Zamów czwarte wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Alpina przeprowadziła transformację BMW serii 4 Gran Coupe w szybkiego sedana odmiennego od M3.
Alpina ma nowy model - B4. Bazuje na BMW serii 4 Gran Coupe i zastosowano tutaj standardowy dla Alpiny miks poprawek mechanicznych, elektronicznych i wizualnych. Punktem wyjścia było BMW M440i Gran Coupe, do którego trafiły nowe podzespoły i oprogramowanie, co przekłada się na dane techniczne mocno zbliżone do M4 Competition. Ceny w Europie startują od 91 800 euro (426 tys. zł).
W przeciwieństwie do standardowego M440i pod maską B4 pracuje przełożona z M3 jednostka S58. 3-litrowy motor benzynowy wyposażono w typowe dla Alpiny obudowy turbin, większy intercooler, bardziej swobodny dolot i sportowe filtry. Te zmiany przyczyniły się do wyciągnięcia z sześciocylindrowego silnika mocy 495 KM (15 KM mniej niż M4 Comp) i momentu obrotowego 730 Nm (80 Nm więcej niż w M4 Comp). To również o 35 KM i 30 Nm więcej niż ma Alpina B3/B3 Touring.
Stosunkowo wysoka masa własna 1965 kg nie przeszkadza Alpinie B4 bardzo szybko przyspieszać. Zaadaptowany z BMW napęd xDrive pozwala rozpędzić się do 100 km/h w 3,7 s - tak samo szybko robi to M4 Competition xDrive. Z kolei M4 w żadnej wersji nie przekroczy 300 km/h, bo ogranicza je elektronika, a w B4 można pojechać dokładnie 301 km/h.
Aby poradzić sobie z takim wzrostem momentu obrotowego, Alpina wzmocniła standardową 8-biegową skrzynię biegów ZF za pomocą ulepszonego konwertera momentu obrotowego i zestawu kół, a zmiany w oprogramowaniu przyczyniły się do poprawy wrażeń z jazdy przy zwiększonym poziomie mocy.
Częścią modyfikacji Alpiny jest również nowy przedni drążek stabilizujący, jak i specjalnie skonfigurowane sprężyny i amortyzatory. Do tego konieczne było mocniejsze pochylenie kół przedniej osi - wszystko to w imię poprawy precyzji i dokładności prowadzenia.
Modyfikacje stylistyczne Alpiny można nazwać wysmakowaną elegancją - nowe 20-calowe, 20-ramienne, kute felgi są obok przedniego splittera, spojlera na krawędzi bagażnika i tylnej osłony wydechu typowymi elementami pakietu Alpiny. Nie każdy będzie zadowolony z jednej cechy odziedziczonej po serii 4 - przedniego grilla w formie wielkich, pionowych wlotów.
W środku Alpina proponuje klientom wykonanie tapicerki ze skóry Lavalina z kontrastowymi przeszyciami, a do tego dekoracje z aluminium i plakietka z numerem seryjnym. Standardowe wyposażenie pozytywnie zaskakuje, bo są tu niemal wszystkie możliwe systemy bezpieczeństwa, w tym Asystent Parkowania, rozpoznawanie znaków i limitów prędkości, ostrzeżenie przed pojazdem zbliżającym się z boku w trakcie cofania i ostrzeżenie przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu.
Najnowsza Alpina B4 wejdzie do sprzedaży jeszcze w tym roku. Jak już wspomniałem ceny zaczynają się od 91 800 euro.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.
Giulia SWB Zagato to unikalny projekt Alfy Romeo stworzony na 100-lecie współpracy obu marek.
Według najnowszych informacji od Forda nowy Mustang w najmocniejszej wersji przekroczy 500 KM.
Czy Zonda po 23 latach wciąż ma “to coś”? Sprawdzamy jeżdżąc prywatną Zondą F Horacio Paganiego.
Średni model w gamie Range Rovera zyskał niezbędne aktualizacje technologii i kosmetykę zewnętrzną.
Wyścigowy Glickenhaus 007 właśnie zyskał wersję drogową przeznaczoną dla klientów indywidualnych.
Fastline kolejny raz dołącza do licytacji WOŚP, i jak zawsze na najwyższych obrotach.
Wersja specjalna GranTurismo PrimaSerie ma także uhonorować 75 lat produkcji dużych GT od Maserati.
Podwozie Caymana GT4 RS posłużyło do stworzenia współczesnej interpretacji klasycznego Porsche 356.
Najnowsza Kia EV6 to duży, elektryczny crossover, ale pod literami GT kryje się prawdziwa petarda.
BMW zaprezentowało nowe M3 CS - model który dołączy do znakomitych poprzedników: M2 CS i M5 CS.
Polestar 2 po modernizacji ma aż 476 KM i potrafi pokonać do 636 km na jednym ładowaniu.
Trzecie Porsche Cayenne sprawdza się w roli dużego SUV-a, ale niektóre wersje nie są godne polecenia.
Najtańsze GT Ferrari to jednak dalej Ferrari - Portofino M posiada naprawdę mało słabych punktów.
V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.
Alpine A110 nie przestaje nas zadziwiać, a w wersji S ten mały gokart jest jeszcze lepszy.