Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Dwa lata po wejściu na rynek Audi szykuje rutynowy facelifting modelu RS3.
Aktualnie oferowane RS3 8Y zadebiutowało w końcówce 2021 roku jako kompleksowa modernizacja pięciocylindrowego hatchbacka/sedana Audi. Dwa lata później producent szykuje się do przeprowadzenia rutynowego liftingu przypadającego na połowę cyklu rynkowego. Egzemplarz testowy przyłapany ostatnio na torze Nürburgring w towarzystwie nowego S3 daje nam najlepszy jak dotąd pogląd na zmiany jakie Audi wprowadzi do swojego topowego kompaktu.
Oszczędne użycie folii maskującej podpowiada które panele nadwozia zyskają odświeżony wygląd - z pewnością niewielkie poprawki pojawią się na zderzakach, reflektorach i tylnych lampach. Jak zwykle najwięcej wydaje się dziać z przodu. Widać inny wzór wypełnienia grilla oraz nieco zmniejszony dolny wlot, dzięki któremu główny grill jest jeszcze mocniej wyeksponowany. Ogółem nowe RS3 wygląda zdecydowanie bardziej elegancko, zgodnie z obecnymi standardami Audi, a jego jednostki oświetleniowe powinny nabrać ostrzejszego, smuklejszego kształtu.
Z tyłu sytuacja się powtarza - odświeżone lampy przywodzą na myśl większe modele, w tym RS-a e-tron, a zderzak jest stylizowany bardziej agresywnie niż wcześniej. Umieszczony pod zderzakiem dyfuzor wygląda znacznie bardziej okazale niż dotychczas, a swoim kształtem obejmuje charakterystyczne dla RS3 owalne końcówki układu wydechowego.
Audi nie podało żadnej informacji o ewentualnej poprawie osiągów lub kluczowych parametrów silnika. Maksymalna moc pięciocylindrowego 2.5 turbo wynosi w obecnym modelu 400 KM, a moment obrotowy równy 500 Nm wzrósł w ostatnich latach o ledwie 20 Nm, dlatego nie spodziewamy się wielkich zmian w katalogach z danymi technicznymi.
Nie wypłynęły jeszcze żadne zdjęcia wnętrza poliftowego Audi RS3, ale z pewnością pojawią się tam aktualizacje. Interwencji wymaga system obsługi, który mógłby mieć lepszą grafikę i responsywność. Obecnie oferowane Audi A3 8Y rozczarowało nas przede wszystkim spadkiem ogólnej jakości wnętrza, dlatego chętnie dowiemy się czy producent zrobił cokolwiek w kierunku poprawy tego stanu rzeczy.
Przedliftowy model Audi RS3 zadebiutował kilka lat temu, lecz wielokrotnie jego dostępność była ograniczona ze względu na problemy z łańcuchami dostaw. Tym bardziej czekamy na lifting i mamy nadzieję, że sytuacja ulegnie poprawie. W Polsce konfigurator tego auta nadal jest dostępny, a cennik rozpoczyna się kwotą 292 400 zł (hatchback) lub 301 600 zł (sedan).
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Jaguar wchodzi w okres zmian, a ich nowa limuzyna EV dostanie nowy napęd, design i logo.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Koncept Mazda Iconic SP z silnikiem Wankla przeobrazi się w niewielki sportowy samochód produkcyjny.
Pierwszy elektryczny Bentley pojawi się w 2026 roku, ale marka zamierza pozostać przy ICE do 2035.