Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Oferta Porsche Taycana rozszerzyła się o nowy typ nadwozia - Sport Turismo - i pikantną wersję GTS.
Oferta Porsche Taycan rozrasta się w oczach. Dziś w Los Angeles Porsche zaprezentowało od razu dwie nowości - nowy typ nadwozia i nową wersję GTS. Tym samym mamy już trzy rodzaje nadwozi elektrycznego Porsche, z których Sport Turismo jest czymś idealnie pośrodku między limuzyną, a Cross Turismo. Nowa odmiana GTS będzie dostępna właśnie w tym nadwoziu i w limuzynie.
Sport Turismo to właściwie to samo co wcześniejsza odmiana Corss, tyle że bez tych wszystkich plastików i wyższego o 15 mm prześwitu. Zamiast tego eleganckie kombi idealnie koresponduje z liniami limuzyny, no i skasowano dodatkowe tryby jazdy na trudną nawierzchnię.
Większym newsem jest debiut wersji GTS, która w przypadku innych modeli zawsze łączyła sportowe podwozie z wersji Turbo lub GT z niższymi cenami i silnikami podstawowych odmian, co dla wielu klientów okazywało się złotym środkiem w gamie.
W przypadku Taycana GTS opiera się o wersję 4S, ale ma pakiet Sport Chrono i większą baterię 92,3 kWh Performance Plus. Silniki mają o 30 KM więcej, więc z overboostem moc zbliża się do 600 KM. To pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 3,7 s oraz prędkość maksymalną 250 km/h.
Zestrojenie podwozia GTS-a jest także pochodną 4S, z pneumatycznym zawieszeniem PASM, tyle że ustawienia poszczególnych trybów są zrobione od nowa specjalnie dla tej wersji. Inne ciekawe rozwiązania jak skrętna tylna oś, aktywne stabilizatory PDCC i tylny dyferencjał o ograniczonym poślizgu z tyłu to wyposażenie opcjonalne, ale standardem jest Porsche Sport Sound, czyli udawany dźwięk silnika. Powinien być standardem we wszystkich Taycanach, serio.
Wizualnie, model GTS charakteryzuje się ciemnoszarymi elementami galanterii wokół przednich i tylnych świateł, obwódek okien, przedniego i tylnego zderzaka oraz zewnętrznych lusterek drzwi. Jest też nowy wzór kół z wąskimi ramionami i przyjemnym brakiem „aero" paneli, które są powszechne w standardowych opcjach kół Taycana. We wnętrzu znajdziemy typowy dla Porsche materiał Race-Tex na drzwiach, siedzeniach i kierownicy w połączeniu z akcentami ze szczotkowanego aluminium na drzwiach i tunelu środkowym.
Modele GTS limuzyna i GTS Sport Turismo trafią do klientów wiosną 2022 roku, a polskie ceny zaczną się od 574 tys. zł, plasując się dokładnie pomiędzy 4S i Turbo. Na razie model Sport Turismo dostępny jest tylko w trzech odmianach - GTS, Turbo i Turbo S, ale docelowo ma być to nadwozie dostępne w przekroju całej gamy. Dopłata do nadwozia „kombi” wynosi 4 tys. zł.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Razem z Team Bołtowicz ruszamy na Tor Modlin by w gronie niemal 300 osób uczcić klubowy jubileusz.
Jakie są korzyści wynikające z użycia AI w motoryzacji? Czy samochody zostaną wkrótce „smartfonami na kołach”?
Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.
Ferrari rozpoczyna program, w którym klienci mogą kupić zmodyfikowane wyścigówki 499P klasy LMH i poczuć się jak Robert Kubica
Hyundai wykorzystał każdy możliwy trik, aby stworzyć fun z jazdy EV. Rezultat jest oszałamiający.
Choć poprzednik sprzedawał się znakomicie, w odbiorze był dość przeciętny. Co nowego wnosi Austral?
Razem z Team Bołtowicz ruszamy na Tor Modlin by w gronie niemal 300 osób uczcić klubowy jubileusz.
Po kilku latach przekładania terminów pikap Tesla Cybertruck zaczyna trafiać do odbiorców.
Francuzi opublikowali pierwsze zdjęcia zapowiadające Renault 5 EV, nowego konkurenta dla Mini EV.
BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. A to nie koniec złych wieści.
Nowa ładowarka Lotusa ma oferować 450 kW i niesamowicie szybkie ładowanie. Przynajmniej w teorii.
Hondę ostatnio już niemal głównie kojarzymy z autami o wyższym prześwicie. Do gamy dołącza ZR-V, które powinno być bestsellerem japońskiego producenta.
Nowa Dacia Duster jest praktyczna, rozsądna i wygląda o wiele lepiej niż dwie poprzednie generacje.
SF90 XX Stradale z hybrydą na pokładzie jest najszybszym samochodem drogowym na torze Fiorano.
McLaren Automotive potwierdził, że przystępuje do rywalizacji w WEC z modelem 720S GT3.
Jakie są korzyści wynikające z użycia AI w motoryzacji? Czy samochody zostaną wkrótce „smartfonami na kołach”?