Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Nowa generacja kluczowego dla Audi modelu jest już całkiem blisko.
Prototyp nowego Audi A4 Avant został zauważony przez fotografów podczas testów drogowych. Zdjęcia zamaskowanego kombi dają nam lekki pogląd na to jak będzie wyglądał prawdopodobnie ostatni spalinowy wariant A4, a co za tym idzie, także RS4.
Nacisk, jaki wszyscy producenci kładą obecnie na rozwój elektrycznych modeli sprawia, że tradycyjne auta tracą na znaczeniu. W przypadku A4 nowy model w dużej mierze bazuje na rozwiązaniach obecnego, bo płyta podłogowa nadal opiera się o architekturę MLB Evo. Należy oczekiwać jedynie dalszego poszerzania palety wariantów zelektryfikowanych kosztem czysto spalinowych napędów.
Zamiast forsować nową platformę A4 kolejnej generacji skupi się na modernizacji wyglądu i technologii, szczególnie w kabinie, gdzie design deski rozdzielczej ma się znacząco unowocześnić względem tego co jest obecnie.
Oczywiście powrócą wersje od Audi Sport, ale moment w jakim się znajdujemy podpowiada, że tylko w formie hybryd plug-in. To będzie m.in RS4 w swojej ostatniej, tradycyjnej iteracji, a jego sprzedaż skupi się na europejskim rynku.
Jak podpowiada sfotografowany prototyp nie będzie rewolucji w wyglądzie nowego Audi A4, ale pojawią się kluczowe zmiany w poszczególnych elementach nadwozia. Po pierwsze przedni grill typu single-frame wydaje się mniejszy niż obecnie, co jest zadziwiającym posunięciem przy obecnych trendach. Poza tym dolna jego część ma trochę inny kształt.
Cienkie światła LED są wyraźnie niżej na przednim pasie i pozostają wyraźnie oddzielone od dominującej linii maski. Sama maska nie wcina się już w błotniki jak to miało miejsce w generacji B9.
W nowym modelu wyraźnie jest podkreślona szerokość przednich nadkoli - zabieg znany z obecnej generacji A3. Linia świateł i okien wydaje się bardziej łagodna, co istotnie odróżnia ten język stylistyczny od ostrych krawędzi w aktualnej generacji A4.
Zarówno kolejne A6 i A4 będą miały w ofercie Audi krewnego o przydomku e-tron, ale to będzie coś więcej niż elektryczna wersja A4. Tamto auto wykorzysta nową platformę PPE, którą Audi opracowuje wspólnie z Porsche. Na szczegóły przyjdzie nam jeszcze poczekać, być może do 2023 r. Właśnie wtedy byłby optymalny moment na nowości, bo zostałoby idealnie 7 lat do momentu pełnej elektryfikacji gamy modelowej, a właśnie tyle wynosi optymalny czas życia jednej generacji popularnego modelu na rynku.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.
Nevera ma 1914 KM i mimo napędu elektrycznego zaliczamy go do czołówki "prawdziwych" samochodów.
Najbardziej ekstremalne Lamborghini Huracán okazuje się najbardziej użyteczne i sprawia dużo frajdy.
Otwieramy sezon razem z najwspanialszymi kąskami nieprzeciętnej motoryzacji.
Potężny pickup, który za nic ma sobie grawitację vs. równie gibka, ale jednak kobieta. Czy dogadają się ze sobą na 1000 km asfaltów, pól i bezdroży?
Zazwyczaj półśrodki typu X-Line cz Y-pakiet bywają mocnym nadużyciem ze strony producentów. Hyundai wybrał własną drogę.
Z okazji 75. urodzin Porsche samo sobie sprawiło prezent - elektryczny hipersamochód nowej generacji.
Na stulecie wyścigu 24h Le Mans Alpine przygotowało limitowaną edycję specjalną modelu A110 R.
Caterham chce zacząć erę napędów EV od zgrabnego sportowego coupe o współczesnej sylwetce.
Tesla Plaid ponownie jest najszybszym samochodem seryjnym z napędem elektrycznym na Nürburgringu.
Wzmocnione torowe SF90 otrzyma najbardziej agresywną aerodynamikę w historii drogowych Ferrari.
Nowy hypercar Bugatti ma być znacznie bardziej ekstremalny niż pozostałe modele z silnikiem W16.
Z okazji okrągłej rocznicy założenia firmy słynna tarcza Porsche otrzymała nowy design.
Golf R stał się mocniejszy niż kiedykolwiek - nowa limitowana do 333 sztuk wersja ma równo 333 KM.
Włoski startup chce wypuścić dwa nowe modele EV. Jeden z nich będzie konkurował z Porsche Taycan.
Dział SVO stworzył szybszą i bardziej muskularną wersję Range Rovera Sport z motorem V8.