Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Nowa Alpina B8 Gran Coupe - zdolna przekroczyć 320 km/h

Alpina odprawiła swoje czary przy BMW M850i Gran Coupe. Efekt? Więcej mocy i prędkości w eleganckim nadwoziu.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

3 lutego 2022
Alpina B8 Gran Coupe
14

Rok temu Alpina powróciła do oferowania modelu B8 na bazie najnowszej serii 8 od BMW. Teraz niemiecki producent zajął się serią 8 po liftingu, a konkretnie modelem M850i Gran Coupe z 2022 roku. Efektem ich prac jest bardziej wysmakowana alternatywa dla BMW M8 Competition. Samochód można już zamawiać, a ceny zaczynają się od 162 100 euro (około 737 tys. zł).

Pod maską nadal pracuje silnik V8 4.4 l o oznaczeniu N63. Jednostka z podwójnym doładowaniem zyskała jednak solidne modyfikacje turbosprężarek i chłodzenia, dzięki czemu ma 82 KM i 50 Nm więcej niż pierwowzór. Z mocą 612 KM zbliżyła się do M8 Competition na dystans zaledwie 13 KM i ma taki sam moment obrotowy - 800 Nm. Tak zmodyfikowana limuzyna potrafi przyspieszyć do 100 km/h w 3,4 s - to o 0,3 s lepiej niż BMW M850i Gran Coupe. Prędkość maksymalna Alpiny nie jest limitowana, dlatego B8 rozpędza się aż do 322 km/h.

B8 rozpędza się aż do 322 km/h!

Więcej mocy oznacza więcej ciepła, które trzeba odprowadzić z komory silnika, dlatego Alpina zainstalowała dwa dedykowane intercoolery o zwiększonej powierzchni chłodzącej. Także skrzynia biegów - 8-biegowy automat ZF - otrzymała większą i wydajniejszą chłodnicę oleju.

Silnik Alpina B8 Gran Coupe
14

Tak jak wszystkie Alpiny, B8 ma przede wszystkim zapewniać komfort podczas szybkiej jazdy po drogach, dlatego standardowe zawieszenie M850i trzeba było zmodyfikować. Przednie kolumny dostały hydrauliczne górne mocowania, nowe amortyzatory o zmiennej charakterystyce i sprężyny Eibach. W ten sposób samochód nadal ma charakter sportowy, ale jest o wiele bardziej przyjazny dla pasażerów i kierowcy.

Design B8 to kwintesencja marki Alpina. Jedynie subtelne akcenty odróżniają ten model od BMW serii 8, ale właśnie taki jest zamysł. Od przodu seryjny zderzak M Sport ma inną dolną część z większym splitterem, ale Alpina zachowała delikatne podświetlenie przednich nerek, które pojawiło się wraz z liftingiem serii 8. Na krawędzi tylnej klapy dodano małą lotkę, a pod zderzakiem nowy dyfuzor i zatopione w zderzaku cztery końcówki wydechu. Jedynym słusznym wzorem felg są klasyczne dla marki, 20-ramienne felgi, tutaj w rozmiarze 21 cali. Do wyboru są trzy kolory - srebrny, szary i błyszcząca czerń. Standardem są opony Pirelli o szerokości 245 mm z przodu i 285 mm z tyłu. Za cienkimi ramionami felg można dostrzec tarcze hamulcowe o średnicy 395 mm z 4-tłoczkowymi zaciskami pływającymi Brembo. Tylne tarcze są większe i mają 398 mm.

Reklama
Alpina B8 Gran Coupe
14

Skóra Merino z palety BMW Individual, zestaw Harman Kardon i podgrzewane fotele to elementy standardowe dla B8. Wystarczy jednak zerknąć w konfigurator, żeby przekonać się na jak wiele sposobów da się podnieść ostateczny rachunek za samochód. Na początek - lakiery. Tradycyjne kolory metaliczne jak Alpina Green czy znany wszystkim granatowy odcień kosztują ponad 17 tys. zł. Inne, bardziej nietypowe odcienie można zamówić po prostu z gamy BMW Individual na rok 2022.

Prawdziwe szaleństwo zaczyna się przy konfiguracji wnętrza. Standardowa Alpina wcale nie wygląda biednie, a można ją dodatkowo wyposażyć w skóry gatunku “Lavalina” w niemal dowolnym kolorze. Tak samo obszycie poszczególnych elementów wnętrza klient może dobrać pod indywidualne zamówienie, oczywiście za słoną opłatą. Podświetlane progi z logo Alpina, aluminiowe łopatki do zmiany biegów, kryształowe pokrętło iDrive i wiele innych detali jest w standardzie.

