Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Alpina przeprowadziła transformację BMW serii 4 Gran Coupe w szybkiego sedana odmiennego od M3.
Alpina ma nowy model - B4. Bazuje na BMW serii 4 Gran Coupe i zastosowano tutaj standardowy dla Alpiny miks poprawek mechanicznych, elektronicznych i wizualnych. Punktem wyjścia było BMW M440i Gran Coupe, do którego trafiły nowe podzespoły i oprogramowanie, co przekłada się na dane techniczne mocno zbliżone do M4 Competition. Ceny w Europie startują od 91 800 euro (426 tys. zł).
W przeciwieństwie do standardowego M440i pod maską B4 pracuje przełożona z M3 jednostka S58. 3-litrowy motor benzynowy wyposażono w typowe dla Alpiny obudowy turbin, większy intercooler, bardziej swobodny dolot i sportowe filtry. Te zmiany przyczyniły się do wyciągnięcia z sześciocylindrowego silnika mocy 495 KM (15 KM mniej niż M4 Comp) i momentu obrotowego 730 Nm (80 Nm więcej niż w M4 Comp). To również o 35 KM i 30 Nm więcej niż ma Alpina B3/B3 Touring.
Stosunkowo wysoka masa własna 1965 kg nie przeszkadza Alpinie B4 bardzo szybko przyspieszać. Zaadaptowany z BMW napęd xDrive pozwala rozpędzić się do 100 km/h w 3,7 s - tak samo szybko robi to M4 Competition xDrive. Z kolei M4 w żadnej wersji nie przekroczy 300 km/h, bo ogranicza je elektronika, a w B4 można pojechać dokładnie 301 km/h.
Aby poradzić sobie z takim wzrostem momentu obrotowego, Alpina wzmocniła standardową 8-biegową skrzynię biegów ZF za pomocą ulepszonego konwertera momentu obrotowego i zestawu kół, a zmiany w oprogramowaniu przyczyniły się do poprawy wrażeń z jazdy przy zwiększonym poziomie mocy.
Częścią modyfikacji Alpiny jest również nowy przedni drążek stabilizujący, jak i specjalnie skonfigurowane sprężyny i amortyzatory. Do tego konieczne było mocniejsze pochylenie kół przedniej osi - wszystko to w imię poprawy precyzji i dokładności prowadzenia.
Modyfikacje stylistyczne Alpiny można nazwać wysmakowaną elegancją - nowe 20-calowe, 20-ramienne, kute felgi są obok przedniego splittera, spojlera na krawędzi bagażnika i tylnej osłony wydechu typowymi elementami pakietu Alpiny. Nie każdy będzie zadowolony z jednej cechy odziedziczonej po serii 4 - przedniego grilla w formie wielkich, pionowych wlotów.
W środku Alpina proponuje klientom wykonanie tapicerki ze skóry Lavalina z kontrastowymi przeszyciami, a do tego dekoracje z aluminium i plakietka z numerem seryjnym. Standardowe wyposażenie pozytywnie zaskakuje, bo są tu niemal wszystkie możliwe systemy bezpieczeństwa, w tym Asystent Parkowania, rozpoznawanie znaków i limitów prędkości, ostrzeżenie przed pojazdem zbliżającym się z boku w trakcie cofania i ostrzeżenie przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu.
Najnowsza Alpina B4 wejdzie do sprzedaży jeszcze w tym roku. Jak już wspomniałem ceny zaczynają się od 91 800 euro.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Długo wyczekiwany system Apple CarPlay Ultra debiutuje na pokładzie wszystkich modeli Aston Martina.
BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.
Tajemniczy prototyp Porsche 911 wyróżnia się znacznie poszerzonym tyłem i agresywną aerodynamiką.
Zaprezentowany pierwszy raz w 2019 roku butikowy hipersamochód De Tomaso P72 doczeka się produkcji.
Na drogach pojawiły się nowe, mniej zamaskowane i bardziej agresywne, prototypy Genesis GV60 Magma.
Elektryczna Skoda Enyaq RS w ramach liftingu otrzymała odświeżający design i wzrost wydajności.
Jak zapewnia Chevrolet, wnętrze nowej Corvette C8 zyskało głównie na ergonomii i technologii.
Nowa odsłona popularnej gry wyścigowej z 2014 roku właśnie zyskała pierwszą aktualizację.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Mija prawie połowa roku, a nadal niewiele wiemy o testowanym elektrycznym Porsche Cayman/Boxster.
Nowe AMG GT wygląda dobrze, ale jego długoterminowa wartość będzie zależała od sukcesu filmu “F1”.
Nowy Singer oprócz wyjątkowej jakości zawiera odrobinę wyścigowego know-how Red Bulla i Coswortha.