Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Koncepcyjny Nissan Hyper Force to wczesna zapowiedź Nissana GT-R R36

Wreszcie na horyzoncie pojawił się następca GT-Ra. To elektryczny Nissan Hyper Force o mocy 1360 KM.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

25 października 2023
Nissan Hyper Force EV główne
10

Przez 13 lat na rynku Nissan GT-R R35 zyskał status auta kultowego, ale dziś ten model jest oferowany już tylko w Japonii. Pomimo krążącej w środowisku opinii auta o wysoce cyfrowej naturze, GT-R jest do bólu surowym autem sportowym. Za to jego kolejna generacja obierze całkowicie inną ścieżkę związaną z przejściem na napęd elektryczny.

Poznajcie Nissana Hyper Force Concept. Reprezentuje on początek nowej ery sportowych wozów Nissana i w całej swej monstrualnej kreacji pokazuje jednocześnie kierunek dla następcy cenionego GT-R-a.

Hyper Force Concept to ewidentne nawiązanie do kultowej linii modeli GT-R.

Intencje Nissana są oczywiste, bo Hyper Force upstrzony jest odniesieniami do R35. Widać to w charakterystycznym logo w przedniej części, w wysoko poprowadzonej linii szyb i oczywiście w czterech okrągłych zespołach LED-ów tworzących tylne lampy. Design auta przepełniony jest ostrymi kątami i przerysowanymi kształtami, które w produkcyjnej wersji na pewno zostaną odpowiednio utemperowane.

Biorąc pod uwagę, że GT-R - a w szczególności R35 - słynął z radykalnego przesuwania granic możliwości samochodu drogowego, oczekuje się, że R36 zrobi to samo. Dokładne specyfikacje układu napędowego Hyper Force nie zostały ogłoszone, ale wiemy, że generuje on 1360 KM, ma napęd na cztery koła i czerpiąc energię z akumulatora półprzewodnikowego.

Nissan Hyper Force EV przód
10

Nissan odważnie zapowiada, że wprowadzi na rynek swój pierwszy model EV z baterią półprzewodnikową już w 2028 roku. Technologia ta może przyczynić się do opracowania lżejszych, bardziej kompaktowych ogniw przy jednoczesnym osiągnięciu akceptowalnego zasięgu. 

Reklama

Koncept Hyper Force zapowiada nowego GT-R-a, ale także nową technologię akumulatorów półprzewodnikowych.

Nadwozie konceptu Hyper Force zostało wykonane z włókna węglowego w celu zredukowania masy do minimum. W jego konstrukcji zastosowano aktywną aerodynamikę, w tym ruchomy dyfuzor i coś, co Nissan nazywa "siłownikiem plazmowym". Jego zadaniem jest utrzymać strugę powietrza blisko powierzchni nadwozia, szczególnie przy dużej prędkości, w celu wytworzenia większej siły docisku.

Nissan Hyper Force EV kierownica
10

Zawieszenie modelu Hyper Force posiada pełną regulację z poziomu kabiny. Na przykład położenie stabilizatora poprzecznego można ustawiać w odpowiednim menu na ekranie dotykowym. Sama kabina nie ma nic wspólnego z technologią samochodów produkcyjnych. Zastosowano w niej na szeroką skalę rozszerzoną rzeczywistość oraz wiele ruchomych wyświetlaczy po obu stronach czworokątnej kierownicy. Podobnie jak w przypadku R35, Nissan nawiązał współpracę z Polyphony Digital - twórcami serii gier Gran Turismo - w celu opracowania grafiki ekranowej Hyper Force, która przekazuje kierowcy informacje o rozkładzie momentu obrotowego, temperaturze hamulców i przyczepności opon.

Nissan GT-R R36 ewidentnie figuruje w planach japońskiego producenta, ale w dość odległej przyszłości. Problemem jest chociażby napęd konceptu Hyper Force wykorzystujący dopiero raczkującą technologię. Jeśli rozwój baterii półprzewodnikowych pójdzie według założonego planu, następcę GT-R-a zobaczymy pewnie najwcześniej pod koniec obecnej dekady.

