Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
W ramach przyszłorocznej modernizacji Porsche Panamera otrzyma design zbliżony do modelu Taycan.
Elektryczne Porsche Taycan stało się hitem sprzedażowym gdy tylko pojawiło się w salonach w 2019 roku, choć wtedy nikomu nie wydawało się, że popularnością prześcignie Panamerę. Oba te modele zajmują podobną część rynku, oba są oferowane jako limuzyna oraz shooting brake (Sport/Cross Turismo), ale według Porsche jest jeszcze grupa klientów, którzy nie są skłonni do przesiadki na EV. Z tego powodu przygotowywana jest gruntowna modernizacja spalinowej Panamery.
Jak wskazują załączone zdjęcia szpiegowskie, Panamera zostanie potraktowana w podobny sposób jak nowe Cayenne. Będzie w dużej części bazować na rozwiązaniach poprzednika, choć ze zmienionym designem i odświeżoną elektroniką pokładową. Testowany obecnie prototyp na pewno ma drzwi i dach identyczne jak obecny model, ale da się zauważyć istotne zmiany w innych częściach karoserii.
Z przodu widać nowy zestaw świateł LED, które niemal na pewno będą wyposażone w technologię HD Matrix. Inny jest też zderzak z większymi przetłoczeniami i większymi wlotami po bokach. Przez środek tych wlotów poprowadzono poprzeczkę mieszczącą cieniutkie światła do jazdy dziennej. Równie dużo dzieje się z tyłu, gdzie pojawiły się nowe światła w formie listwy LED i nowa linia zderzaka płynnie łącząca się ze zmienionym kształtem ostatniego okienka. W efekcie tył Panamery po liftingu będzie mocno przypominał Taycana. Dzielony ruchomy spoiler pozostał na swoim miejscu, ale zderzak poniżej został delikatnie przeprojektowany.
Spekuluje się, że jeśli chodzi o źródła napędu, nowa Panamera pójdzie śladami Cayenne. Wtedy podstawowa jednostka 2.9 V6 o mocy 330 KM zyskałaby spory zastrzyk mocy, a hybrydy korzystające z tej jednostki otrzymałyby nowe podzespoły: silnik elektryczny i baterie. W przypadku Cayenne miało to na celu przede wszystkim zwiększenie wydajności i elektrycznego zasięgu auta.
Poprawki w dziedzinie wydajności i mocy na pewno dotkną też mocniejsze wersje, od 4-litrowego V8 w GTS, przez Turbo S, aż do 700-konnej odmiany Turbo S E-Hybrid. Spodziewamy się również adekwatnych zmian w kalibracji podwozia.
W środku podobieństwo do Taycana może być jeszcze silniejsze niż na zewnątrz. Prawdopodobnie pojawi się kokpit z zakrzywionym ekranem zegarów i opcjonalny ekran po stronie pasażera. Centralny ekran dotykowy raczej zostanie, choć z niezbędnymi aktualizacjami oprogramowania. Aby trochę oczyścić konsolę środkową Porsche może powtórzyć manewr z Cayenne i przenieść selektor skrzyni biegów wyżej, na obszar po prawo od kierownicy.
Nowe Porsche Panamera zadebiutuje w 2024 roku. Nadchodzący model z pewnością będzie wyjściowo droższy niż obecny, więc jego cena wyniesie co najmniej 450 000 zł. W najdroższych odmianach Turbo S z nadwoziem Sport Turismo obecna Panamera kosztuje 983 000 zł.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pagani pozbawiło swój klejnot koronny dachu i dodało opcję manualnej skrzyni. Hipersamochód idealny?
Podkręcony silnik Hondy Type R wystarcza, aby nowy Atom 4RR miał więcej mocy niż potężny Atom V8.
Tylko pozornie model ten jest elektryczną wersją udanego HR-V.
Przywiązani do klasycznego furgonu z Niemiec mogą nie znaleźć wspólnego języka z T7. I nie chodzi tu o to, co oferuje.
DBX nie miał dobrych początków, ale zdaje się, że wkracza na odpowiednią ścieżkę.
Debiutuje poliftowe Porsche 911 992 w wersji AWD oraz z nadwoziem Targa.
Nowa nazwa, odświeżony design i wnętrze - Ferrari Amalfi ma być nowym bazowym GT w miejsce Romy.
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.