Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Pierwszy prototyp Bizzarrini 5300 GT Corsa Revival rozpoczął testy

Projekt wskrzeszenia Bizzarrini 5300 GT wchodzi w kolejną istotną fazę.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

1 kwietnia 2022
Bizzarrini 5300 GT Corsa Revival
12

W historii włoskiej motoryzacji i motorsportu niewiele jest większych nazwisk niż Bizzarrini. Od jakiegoś czasu w Wielkiej Brytanii trwa proces wznowienia produkcji jednego z samochodów stworzonych samodzielnie przez tę manufakturę. Giotto Bizzarrini to legendarny włoski inżynier, który współtworzył takie samochody jak Ferrari 250 GTO i 250 Breadvan, a także pomagał Lamborghini w stworzeniu silnika V12, który potem służył w kolejnych modelach przez kilka dekad. Powrót Bizzarrini do istnienia zakłada wznowienie produkcji lekko unowocześnionych wersji modelu 5300 GT w wersji drogowej i torowej. Byłoby to wspaniałe nawiązanie do złotej ery włoskiego designu i inżynierii.

Bizzarrini 5300 GT - front auta
12

Pomimo włoskich korzeni, wznowiony model jest projektowany, rozwijany i produkowany w Wielkiej Brytanii przez obecnych właścicieli firmy, przy użyciu oryginalnych rysunków i najnowocześniejszej technologii cyfrowej. Ostatecznym celem jest stworzenie serii nie więcej niż 24 egzemplarzy, które uzyskają homologację FIA do wyścigów historycznych.

Struktura samochodu jest zbudowana tak samo jak w oryginalnym 5300 GT z 1963 roku - nadwozie jest nałożone na konstrukcję przestrzenną z rur stalowych, ale z dodaną nowoczesną klatką bezpieczeństwa. Poszycie nadwozia według projektu Giugiaro też będzie nowoczesne, bo wykonane z kompozytów, a nie z arkuszy aluminium. Wzorcem jest wersja Corsa z 1963 roku, a nie Stradale, które powstało rok później.

Prototyp Bizzarrini 5300 GT Corsa Revival podczas testów
12

Oryginalne Bizzarrini łączyło włoski design z amerykańską mocą, i w nowym wydaniu będzie tak samo. Pod kompozytowym nadwoziem kryje się silnik 5,3 l V8 z czterema gaźnikami Weber 45 DCOE. Docelowo moc silnika ma wynosić 400-450 KM, więc z masą własną 1250 kg samochód powinien mieć zupełnie współczesne osiągi. W niektórych miejscach konstruktorzy poszli na kompromis - będą m.in. nowoczesne hamulce i wykonane na zamówienie tylne niezależne zawieszenie. W celu uzyskania homologacji FIA zbiornik paliwa też musi być wymieniony na taki, który spełnia normy bezpieczeństwa.

Bizzarrini 5300 GT Corsa Revival - klasyczne wnętrze auta
12
Reklama

Każdy z 24 egzemplarzy będzie stworzony w pewnym zakresie pod zamówienie, ale ciekawe, że udało się podczas prac nad autem odnaleźć specyfikację oryginalnego odcienia lakieru Rosso Corsa właściwego dla Bizzarrini. Sam kolor jest kojarzony z Ferrari, ale w tamtych czasach nie było określonej mieszanki kolorów jakie składają się na Rosso Corsa. Po prostu każdy włoski samochód wyścigowy musiał być czerwony, ale poszczególne kolory różniły się między sobą odcieniem.

Bizzarrini 5300 GT Corsa Revival w kolorze Rosso Corsa
12

Firma Bizzarrini dokonała tego po znalezieniu fabrycznie pomalowanego panelu bez żadnych uszkodzeń spowodowanych działaniem promieni słonecznych. Następnie udało się precyzyjnie dopasować mieszankę lakierów do tego odcienia, aby stworzyć oryginalny kolor Bizzarrini, który widać na pierwszym prototypie.

Budowa pierwszych egzemplarzy już się rozpoczęła, a planowana data dostarczenia pierwszego samochodu do klienta wypada w maju 2022. Cena takiego auta nie jest znana, ale biorąc pod uwagę wielkość produkcji i ręczne wykonanie, na pewno nie jest tanio. Nabywcy nie muszą się czuć z tego powodu pokrzywdzeni, bo oryginalne Bizzarrini są bardzo rzadkie i o wiele droższe niż ten remake.

Nowy numer EVO Magazine

Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

Porsche Taycan Turbo GT teaser
Porsche / Taycan
W przyszłym tygodniu premiera drogowo-torowego Porsche Taycan Turbo GT

Już za tydzień Porsche pokaże flagową wersję Taycana, jakiej jeszcze nie było.

