Zamów czwarte wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Nowa generacja kluczowego dla Audi modelu jest już całkiem blisko.
Prototyp nowego Audi A4 Avant został zauważony przez fotografów podczas testów drogowych. Zdjęcia zamaskowanego kombi dają nam lekki pogląd na to jak będzie wyglądał prawdopodobnie ostatni spalinowy wariant A4, a co za tym idzie, także RS4.
Nacisk, jaki wszyscy producenci kładą obecnie na rozwój elektrycznych modeli sprawia, że tradycyjne auta tracą na znaczeniu. W przypadku A4 nowy model w dużej mierze bazuje na rozwiązaniach obecnego, bo płyta podłogowa nadal opiera się o architekturę MLB Evo. Należy oczekiwać jedynie dalszego poszerzania palety wariantów zelektryfikowanych kosztem czysto spalinowych napędów.
Zamiast forsować nową platformę A4 kolejnej generacji skupi się na modernizacji wyglądu i technologii, szczególnie w kabinie, gdzie design deski rozdzielczej ma się znacząco unowocześnić względem tego co jest obecnie.
Oczywiście powrócą wersje od Audi Sport, ale moment w jakim się znajdujemy podpowiada, że tylko w formie hybryd plug-in. To będzie m.in RS4 w swojej ostatniej, tradycyjnej iteracji, a jego sprzedaż skupi się na europejskim rynku.
Jak podpowiada sfotografowany prototyp nie będzie rewolucji w wyglądzie nowego Audi A4, ale pojawią się kluczowe zmiany w poszczególnych elementach nadwozia. Po pierwsze przedni grill typu single-frame wydaje się mniejszy niż obecnie, co jest zadziwiającym posunięciem przy obecnych trendach. Poza tym dolna jego część ma trochę inny kształt.
Cienkie światła LED są wyraźnie niżej na przednim pasie i pozostają wyraźnie oddzielone od dominującej linii maski. Sama maska nie wcina się już w błotniki jak to miało miejsce w generacji B9.
W nowym modelu wyraźnie jest podkreślona szerokość przednich nadkoli - zabieg znany z obecnej generacji A3. Linia świateł i okien wydaje się bardziej łagodna, co istotnie odróżnia ten język stylistyczny od ostrych krawędzi w aktualnej generacji A4.
Zarówno kolejne A6 i A4 będą miały w ofercie Audi krewnego o przydomku e-tron, ale to będzie coś więcej niż elektryczna wersja A4. Tamto auto wykorzysta nową platformę PPE, którą Audi opracowuje wspólnie z Porsche. Na szczegóły przyjdzie nam jeszcze poczekać, być może do 2023 r. Właśnie wtedy byłby optymalny moment na nowości, bo zostałoby idealnie 7 lat do momentu pełnej elektryfikacji gamy modelowej, a właśnie tyle wynosi optymalny czas życia jednej generacji popularnego modelu na rynku.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.
Giulia SWB Zagato to unikalny projekt Alfy Romeo stworzony na 100-lecie współpracy obu marek.
Według najnowszych informacji od Forda nowy Mustang w najmocniejszej wersji przekroczy 500 KM.
Czy Zonda po 23 latach wciąż ma “to coś”? Sprawdzamy jeżdżąc prywatną Zondą F Horacio Paganiego.
Wersja specjalna GranTurismo PrimaSerie ma także uhonorować 75 lat produkcji dużych GT od Maserati.
Podwozie Caymana GT4 RS posłużyło do stworzenia współczesnej interpretacji klasycznego Porsche 356.
Najnowsza Kia EV6 to duży, elektryczny crossover, ale pod literami GT kryje się prawdziwa petarda.
BMW zaprezentowało nowe M3 CS - model który dołączy do znakomitych poprzedników: M2 CS i M5 CS.
Polestar 2 po modernizacji ma aż 476 KM i potrafi pokonać do 636 km na jednym ładowaniu.
Trzecie Porsche Cayenne sprawdza się w roli dużego SUV-a, ale niektóre wersje nie są godne polecenia.
Najtańsze GT Ferrari to jednak dalej Ferrari - Portofino M posiada naprawdę mało słabych punktów.
V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.
Alpine A110 nie przestaje nas zadziwiać, a w wersji S ten mały gokart jest jeszcze lepszy.
Wzrasta zainteresowanie klientów marką Alpine, która w kolejnych latach planuje globalną ekspansję.
Mercedes CLA przeszedł lifting, a w gamie pojawiły się zaktualizowane wersje napędowe AMG.
Kobiety przejęły Tor Łódź! Za nami 6 edycja wydarzenia organizowanego przez Fastline Racing Academy.