Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Kultowy Nissan Skyline GT-R R32 może powrócić, ale już bez legendarnego silnika RB26 pod maską.
Przeszło trzy dekady po debiucie oryginalnego Nissana Skyline GT-R R32 japoński producent opublikował zdjęcie czegoś, co nazywa “R32 EV”. Na tym etapie nie ma żadnych znaczących szczegółów na temat tego projektu, ale logika nakazuje sądzić, że Nissan opracowuje koncept fabrycznego restomoda, oczywiście z napędem wyłącznie elektrycznym.
Model GT-R R32 powstał 34 lata temu według specyfikacji japońskiej wyścigowej grupy A. Na cztery lata zdominował tamtejsze wyścigi samochodów turystycznych odnosząc zwycięstwa w każdym z 29 startów, co przyniosło mu słynny przydomek “Godzilla”. W ten sposób Nissan zbudował wokół tego auta kult trwający do dziś.
Opublikowany przez firmę materiał wideo zawiera co prawda podkład dźwiękowy sześciocylindrowego silnika RB26DETT, ale nadchodzący koncept z całą pewnością nie dostanie motoru spalinowego. Będzie to samochód stricte elektryczny, ewentualnie z dźwiękiem podkładanym z głośników, jeśli wspomniane wideo ma cokolwiek wspólnego z rzeczywistością.
Tłumacząc opis filmu z języka japońskiego na polski, marka potwierdza, że projekt elektrycznego R32 został zainicjowany przez jednego z inżynierów Nissana szczególnie zainteresowanego tym modelem. Komunikat głosi: "Chcę zbudować coś ekscytującego dodając do mojego ulubionego samochodu najnowszą technologię elektryfikacji, z którą jestem związany.”
W 2021 roku Nissan zaprezentował inny ciekawy koncept z napędem EV - Ariya Single Seater - którego rozwiązania trafiły potem do produkcyjnego SUV-a Ariya. Obecnie najmocniejszy wariant napędu jaki Nissan ma w produkcji trafia właśnie do tego modelu. Dwa motory - po jednym na każdą oś - generują łącznie 394 KM i 600 Nm. Nie ma na razie pewności czy do R32 EV trafi ten napęd, czy coś zupełnie innego.
Oryginalny Nissan Skyline GT-R R32 ma supernowoczesny jak na tamte czasy układ napędu na wszystkie koła ATTESA E-TS i skrętną tylną oś. Najciekawszym aspektem nowego projektu jest jak producent zamierza przeprowadzić konwersję tych elementów z uwzględnieniem wymogów i charakterystyki silników elektrycznych.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.
Nevera ma 1914 KM i mimo napędu elektrycznego zaliczamy go do czołówki "prawdziwych" samochodów.
Najbardziej ekstremalne Lamborghini Huracán okazuje się najbardziej użyteczne i sprawia dużo frajdy.
Otwieramy sezon razem z najwspanialszymi kąskami nieprzeciętnej motoryzacji.
Potężny pickup, który za nic ma sobie grawitację vs. równie gibka, ale jednak kobieta. Czy dogadają się ze sobą na 1000 km asfaltów, pól i bezdroży?
Zazwyczaj półśrodki typu X-Line cz Y-pakiet bywają mocnym nadużyciem ze strony producentów. Hyundai wybrał własną drogę.
Z okazji 75. urodzin Porsche samo sobie sprawiło prezent - elektryczny hipersamochód nowej generacji.
Na stulecie wyścigu 24h Le Mans Alpine przygotowało limitowaną edycję specjalną modelu A110 R.
Caterham chce zacząć erę napędów EV od zgrabnego sportowego coupe o współczesnej sylwetce.
Tesla Plaid ponownie jest najszybszym samochodem seryjnym z napędem elektrycznym na Nürburgringu.
Wzmocnione torowe SF90 otrzyma najbardziej agresywną aerodynamikę w historii drogowych Ferrari.
Nowy hypercar Bugatti ma być znacznie bardziej ekstremalny niż pozostałe modele z silnikiem W16.
Z okazji okrągłej rocznicy założenia firmy słynna tarcza Porsche otrzymała nowy design.
Golf R stał się mocniejszy niż kiedykolwiek - nowa limitowana do 333 sztuk wersja ma równo 333 KM.
Włoski startup chce wypuścić dwa nowe modele EV. Jeden z nich będzie konkurował z Porsche Taycan.
Dział SVO stworzył szybszą i bardziej muskularną wersję Range Rovera Sport z motorem V8.