Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Limitowany Polestar 2 BST 230 nawiązuje wyglądem i wyposażeniem do pierwotnego modelu BST 270.
Polestar wypuszcza na rynek kolejną po BST 270 wersję specjalną o większych możliwościach dynamicznych. Nowy model nazwany dokładnie 2 BST Edition 230 zbudowano według podobnej formuły dodając wiele smaczków stylistycznych mających podkreślić sportowy charakter limitowanego modelu. Zgodnie z nazwą, powstanie krótka seria licząca 230 aut.
Podobnie jak model BST 270 sprzed roku, 230 ma zmodyfikowany układ jezdny o ostrzejszej charakterystyce. Prześwit obniżono do 121 mm (-25 mm) przy pomocy zestawu nowych kolumn zawieszenia ze sztywniejszymi sprężynami i regulowanymi w dwóch kierunkach amortyzatorami Ohlins. Jest to zestaw bardziej wyrafinowany niż w normalnym Polestarze 2 z pakietem Performance Pack.
Układ napędowy jest identyczny jak w edycji 270. Dwa motory (po jednym na oś) generują łącznie 476 KM i 680 Nm, co pozwala przyspieszyć do 100 km/h w 4,4 s. Maksymalnie Polestar 2 BST 230 pojedzie 200 km/h (ogr. elektr.). Dzięki sporej baterii o pojemności 78 kWh zasięg dochodzi do 460 km.
Za 21-calowymi kutymi felgami zamontowano dedykowany układ hamulcowy. Z przodu pracują nawiercane i wentylowane tarcze (400 mm) oraz 4-tłoczkowe zaciski Brembo. Z tyłu zastosowano jednotłoczkowe zaciski z tarczami 390 mm. Dla modeli Polestar Edition BST Pirelli stworzyło specjalne opony z mieszanką mającą uwydatnić poprawki w podwoziu.
Formułę zmian stylistycznych zdążyliśmy już dobrze poznać, ale akurat w edycji 230 Polestar zdecydował się na nieco inną kolorystykę. Jest zielony lakier Nebula, tapicerka z tkaniny MicroSuede i sporo różnych materiałów z recyklingu. Na liście opcji figuruje tylko czarny lakier, bo pakiety Plus, Pilot i Performance są częścią wyposażenia standardowego limitowanego Polestara.
Łącznie dla Europy i USA powstanie tylko 230 egzemplarzy wersji BST Edition 230. Dostawy rozpoczną się w trzecim kwartale 2023 roku.
Napęd: Long Range z dwoma silnikami
Moc: 476 KM
Moment obrotowy: 680 Nm
0-100 km/h: 4,4 s
Prędkość: 200 km/h
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.
Już za tydzień Porsche pokaże flagową wersję Taycana, jakiej jeszcze nie było.
Druga generacja Modelu 3 Performance ma tak dobre osiągi, że w przyszłości może konkurować z BMW M3.
Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni.
Jeszcze w tym roku w salonach Lamborghini zawita Urus SE z napędem plug-in o mocy 800 KM.
Po latach zapowiedzi wreszcie jest - klasa G z napędem elektrycznym w swojej finalnej formie.
Seria 4 w wersji Gran Coupe oraz elektryczne i4 przeszły niewielkie odświeżenie designu i wnętrza.
Najtańsze BMW i4 ma mniejszą baterię, mniej mocy i kosztuje 259 tysięcy. Czy warto go wybrać?
Koncern JLR opublikował zdjęcia z testów pierwszego w historii elektrycznego Range Rovera.
Od roku modelowego 2024 Aston Martin DBX dostanie nowe wnętrze inspirowane nowym Vantage.
Najlepsze rzeczy z Cayenne Turbo GT poprzedniej generacji znalazły drugie życie w nowym Cayenne GTS.
Mercedes-AMG dodał flagowe coupe GT do gamy modeli z napędem hybrydowym E-Performance.
Jeździmy najnowszym DB12 Volante, którego misją jest przywrócić Aston Martina na właściwe tory.
Elektryczne GranCabrio Folgore to pierwszy na rynku kabriolet segmentu GT z napędem bezemisyjnym.