Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Limitowany Polestar 2 BST 230 nawiązuje wyglądem i wyposażeniem do pierwotnego modelu BST 270.
Polestar wypuszcza na rynek kolejną po BST 270 wersję specjalną o większych możliwościach dynamicznych. Nowy model nazwany dokładnie 2 BST Edition 230 zbudowano według podobnej formuły dodając wiele smaczków stylistycznych mających podkreślić sportowy charakter limitowanego modelu. Zgodnie z nazwą, powstanie krótka seria licząca 230 aut.
Podobnie jak model BST 270 sprzed roku, 230 ma zmodyfikowany układ jezdny o ostrzejszej charakterystyce. Prześwit obniżono do 121 mm (-25 mm) przy pomocy zestawu nowych kolumn zawieszenia ze sztywniejszymi sprężynami i regulowanymi w dwóch kierunkach amortyzatorami Ohlins. Jest to zestaw bardziej wyrafinowany niż w normalnym Polestarze 2 z pakietem Performance Pack.
Układ napędowy jest identyczny jak w edycji 270. Dwa motory (po jednym na oś) generują łącznie 476 KM i 680 Nm, co pozwala przyspieszyć do 100 km/h w 4,4 s. Maksymalnie Polestar 2 BST 230 pojedzie 200 km/h (ogr. elektr.). Dzięki sporej baterii o pojemności 78 kWh zasięg dochodzi do 460 km.
Za 21-calowymi kutymi felgami zamontowano dedykowany układ hamulcowy. Z przodu pracują nawiercane i wentylowane tarcze (400 mm) oraz 4-tłoczkowe zaciski Brembo. Z tyłu zastosowano jednotłoczkowe zaciski z tarczami 390 mm. Dla modeli Polestar Edition BST Pirelli stworzyło specjalne opony z mieszanką mającą uwydatnić poprawki w podwoziu.
Formułę zmian stylistycznych zdążyliśmy już dobrze poznać, ale akurat w edycji 230 Polestar zdecydował się na nieco inną kolorystykę. Jest zielony lakier Nebula, tapicerka z tkaniny MicroSuede i sporo różnych materiałów z recyklingu. Na liście opcji figuruje tylko czarny lakier, bo pakiety Plus, Pilot i Performance są częścią wyposażenia standardowego limitowanego Polestara.
Łącznie dla Europy i USA powstanie tylko 230 egzemplarzy wersji BST Edition 230. Dostawy rozpoczną się w trzecim kwartale 2023 roku.
Napęd: Long Range z dwoma silnikami
Moc: 476 KM
Moment obrotowy: 680 Nm
0-100 km/h: 4,4 s
Prędkość: 200 km/h
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.
To nie jest kolejna Mazda MX-5 - to jej pierwsza odmiana po konwersji na EV w firmie Electrogenic.
Nowy Escort nie jest kolejnym SUV-em, to klasyczny restomod napędzany benzyną.
Drogie, luksusowe, elektryczne super-GT o mocy 1000 KM ma pokazać kierunek, w którym podąża Jaguar.
Nieznana do tej pory kolekcja 69 bolidów Formuły 1 Berniego Ecclestone’a trafi na aukcję.
Ostatni spalinowy Lotus - Emira - może dostać od losu jeszcze jedną szansę - wersję hybrydową.
Katarczycy przejęli około 30% udziałów w zespole Formuły 1 Audi, który pojawi się na gridzie w 2026.
Elektryczne Lamborghini nie pojawi się przed 2030 rokiem, za to marka zapowiada nowy hipersamochód.
W 2026 roku Lotus chce powrócić do częściowo spalinowych napędów za sprawą technologii Hyper Hybrid.
Większa moc i poprawione ustawienia wersji Final Edition mogą w końcu uwolnić pełny potencjał Supry.
Gama Lamborghini Temerario wkrótce rozrośnie się o kolejne warianty, także z RWD i większą mocą.
Niedawno pokazany supersamochód Alfy Romeo osiągnął 333 km/h podczas testów dynamicznych w Nardò.