ewentualnie z dźwiękiem podkładanym z głośników, jeśli wspomniane wideo ma cokolwiek wspólnego z rzeczywistością.
Tłumacząc opis filmu z języka japońskiego na polski, marka potwierdza, że projekt elektrycznego R32 został zainicjowany przez jednego z inżynierów Nissana szczególnie zainteresowanego tym modelem. Komunikat głosi: "Chcę zbudować coś ekscytującego dodając do mojego ulubionego samochodu najnowszą technologię elektryfikacji, z którą jestem związany.”
W 2021 roku Nissan zaprezentował inny ciekawy koncept z napędem EV - Ariya Single Seater - którego rozwiązania trafiły potem do produkcyjnego SUV-a Ariya. Obecnie najmocniejszy wariant napędu jaki Nissan ma w produkcji trafia właśnie do tego modelu. Dwa motory - po jednym na każdą oś - generują łącznie 394 KM i 600 Nm. Nie ma na razie pewności czy do R32 EV trafi ten napęd, czy coś zupełnie innego.
Oryginalny Nissan Skyline GT-R R32 ma supernowoczesny jak na tamte czasy układ napędu na wszystkie koła ATTESA E-TS i skrętną tylną oś. Najciekawszym aspektem nowego projektu jest jak producent zamierza przeprowadzić konwersję tych elementów z uwzględnieniem wymogów i charakterystyki silników elektrycznych.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Długo wyczekiwany system Apple CarPlay Ultra debiutuje na pokładzie wszystkich modeli Aston Martina.
BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.
Tajemniczy prototyp Porsche 911 wyróżnia się znacznie poszerzonym tyłem i agresywną aerodynamiką.
Zaprezentowany pierwszy raz w 2019 roku butikowy hipersamochód De Tomaso P72 doczeka się produkcji.
Na drogach pojawiły się nowe, mniej zamaskowane i bardziej agresywne, prototypy Genesis GV60 Magma.
Elektryczna Skoda Enyaq RS w ramach liftingu otrzymała odświeżający design i wzrost wydajności.
Jak zapewnia Chevrolet, wnętrze nowej Corvette C8 zyskało głównie na ergonomii i technologii.
Nowa odsłona popularnej gry wyścigowej z 2014 roku właśnie zyskała pierwszą aktualizację.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Mija prawie połowa roku, a nadal niewiele wiemy o testowanym elektrycznym Porsche Cayman/Boxster.
Nowe AMG GT wygląda dobrze, ale jego długoterminowa wartość będzie zależała od sukcesu filmu “F1”.
Nowy Singer oprócz wyjątkowej jakości zawiera odrobinę wyścigowego know-how Red Bulla i Coswortha.