Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Nowa generacja kluczowego dla Audi modelu jest już całkiem blisko.
Prototyp nowego Audi A4 Avant został zauważony przez fotografów podczas testów drogowych. Zdjęcia zamaskowanego kombi dają nam lekki pogląd na to jak będzie wyglądał prawdopodobnie ostatni spalinowy wariant A4, a co za tym idzie, także RS4.
Nacisk, jaki wszyscy producenci kładą obecnie na rozwój elektrycznych modeli sprawia, że tradycyjne auta tracą na znaczeniu. W przypadku A4 nowy model w dużej mierze bazuje na rozwiązaniach obecnego, bo płyta podłogowa nadal opiera się o architekturę MLB Evo. Należy oczekiwać jedynie dalszego poszerzania palety wariantów zelektryfikowanych kosztem czysto spalinowych napędów.
Zamiast forsować nową platformę A4 kolejnej generacji skupi się na modernizacji wyglądu i technologii, szczególnie w kabinie, gdzie design deski rozdzielczej ma się znacząco unowocześnić względem tego co jest obecnie.
Oczywiście powrócą wersje od Audi Sport, ale moment w jakim się znajdujemy podpowiada, że tylko w formie hybryd plug-in. To będzie m.in RS4 w swojej ostatniej, tradycyjnej iteracji, a jego sprzedaż skupi się na europejskim rynku.
Jak podpowiada sfotografowany prototyp nie będzie rewolucji w wyglądzie nowego Audi A4, ale pojawią się kluczowe zmiany w poszczególnych elementach nadwozia. Po pierwsze przedni grill typu single-frame wydaje się mniejszy niż obecnie, co jest zadziwiającym posunięciem przy obecnych trendach. Poza tym dolna jego część ma trochę inny kształt.
Cienkie światła LED są wyraźnie niżej na przednim pasie i pozostają wyraźnie oddzielone od dominującej linii maski. Sama maska nie wcina się już w błotniki jak to miało miejsce w generacji B9.
W nowym modelu wyraźnie jest podkreślona szerokość przednich nadkoli - zabieg znany z obecnej generacji A3. Linia świateł i okien wydaje się bardziej łagodna, co istotnie odróżnia ten język stylistyczny od ostrych krawędzi w aktualnej generacji A4.
Zarówno kolejne A6 i A4 będą miały w ofercie Audi krewnego o przydomku e-tron, ale to będzie coś więcej niż elektryczna wersja A4. Tamto auto wykorzysta nową platformę PPE, którą Audi opracowuje wspólnie z Porsche. Na szczegóły przyjdzie nam jeszcze poczekać, być może do 2023 r. Właśnie wtedy byłby optymalny moment na nowości, bo zostałoby idealnie 7 lat do momentu pełnej elektryfikacji gamy modelowej, a właśnie tyle wynosi optymalny czas życia jednej generacji popularnego modelu na rynku.
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
W deszczowych warunkach opony Michelin Pilot Sport S 5 dają kierowcy lepsze osiągi i bezpieczeństwo.
Najlżejszy i najostrzejszy wariant M4 potrafi ukąsić, ale nie uniesie ciężaru znaczka CSL.
Na rynku pojawiają się nowe minivany, ale czołówka pozostaje niezmienna.
Maserati Biturbo/Shamal od Modena Automobili pozwoli ci się wyróżnić wśród licznych restomodów 911.
E-tron GT mimo lat wygląda świetnie. Czy potrzebował więcej mocy?
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Najszybsze Alpine A110 poprawiło się o 20 s względem wersji R. Może stąd cena 265 tys. euro…
Z mocą ponad 850 KM nowe Ferrari 296 VS będzie jedną z najgorętszych premier 2025 roku.
Alpine A390 ma zadebiutować jeszcze w tym roku. Model ten bierze na celownik Polestara i Porsche.
Zgodnie z harmonogramem elektryfikacji, Ferrari zaprezentuje swoje pierwsze EV jeszcze w tym roku.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Audi znowu miesza w gamie. Seria A6 będzie kontynuowana, zatem RS6 zachowa V8 i napęd quattro.