Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Pagani wraz z Instituto Europeo di Design stworzyło wizję Zondy w roli hipersamochodu przyszłości.
Trudno przecenić wrażenie jakie Pagani Zonda wywarła na świat w momencie prezentacji podczas salonu w Genewie w 1999 roku. To klasyczny przykład instant classic, a ponieważ w tym roku mija dokładnie 25 lat od debiutu Zondy, włoski producent postanowił to uczcić.
Oto Alisea - koncept stylistyczny stworzony wspólnymi siłami przez Pagani i studentów Instituto Europeo di Design w Turynie. Celem konceptu jest pokazanie charakterystycznych linii Zondy w odświeżonym, futurystycznym wydaniu jako hipersamochód z roku 2049.
Alisea jest tylko statyczną bryłą, więc nie oczekujcie, że wkrótce wyjedzie na drogi jako następca Utopii. Pokazuje za to jak design Pagani mógłby ewoluować w perspektywie następnych 20, a może nawet 30 lat.
Krótki, ostro pochylony przód mocno przypomina oryginalny design Zondy, podobnie jak wysoko poprowadzone linie nadkoli oraz podwójne przednie światła. Znany z wielu modeli Pagani eliptyczny wlot powietrza umieszczono nisko w zderzaku, a proporcje Zondy w stylu prototypów grupy C zostały tutaj zinterpretowane na nowo, ale w znacznie bardziej klinicznym, minimalistycznym stylu.
Wznosząca się linia boczna przechodzi w zaokrąglony tył w stylu obecnie produkowanej Utopii, z dwoma małymi skrzydełkami schodzącymi się w miejscu okrągłej obudowy czterech końcówek wydechu - znaku firmowego Pagani. Alisea w żadnym aspekcie nie była projektowana z myślą o produkcji seryjnej, choć jej twórcy zapewniają, że w centralnym punkcie ramy spoczywa silnik V12 AMG. Analogowy charakter auta zdradza obecność trzeciego pedału i klasycznego drążka ręcznej przekładni pośrodku kokpitu. Wnętrze wygląda jak cyfrowe odzwierciedlenie Zondy łącznie z jej nisko schodzącą linią przedniej szyby.
Alberto Piccolo, kierownik ds. zaawansowanego projektowania w Pagani, powiedział: "Wspólne doświadczenie studentów IED Torino i Pagani Automobili okazało się niezwykle budujące. Mieliśmy okazję poprowadzić młode talenty, wykorzystując skonsolidowaną wiedzę i codzienne praktyki, które my, jako projektanci i inżynierowie motoryzacyjni, stosujemy w branży. Jednocześnie skorzystaliśmy z ich świeżego i nieskażonego podejścia".
Jeśli to jest cel, który Pagani zamierza osiągnąć za 25 lat, jesteśmy szczerze oczarowani.
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Choć istnieje określona, wąska grupa odbiorców Vitary, brakuje na rynku takich aut.
Od 2026 roku w Europie będzie można kupić nową Hondę Prelude z innowacyjnym napędem hybrydowym.
Ducati Diavel V4 2025 z nowym malowaniem Black Roadster Livery łączy moc i styl w jednym cruiserze.
Inspirowane F1 nadwozia to próbka możliwości jakie daje nowy program personalizacji Chapman Bespoke.
Nadal postrzegasz Polestar tylko jako elektryczny odłam Volvo? Model 5 zamierza to zmienić.
Prawie 50 lat po kultowym Renault 5 Turbo, francuski producent wypuszcza jego duchowego następcę.
Trzecia generacja najmniejszego sedana-coupe w gamie Mercedesa wkrótce pojawi się na rynku.
BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. Mamy pierwsze zdjęcia.
“Kontynuacja” Forda Escorta MK1 od Boreham Motorworks ma kilka usprawnień np. silnik o mocy 300 KM.
AMG tworzy serię ekskluzywną linię projektów Mythos, a pierwszym z nich jest speedster Purespeed.
Na 2025 rok producent symulatora jazdy Assetto Corsa zapowiada nową wersję popularnej serii.