Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Nowe BMW M2 na zdjęciach szpiegowskich wygląda agresywnie jak nigdy

Prototyp BMW M2 zrzucił trochę kamuflażu odsłaniając mocno poszerzone nadwozie.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

14 stycznia 2022
Nowe BMW M2
14

BMW M2 nowej generacji jest dosłownie na ostatniej prostej przed debiutem, a te zdjęcia praktycznie gotowego, lecz zamaskowanego egzemplarza, zdradzają, że naprawdę jest na co czekać. Najmniejsze coupe od BMW miało w ostatnich latach wzloty i upadki, ale w ostatecznej formie, jaką jest M2 CS, wyrosło na jeden z najbardziej ekscytujących samochodów spod znaku M w ostatnich latach. BMW jest ostatnio w gazie, zwłaszcza jeśli chodzi o modele M, dlatego nowe M2 może być jednym z najbardziej zjawiskowych aut, jakie będą miały premierę w tym roku.

Podstawą dla M2 jest oczywiście seria 2, więc sportowa wersja odziedziczy krótki, zwarte, dwudrzwiowe nadwozie z dość wysoką kabiną. M2 będzie się wyróżniać przede wszystkim poszerzonymi łukami nadkoli, czterema końcówkami wydechu i przypuszczalnie wypukłą maską silnika. Widać też charakterystyczne dla M lusterka na podwójnym mocowaniu.

BMW-M2-005-gigapixel-standard-scale-2_00x
14

Podobnie jak seria 2, M2 będzie oparte na platformie CLAR popularnej wśród mniejszych, tylnonapędowych BMW. Prawie na pewno M2 otrzyma pasujący do tej architektury silnik S58, czyli rzędową “szóstkę” znaną z M3/M4. Prawdopodobnie będzie ona w słabszej odmianie niż w wymienionych modelach.

Reklama

Praktycznie pewna jest też 8-stopniowa skrzynia biegów, ale możliwe, że nadal będzie można zamówić 6-biegową manualną, podobnie jak teraz w M3 i M4. Choć obecny topowy wariant serii 2 - M240i jest tylko z napędem xDrive, w przypadku M2 nie jest to wcale pewne.

Kto obawia się, że M2 odziedziczy po M4 przedni pas z wielkim grillem chyba może spać spokojnie. Seria 2 obrała bardziej konserwatywną ścieżkę swojego designu, w którym można dostrzec nawiązania do takich aut jak 2002 Hommage Concept. Jest to poparte kluczowymi szczegółami na prototypie M2, który ma radar umieszczony w dolnej sekcji zderzaka, a kratki widoczne w górnej części są ewidentnie szersze niż wyższe, więc nerki będą miały klasyczny kształt, choć trochę urosną względem poprzednika.

Wygląd będzie poza tym podobny do obecnego M2, co nie jest niczym złym. Standardowa seria 2 jest już na wyciągnięcie ręki, ale na kolejne M2 będziemy musieli jeszcze trochę poczekać. Jak długo, to się dopiero okaże.

Redaktor Michał Sztorc przedstawia nowe wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
Co przedstawiamy w czternastym wydaniu EVO Magazine?

To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?

23 października 2024
Mustang GT na oponach ADVAN Neova AD09
Prezentacja Partnera
Zamki, dworki, legendy, winnice w towarzystwie cudownych dróg

Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.

22 października 2024
McLaren W1 premiera
McLaren / W1
McLaren W1 - następca P1 o mocy 1275 KM

Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.

6 października 2024
Mercedes-AMG Project One rekord
Mercedes / AMG Project One
Mercedes-AMG One poprawił własny rekord toru Nürburgring

Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.

4 października 2024
2025 Skoda Kodiaq RS premiera
Skoda / Kodiaq
2025 Skoda Kodiaq RS - rodzinny sportowiec

Kodiaq RS rocznik 2025 ma pod maską 2-litrową benzynową jednostkę o mocy 265 KM z Golfa GTI.

4 listopada 2024
Callum Jaguar C-X75 one-off
Callum / C-X75
Callum zbudował unikalnego Jaguara C-X75 z homologacją drogową

Zbudowany przez Calluma drogowy Jaguar C-X75 jest ilustracją niewykorzystanego potencjału tego auta.

30 października 2024
McLaren sprzedaż
McLaren
McLaren Automotive może wkrótce zmienić właściciela

Fundusz CYVN Holdings z Abu Zabi chce przejąć dział samochodów drogowych McLarena.

30 października 2024
992.2 Porsche 911 Carrera T
Porsche / 911 Carrera T
2024 Porsche 911 Carrera T - uproszczona, odchudzona i tylko z manualem

Lekka, purystyczna Carrera T 992.2 może być najciekawszą wersją w dolnej części gamy Porsche 911.

29 października 2024
2024 Abarth 600e debiut
Abarth / 600e
Abarth 600e oferuje 240 lub 280 elektrycznych koni

Elektryczny crossover 600e jest modelem inspirowanym barwną wyścigową historią marki Abarth.

29 października 2024
Porsche 911 GT3 Andreas Preuninger
Porsche / 911 GT3
Dlaczego nowe Porsche 911 GT3 nie jest hybrydą?

Andreas Preuninger wyjaśnia dlaczego był przeciwny hybrydyzacji Porsche 911 GT3.

28 października 2024
Mercedes-AMG GT 63 Pro test
Mercedes / AMG GT
Mercedes-AMG GT 63 Pro - czteromiejscowy rywal Porsche GT3?

Mercedes-AMG GT z dopiskiem Pro jest drogi, ale wprowadzone w nim zmiany docenisz na torze.

26 października 2024
Hyundai RN24 koncept
Hyundai N
Hyundai RN24 - elektryczny Frankenstein z napędem Ioniq’a 5 N

RN24 nie przypomina aut drogowych, ale jego technologia może trafić do sportowych modeli Hyundaia.

25 października 2024
Recykling opon
Warto wiedzieć
Co zrobić ze zużytymi oponami?

Koniec, czyli początek nowych możliwości. Partnerem artykułu jest marka Continental

24 października 2024
2024 Bentley Continental GT Speed test
Bentley / Continental GT
2024 Bentley Continental GT Speed - pierwsze hybrydowe GT Bentleya

Najnowszy Continental GT rozpoczyna erę plug-in w Bentleyu. Czy to nadal wzorowy Gran Tourer?

24 października 2024
Premium jakiego w Polsce do tej pory nie było
Prezentacja Partnera
Premium jakiego w Polsce do tej pory nie było

Wywiad z Rafałem Kulą, Prezesem i Współzałożycielem NOHO Investment

24 października 2024
2025 Morgan Plus Six Pinnacle
Morgan / Plus Six
Morgan Plus Six Pinnacle - koniec pewnej ery

Plus Six Pinnacle to ostatni klasyczny, mocny Morgan przed przyszłorocznym debiutem następcy.

23 października 2024