Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Dwa lata po wejściu na rynek Audi szykuje rutynowy facelifting modelu RS3.
Aktualnie oferowane RS3 8Y zadebiutowało w końcówce 2021 roku jako kompleksowa modernizacja pięciocylindrowego hatchbacka/sedana Audi. Dwa lata później producent szykuje się do przeprowadzenia rutynowego liftingu przypadającego na połowę cyklu rynkowego. Egzemplarz testowy przyłapany ostatnio na torze Nürburgring w towarzystwie nowego S3 daje nam najlepszy jak dotąd pogląd na zmiany jakie Audi wprowadzi do swojego topowego kompaktu.
Oszczędne użycie folii maskującej podpowiada które panele nadwozia zyskają odświeżony wygląd - z pewnością niewielkie poprawki pojawią się na zderzakach, reflektorach i tylnych lampach. Jak zwykle najwięcej wydaje się dziać z przodu. Widać inny wzór wypełnienia grilla oraz nieco zmniejszony dolny wlot, dzięki któremu główny grill jest jeszcze mocniej wyeksponowany. Ogółem nowe RS3 wygląda zdecydowanie bardziej elegancko, zgodnie z obecnymi standardami Audi, a jego jednostki oświetleniowe powinny nabrać ostrzejszego, smuklejszego kształtu.
Z tyłu sytuacja się powtarza - odświeżone lampy przywodzą na myśl większe modele, w tym RS-a e-tron, a zderzak jest stylizowany bardziej agresywnie niż wcześniej. Umieszczony pod zderzakiem dyfuzor wygląda znacznie bardziej okazale niż dotychczas, a swoim kształtem obejmuje charakterystyczne dla RS3 owalne końcówki układu wydechowego.
Audi nie podało żadnej informacji o ewentualnej poprawie osiągów lub kluczowych parametrów silnika. Maksymalna moc pięciocylindrowego 2.5 turbo wynosi w obecnym modelu 400 KM, a moment obrotowy równy 500 Nm wzrósł w ostatnich latach o ledwie 20 Nm, dlatego nie spodziewamy się wielkich zmian w katalogach z danymi technicznymi.
Nie wypłynęły jeszcze żadne zdjęcia wnętrza poliftowego Audi RS3, ale z pewnością pojawią się tam aktualizacje. Interwencji wymaga system obsługi, który mógłby mieć lepszą grafikę i responsywność. Obecnie oferowane Audi A3 8Y rozczarowało nas przede wszystkim spadkiem ogólnej jakości wnętrza, dlatego chętnie dowiemy się czy producent zrobił cokolwiek w kierunku poprawy tego stanu rzeczy.
Przedliftowy model Audi RS3 zadebiutował kilka lat temu, lecz wielokrotnie jego dostępność była ograniczona ze względu na problemy z łańcuchami dostaw. Tym bardziej czekamy na lifting i mamy nadzieję, że sytuacja ulegnie poprawie. W Polsce konfigurator tego auta nadal jest dostępny, a cennik rozpoczyna się kwotą 292 400 zł (hatchback) lub 301 600 zł (sedan).
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?
Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.
Unikatowy, torowy Lotus Evija X okrążył Północną Pętlę Nürburgringu w czasie 6:24,047.
W sierpniu pierwsi brytyjscy klienci odbiorą kluczyki do elektrycznych roadsterów MG Cyberster.
OCTA będzie najszybszym i najdzielniejszym w terenie Defenderem w historii.
Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?
Druga generacja Modelu 3 Performance ma tak dobre osiągi, że w przyszłości może konkurować z BMW M3.
Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni.
Jeszcze w tym roku w salonach Lamborghini zawita Urus SE z napędem plug-in o mocy 800 KM.
Po latach zapowiedzi wreszcie jest - klasa G z napędem elektrycznym w swojej finalnej formie.
Seria 4 w wersji Gran Coupe oraz elektryczne i4 przeszły niewielkie odświeżenie designu i wnętrza.
Najtańsze BMW i4 ma mniejszą baterię, mniej mocy i kosztuje 259 tysięcy. Czy warto go wybrać?
Koncern JLR opublikował zdjęcia z testów pierwszego w historii elektrycznego Range Rovera.
Od roku modelowego 2024 Aston Martin DBX dostanie nowe wnętrze inspirowane nowym Vantage.