Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Pagani wraz z Instituto Europeo di Design stworzyło wizję Zondy w roli hipersamochodu przyszłości.
Trudno przecenić wrażenie jakie Pagani Zonda wywarła na świat w momencie prezentacji podczas salonu w Genewie w 1999 roku. To klasyczny przykład instant classic, a ponieważ w tym roku mija dokładnie 25 lat od debiutu Zondy, włoski producent postanowił to uczcić.
Oto Alisea - koncept stylistyczny stworzony wspólnymi siłami przez Pagani i studentów Instituto Europeo di Design w Turynie. Celem konceptu jest pokazanie charakterystycznych linii Zondy w odświeżonym, futurystycznym wydaniu jako hipersamochód z roku 2049.
Alisea jest tylko statyczną bryłą, więc nie oczekujcie, że wkrótce wyjedzie na drogi jako następca Utopii. Pokazuje za to jak design Pagani mógłby ewoluować w perspektywie następnych 20, a może nawet 30 lat.
Krótki, ostro pochylony przód mocno przypomina oryginalny design Zondy, podobnie jak wysoko poprowadzone linie nadkoli oraz podwójne przednie światła. Znany z wielu modeli Pagani eliptyczny wlot powietrza umieszczono nisko w zderzaku, a proporcje Zondy w stylu prototypów grupy C zostały tutaj zinterpretowane na nowo, ale w znacznie bardziej klinicznym, minimalistycznym stylu.
Wznosząca się linia boczna przechodzi w zaokrąglony tył w stylu obecnie produkowanej Utopii, z dwoma małymi skrzydełkami schodzącymi się w miejscu okrągłej obudowy czterech końcówek wydechu - znaku firmowego Pagani. Alisea w żadnym aspekcie nie była projektowana z myślą o produkcji seryjnej, choć jej twórcy zapewniają, że w centralnym punkcie ramy spoczywa silnik V12 AMG. Analogowy charakter auta zdradza obecność trzeciego pedału i klasycznego drążka ręcznej przekładni pośrodku kokpitu. Wnętrze wygląda jak cyfrowe odzwierciedlenie Zondy łącznie z jej nisko schodzącą linią przedniej szyby.
Alberto Piccolo, kierownik ds. zaawansowanego projektowania w Pagani, powiedział: "Wspólne doświadczenie studentów IED Torino i Pagani Automobili okazało się niezwykle budujące. Mieliśmy okazję poprowadzić młode talenty, wykorzystując skonsolidowaną wiedzę i codzienne praktyki, które my, jako projektanci i inżynierowie motoryzacyjni, stosujemy w branży. Jednocześnie skorzystaliśmy z ich świeżego i nieskażonego podejścia".
Jeśli to jest cel, który Pagani zamierza osiągnąć za 25 lat, jesteśmy szczerze oczarowani.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Z 1875-konnym V12 w modelu Aurora Zenvo ma ambicje wejść na poziom Koenigsegga. Produkcja w 2026.
BMW opracowało nowy, przyjazny środowisku kompozyt, który może być zastępstwem dla włókna węglowego.
Szlagier Dacii w ostatnich latach nie ma lekko. Czy niedawny lifting i nowe wersje silnikowe umocnią jego pozycję?
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Wersja specjalna Defender Trophy odnosi się do wielkiej tradycji Land Rovera w rajdzie Camel Trophy.
Twórcy Mercedesa CLK GTR i silników Pagani V12 wystartują restomodem Mercedesa 190E Evo II w N24.