Nowy numer EVO Magazine

Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

Yokohama & EVO on Tour
Prezentacja partnera
Redakcyjne auta przemierzą Polskę na oponach Yokohama

Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?

26 kwietnia 2024
Redaktor Michał Sztorc w Morganie
Lifestyle
Z życia redaktora EVO Magazine. Opowiada Michał Sztorc.

Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni. 

25 kwietnia 2024
2024 Mercedes-AMG GT 43 Coupe
Mercedes / AMG GT
Do gamy Mercedesa-AMG GT dołącza bazowa wersja czterocylindrowa

Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.

19 marca 2024
Porsche Taycan Turbo GT premiera
Porsche / Taycan
Porsche Taycan Turbo GT - najszybsze czterodrzwiowe auto na Ringu

Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.

11 marca 2024
Lotus Evija X na torze Nürburgring
Lotus / Evija
Lotus Evija X to drugi najszybszy “elektryk” na Nürburgringu

Unikatowy, torowy Lotus Evija X okrążył Północną Pętlę Nürburgringu w czasie 6:24,047.

27 kwietnia 2024
MG Cyberster cenniki
MG / Cyberster
MG Cyberster wchodzi do sprzedaży w Wielkiej Brytanii

W sierpniu pierwsi brytyjscy klienci odbiorą kluczyki do elektrycznych roadsterów MG Cyberster.

26 kwietnia 2024
Land Rover Defender OCTA teaser
Land Rover / Defender
Land Rover Defender OCTA z podwójnie uturbionym V8 zadebiutuje 3 lipca

OCTA będzie najszybszym i najdzielniejszym w terenie Defenderem w historii.

26 kwietnia 2024
Yokohama & EVO on Tour
Prezentacja partnera
Redakcyjne auta przemierzą Polskę na oponach Yokohama

Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?

26 kwietnia 2024
2024 Tesla Model 3 Performance premiera
Tesla / Model 3
Debiutuje nowa Tesla Model 3 w sportowej wersji Performance

Druga generacja Modelu 3 Performance ma tak dobre osiągi, że w przyszłości może konkurować z BMW M3.

25 kwietnia 2024
Redaktor Michał Sztorc w Morganie
Lifestyle
Z życia redaktora EVO Magazine. Opowiada Michał Sztorc.

Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni. 

25 kwietnia 2024
2024 Lamborghini Urus SE premiera
Lamborghini / Urus
Hybrydowe Lamborghini Urus SE rzuca wyzwanie Ferrari Purosangue

Jeszcze w tym roku w salonach Lamborghini zawita Urus SE z napędem plug-in o mocy 800 KM.

24 kwietnia 2024
Mercedes-Benz G580 EV premiera
Mercedes / klasa G
Mercedes-Benz G580, czyli nowa elektryczna G-klasa

Po latach zapowiedzi wreszcie jest - klasa G z napędem elektrycznym w swojej finalnej formie.

24 kwietnia 2024
BMW 4 Gran Coupe / i4 lifting
BMW / seria 4
BMW serii 4 Gran Coupe oraz i4 przeszły niewielki facelifting

Seria 4 w wersji Gran Coupe oraz elektryczne i4 przeszły niewielkie odświeżenie designu i wnętrza.

24 kwietnia 2024
2024 BMW i4 eDrive35 test
BMW / i4
BMW i4 eDrive35 Gran Coupe - czy mniej znaczy więcej?

Najtańsze BMW i4 ma mniejszą baterię, mniej mocy i kosztuje 259 tysięcy. Czy warto go wybrać?

23 kwietnia 2024
2024 Range Rover Electric prototyp
Land Rover / Range Rover
Pojawiły się pierwsze oficjalne informacje na temat Range Rovera EV

Koncern JLR opublikował zdjęcia z testów pierwszego w historii elektrycznego Range Rovera.

23 kwietnia 2024
2024 Aston Martin DBX707 lifting
Aston Martin / DBX707
Aston Martin DBX707 przeszedł udany przeszczep wnętrza z Vantage’a

Od roku modelowego 2024 Aston Martin DBX dostanie nowe wnętrze inspirowane nowym Vantage.

22 kwietnia 2024