Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Nowozelandzki rywal Aston Martina Valkyrie Rodin FZero właśnie wchodzi w kluczową fazę rozwoju.
Hipersamochód Rodin FZero właśnie zbliżył się o krok do fazy produkcyjnej, ponieważ jego prototyp rozpoczął serię testów torowych na obiekcie przy fabryce tej marki w Nowej Zelandii. O tej torowej, jednomiejscowej maszynie usłyszeliśmy po raz pierwszy w 2022 roku, gdy zapowiadano, że nie tyle będzie konkurencją dla europejskich aut, co wręcz zmiażdży dotychczasowe zasady w klasie hypercar.
Samochód nie jest obciążony restrykcyjnymi normami dotyczącymi samochodów homologowanych na drogi, dlatego motosportowa firma Rodin zaprojektowała FZero tak, aby zmaksymalizować jego poczynania na torze. Za napęd posłuży silnik własnej konstrukcji - 4-litrowa jednostka V10 twin turbo. Moc Rodina to 1027 KM przy 9500 obrotów, a prędkość maksymalna wynosi prawie 360 km/h.
Podobnie jak w Aston Martinie Valkyrie, którego twórcy Rodina uważają za punkt odniesienia, FZero będzie miał całkowicie karbonową konstrukcję o kształcie zasysającym go do nawierzchni, z silnikiem umieszczonym tuż za opływowym, jednomiejscowym kokpitem. Po bokach auto ma ogromne płetwy kierujące powietrze na tylne skrzydło, które obok ostrego jak brzytwa splittera, jest głównym elementem tworzącym docisk aerodynamiczny.
Pierwotnie Rodin FZero był reklamowany jako samochód ze skrzynią hydrauliczną, ośmiobiegową ze sterowaniem łopatkami oraz systemem hybrydowym wspomagającym potężny silnik V10, ale w tej chwili nie jest oczywiste czy tak będzie wyglądał docelowy samochód. Były też rozważania na temat wersji drogowej, która miałaby wejść na rynek po torowym modelu podstawowym, ale na razie brakuje oficjalnego potwierdzenia.
Założyciel Rodin Cars, australijski miliarder David Dicker, jest bardziej zaangażowany niż szefowie innych firm motoryzacyjnych, ponieważ sam zaprojektował 4-litrowe V10, a następnie samodzielnie poprowadził FZero w pierwszych testach. Wypowiadając się na temat nowego hipersamochodu, powiedział: "Chociaż przed nami długa droga testów i rozwoju, prowadzenie FZero po raz pierwszy daje mi ogromną dumę z tego, co wszyscy w Rodin Cars osiągnęli wprowadzając ten program w życie. Testy przebiegły bardzo dobrze i udało nam się zrealizować nasz program. Jesteśmy podekscytowani, ponieważ projekt FZero wkracza w kolejną fazę. Ten samochód naprawdę nie przypomina niczego innego".
Pierwotny plan zakładał rozpoczęcie produkcji Rodina FZero w tym roku i wielkość produkcji na poziomie 30 egzemplarzy. W tym momencie należy się spodziewać około rocznego opóźnienia, oczywiście jeśli testy przebiegną pomyślnie.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
„WE RIDE AS ONE” – hasło łączące dziesiątki tysięcy Ducatisti, czyli miłośników marki z Borgo Panigale.
Mazury to wymarzony kierunek na wakacyjną przygodę. Bawiliśmy się fantastycznie.
Inspirowany modelami Carrera 2.7 RS i GT3 RS 4.0 nowy European RS jest ultra-analogowym Porsche 911.
Zmodernizowane wersje dotychczasowego Porsche Cayenne na benzynę pozostaną w ofercie obok nowego EV.
Wykorzystując sztuczki z 765LT McLaren stworzył jeden z najlepszych supersamochodów naszych czasów.
Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić do niego karbonowe dodatki z palety M Performance.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Następca LaFerrari będzie pomostem między zespołem wyścigowym, a działem drogowym marki Ferrari.
Nowy napęd i liczne poprawki podwozia sprawiły, że 992 Carrera GTS powróciła do optymalnej formy.
Zmiana W12 na V8 plug-in spowoduje, że nowy Flying Spur będzie miał tyle mocy co Panamera Turbo S.
Panamera GTS i Panamera Turbo S E-Hybrid dołączają do gamy nowej generacji limuzyny Porsche.
W gamie Porsche Macan pojawiły się dwa nowe warianty: bazowy model z jednym motorem oraz mocne 4S.
Zmiany w nazewnictwie marki Audi spowodowały, że A4 sedan i kombi będą teraz nosić oznaczenie A5.
Większa moc, lepsze chłodzenie i opony Cup 2R mają zrobić z Mercedesa-AMG GT zabawkę na tor.