Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Limitowany Polestar 2 BST 230 nawiązuje wyglądem i wyposażeniem do pierwotnego modelu BST 270.
Polestar wypuszcza na rynek kolejną po BST 270 wersję specjalną o większych możliwościach dynamicznych. Nowy model nazwany dokładnie 2 BST Edition 230 zbudowano według podobnej formuły dodając wiele smaczków stylistycznych mających podkreślić sportowy charakter limitowanego modelu. Zgodnie z nazwą, powstanie krótka seria licząca 230 aut.
Podobnie jak model BST 270 sprzed roku, 230 ma zmodyfikowany układ jezdny o ostrzejszej charakterystyce. Prześwit obniżono do 121 mm (-25 mm) przy pomocy zestawu nowych kolumn zawieszenia ze sztywniejszymi sprężynami i regulowanymi w dwóch kierunkach amortyzatorami Ohlins. Jest to zestaw bardziej wyrafinowany niż w normalnym Polestarze 2 z pakietem Performance Pack.
Układ napędowy jest identyczny jak w edycji 270. Dwa motory (po jednym na oś) generują łącznie 476 KM i 680 Nm, co pozwala przyspieszyć do 100 km/h w 4,4 s. Maksymalnie Polestar 2 BST 230 pojedzie 200 km/h (ogr. elektr.). Dzięki sporej baterii o pojemności 78 kWh zasięg dochodzi do 460 km.
Za 21-calowymi kutymi felgami zamontowano dedykowany układ hamulcowy. Z przodu pracują nawiercane i wentylowane tarcze (400 mm) oraz 4-tłoczkowe zaciski Brembo. Z tyłu zastosowano jednotłoczkowe zaciski z tarczami 390 mm. Dla modeli Polestar Edition BST Pirelli stworzyło specjalne opony z mieszanką mającą uwydatnić poprawki w podwoziu.
Formułę zmian stylistycznych zdążyliśmy już dobrze poznać, ale akurat w edycji 230 Polestar zdecydował się na nieco inną kolorystykę. Jest zielony lakier Nebula, tapicerka z tkaniny MicroSuede i sporo różnych materiałów z recyklingu. Na liście opcji figuruje tylko czarny lakier, bo pakiety Plus, Pilot i Performance są częścią wyposażenia standardowego limitowanego Polestara.
Łącznie dla Europy i USA powstanie tylko 230 egzemplarzy wersji BST Edition 230. Dostawy rozpoczną się w trzecim kwartale 2023 roku.
Napęd: Long Range z dwoma silnikami
Moc: 476 KM
Moment obrotowy: 680 Nm
0-100 km/h: 4,4 s
Prędkość: 200 km/h
Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Ducati Multistrada Pikes Peak V4 ocieka sportem, dzięki wprowadzonym innowacjom i nowemu zawieszeniu Öhlins.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Zrodzone z marzeń – to określenie doskonale opisuje najwyższej klasy inwestycje tworzone przez Archicom Collection.
992.2 GT3 może mieć tylne fotele z Isofixem, ale kluczowy w nim jest wolnossący bokser z manualem.
Wygląda na to, że Toyota testuje nowego halo-cara przeznaczonego na drogi i do wyścigów.
Zaprezentowana jako koncept w 2023 roku Honda Prelude weszła w fazę testów drogowych.
Nadjeżdża najmocniejsze drogowe Ferrari w historii. Czy flagowe F80 będzie lepsze niż McLaren W1?
Według producenta RML P39 z dużą przewagą pokona obecne 911 GT3 RS na torze Nürburgring.
Szef GM Mark Reuss osobiście rozpędził nową 1079-konną Corvette ZR1 do jej prędkości maksymalnej.
Alpine zaprezentowało kolejny prototyp Alpenglow, tym razem z wodorowym V6 twin turbo o mocy 750 KM.
Najnowszy elektryczny crossover Renault wprost nawiązuje do “czwórki” z 1961 roku.
Większa moc, większy docisk, większa cena; na salonie w Paryżu debiutuje nowe Alpine A110 R Ultime.
Limitowany DB12 Goldfinger powstał z okazji sześciu dekad współpracy Aston Martina z Jamesem Bondem.
Na salonie w Paryżu debiutują dwa nowe modele Mini John Cooper Works - Hatch i crossover Aceman.