Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Nasilają się plotki o powrocie na rynek Nissana Silvia opartego o elektryczną architekturę Alpine.
W obecnych czasach niewielu producentów oferuje przystępne cenowo samochody sportowe, ale ostatnio pojawiła się fala plotek, że Nissan chce przywrócić do życia model Silvia, aby dołączyć do tego segmentu. Zresztą plotki te wynikają z wypowiedzi kilku wysoko postawionych dyrektorów Nissana, a skoro Alpine jako marka aliansu Renault-Nissan właśnie teraz pracuje nad nową generacją sportowych samochodów elektrycznych, może to otworzyć ścieżkę powrotu dla Silvii, oczywiście z napędem zapożyczonym od bratniej marki.
Minęło już ponad 20 lat od momentu gdy pożegnaliśmy Nissana Silvia. Prace nad nowym modelem podobno są dopiero we wstępnej fazie, ale skoro Alpine potwierdziło już debiut swojego sportowego, elektrycznego coupe na 2026 rok, Nissan może później sięgnąć po gotową technologię, aby popchnąć swój projekt mocno do przodu. Jednocześnie taki ruch pozwoliłby ominąć europejskie przepisy dotyczące emisji spalin, które sprawiają, że samochody sportowe z silnikiem spalinowym są obecnie w odwrocie.
Aby zobaczyć jakiekolwiek sygnały że Nissan chce wyprodukować mały samochód sportowy musimy cofnąć się aż do Tokio Motor Show 2013. Właśnie wtedy zaprezentowano koncept IDx inspirowany Datsunem 510. W najbardziej pikantnej wersji Nismo IDx miał pod maską 1.6-litrowy silnik turbo ze skrzynią CVT wyposażoną w tryb naśladujący sześciobiegowy automat. Model ten był dość odważnie stylizowany, bo posiadał znaczne poszerzenia błotników i efektowne końcówki wydechu wyprowadzone z boku nadwozia.
Od momentu debiutu IDx język stylistyczny Nissana znacznie ewoluował - wystarczy spojrzeć na zeszłoroczny koncept następcy GT-R-a Hyper Force. Jeśli Silvia faktycznie się pojawi, jej projekt na pewno pójdzie w zupełnie inną stronę niż sugerowałby koncept IDx.
Większym znakiem zapytania jest to jak przyszły elektryczny Nissan miałby zapewnić czyste i przystępne osiągi, przez które Silvia niegdyś zyskała status modelu kultowego. S15 była pozbawionym zbędnych systemów tylnonapędowym coupe z czterocylindrowym silnikiem i manualną skrzynią - duchowy przodek Toyoty GR86 można by rzec. Jeśli Nissan zamierza zbudować elektryczne coupe o nazwie Silvia, mamy nadzieję że jakość prowadzenia będzie w nim ważniejsza od surowych osiągów.
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Najszybsze Alpine A110 poprawiło się o 20 s względem wersji R. Może stąd cena 265 tys. euro…
Z mocą ponad 850 KM nowe Ferrari 296 VS będzie jedną z najgorętszych premier 2025 roku.
Alpine A390 ma zadebiutować jeszcze w tym roku. Model ten bierze na celownik Polestara i Porsche.
Zgodnie z harmonogramem elektryfikacji, Ferrari zaprezentuje swoje pierwsze EV jeszcze w tym roku.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Audi znowu miesza w gamie. Seria A6 będzie kontynuowana, zatem RS6 zachowa V8 i napęd quattro.
Jako odpowiedź na R5, a w mocniejszych wersjach na Alpine A290, Cupra Raval ma sporo do wygrania.
Stawka wyścigu Le Mans coraz bardziej się zacieśnia. W 2027 do topowej klasy LMDh dołączy Ford.
Designer Anthony Jannarelly stworzył modne retro-coupe na bazie Ferrari 360 i nazwał je Ælla-60.
Polestar 4 dołącza do “dwójki” i “trójki” w unikalnej, inspirowanej rajdami kolekcji Arctic Circle.
Morgan podzielił się informacjami na temat nowego modelu flagowego z sześciocylindrowym silnikiem.
Jedno z najlepszych szybkich kombi - BMW M3 Touring - właśnie dostało ostrzejszą wersję CS.