Alpina B8 Gran Coupe
14

Najnowszą Alpinę B8 można już zamawiać, ceny zaczynają się od 162 100 euro (737 tys. zł). To o ponad 140 tys. zł więcej niż trzeba zapłacić za podstawową odmianę BMW M850i Gran Coupe (od 588 900 zł), ale o prawie 100 tys. zł mniej niż wynosi cena BMW M8 Competition w tym samym nadwoziu (od 831 900 zł). Pierwsze egzemplarze flagowca Alpiny powinny wyjechać na drogi w maju 2022.

Yokohama on Tour - Beskid Śląski
Prezentacja Partnera
Beskid Śląski to frajda dla zmotoryzowanego turysty

Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.

3 września 2024
Abarth 500 wycofany
Abarth / 500
Po 16 latach Abarth wygasza produkcję benzynowego 500

Włoski hot hatch na bazie Fiata 500 miał długie i owocne życie, ale nadszedł czas pożegnania.

21 sierpnia 2024
Dagmara Kowalska prezentuje nowe Volvo EX90
Volvo / EX90
Nowe Volvo EX90 - na tę premierę warto było czekać!

Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.

27 czerwca 2024
Grizz Protector - aplikacja
Prezentacja Partnera
GRIZZ - mat czy błysk?

Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.

27 czerwca 2024
Renault R17 restomod
Restomod
Oto Renault R17 - karbonowy restomod w stylu lat 70.

Elektryczne Renault R17 to jeden z tych konceptów, które bardzo byśmy chcieli zobaczyć w  produkcji.

6 września 2024
Aston Martin Valkyrie Alonso
Aston Martin / Valkyrie
Fernando Alonso odebrał swój egzemplarz Aston Martina Valkyrie

Nowy wóz Alonso brzmi lepiej niż bolid i jest prawie tak samo szybki. Ale ma tablice rejestracyjne…

5 września 2024
2024 Cupra Terramar prezentacja
Cupra / Terramar
2024 Cupra Terramar - moc Golfa GTI w efektownym SUV-ie

Cupra Terramar to sportowy kuzyn VW Tiguana z silnikiem od Golfa GTI lub hybrydą plug-in.

5 września 2024
2024 Aston Martin Vanquish V12 debiut
Aston Martin / Vanquish
Aston Martin Vanquish to brytyjska odpowiedź na Ferrari 12Cilindri

Aston Martin Vanquish w 2024 roku powraca z nowym designem i podwójnie uturbionym V12 o mocy 835 KM.

4 września 2024
Yokohama on Tour - Beskid Śląski
Prezentacja Partnera
Beskid Śląski to frajda dla zmotoryzowanego turysty

Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.

3 września 2024
Audi Q5 SQ5 trzecia generacja
Audi / SQ5
Debiutuje nowe Audi Q5 i jego usportowiona odmiana SQ5

Audi wprowadza zmodernizowanego SUV-a Q5 oraz sportowe SQ5 z 3-litrowym V6 TFSI o mocy 367 KM.

2 września 2024
Hyundai N Vision 74 data premiery
Hyundai / N Vision 74
Hyundai N Vision 74 wejdzie do produkcji maksymalnie w 2030 roku

Hyundai na poważnie przymierza się do produkcji modelu N Vision 74. Padła nawet data: 2030 r.

30 sierpnia 2024
Mercedes-AMG PureSpeed prototypy
Mercedes / PureSpeed
Mercedes-AMG PureSpeed - speedster z Affalterbach

Speedster PureSpeed będzie pierwszym z serii ultra-ekskluzywnych modeli specjalnych AMG.

29 sierpnia 2024
2024 Audi S3 test
Audi / S3
2024 Audi S3 - najlepsze S3 w historii

Audi S3 po liftingu zyskało na dynamice jazdy i znacząco zbliżyło się do Mercedesa-AMG A35.

28 sierpnia 2024
Kingsley Land Rover Defender 90
Land Rover / Defender
Kingsley Land Rover Defender to jedyny restomod z opcjonalnym “bikini”

Brytyjski Kingsley wprowadza serię personalizowanych Defenderów V8 w wersjach 90 i 110.

28 sierpnia 2024
Ariel E-Nomad koncept
Ariel / Nomad
Ariel E-Nomad Concept to najczystszy sposób na błotne wojaże

Nomad z napędem elektrycznym to najnowszy pomysł Ariela na uniwersalne buggy do zabawy w terenie.

28 sierpnia 2024
Czarny Tag Heuer Aquaracer Professional 300 Date z bliska
Zegarki
Nowy Tag Heuer Aquaracer pokonuje głębie i czas

Aquaracer Professional 300 w wersjach Date i GMT, oddaje hołd tym, którzy odpowiadają na wezwanie natury.

26 sierpnia 2024