Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Limitowany Polestar 2 BST 230 nawiązuje wyglądem i wyposażeniem do pierwotnego modelu BST 270.
Polestar wypuszcza na rynek kolejną po BST 270 wersję specjalną o większych możliwościach dynamicznych. Nowy model nazwany dokładnie 2 BST Edition 230 zbudowano według podobnej formuły dodając wiele smaczków stylistycznych mających podkreślić sportowy charakter limitowanego modelu. Zgodnie z nazwą, powstanie krótka seria licząca 230 aut.
Podobnie jak model BST 270 sprzed roku, 230 ma zmodyfikowany układ jezdny o ostrzejszej charakterystyce. Prześwit obniżono do 121 mm (-25 mm) przy pomocy zestawu nowych kolumn zawieszenia ze sztywniejszymi sprężynami i regulowanymi w dwóch kierunkach amortyzatorami Ohlins. Jest to zestaw bardziej wyrafinowany niż w normalnym Polestarze 2 z pakietem Performance Pack.
Układ napędowy jest identyczny jak w edycji 270. Dwa motory (po jednym na oś) generują łącznie 476 KM i 680 Nm, co pozwala przyspieszyć do 100 km/h w 4,4 s. Maksymalnie Polestar 2 BST 230 pojedzie 200 km/h (ogr. elektr.). Dzięki sporej baterii o pojemności 78 kWh zasięg dochodzi do 460 km.
Za 21-calowymi kutymi felgami zamontowano dedykowany układ hamulcowy. Z przodu pracują nawiercane i wentylowane tarcze (400 mm) oraz 4-tłoczkowe zaciski Brembo. Z tyłu zastosowano jednotłoczkowe zaciski z tarczami 390 mm. Dla modeli Polestar Edition BST Pirelli stworzyło specjalne opony z mieszanką mającą uwydatnić poprawki w podwoziu.

Formułę zmian stylistycznych zdążyliśmy już dobrze poznać, ale akurat w edycji 230 Polestar zdecydował się na nieco inną kolorystykę. Jest zielony lakier Nebula, tapicerka z tkaniny MicroSuede i sporo różnych materiałów z recyklingu. Na liście opcji figuruje tylko czarny lakier, bo pakiety Plus, Pilot i Performance są częścią wyposażenia standardowego limitowanego Polestara.
Łącznie dla Europy i USA powstanie tylko 230 egzemplarzy wersji BST Edition 230. Dostawy rozpoczną się w trzecim kwartale 2023 roku.
Napęd: Long Range z dwoma silnikami
Moc: 476 KM
Moment obrotowy: 680 Nm
0-100 km/h: 4,4 s
Prędkość: 200 km/h
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.
Limitowana wersja 911 GT3 Ocelot łączy sportową duszę Porsche z kulturą Ameryki Łacińskiej.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.
Po rundzie w Bahrajnie znamy ostateczne rozstrzygnięcia tego sezonu WEC. Ferrari może świętować.
Paweł Sudoł – operator dronów i filmowiec, który pokazuje świat z nieba. Twórca zdjęć dla TVN, Discovery i National Geographic.
Fotograf, który łączy sztukę z precyzją. Tomek Mąkolski tworzy wizualne iluzje, redefiniując granice między światem rzeczywistym a kreacją.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Na 14 listopada wyznaczono datę premiery lekkiego tylnonapędowego Bentleya serii Supersports.