Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Nasilają się plotki o powrocie na rynek Nissana Silvia opartego o elektryczną architekturę Alpine.
W obecnych czasach niewielu producentów oferuje przystępne cenowo samochody sportowe, ale ostatnio pojawiła się fala plotek, że Nissan chce przywrócić do życia model Silvia, aby dołączyć do tego segmentu. Zresztą plotki te wynikają z wypowiedzi kilku wysoko postawionych dyrektorów Nissana, a skoro Alpine jako marka aliansu Renault-Nissan właśnie teraz pracuje nad nową generacją sportowych samochodów elektrycznych, może to otworzyć ścieżkę powrotu dla Silvii, oczywiście z napędem zapożyczonym od bratniej marki.
Minęło już ponad 20 lat od momentu gdy pożegnaliśmy Nissana Silvia. Prace nad nowym modelem podobno są dopiero we wstępnej fazie, ale skoro Alpine potwierdziło już debiut swojego sportowego, elektrycznego coupe na 2026 rok, Nissan może później sięgnąć po gotową technologię, aby popchnąć swój projekt mocno do przodu. Jednocześnie taki ruch pozwoliłby ominąć europejskie przepisy dotyczące emisji spalin, które sprawiają, że samochody sportowe z silnikiem spalinowym są obecnie w odwrocie.
Aby zobaczyć jakiekolwiek sygnały że Nissan chce wyprodukować mały samochód sportowy musimy cofnąć się aż do Tokio Motor Show 2013. Właśnie wtedy zaprezentowano koncept IDx inspirowany Datsunem 510. W najbardziej pikantnej wersji Nismo IDx miał pod maską 1.6-litrowy silnik turbo ze skrzynią CVT wyposażoną w tryb naśladujący sześciobiegowy automat. Model ten był dość odważnie stylizowany, bo posiadał znaczne poszerzenia błotników i efektowne końcówki wydechu wyprowadzone z boku nadwozia.
Od momentu debiutu IDx język stylistyczny Nissana znacznie ewoluował - wystarczy spojrzeć na zeszłoroczny koncept następcy GT-R-a Hyper Force. Jeśli Silvia faktycznie się pojawi, jej projekt na pewno pójdzie w zupełnie inną stronę niż sugerowałby koncept IDx.
Większym znakiem zapytania jest to jak przyszły elektryczny Nissan miałby zapewnić czyste i przystępne osiągi, przez które Silvia niegdyś zyskała status modelu kultowego. S15 była pozbawionym zbędnych systemów tylnonapędowym coupe z czterocylindrowym silnikiem i manualną skrzynią - duchowy przodek Toyoty GR86 można by rzec. Jeśli Nissan zamierza zbudować elektryczne coupe o nazwie Silvia, mamy nadzieję że jakość prowadzenia będzie w nim ważniejsza od surowych osiągów.
Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Ducati Multistrada Pikes Peak V4 ocieka sportem, dzięki wprowadzonym innowacjom i nowemu zawieszeniu Öhlins.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Władze Alpine sugerują, że ich nowy flagowy supersamochód może być zasilany wodorem.
Dostępność opon do Ferrari 288 GTO to problem, który Pirelli chce rozwiązać modelem P7 Cinturato.
Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Wkrótce Ioniq 6 N dołączy do elektrycznej gamy sportowych Hyundaiów obok znakomitego Ioniq’a 5 N.
Wraz z premierą Mercedesa-AMG CLE63 zakończymy spekulacje na temat źródła jego napędu.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Nowoczesne coupe Caterhama z elektryczną technologią Yamahy zakończy proces rozwojowy w 2025 r.
Mulliner to wersja specjalna dla klientów, którym zwykły Continental GT wydaje się zbyt pospolity.
RS5 następnej generacji zastąpi jednocześnie modele RS4 Avant i RS5 Sportback.
McLaren zapowiada premierę nowego hipersamochodu W1 - duchowego następcy F1 i P1.
Nasilają się plotki o powrocie na rynek Nissana Silvia opartego o elektryczną architekturę Alpine.
Toyota testuje Corollę GR na Nürburgringu, co wywołało lawinę spekulacji o przyszłości tego modelu.