4 marca 2024
Tesla Roadster EV news
Tesla / Roadster
Tesla Roadster i sprint poniżej 1 s do setki - Mate Rimac komentuje

Mate Rimac wyraził swoje zastrzeżenia do zapowiadanych przez Elona Muska osiągów Tesli Roadster.

4 marca 2024
2024 Aston Martin Vantage coupe lifting
Aston Martin / Vantage
Nowy Aston Martin Vantage chce być poważnym rywalem Porsche 911 Turbo

W ramach odświeżania gamy Aston Martin Vantage ma więcej mocy, nowe wnętrze, design i technologię.

12 lutego 2024
Audi RS6 GT główne
Audi / RS6
Nowe Audi RS6 GT wprost nawiązuje do wyścigowego Audi 90 Quattro IMSA

Audi Sport świętuje 40. urodziny wypuszczając krótką serię Audi RS6 GT w oryginalnym malowaniu.

6 lutego 2024
Porsche Taycan Turbo GT teaser
Porsche / Taycan
W przyszłym tygodniu premiera drogowo-torowego Porsche Taycan Turbo GT

Już za tydzień Porsche pokaże flagową wersję Taycana, jakiej jeszcze nie było.

4 marca 2024
Tesla Roadster EV news
Tesla / Roadster
Tesla Roadster i sprint poniżej 1 s do setki - Mate Rimac komentuje

Mate Rimac wyraził swoje zastrzeżenia do zapowiadanych przez Elona Muska osiągów Tesli Roadster.

4 marca 2024
Bugatti V16 zapowiedź
Bugatti
Następca Bugatti Chirona będzie hybrydą z niesamowicie brzmiącym V16

Dokładnie 8 lat po premierze Chirona Bugatti ujawnia pierwsze fakty na temat jego następcy.

1 marca 2024
2024 Maserati GranCabrio Trofeo
Maserati / GranCabrio
Maserati wprowadza GranCabrio Trofeo - na celowniku Roma Spider

Z nowymi GT: GranTurismo i GranCabrio Maserati może na poważnie rywalizować z Bentleyem i Ferrari.

29 lutego 2024
Jensen Interceptor FF "MK5" restomod
restomod
Jensen Interceptor powraca jako hybrydowe “MK5” o mocy 780 KM

Po 60 latach od debiutu możesz kupić nową wersję Jensena Interceptora z silnikiem V8 i hybrydą.

29 lutego 2024
2024 Jaguar F-Pace SVR
Jaguar / F-Pace
Jaguar F-Pace SVR - bezkonkurencyjny SUV. Czy ma w ogóle sens?

Skoro coś jest bezkonkurencyjne, to z reguły klasyfikujemy go jako najlepszego. Jaguar jest przykładem innego rodzaju bezkonkurencyjności.

28 lutego 2024
2024 Cupra Leon Sportstourer 4Drive
Cupra / Leon
Cupra Leon Sportstourer 4Drive - skuteczna nowoczesność w klasycznym opakowaniu

Cupra okazała się przebojem koncernu VW, w przeciwieństwie do… Seata. O co tutaj chodzi?

28 lutego 2024
2024 Renault Clio E-Tech hatchback
Renault / Clio
Renault Clio - odświeżony szlagier, już z hybrydą

Clio to niewątpliwie motor napędowy francuskiej marki. Czy hybrydowa odmiana zdobędzie zaufanie klientów?

28 lutego 2024
2024 Audi S8 test
Audi / S8
Audi S8 - i teraz mogą zazdrościć

Audi kilka lat temu odstawało w gonitwie za wielkością ekranów i jaskrawością podświetlanych grilów. Dziś czerpie z tego korzyści.

28 lutego 2024
Corvette C8 Hennessey H700 pakiet
Chevrolet / Corvette C8
Corvette C8 Convertible H700 - kolejny as w talii Hennesseya

Hennessey H700 to Corvette po solidnej kuracji wzmacniającej w warsztacie teksańskiego tunera.

27 lutego 2024
2024 Aston Martin Vantage GT4
Aston Martin / Vantage
Aston Martin Vantage GT4 - niższa masa, gładkie opony i lepsze aero

Aston Martin pokazał bazującą na najnowszym Vantage wersję wyścigową kategorii GT4.

27 lutego 2024
2025 McLaren Artura Spider prezentacja
McLaren / Artura
McLaren Artura Spider - hybrydowy supercar z otwartym dachem

Dostawy Artury ledwo się zaczęły, a McLaren już wprowadza niewielki lifting oraz wersję Spider.

27 lutego 2024