Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Nasilają się plotki o powrocie na rynek Nissana Silvia opartego o elektryczną architekturę Alpine.
W obecnych czasach niewielu producentów oferuje przystępne cenowo samochody sportowe, ale ostatnio pojawiła się fala plotek, że Nissan chce przywrócić do życia model Silvia, aby dołączyć do tego segmentu. Zresztą plotki te wynikają z wypowiedzi kilku wysoko postawionych dyrektorów Nissana, a skoro Alpine jako marka aliansu Renault-Nissan właśnie teraz pracuje nad nową generacją sportowych samochodów elektrycznych, może to otworzyć ścieżkę powrotu dla Silvii, oczywiście z napędem zapożyczonym od bratniej marki.
Minęło już ponad 20 lat od momentu gdy pożegnaliśmy Nissana Silvia. Prace nad nowym modelem podobno są dopiero we wstępnej fazie, ale skoro Alpine potwierdziło już debiut swojego sportowego, elektrycznego coupe na 2026 rok, Nissan może później sięgnąć po gotową technologię, aby popchnąć swój projekt mocno do przodu. Jednocześnie taki ruch pozwoliłby ominąć europejskie przepisy dotyczące emisji spalin, które sprawiają, że samochody sportowe z silnikiem spalinowym są obecnie w odwrocie.
Aby zobaczyć jakiekolwiek sygnały że Nissan chce wyprodukować mały samochód sportowy musimy cofnąć się aż do Tokio Motor Show 2013. Właśnie wtedy zaprezentowano koncept IDx inspirowany Datsunem 510. W najbardziej pikantnej wersji Nismo IDx miał pod maską 1.6-litrowy silnik turbo ze skrzynią CVT wyposażoną w tryb naśladujący sześciobiegowy automat. Model ten był dość odważnie stylizowany, bo posiadał znaczne poszerzenia błotników i efektowne końcówki wydechu wyprowadzone z boku nadwozia.
Od momentu debiutu IDx język stylistyczny Nissana znacznie ewoluował - wystarczy spojrzeć na zeszłoroczny koncept następcy GT-R-a Hyper Force. Jeśli Silvia faktycznie się pojawi, jej projekt na pewno pójdzie w zupełnie inną stronę niż sugerowałby koncept IDx.
Większym znakiem zapytania jest to jak przyszły elektryczny Nissan miałby zapewnić czyste i przystępne osiągi, przez które Silvia niegdyś zyskała status modelu kultowego. S15 była pozbawionym zbędnych systemów tylnonapędowym coupe z czterocylindrowym silnikiem i manualną skrzynią - duchowy przodek Toyoty GR86 można by rzec. Jeśli Nissan zamierza zbudować elektryczne coupe o nazwie Silvia, mamy nadzieję że jakość prowadzenia będzie w nim ważniejsza od surowych osiągów.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?