Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Oferta Porsche Taycana rozszerzyła się o nowy typ nadwozia - Sport Turismo - i pikantną wersję GTS.
Oferta Porsche Taycan rozrasta się w oczach. Dziś w Los Angeles Porsche zaprezentowało od razu dwie nowości - nowy typ nadwozia i nową wersję GTS. Tym samym mamy już trzy rodzaje nadwozi elektrycznego Porsche, z których Sport Turismo jest czymś idealnie pośrodku między limuzyną, a Cross Turismo. Nowa odmiana GTS będzie dostępna właśnie w tym nadwoziu i w limuzynie.
Sport Turismo to właściwie to samo co wcześniejsza odmiana Corss, tyle że bez tych wszystkich plastików i wyższego o 15 mm prześwitu. Zamiast tego eleganckie kombi idealnie koresponduje z liniami limuzyny, no i skasowano dodatkowe tryby jazdy na trudną nawierzchnię.
Większym newsem jest debiut wersji GTS, która w przypadku innych modeli zawsze łączyła sportowe podwozie z wersji Turbo lub GT z niższymi cenami i silnikami podstawowych odmian, co dla wielu klientów okazywało się złotym środkiem w gamie.

W przypadku Taycana GTS opiera się o wersję 4S, ale ma pakiet Sport Chrono i większą baterię 92,3 kWh Performance Plus. Silniki mają o 30 KM więcej, więc z overboostem moc zbliża się do 600 KM. To pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 3,7 s oraz prędkość maksymalną 250 km/h.
Zestrojenie podwozia GTS-a jest także pochodną 4S, z pneumatycznym zawieszeniem PASM, tyle że ustawienia poszczególnych trybów są zrobione od nowa specjalnie dla tej wersji. Inne ciekawe rozwiązania jak skrętna tylna oś, aktywne stabilizatory PDCC i tylny dyferencjał o ograniczonym poślizgu z tyłu to wyposażenie opcjonalne, ale standardem jest Porsche Sport Sound, czyli udawany dźwięk silnika. Powinien być standardem we wszystkich Taycanach, serio.
Wizualnie, model GTS charakteryzuje się ciemnoszarymi elementami galanterii wokół przednich i tylnych świateł, obwódek okien, przedniego i tylnego zderzaka oraz zewnętrznych lusterek drzwi. Jest też nowy wzór kół z wąskimi ramionami i przyjemnym brakiem „aero" paneli, które są powszechne w standardowych opcjach kół Taycana. We wnętrzu znajdziemy typowy dla Porsche materiał Race-Tex na drzwiach, siedzeniach i kierownicy w połączeniu z akcentami ze szczotkowanego aluminium na drzwiach i tunelu środkowym.
Modele GTS limuzyna i GTS Sport Turismo trafią do klientów wiosną 2022 roku, a polskie ceny zaczną się od 574 tys. zł, plasując się dokładnie pomiędzy 4S i Turbo. Na razie model Sport Turismo dostępny jest tylko w trzech odmianach - GTS, Turbo i Turbo S, ale docelowo ma być to nadwozie dostępne w przekroju całej gamy. Dopłata do nadwozia „kombi” wynosi 4 tys. zł.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
MINI prezentuje specjalną edycję stworzoną z Paulem Smithem – elegancja, detale i limitowany styl.
Forch Racing by Atlas Ward bezkonkurencyjne w Porsche Sports Cup Deutschland 2025
Lamborghini świetnie radzi sobie na zmiennym rynku i notuje zysk operacyjny ponad 592 mln euro.
Na rok modelowy 2026 elektryczny wariant Maserati Grecale zyska istotne aktualizacje.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
OCHNIK w sezonie jesień–zima 2025 stawia na ponadczasową elegancję i miejski styl. Skórzane kurtki, płaszcze, torby i dodatki dla mężczyzn, którzy cenią klasę i komfort.
Nie GT R i nie Black Series - nowy torowy Mercedes-AMG nazywa się Track Sport i już rozpoczął testy.
Dwurotorowy silnik Wankla jest elementem nowego typu napędu PHEV do przyszłych modeli Mazdy.
Novitec prezentuje pakiet modyfikacji do Ferrari 12Cilindri obejmujący stronę wizualną i techniczną.
Wyjątkowy Mercedes 190E 2.3-16 trafi pod młotek. Pierwszym właścicielem był sam Ayrton Senna.
Prelude powraca jako zgrabne coupe z wydajnym napędem hybrydowym i sportowym charakterem.