Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Kultowy Nissan Skyline GT-R R32 może powrócić, ale już bez legendarnego silnika RB26 pod maską.
Przeszło trzy dekady po debiucie oryginalnego Nissana Skyline GT-R R32 japoński producent opublikował zdjęcie czegoś, co nazywa “R32 EV”. Na tym etapie nie ma żadnych znaczących szczegółów na temat tego projektu, ale logika nakazuje sądzić, że Nissan opracowuje koncept fabrycznego restomoda, oczywiście z napędem wyłącznie elektrycznym.
Model GT-R R32 powstał 34 lata temu według specyfikacji japońskiej wyścigowej grupy A. Na cztery lata zdominował tamtejsze wyścigi samochodów turystycznych odnosząc zwycięstwa w każdym z 29 startów, co przyniosło mu słynny przydomek “Godzilla”. W ten sposób Nissan zbudował wokół tego auta kult trwający do dziś.
Opublikowany przez firmę materiał wideo zawiera co prawda podkład dźwiękowy sześciocylindrowego silnika RB26DETT, ale nadchodzący koncept z całą pewnością nie dostanie motoru spalinowego. Będzie to samochód stricte elektryczny, ewentualnie z dźwiękiem podkładanym z głośników, jeśli wspomniane wideo ma cokolwiek wspólnego z rzeczywistością.
Tłumacząc opis filmu z języka japońskiego na polski, marka potwierdza, że projekt elektrycznego R32 został zainicjowany przez jednego z inżynierów Nissana szczególnie zainteresowanego tym modelem. Komunikat głosi: "Chcę zbudować coś ekscytującego dodając do mojego ulubionego samochodu najnowszą technologię elektryfikacji, z którą jestem związany.”
W 2021 roku Nissan zaprezentował inny ciekawy koncept z napędem EV - Ariya Single Seater - którego rozwiązania trafiły potem do produkcyjnego SUV-a Ariya. Obecnie najmocniejszy wariant napędu jaki Nissan ma w produkcji trafia właśnie do tego modelu. Dwa motory - po jednym na każdą oś - generują łącznie 394 KM i 600 Nm. Nie ma na razie pewności czy do R32 EV trafi ten napęd, czy coś zupełnie innego.
Oryginalny Nissan Skyline GT-R R32 ma supernowoczesny jak na tamte czasy układ napędu na wszystkie koła ATTESA E-TS i skrętną tylną oś. Najciekawszym aspektem nowego projektu jest jak producent zamierza przeprowadzić konwersję tych elementów z uwzględnieniem wymogów i charakterystyki silników elektrycznych.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?