BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
W ramach przyszłorocznej modernizacji Porsche Panamera otrzyma design zbliżony do modelu Taycan.
Elektryczne Porsche Taycan stało się hitem sprzedażowym gdy tylko pojawiło się w salonach w 2019 roku, choć wtedy nikomu nie wydawało się, że popularnością prześcignie Panamerę. Oba te modele zajmują podobną część rynku, oba są oferowane jako limuzyna oraz shooting brake (Sport/Cross Turismo), ale według Porsche jest jeszcze grupa klientów, którzy nie są skłonni do przesiadki na EV. Z tego powodu przygotowywana jest gruntowna modernizacja spalinowej Panamery.
Jak wskazują załączone zdjęcia szpiegowskie, Panamera zostanie potraktowana w podobny sposób jak nowe Cayenne. Będzie w dużej części bazować na rozwiązaniach poprzednika, choć ze zmienionym designem i odświeżoną elektroniką pokładową. Testowany obecnie prototyp na pewno ma drzwi i dach identyczne jak obecny model, ale da się zauważyć istotne zmiany w innych częściach karoserii.
Z przodu widać nowy zestaw świateł LED, które niemal na pewno będą wyposażone w technologię HD Matrix. Inny jest też zderzak z większymi przetłoczeniami i większymi wlotami po bokach. Przez środek tych wlotów poprowadzono poprzeczkę mieszczącą cieniutkie światła do jazdy dziennej. Równie dużo dzieje się z tyłu, gdzie pojawiły się nowe światła w formie listwy LED i nowa linia zderzaka płynnie łącząca się ze zmienionym kształtem ostatniego okienka. W efekcie tył Panamery po liftingu będzie mocno przypominał Taycana. Dzielony ruchomy spoiler pozostał na swoim miejscu, ale zderzak poniżej został delikatnie przeprojektowany.
Spekuluje się, że jeśli chodzi o źródła napędu, nowa Panamera pójdzie śladami Cayenne. Wtedy podstawowa jednostka 2.9 V6 o mocy 330 KM zyskałaby spory zastrzyk mocy, a hybrydy korzystające z tej jednostki otrzymałyby nowe podzespoły: silnik elektryczny i baterie. W przypadku Cayenne miało to na celu przede wszystkim zwiększenie wydajności i elektrycznego zasięgu auta.
Poprawki w dziedzinie wydajności i mocy na pewno dotkną też mocniejsze wersje, od 4-litrowego V8 w GTS, przez Turbo S, aż do 700-konnej odmiany Turbo S E-Hybrid. Spodziewamy się również adekwatnych zmian w kalibracji podwozia.
W środku podobieństwo do Taycana może być jeszcze silniejsze niż na zewnątrz. Prawdopodobnie pojawi się kokpit z zakrzywionym ekranem zegarów i opcjonalny ekran po stronie pasażera. Centralny ekran dotykowy raczej zostanie, choć z niezbędnymi aktualizacjami oprogramowania. Aby trochę oczyścić konsolę środkową Porsche może powtórzyć manewr z Cayenne i przenieść selektor skrzyni biegów wyżej, na obszar po prawo od kierownicy.
Nowe Porsche Panamera zadebiutuje w 2024 roku. Nadchodzący model z pewnością będzie wyjściowo droższy niż obecny, więc jego cena wyniesie co najmniej 450 000 zł. W najdroższych odmianach Turbo S z nadwoziem Sport Turismo obecna Panamera kosztuje 983 000 zł.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.
Obecna klasa G w końcu zrzuca dach. Mercedes zapowiada nową odmianę Cabriolet.