Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Dwa lata po wejściu na rynek Audi szykuje rutynowy facelifting modelu RS3.
Aktualnie oferowane RS3 8Y zadebiutowało w końcówce 2021 roku jako kompleksowa modernizacja pięciocylindrowego hatchbacka/sedana Audi. Dwa lata później producent szykuje się do przeprowadzenia rutynowego liftingu przypadającego na połowę cyklu rynkowego. Egzemplarz testowy przyłapany ostatnio na torze Nürburgring w towarzystwie nowego S3 daje nam najlepszy jak dotąd pogląd na zmiany jakie Audi wprowadzi do swojego topowego kompaktu.
Oszczędne użycie folii maskującej podpowiada które panele nadwozia zyskają odświeżony wygląd - z pewnością niewielkie poprawki pojawią się na zderzakach, reflektorach i tylnych lampach. Jak zwykle najwięcej wydaje się dziać z przodu. Widać inny wzór wypełnienia grilla oraz nieco zmniejszony dolny wlot, dzięki któremu główny grill jest jeszcze mocniej wyeksponowany. Ogółem nowe RS3 wygląda zdecydowanie bardziej elegancko, zgodnie z obecnymi standardami Audi, a jego jednostki oświetleniowe powinny nabrać ostrzejszego, smuklejszego kształtu.
Z tyłu sytuacja się powtarza - odświeżone lampy przywodzą na myśl większe modele, w tym RS-a e-tron, a zderzak jest stylizowany bardziej agresywnie niż wcześniej. Umieszczony pod zderzakiem dyfuzor wygląda znacznie bardziej okazale niż dotychczas, a swoim kształtem obejmuje charakterystyczne dla RS3 owalne końcówki układu wydechowego.
Audi nie podało żadnej informacji o ewentualnej poprawie osiągów lub kluczowych parametrów silnika. Maksymalna moc pięciocylindrowego 2.5 turbo wynosi w obecnym modelu 400 KM, a moment obrotowy równy 500 Nm wzrósł w ostatnich latach o ledwie 20 Nm, dlatego nie spodziewamy się wielkich zmian w katalogach z danymi technicznymi.
Nie wypłynęły jeszcze żadne zdjęcia wnętrza poliftowego Audi RS3, ale z pewnością pojawią się tam aktualizacje. Interwencji wymaga system obsługi, który mógłby mieć lepszą grafikę i responsywność. Obecnie oferowane Audi A3 8Y rozczarowało nas przede wszystkim spadkiem ogólnej jakości wnętrza, dlatego chętnie dowiemy się czy producent zrobił cokolwiek w kierunku poprawy tego stanu rzeczy.
Przedliftowy model Audi RS3 zadebiutował kilka lat temu, lecz wielokrotnie jego dostępność była ograniczona ze względu na problemy z łańcuchami dostaw. Tym bardziej czekamy na lifting i mamy nadzieję, że sytuacja ulegnie poprawie. W Polsce konfigurator tego auta nadal jest dostępny, a cennik rozpoczyna się kwotą 292 400 zł (hatchback) lub 301 600 zł (sedan).
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Z 1875-konnym V12 w modelu Aurora Zenvo ma ambicje wejść na poziom Koenigsegga. Produkcja w 2026.
BMW opracowało nowy, przyjazny środowisku kompozyt, który może być zastępstwem dla włókna węglowego.
Szlagier Dacii w ostatnich latach nie ma lekko. Czy niedawny lifting i nowe wersje silnikowe umocnią jego pozycję?
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Wersja specjalna Defender Trophy odnosi się do wielkiej tradycji Land Rovera w rajdzie Camel Trophy.
Twórcy Mercedesa CLK GTR i silników Pagani V12 wystartują restomodem Mercedesa 190E Evo II w N24.